بازدید 13941
بورس تابناک گزارش می دهد؛

تراز مثبت «وتجارت» در پایان سال ۹۷

سال ۹۷ برای بانک تجارت و البته سهامداران صبوراین بانک بیادماندنی خواهد بود سال گذشته فرایند افزایش سرمایه وتجارت این بانک را به بزرگترین شرکت بورسی تبدیل کرد و درکنار این موضوع تا عملکرد بسیار متفاوت و درخشان این بانک در اسفند ماه که سال را با تراز مثبت به پایان برد یادآور این ضرب المثل قدیمی بود که شاهنامه آخرش خوش است.
کد خبر: ۸۸۸۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶ 27 March 2019

تابناک اقتصادیسال 97 برای بانک تجارت و البته سهامداران صبور این بانک بیادماندنی خواهد بود سال گذشته فرایند افزایش سرمایه وتجارت این بانک را به بزرگترین شرکت بورسی تبدیل کرد و درکنار این موضوع تا عملکرد بسیار متفاوت و درخشان این بانک در اسفند ماه که سال را با تراز مثبت به پایان برد یادآور این ضرب المثل قدیمی بود که شاهنامه آخرش خوش است.

به گزارش بورس تابناک، بانک تجارت در دوره 1 ماهه منتهی به 29/12/1397از محل سود تسهیلات خود مبلغ 40,901 میلیارد ریال درآمد داشته که نسبت به دوره مشابه قبلی 146% رشد داشته همچنین این بانک ۱۱۲۰۳ میلیارد ریال سود تسهیلات اعطایی داشته است.

بر اساس، عملکرد 12 ماهه «وتجارت» برای سال مالی منتهی به 29/12/1397از محل سود تسهیلات مبلغ 160,878 میلیارد ریال درآمد داشته که نسبت به دوره مشابه قبلی 101% رشد داشته ، ضمن اینکه شرکت در این دوره مبلغ 132،344 میلیارد ریال سود سپرده پرداخت نموده که تراز مثبت 22% درصد به ثبت رسانده این در حالیست که شرکت در مدت مشابه سال قبل، تراز منفی 47% ثبت کرده بود.

بانک تجارت در 12 ماهه منتهی به اسفند ماه 97 حدود 161 هزار میلیارد ریال درآمد حاصل از تسهیلات داشته و مبلغ 143 هزار میلیارد ریال سود سپرده گذاری پرداخت نموده که با این حساب در پایان سال 97 تراز عملیاتی مثبت 18 هزار میلیارد ریالی را ثبت کرده است. این در حالی است که در سال 96 تراز عملیاتی بانک (70) هزار میلیارد ریال منفی بوده است.

قابل ذکر است که تا بهمن ماه 97 هم تراز عملیاتی بانک (12) هزار میلیارد ریال منفی بوده است. تا بهمن ماه میانگین ماهانه درآمد حاصل از تسهیلات بانک تجارت 11 هزار میلیارد ریال بوده که در اسفند ماه این مبلغ به 41 هزار میلیارد ریال رسیده ، همچنین میانگین سود سپرده گذاری پرداخت شده بانک تا بهمن ماه 12 هزار میلیارد ریال بوده است که در اسفند ماه به 11 هزار میلیارد ریال کاهش یافته است.

در واقع در بهمن و اسفند ماه این بانک متحول شده و تراز "وتجارت" که منفی بوده، ۱۷۳۳۰ میلیارد ریال مثبت شده که گزارش بسیار خوبی برای سود عملیاتی سهم است.

نکته جالب و البته پنهان این عملکرد ماهانه آن است که گزارش خیره کننده اسفند ماه بانک تجارت تنها بیانگرعملکردعملیاتی بانک بوده و سود فروش بلوک فملی و سود تسعیر ارز در آن محاسبه نشده است.

بر اساس این گزارش، افزایش سرمایه بانک تجارت از محل تجدید ارزیابی دارایی ها نیز در روزهای پایانی سال اجرایی شد و سرمایه وتجارت از 4570 به 22392.612 میلیارد تومان رسید

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی