بازدید 42735

علت سیلاب شیراز مشخص شد

کد خبر: ۸۸۷۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰ 25 March 2019

سخنگوی شورای شهر شیراز گفت: یکی از دلایل حادثه طغیان رودخانه آب زنگی و ریزش آبی بود که در ارتفاعات آن منطقه جاری بود همچنین خودروهای مسافران به صورت پراکنده در ورودی دروازه قرآن علت دیگر تشدید حادثه بود.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، نواب قائدی با اشاره به اینکه مجموعه شورا و شهرداری شیراز از ابتدای حادثه در محل حضور داشتند، اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی بارندگی شدید در امشب و فردا صبح، مجموعه شهرداری شیراز به صورت 100 درصد آماده‌باش هستند.

وی با بیان اینکه علت دقیق حادثه در دست بررسی است، گفت: یکی از دلایل حادثه طغیان رودخانه آب زنگی و ریزش آبی بود که در ارتفاعات آن منطقه جاری بود همچنین خودروهای مسافران به صورت پراکنده در ورودی دروازه قرآن علت دیگر تشدید حادثه بود.

سخنگوی شورای شهر شیراز افزود: اعضای شورای شهر و شهردار شیراز با حضور در بیمارستان‌های نمازی و علی اصغر با مصدومان دیدار و از خانواده جانباختگان دلجویی کردند.

قائدی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ریزی برای حوادث احتمالی شده بود یا خیر؟ بیان کرد:همه پیش‌بینی‌ها شده بود اما کل حادثه در کمتر از 15 دقیقه رخ داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰۲
انتشار یافته: ۳۸
آخرش تقصیر مردمه که رفتند مسافرت !
یکی از دلایل حادثه طغیان رودخانه آب زنگی و ریزش آبی بود که در ارتفاعات آن منطقه جاری بود همچنین خودروهای مسافران به صورت پراکنده در ورودی دروازه قرآن علت دیگر تشدید حادثه بود.همه پیش‌بینی‌ها شده بود اما کل حادثه در کمتر از 15 دقیقه رخ داد. این هم شدجواب؟
اصلا دلیل قابل قبولی نیست
علت پر کردن مسیر عبور سیلاب رودخانه و استفاده از ان به عنوان خیابان ورودی شیراز است و عدم توجه مسئولان به هشدار متخصصان
آره! لابد پر کردن مسیل کنار جاده و خیابان ساختن روی اون اثری نداشته!
(خودروهای مسافران به صورت پراکنده در ورودی دروازه قرآن علت دیگر تشدید حادثه بود.) بیان این مطلب خود گواه توان پایین اعضا و شهردار شیراز میباشد س.وئال دیگر اینکه چه کسی باید مردم را آگاه میکرد
صد درصد پیش بینی شده بود .و همه امکانات هم مهیا بود.فقط این مردم دوست داشتند برن ببینند سیلاب چجوریه که دیدند.
مگه سیل بدون آب هم داریم؟
یعنی چی چون آب بود سیل اومد؟
دیوار خودروهای مردم از همه کوتاهتر بود ؟؟؟؟؟؟
شیرازی‌های قدیمی می‌گویند که به یاد دارند که تا چند سال پیش در کنار دروازه قرآن، ورودی اصلی به شهر و درمیان این بنای قدیمی و تپه نزدیکش همیشه خندقی یا دره‌‌ای بوده که مسیر سیلاب‌های فصلی بوده، مسیلی که بین شیرازی‌ها قدیمی به "تنگِ الله اکبر" مشهور بوده است.اما چند سالی است که دیگر خبری از آن دره یا مسیل نیست و تبدیل به مسیر عبور و مرور خودروها شده است.
حدود ۱۵سال پیش شهرداری شیراز این دره را "با پر کردن نخاله و ریخت آسفالت" پر و عملا مسیر عبور سیلاب را مسدود کرد.پس از بسته شدن این مسیل دست‌کم دو بار دیگر پیش از این -البته نه با این شدت- بارندگی شدید منجر به سیل در کنار دروازه قرآن شیراز شده است.لیل دیگر پوشانده شدن مسیل‌ها را سودجویی می‌داند که در سال‌های گذشته بدون آنکه نظارتی بر آن باشد، مسیل‌ها برای ساختن ساختمان‌های مسکونی پر می‌شدند یا خانه‌ها را در مسیر سیلاب‌ها می‌ساختند.
پراکنده بودن خودرو ها علت سیلاب.. عجب کارشناسی!!!!!!
من که متوجه نشدم
علت حادثه بارش دردبالادست رودخانه و خودروهای پراکنده مسافران بوده !!!!!!
یک سوال از این سخنگوی محترم دارم:
همه پیش بینیها شده بود ولی حادثه در 15 دقیقه رخ داد یعنی چی؟
یعنی انتظار داشتند سیل بیاد اول در شورای شهر مجوز بگیره.
خب برادر من پیش بینی بدون اقدام که به درد اون مسافر نوروزی آواره نمیخوره.
شما اگر واقعا میدونستین قراره سیل بیاد چرا از قبل خروجی شهر رو مسدود نکردین؟
مگر بار اول هست که سیلاب از دروازه قران وارد شهر میشه. خدا به ما رحم کنه با این مسوولین .
اسمش حادثه اس يعني يهويي يعني آني ... مثه رعد و برق مياد نه مثه نسيم كه پيش بيني كني آقو!!!!!
این که علت حادثه نیست ، این خود حادثه را عینا توضیح داده ، باید علت آمدن اب رو جاده را توضیح بدهند
سال‌های پیش ، رودخونه عریض و فصلی و مسیل جنب دروازه قرآن را خشک کردن و در بستر رودخانه یک کانال کوچک به قطر ۲ الی ۳ متر جهت جریان آبهای و سیلاب قرار دادند تا ابتدای پل هفته تن به طول تقریبی یک کیلومتر ، متاسفانه تخته سنگها و لاستیک های کامیون در موقع بارش‌های ناگهانی ولحظه ای شدید باعث گرفتگی این کانال می‌شد ، یک طرح شکسته خورده و غیر جوابگو بود ،‌اما متاسفانه با بی تدبیری و محاسبات غلط سرانجام روی این رودخانه یا مسیل را پوشاندند که جاده کنونی می‌باشد که موجب این چنین خسارت جانی و مالی شد،
وقتی مسیلها را پر میکنند ،و ابنیه ،و جاده ،و خیابان ،و پارک میسازند ،نتجیه همین میشود
دلیلش از بین برد مسیل رودخانه بوده که چند سال پیش توسط شهرداری با نخاله پر شد و به خیابان اضافه شد.
خودروهای مسافران؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یعنی اینکه مسیر طبیعی یک رودخانه خشک را تبدیل به اتوبان نموده اید مهم نبوده ؟؟!!!اینکه آینده نگری نشده مهم نبوده ؟؟!!! واقعا این موضوع باید به طور جدی بررسی شود تا دلیل تمام مشکلات کشور که ناشی از ضعف و سوءمدیریت و بی کفایتیست مشخص شود تا بلکه نسخه ای برای این درد بزرگ پیچیده شود.
البته بررسی این موضوع باید توسط خبرگان و نخبگان و افراد بی طرف انجام شود ....
خوب مگه قرار بوده که یک حادثه بعد از چند روز اتفاق بیفته.؟ اگه اینطوری بود، که دیگه اسمش حادثه نبود!
معمولا" حوادث لحظه ای رقم میخورند.
آخه این چه جور خبررسانیه تابناک..؟!
نه خیر آقا ! حرف کارشناسی بزن . علت این که تیتر کردی نیست.
همه مردم شیراز میدانند که قبلا در کنار دروازه قرآن یک کانال آبرو وجود داشت که مردم شیراز بهش ساحلی می گفتند . شهردار وقت شیراز این کانال را بست و
زحمت کشیدید!!!!!!!! خسنه نباشید!!!!! علت رو اگه خواستید بدونید به شبکه های اجتماعی مراجعه کنید.
ساختن جاده روی مسیل کنار دروازه قران
عجب ! چون ماشین ها در مسیل بودند سیل آمد ....
عجب !!!! یعنی وجود خودروهای مسافران به صورت پراکنده موجب سیل شیراز شده ؟؟!!! تابی لطفا موضوع رو روشن کن مگه میشه مگه داریم ؟ چطور خودروهای مسافران به صورت پراکنده باع سیل شده
سلام - به توجه به هشدارهای هواشناسی چرا احتمال مسیرهای سیلابی را پیش بینی نکردید و خیابان منتهی به پای کوه را از قبل مسدود نکردید
نداشتن زیر ساختهای مناسب علت نبود نبودن راه ابها علت نبود راحت ترید و اسان ترین راه رو انتخاب می کنید
چرا نمیگید مسیل رو مسدود کرده و روش جاده زدید؟
چه دلایل جالبی : 1- ریزش باران در ارتفاعات 2- پارک خودرو ها مسافران در خیایان دروازه قران ! دلیل دوم که دیگه محشره یعنی باز هم افتاد گردن خلبان و راننده و ناخدا و .. مسئولین هیچ تقصیری ندراند که رودخانه مجاور دروازه قران را اسفالت و پارک کردند !1
یعنی اونجا ماشین پلیسی مستقر نبوده که به مسافرا با بلندگو بگه از ماشینا خارج بشن و به بالای کوههای اطراف دروازه قرآن برن . از بس ما دل گنده ایم
خوب اینکه از اول هم معلوم بوده که علت اصلی طغیان آب بوده است.
علت حادثه: خودروهای مسافران به صورت پراکنده در ورودی دروازه قرآن علت دیگر تشدید حادثه بود.
با سلام
اگه یک نگاهی به عکس قدیمی دروازه شیراز بکنید علت وقوع سیل مشخص میشود
مسیر سیل بسته شده است
همه پیش‌بینی‌ها شده بود! ههه!
خودروها عامل سیل بودن، چه دلیل جالبی.
دلیل حادثه پراکندگی خودروها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نکته مهم اینه که این اولین بار نیست چنین اتفاقی در دروازه قرآن شیراز اتفاق می افته.
در واقع جاده ورودی شیراز مشهور به دروازه قران یک بستر رودخانه بوده مشهور به حوزه ابخیز دروازه قرآن و یک رودخانه سیلابی بوده .
حوزه ابخیز مشهور به قرآن و سعدی و منتهی به رودخانه خشک شیراز میشده و از آنجا به سمت مهارلو میرفته است.اینها آمدند یک لوله کشیدند و روی آن لوله جاده کشیده اندو فکر میکردند همان لوله میتواند سیلاب را هدایت کند.

قبلا در سالهای 1380 خسارت های جبران ناپذیری از همین نابخردی اتفای افتاد و بسیاری از کارشناسان مرکز حفاظت آب و خاک مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس هشدار دادند که اینکار اشتباه و حماقت بزرگی است که کسی گوشش بدهکار نبود . اولین بار نبوده،......تمام این اتفاقات بخاطر بی کفایتی مدیریتی برمیگرده نه به عبور و مرور و اتراق مردم که نباید ازداحام خاطی در محلی داشته باشند. نباید در جایی که چنین اتفاقی هر چند ده سال میافته، بخاطر بعضی از منافع رودخانه سیل گیر رو از بین ببرند و لوله کشی کنند.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی