بازدید 11863
مهمترین اخبار مهر 97؛

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل: فروش‌مان یک‌پنجم پارسال بود/ نتانیاهو و داستان یک قالی‌شویی هسته‌ای در «تورقوزآباد»!/ درآمد ۹میلیونی برخی گدایان تهران/ آمار عجیب مرگ‌ومیر به‌خاطر مصرف مشروب تقلبی

نتانیاهو و داستان یک قالی‌شویی هسته‌ای در «تورقوزآباد»!، سیدعلی خمینی از ایران رفت، سیف ممنوع الخروج است، نامه محسن هاشمی به رهبر انقلاب، رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل: خرید مردم یک پنجم پارسال است، سونامی سرطان در ایران واقعیت دارد؟، سپاه مقر تروریست‌ها را بازهم هدف قرارداد، درآمد ۹ میلیون تومانی برخی گدایان در تهران، مرگ ۶۹ تن در یک ماه به دلیل مشروب تقلبی، «خاوری» را می‌توانیم یک‌هفته‌ای بازداشت کنیم و ....
کد خبر: ۸۸۸۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷ 27 March 2019

مرور مهمترین اتفاقات و رویدادهای سالی که گذشت در ایام نوروز یکی از سبک های مرسوم در رسانه هاست که «تابناک» هم از این قاعده مستثنی نیست. در گزارش پیش رو مروری خواهیم داشت بر مهمترین اتفاقات هفتمین ماه سال 1397 یعنی مهر که در هفتمین روز سال 98 پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت. همچنین در گزارش های جداگانه برای ایام خلاصه ای از مهمترین رویدادهای خبری و اتفاقات سال 97 را منتشر خواهیم کرد.

به گزارش «تابناک»، نتانیاهو و داستان یک قالی‌شویی هسته‌ای در «تورقوزآباد»!، سیدعلی خمینی از ایران رفت، سیف ممنوع الخروج است، نامه محسن هاشمی به رهبر انقلاب، رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل: خرید مردم یک پنجم پارسال است، سونامی سرطان در ایران واقعیت دارد؟، سپاه مقر تروریست‌ها را بازهم هدف قرارداد، درآمد ۹ میلیون تومانی برخی گدایان در تهران، مرگ ۶۹ تن در یک ماه به دلیل مشروب تقلبی، «خاوری» را می‌توانیم یک‌هفته‌ای بازداشت کنیم و .... مهمترین اخبار مهرماه 97 بود.

نتانیاهو و داستان یک قالی‌شویی هسته‌ای در «تورقوزآباد»!

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سخنرانی خود را در مجمع عمومی با اشاره به ادعاهای پیشین خود درباره سایت‌های مخفی هسته‌ای در کشورمان، مدعی افشاگری جدیدی شد و گفت که مختصات تأسیسات هسته‌ای مخفی تازه‌ای را که پیش‌تر اطلاعات آن را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داده است، ارائه می‌دهد. او که احتمالا در دام یکسری کلاهبردار افتاده بود که اطلاعات تقلبی به او فروخته اند، یک قالی شویی در «تورقوزآباد» تهران را به عنوان محل سری انجام برخی اقدامات هسته ای از سوی ایران معرفی کرد!

نتانیاهو گفت: اسرائیل هر آنچه را که باید برای دفاع از خود در برابر ایران انجام می‌دهد. ما در سوریه مقابل شما هستیم. ما در عراق مقابل شما هستیم. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اظهار کرد، در حالی که آمریکا با تحریم‌های شدید علیه ایران اقدام می‌کند، اروپا به این کشور برای دور زدن تحریم‌ها کمک می‌کند. آیا اروپایی‌ها از تاریخ درس نمی‌گیرند؟

نتانیاهو در سخنرانی خود در مجمع عمومی تصاویری را در سازمان ملل نشان داد که به ادعای او، تاسیسات سرّی ایران را در چند نقطه از جمله در «تورقوزآباد» نشان می‌داد! نتانیاهو گفت، تصاویری که نشان می‌دهد محل یک آرشیو اسناد اتمی و یک انبار مواد و تجهیزات اتمی ایران است!

او گفت: ایران یک انبار سری اتمی در منطقه تورقوزآباد تهران دارد که تاکنون فاش نشده است و من اکنون آن را برملا می‌کنم. نتانیاهو با نشان دادن پلاکاردی محل این تاسیسات «مخفی» را در حومه تهران اعلام کرد.

نتانیاهو مدعی شد: من برای نخستین بار این مسأله را افشا می‌کنم که ایران تأسیسات سری دیگری در تهران دارد؛ یک انبار سری هسته‌ای برای انبار کردن حجم وسیعی از تجهیزات و مواد از برنامه مخفی اتمی ایران! این محل در یک قالی‌شویی ساده است؛ مانند محلی در شورآباد در نزدیکی پایتخت که اسناد اتمی ایران در آن پنهان شده بود!

او خیال‌بافی‌های خود را به این ترتیب ادامه داد که ایران در ماه گذشته ۱۵ کیلوگرم مواد رادیواکتیو را از تأسیساتی خارج نموده و در مناطق مختلفی در تهران پخش و پنهان کرده است!

این اظهارات بی‌اساس در حالی مطرح می‌شود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش‌های مکرری، صلح‌آمیز بودن تمامی فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان را مورد تأیید قرار داده است و این گزارش‌ها در شرایطی منتشر شده که این نهاد بین‌المللی نظارت کاملی بر این فعالیت‌ها داشته است.

سیدعلی خمینی از ایران رفت

حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی نوه حضرت امام خمینی(ره) به نجف اشرف هجرت کرد. حجت الاسلام نایینی از مدرسین حوزه با اعلام این خبر نوشت: هجرت برای همه ماهیتی انسان ساز دارد. به خصوص که به هم افزایی دو حوزه نجف اشرف و قم بیانجامد؛ ممکن است در هر یک از این دو حوزه بخشی از شخصیت یک طلبه شکل بگیرد. بخصوص الان که زمینه تدریس که رکن مهم طلبگی است در قم محدود شده نجف می تواند تکیه گاه خوبی برای مشتاقان تدریس شود. امروز حاج سید علی خمینی که در قم نیز مدرس سطح عالی بود به نجف اشرف مهاجرت کرد، شاید برای چند سال. امیدوارم در آن دیار شکوفاتر شود.

سیف ممنوع الخروج است

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه از ممنوع الخروج بودن رئیس سابق بانک مرکزی خبر داد. اژه ای گفت: درباره موسسه سکه ثامن تا کنون ۶۰۰ نفر شکایت کردند اما نمی دانم چه مقدار از اموال شناسایی شده یا می‌شود. او همچنین افزود: درباره پرونده سیف رئیس سابق بانک مرکزی یک بار از وی تحقیق شده و اگر لازم باشد بار بعدی هم تحقیق می‌شود و پرونده هم در حال رسیدگی است زیرا متهمان دیگری از کارمندان بانک مرکزی و غیر بانک مرکزی دارد و پرونده در حال تحقیقات است و این فرد ممنوع الخروج است.

نامه محسن هاشمی به رهبر انقلاب

محسن هاشمی از نگارش نامه‌ای به رهبر انقلاب و بیان مشکلات تهران خبر داد و گفت: در این نامه بنده چند درخواست را مطرح کرده ام. محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران از نگارش نامه ای به رهبر انقلاب جهت بیان مشکلات تهران خبر داد. وی که پیشتر عنوان کرده بود اگر نگذارند تهران توسعه بیابد، گلایه خود را نزد رهبر انقلاب می بریم گفت: من اخیرا نامه ای حدود یک صفحه و نیم خدمت مقام معظم رهبری نوشتم و در آن تمام چالش‌های شهر تهران را مطرح کردم. رئیس شورای شهر تهران افزود: محورهای نامه مفصل است و در آن از ایشان درخواست کردم که اگر می‌توانند کمک کنند. چرا که تهران پایتخت کشور است و ما باید مواظب باشیم و اکنون تمام مشکلات در آن جمع شده است و اگر به آن پرداخته نشود، از پس کار برنمی‌آییم؛ در نتیجه به نظر من دخالت ایشان را می‌طلبد و ما به آن امیدواریم. وی بار دیگر ترافیک تهران را بدتر از داعش خواند و تاکید کرد: من بارها به صورت شوخی و جدی گفته‌ام که ترافیک تهران از داعش بدتر است و به این اعتقاد دارم چراکه ترافیک تهران نشان دهنده آن است که ما نمی‌توانیم مردم را مدیریت کنیم. در صورتی که راه حل آن وجود دارد و دم دست ماست و یکی از راهکارهای آن این است که ما در حال حاضر 220 کیلومتر مترو داریم و می‌توانیم هفت میلیون سفر با آن انجام دهیم، در نتیجه چرا باید بجای استفاده از این ظرفیت تنها دو تا دو و نیم میلیون سفر با مترو انجام شود؟

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل: خرید مردم یک پنجم پارسال است

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل : برخی دلالان وارد این کار شده‌اند و باعث شدند خرده‌فروش‌ها نتوانند جنس تهیه کنند. بازار خشکبار و آجیل در ابتدای فصل برداشت محصول دچار کساد شده است. ما نسبت به سال گذشته یک پنجم فروش داشته‌ایم. بر اساس نوسانات ارز و قیمت جهانی پسته و تخمه که اجناس بین المللی ما محسوب می‌شوند اجناس ما گرانتر شده‌اند. متوسط قیمت پسته در دنیا در حال حاضر ۱۰ تا ۱۲ دلار است. قیمت محصولات بسیار بالا رفته و مردم قدرت خرید این محصولات را ندارند.

سونامی سرطان در ایران واقعیت دارد؟

معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سونامی سرطان در کشور واقعیت ندارد و میزان شیوع این بیماری در ایران نسبت به کشورهای توسعه یافته کمتر است. نگرانی هایی درخصوص افزایش شمار افراد مبتلا به انواع بیماری های سرطان در سال های آینده به دلیل رعایت نکردن مسائل کنترلی و پیشگیرانه وجود دارد.هم اکنون قریب به 75 خیریه و سازمان مردم نهاد در سطح کشور فقط در حوزه سرطان اقدامات پیشگیرانه و درمانی را ترویج و انجام می دهند که فعالیت های بسیار خوبی نیز در این خصوص انجام شده است. بر اساس آخرین آمار اعلام شده سالانه بین 90 تا 100 هزار نفر ابتلای جدید به بیماری سرطان در کشور رخ می دهد و هم اکنون 350 هزار بیمار سرطانی وجود دارد.

سپاه مقر تروریست‌ها را بازهم هدف قرارداد

حمله موشکی بامداد امروز سپاه به مقر تروریست‌های تکفیری پیام‌های داخلی و خارجی داشت.معتقدم پیامی که برای گروه های تروریستی و حامیان آنها داشت، این بود که آنها بدانند اگر بخواهند اقداماتی علیه امنیت ما انجام دهند، گوشمالی محکمی خواهند شد.پیام به ملت هم این بود که اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و امنیت مردم به دست نیروهای مسلح قطعا تأمین خواهد شد. نقطه قوتی هم برای ملت بود به این معنا که ما می توانیم از فاصله دور از مرزهای جغرافیایی خودمان را به صورت هدفمند مقر تروریست ها را هدف قرار دهیم.

درآمد ۹ میلیون تومانی برخی گدایان در تهران

متکدیان بعد از جمع‌آوری به کجا می‌روند و چرا هنوز بازهم تعداد زیادی معتاد و متکدی در سطح شهر دیده می‌شود؟ «علت اصلی به درآمد بالای تکدی گری در تهران برمی‌گردد.» متکدیان در بدترین حالت روزانه ۴۰۰ - ۵۰۰ هزار تومان و در بهترین شرایط، برخی از این افراد به عنوان رئیس گروه ۹ میلیون تومان درآمد دارند! این آمار را علی صادقی، معاون حمایت های اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران اعلام می‌کند. او از متکدیانی نام می‌برد که در هنگام جمع آوری، 9 میلیون تومان پول نقد همراه داشته اند! اما علت دوم کمبود مراکز خدماتی است.

«بهرام شفیع» درگذشت

شب هجدهم مهرماه 97، بهرام شفیع، گزارشگر معروف فوتبال و مجری یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی در 62 سالگی و بر اثر حمله قلبی درگذشت. شاید نسل جدید، شفیع را تنها با برنامه کسالت‌بار صبح‌ جمعه های او به خاطر بیاورند، اما یکی دو نسل قبل، اهمیت شفیع و نقش مهم او برای اتصال ایرانی‌های فوتبال دوست به دنیای فوتبال را به خوبی درک می‌کنند. زمانی که محدودیت‌های فراوان موجب می‌شد تا امکان پخش زنده گسترده رقابت‌های ورزشی نباشد و همه سهمیه فوتبال‌‌دوستان ایرانی از رقابت‌های روز جهان، بیست دقیقه مهیج پایانی برنامه ورزش و مردم یکشنبه‌ها بود که در آن می‌توانستید خلاصه بازی‌های باشگاهی اروپایی را ببینید.

علاوه بر این، بهرام شفیع با گزارش‌های مهیج خود از رقابت‌های فوتبال هم محبوبیت فراوانی در میان مردم داشت و حتی در زمانه‌ای که چیزی به نام شبکه‌های اجتماعی هم وجود نداشت، اصلاحات خاص و منحصربه فرد شفیع در میان مردم کوچه و بازار فراگیر و محبوب بود.

مرگ ۶۹ تن در یک ماه به دلیل مشروب تقلبی

پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس ایران گفت: از ۱۵ شهریور تا ۱۷ مهر سال 97 ، ۷۶۸ تن (۶۹ زن) بر اثر مصرف مشروب الکلی تقلبی حاوی متانول مسمومیت شده‌اند. از این تعداد ۶۹ تن جان باختند. همچنین در حدود ۱۷۰ نفر کلیه‌های خود را از دست دادند و ۱۶ تن دیگر نابینا شدند. کم‌سن‌ترین فرد در میان مسموم شدگان دو پسر نوجوان ۱۲ ساله از استان‌های البرز و خراسان شمالی و مسن‌ترین فرد، یک مرد ۶۵ ساله از استان هرمزگان هستند. کم‌سن‌ترین قربانی دختر نوجوان ۱۹ ساله از استان البرز و مسن‌ترین نیز یک مرد ۵۷ ساله در استان هرمزگان است.

«خاوری» را می‌توانیم یک‌هفته‌ای بازداشت کنیم

فرمانده ناجا گفت: در صورتی که مجموعه قضائی و سیاسی کشور محل اقامت خاوری همکاری کند در یک هفته او را بازداشت و به کشور باز می‌گردانیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۶
فروش آجیل یک پنجم پارسال، قیمت دلار 4 برابر پارسال. خیلی با هم هماهنگ هستند؟ چنین نیست؟
از خاوری تا....
دوتابعیتی هایی که آبروی نظام اداری کشور را برده اند
چرا لاپوشانی میکنند
پاسخ ها
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
به فرض که خاوری را هم به کشور برگرداندید ؛ برای مردم نان و آب میشه ؟؟؟؟ علاج واقعه را باید قبل از وقوع کرد
مرگ بر اجیل و خشگبار
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۷
آجیل اعدام باید گردد!
در مورد خاوری قصدی در کار نیست که دستگیر شود شاید همدست های قدرتمندی دارد!
جلدی اختلاس های آینده از جمله دادن سهام نفت گاز به بانک ها را بگیرید!
فروشتان یک پنجم بوده ولی درآمدتان پنج برابر پارسال بوده است.کلا تجار هیچ ضرری در این گرانی ها نمی کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۷
سلام
پس چرا قیمت پسته بیش از دویست هزار تومان است
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
ملت نخرن اینا فروششون در داخل کشور صفر میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
قیمت پسته متوسط را 12 دلار فرمودند
قیمت پسته کهنه ای که به مردم می فروشید چقدر است؟
اگر پسته وارد کنیم قیمتش از قیمتی که این نامردان می فروشند کمتر است
اگر ذره ای شرف و خون ایرانی و مسلمانی در رگ های شما بود قیمت را بالا نمی بردید
شما در این خاک و با این اب کشت کردید
افرادی مانند مدیران ایران خودرو و سایپا و احتکار کنندگان گوشت و.... شما جز با مکیدن قطره قطره خون مردم سیراب نمی شوید

در این شرایط حساس که ملت نیاز به همدلی دارد شما فقط به فکر جیب خود بودید فکر چپاول کشور فکر دهها ویلا فکر صدها ماشین

نفرین ایران بر شما
نفرین شهدا بر شما
نفرین خانواده های دل شکسته و پدرانی که را خجالت به خانه رفتند بر شما

مردمی که دهها هزار شهید دادند تا یک وجب از خاک این کشور به دست دشمن نیفتد
شما در حال تضعیف و نا امید کردن مردم هستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
دوست عزیز
این افراد ستون پنجم و ششم آمریکا هستندچطوراارابه مرگ که تا روز قبلش مشتری

نداشتند به یکباره به چنین قیمتی برسند
در تاریخ ثبت خواهد شد.
ایران عزیز جوانان این کشور زیر تانک رفتند و به مشتی گل قرمز تبدیل شدند اما اجازه ندادند که دست دشمن به تو دراز شود
سربلند باشی میهن من
خدا را شکر که به یک پنجم پارسال رسید. اگر مردم با همین فرمون برن خودروسازی ها هم دچار همین عاقبت میشن
پاسخ ها
رضا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
اخوی ککشان هم نمی گزد با دلار ۱۳۰۰۰ تومانی صادر می کنند
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
من منتظر روزی هستم که تمامی مدیران ایران خودرو و سایپا به جرم خیانت و جنایت علیه مردم ایران محاکمه شوند
وحيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
دلت خوشه ها؛ صادر كردن رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
این نظر رو گذاشتی ملت ساده هم همه مثبت دادن !!! بندۀ خدا ، 98 درصد پسته ایران داره صادر میشه و گرونی آجیل فقط بعلت سیل صادراته . برو آمارشو ببین
جهت اطلاع برخی نظر دهندگان :
اخبار این صفحه مربوط به مهر ۹۷ بود. زود عصبانی نشوید.
آفرين به مردم كه نشون دادن نيشه با نخريدن پيام خودشون رو به مسىولين برسونند ايشالله با خودرو همين كار رو مى كنيم
سلطان تخمه را بازداشت باید گردد.
قیمت ۷ برابر پارسال بود پس باز هم ضرر نکردید
من یک آجیل فروش ساده ام امسال در دوهفته آخر فقط 20میلیون تومن سود کردم درحالی که هرسال200میلیون سود میکردم
مسولین به داد من برسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
طمع کردید
هیچ وقت یادم نمیره که در دوره هفتم ریاست جمهوری پسته کیلویی 8 هزار تومان بود که در انتهای اسفند یک دفعه قیمت پسته از 8 هزار تومان به 13 هزار تومان افزایش پیدا کرد و مردم در برزخ خریدن یا نخریدن مانده بودن که یک دفعه در خبر شبانگاهی با تاجر معروف خشکبار مصاحبه مفصلی کردن و به مردم گفت من تضمین می کنم که اگر امسال پسته نخرید پسته ها در انبار خراب میشه و مجبوراً با قیمت کمتری شاید تا نصف قیمت هم کاهش پیدا کنه مردم هم نخریدن ولی چه اتفاقی افتاد بلافاصله بعد از 13 بدر قیمت پسته به 25 هزار تومان افزایش پیدا کرد و هینطور روند صعودی در پیش گرفت. براستی پشت پرده این نخریدن ها چیه بنظر شما تاجر خشکبار چه نفعی از تحریم آجیل میبره آیا تاجر از نخریدن سود میکنه یا از خرید مردم؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بله تاجری که داره از صادرات سود میکنه از کساد بازار داخلی به نفع صادراتش بهره میبره هرچه داخل کمتر مصرف کنه تاجر بیشتر صادر میکنه و با قیمت کمتری (با توجه به تحریم آجیل از طرف مردم و عدم استقبال بازار داخلی) از کف بازار خشکبار جمع آوری شده و به نفع تاجر خشکبار صادر می شود یعنی هم آجیل نخوردیم و هم خوشحال از نخوردن آجیل اما غافل از اینکه برنده اصلی تاجر خشکبار است نه ما. پس لطفا هیجان های خودمون را کنترل کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
کم داستان بگو ملت نمیتونن که بخرن از کجا بیارن 150 هزار پول پسته بدن متحد نشدنندارن ندارن ندارن
سزای گرانفروشی نخریدن است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار