بازدید 23199

درخواست پدر يكي از قربانيان كهريزك

از اينكه بعضي از كساني كه به طور مستقيم يا غيرمستقيم در اين پرونده در مظان اتهام هستند اما بدون توجه به احساسات و حقوق خانواده هاي داغ ديده كهريزك (به خصوص پس از اعلام اوليه كه هر سه نفر كشته شده اند و اين مسئله از مصاديق قتل عمد محسوب مي شود) توسط مسئولان و دولتمردان پست هاي جديد مي گيرند، ابراز تاسف مي كنم. اين مسئولان كه باعث هيچ دلجويي و هيچ التيامي براي زخم خانواده هاي داغدار نبودند، حداقل صبر مي كردند و بعد از اتمام مراحل دادگاه و رسيدگي به پرونده، اين اشخاص متهم احتمالي را براي پست هاي جديدتر منصوب مي كردند.
کد خبر: ۸۸۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۱ 06 March 2010
«علي كامراني» پدر مرحوم «محمد كامراني» از قربانيان جنايت كهريزك است كه نامه اش به آيت الله هاشمي شاهرودي در آخرين روزهايي كه او بر مسند دستگاه قضا قرار داشت، دستمايه تهيه گزارشي از سوي كميته حقوق شهروندي قوه قضاييه مبني بر درخواست خلع يد از سه قاضي متهم در پرونده كهريزك شده است. در آستانه تشكيل نخستين دادگاه كهريزك، كامراني در گفتگويي كوتاه با پنجره درباره روند رسيدگي به اين پرونده سخن مي گويد:

نظرتان نسبت به روند پيگيري ها و محاكمه متهمين در دادگاه چيست؟

اگرچه اين روند كند است، ما به حق انتظار داشتيم و داريم كه اين دادگاه در فضايي كاملا منصفانه و شفاف برگزار شود. البته از مجموع برآيند حركت مسئولين پيگيري اين پرونده در مجتمع قضايي نيروهاي مسلح رضايت داريم و نسبت به پيگيري هاي بعدي هم تأكيد مي كنيم كه آنچه حق است و عدالت اقتضا مي كند، دنبال شود و مراحل دادرسي تحت تاثير نفوذهاي غيرعادلانه قرار نگيرد و حيثيت يك دادگاه حساس در اين برهه حياتي خدشه دار نشود. البته موضوع مربوط به دادگاه قضات را نيز دنبال مي كنيم و اميدواريم آن هم هر چه زودتر وارد مرحله بعدي شود.

سرانجام نامه اي كه خطاب به آيت الله شاهرودي نوشته بوديد به كجا انجاميد و آيا اين نامه و پيگيري ها تاثيري در روشن شدن ماجرا داشت؟

در همان روزهاي اول آيت الله شاهرودي نامه را به مسئولان ذيربط ارجاع داده بودند و با لطف الهي كه ياور مظلومان است، اين پرونده به يك انسان با وجدان سپرده شده بود و حتي بدون اينكه ما بدانيم، ايشان به صورت خداپسندانه تحقيقات را انجام داده بود. اكنون ما منتظريم قضاتي كه در جريان كهريزك متهم هستند، روند قانوني تشكيل دادگاه آنها هرچه سريعتر انجام شود. در همين رابطه با جناب حجت الاسلام والمسلمين صديقي هم جلسه اي داشتيم و از ايشان خواهش كرديم موضوع را به مراجع ذيربط ارجاع دهند و ايشان هم صميمانه قول پيگيري دادند. اكنون هم خواهش ما اين است كه طبق نتايج اين گزارش، مراحل تعليق قضات براي پيگيري اتهامات وارده هرچه سريعتر انجام شود.

 آيا وكلاي شما امكان مطالعه پرونده را داشته اند؟

بله، تمامي وكلا با تمام دقت و با توجه به فرصت كافي داده شده، پرونده را مطالعه كرده اند و با لطف خداوند آماده تشكيل دادگاه و دفاع هستند. اميدواريم هر چه سريعتر و در يك فضاي كاملا منصفانه و دور از هياهوهاي تبليغاتي و جوسازي هاي اصحاب نفوذ و باندبازي هاي ماهرانه، اين دادگاه برگزار شود.

 البته با توجه به دقت نظري كه شخص آيت الله آملي لاريجاني داشته اند، در تمام مراحل تكميل پرونده هم بحمداله نفوذي ها جز خراب كردن آخرت خود چيزي به دست نياوردند و انشاءا... در مراحل دادرسي هم همينطور خواهد بود.

آيا درباره علني يا غيرعلني بودن دادگاه اطلاعي به خانواده ها داده اند؟

راجع به علني يا غيرعلني بودن دادگاه بايد قاضي پرونده نظر قطعي و نهايي را بدهد اما احساس من اين است كه با علني بودن اين دادگاه حتي به صورت نسبي بسياري از مسائل براي مردم روشن مي شود كه اين كار در نهايت كمكي براي رفع اتهامات وارد شده به نظام خواهد بود.

 به عنوان آخرين سئوال، اگر صحبت خاصي راجع به پرونده داريد، بفرماييد.

از اينكه بعضي از كساني كه به طور مستقيم يا غيرمستقيم در اين پرونده در مظان اتهام هستند اما بدون توجه به احساسات و حقوق خانواده هاي داغ ديده كهريزك (به خصوص پس از اعلام اوليه كه هر سه نفر كشته شده اند و اين مسئله از مصاديق قتل عمد محسوب مي شود) توسط مسئولان و دولتمردان پست هاي جديد مي گيرند، ابراز تاسف مي كنم. اين مسئولان كه باعث هيچ دلجويي و هيچ التيامي براي زخم خانواده هاي داغدار نبودند، حداقل صبر مي كردند و بعد از اتمام مراحل دادگاه و رسيدگي به پرونده، اين اشخاص متهم احتمالي را براي پست هاي جديدتر
 منصوب مي كردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
خدا صبرشون بده
نبايد فرق گذاشت سريع بايد دادگاه تشكيل شود
اگه راجع به سایر قضایای این مملکت کسی نتیجه گرفت توهم میگیری یادتون رفته وکیلهای دانشجوها را هم محاکمه کردند ولی یک نفر از لباس شخصی ها حتی عکسش را هم دنبال نکردند ببینند کی هست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل