بازدید 116032

سیل گریبانگیر ۹ استان کشورمان/ تصاویر هولناک از راه افتادن سیلاب در شیراز/ آماده باش رئیس جمهور به استانداران/ افزایش جان باختگان سیل شیراز به ۱۸ تن/ غرق شدن کامل یک روستا در چهارمحال و بختیاری/ اسامی برخی از جان باختگان سیلاب شیراز

تصاویر و گزارش های رسیده از برخی نقاط کشورمان حکایت از بروز بحران دارد؛ بحرانی از جنس سیلاب و مشابه آنچه در گلستان در روزهای گذشته رقم خورده است و هرچند هنوز اطلاعی از ابعاد آن در دست نیست، شنیده ها حکایت از خسارت بار بودن و از آن مهم تر، مرگبار بودنش دارد.
کد خبر: ۸۸۷۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲ 25 March 2019

تصاویر و گزارش‌های رسیده از برخی نقاط کشورمان حکایت از بروز بحران دارد؛ بحرانی از جنس سیلاب و مشابه آنچه در گلستان در روز‌های گذشته رقم خورده است.

به گزارش «تابناک»؛ از جمله مناطقی که سیلاب در آن آغاز شده و به شدت خودنمایی می کند، شهر پرمسافر شیراز است که تصاویر رسیده از آن به شدت هولناک است؛ تصاویری از شناور شدن انبوه خودروها روی سطح آب در میان بهت و هراس شدید مردمی که نمی دانند اوج سیلاب را مشاهده می کنند یا شروع یک فاجعه وسیع تر را.

 
آخرین آمار جان باختگان سیلاب شیراز
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۲۳:۵۹

رئیس پزشکی قانونی کشور آخرین آمار متوفیان سیل شیراز را اعلام کرد.

احمد شجاعی رئیس پزشکی قانونی کشور در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: سیل در استان شیراز سبب جانباختن 18 نفر شده است که همه اجساد قابل شناسایی بوده و تعدادی از آنها پس از مراجعه اقوام متوفیان تحویل داده شده است.

عبور و مرور خودروها در ورودی شیراز عادی است
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۲۳:۲۹

سید سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور در صفحه شخصی خود در فضای مجازی گزارشی از آخرین وضعیت شهر شیراز پس از وقوع سیل ارائه کرد و نوشت:

عمیقاً درگذشت تعدادی از هموطنان عزیزمان در حادثه بسیار ناگوار شهر شیراز را تسلیت عرض می کنم و از خداوند متعال برای بازماندگان و خانواده های این عزیزان صبر جزیل مسئلت دارم.

اکنون شرایط در شهر شیراز به حالت عادی بازگشته و آرامش برقرار و عبور و مرور خودروها در حال انجام است.

طبق آخرین گزارشی که از استاندار فارس اخذ کردم؛
١)در کمتر از ۱۰ دقیقه بیش از ۱۷ میلیمتر بارندگی رخ داد.
٢)سه دقیقه بعد از وقوع سیل استاندار شخصا در محل حضور یافت و فرماندهی میدان عملیات جهت امدادرسانی را برعهده گرفت.
٣)با استفاده از جرثقیل، خودروهای آسیب دیده در مسیر سیل در طى ۲ ساعت تخلیه و به پارکینگ امن انتقال یافتند.
٤)کلیه مصدومان در مدت ۳۰ دقیقه بعد از سیل به بیمارستان انتقال داده شدند و مورد مداوا قرار گرفتند و بازماندگان در محل هاى ايمن اسكان داده شدند؛ متاسفانه تعداد ١٨ تن از هموطنانمان در اين حادثه جان باختند.
٥)دلایل بروز اين حادثه تلخ در حال بررسى است و متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

از مردم عزیزمان خواهشمندم با توجه به گزارش سازمان هواشناسی مبنی بر ادامه حضور سامانه بارشی در اقصی نقاط کشور به خصوص در غرب و جنوب غرب، از مسافرتهای غیرضرور خودداری کنند.

علت وقوع سیل در شیراز چه بود؟
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۲۳:۰۲

داریوش مختاری، کارشناس حوزه مدیریت منابع آبی با اشاره به علل وقوع سیل امروز دوشنبه در استان فارس به ایسنا گفت: در دهه ۶۰، تنگ الله اکبر در ابتدای شیراز و همجوار آثار باستانی دروازه قرآن، امکان هدایت سیلاب‌های بزرگ را فراهم می‌کرد. در دهه ۷۰، همزمان با طرح توسعه آرامگاه خواجوی کرمانی، این آبراهه بزرگ از آوارهای ساختمانی پر شد و این وضعیت امروز، خروجی همان اقدامات نسنجیده دستگاه شهرداری شیراز بوده است.

وی با تاکید به اینکه در سال ۱۳۸۶ نیز چنین سیلابی البته با شدت کمتر در این استان تجربه شد، ابراز کرد: چنین رویه‌های نادرستی با توسعه شهرک‌سازی‌های غرب شیراز توسط دستگاه شهرداری شیراز در دستور کار است. مدیران پیشین شهرداری و معاونت عمرانی استانداری‌ها در دوره‌های مختلف باید پاسخگوی سوء مدیریت و سهل انگاری‌هایشان باشند و نباید دولت در این زمینه غافل باشد.

مختاری تصریح کرد: وجه درآمدزایی و جذابیت مالی غیرمستقیم ناشی از پروژه‌های عمرانی شهری همراه با درآمدزایی ناشی از عوارض و سهم خدمات ساخت و سازهای مجتمع‌های تجاری، خدماتی و مسکونی چنان دستگاه شهرداری را قبضه کرده است که عملاً مدیریت درست شهری را فراموش کرده‌اند.

سیل گریبانگیر ۹ استان کشورمان/ تصاویر هولناک از راه افتادن سیلاب در شیراز/ آماده باش رئیس جمهور به استانداران/ افزایش جان باختگان سیل شیراز به ۱۷ تن/ غرق شدن کامل یک روستا در چهارمحال و بختیاری

شناسایی و صدور جواز دفن جانباختگان سیل شیراز
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۲۲:۱۸

اجساد جان باختگان به تالار تشریح پزشکی قانونی استان فارس منتقل و پس از گذراندن مراحل قانونی از قبیل: معاینه، احراز هویت، علت فوت و صدور جواز دفن به خانواده‌ها تحویل داده می شود.

اسامی جان باختگان حادثه که توسط بستگان شناسایی و احراز هویت شده اند به شرح ذیل می‌باشد:

۱-مهدی برامکی فرزند حمزه - -- -ساکن شیراز
۲-لیلا رنجبر فرزند مظفر - -- -ساکن شیراز
۳-رضا (پویا) برامکی فرزند مهدی -- --ساکن شیراز
۴-نیلوفر گودرزی فرزند هیببت الله -- --ساکن مرودشت
۵-ارسلان اکبرزاده فرزند مجید -- --ساکن مرودشت
۶-محمود حقیقت فرزند ... -- --ساکن کرج
۷-یاسین حقیقت فرزند محمود - -- --ساکن کرج
۸-ساناز کیانی فرزند عطالله -- -- -ساکن آمل
۹-محسن استوار فرزند حبیب الله - -- -ساکن شیراز
۱۰-محمودرضا ناصری فرزند ... -- --ساکن شیراز
۱۱-سپهر زاهدی فرزند آرش - -- -ساکن شیراز
۱۲- پاسدار کیامرث قاسمی فرزند اله مراد - -- -ساکن شیراز
۱۳-راحله تیموری فرزند عبدالستار -- --ساکن اصفهان

رودخانه منتهی به دروازه قرآن لایروبی نشده بود
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۲۱:۱۵

علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان فارس در گفت و گو با میزان، با ابراز تأسف از درگذشت١٨ تن و مجروح شدن ٦٨ تن از هموطنان در حادثه سیلاب بیان کرد: موضوع حادثه امروز در دستور رسیدگی ویژه دستگاه قضایی قرار دارد. طبق تحقیقات اولیه مشخص شد رودخانه منتهی به دروازه قرآن لایروبی نشده و مجرای عبور آب به طور کامل باز نبوده است که این امر موجب راه افتادن سیلاب مرگبار حاصل از بارندگی در کوه‌های اطراف شده است.

وی افزود: علی رغم اینکه سازمان هواشناسی از یک هفته قبل هشدار‌های لازم در خصوص بارش شدید باران را اعلام کرده بود، اما متولیان امر در شهرداری پیش بینی و اقدامات پیشگیرانه لازم در خصوص لایروبی رودخانه مجاور دروازه قرآن و مهار سیلاب ناشی از بارندگی را مد نظر قرار نداده اند. این موضوع توسط دستگاه قضایی رسیدگی و بعد از انجام اقدامات کارشناسی با مسئولین و متولیان خاطی قاطعانه برخورد خواهد شد.

رئیس شورای قضایی استان فارس با بیان اینکه در لحظات اول وقوع حادثه دادستان شیراز و دو تن از معاونین قضایی، بازپرس ویژه و قضات دادسرای جنایی در محل حادثه حضور یافتند، بیان داشت: دستورات اولیه قضایی به متولیان و مسئولان ذیربط صادر و کتباً ابلاغ و از همان دقایق اولیه موضوع توسط دستگاه قضایی با حساسیت دنبال و هماهنگ لازم جهت پیشگیری از خسارات بعدی انجام شد.

القاصی تصریح کرد: علاوه بر ورود دادستان مرکز استان به عنوان مدعی العموم به موضوع حادثه امروز چنانچه افراد در این خصوص شکایاتی داشته باشند می‌توانند در شعبه ٨ بازپرسی در دادسرای جنایی و جرائم امنیت شیراز مطرح کنند.

آثار تاریخی شیراز پس از سیل + عکس
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۲۰:۵۹

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با انتشار تصاویری از دروازه قرآن، دیگر آثار تاریخی و وضعیت اسکان مسافران در شیراز، از عادی شدن شرایط پس از وقوع سیل خبر داده است.

به گزارش ایسنا، پس از انتشار تصاویری از آب گرفتگی بازار وکیل شیراز و دروازه قرآن و اظهارات مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس در تأیید محاصره برخی آثار تاریخی همچون حمام وکیل، حافظیه و سعدیه در سیلاب، هنوز گزارشی از میزان آسیب‌های احتمالی به این آثار ارائه نشده است، اما سازمان میراث فرهنگی ساعاتی پیش با انتشار تصاویری از تخت جمشید، دروازه قرآن و حافظه، شرایط شیراز را عادی نشان داده است.

هشدار طغیان رودخانه‌های آذربایجان غربی
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۲۰:۴۸

بر اساس اعلام مرکز مدیریت بحران، تداوم فعالیت سامانه بارشی موجب بارش باران و برف در ارتفاعات، کولاک در جاده‌های مناطق کوهستانی، وزش باد شدید و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل ها به خصوص در مناطق جنوب و جنوب غربی استان می‌شود.

بارش برف و باران که از صبح امروز آغاز شده در حال حاضر ارومیه و اغلب شهرهای استان را فراگرفته است.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی هم با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارش در پیرانشهر با ۴۰ میلی‌متر گزارش شده است، گفت: بارش برف و باران تا آخر وقت فردا، سه شنبه ششم فروردین در آذربایجان‌غربی ادامه دارد.

انتقال ساکنین یکی از اردوگاه‌های سرپل ذهاب به نقطه امن
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۲۰:۱۹

امیر سرتیپ دوم تقی خانی سخنگوی ارتش آخرین اقدامات ارتش جمهوری اسلامی ایران در کمک رسانی به سیل زدگان استان‌های کرمانشاه و فارس، گفت: ساعتی پیش تیپ ۷۱ نیروی زمینی ارتش مستقر در پادگان ابوذر مردم یکی از اردوگاه‌های ساحل رودخانه سرپل ذهاب را که سیل کانکس آن‌ها را تقریباً در خود غرق کرده بود و آب تا بیش از نیمی از کانکس‌ها را گرفته بود به همراه اثاثیه از آنجا خارج کرده و به نقطه امنی که ستاد بحران شهرستان پیش‌بینی کرده بود منتقل کردند.

وی ادامه داد: تیپ ۷۱ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با امکانات نیروی انسانی، آمبولانس و اتوبوس مردم را به نقطه امنی جابجا کردند و با لودر، بیل مکانیکی و جرثقیل و با کمک امکانات مورد نیاز، اقدام به بازگشایی معابر آب گرفته کردند. فرماندار سرپل ذهاب از حضور به موقع تیپ ۷۱نیروی زمینی ارتش در جابجایی سریع مردم و اثاثیه آن‌ها به منطقه امن تشکر کرد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیروی زمینی ارتش در هفت نقطه حساس شهر سرپل ذهاب که احتمال وقوع سیل وجود دارد مستقر شده و با آماده باش ۱۰۰ درصد آمادگی دارد، در صورت جاری شدن مجدد سیل، با تمام امکانات بتوانند به مردم کمک رسانی کند.

مردم ۷۲ ساعت آینده توجه بیشتری داشته باشند
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۲۰:۱۶

معاون اول رییس جمهوری عصر دوشنبه در پایان نشست ستاد مدیریت بحران کشور برای بررسی وقوع سیل در برخی از استان های کشور، نتایج این نشست را تشریح کرد. جهانگیری با اشاره به هشدارهای دستگاه‌های مسئول درباره وقوع بارش شدید و احتمال ایجاد سیلاب در برخی از استان‌های کشور، گفت: این احتمال وجود دارد که شرایط موجود در ۷۲ ساعت آینده تداوم داشته باشد.  از این رو مردم و دستگاه‌های مسئول به ویژه دستگاه‌های امدادرسان ۷۲ ساعت آینده توجه بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند تا بتوانیم شرایط موجود را پشت سر بگذاریم.

وی با بیان این که سیل شیراز با این شدت قابل پیش بینی نبود، افزود: ظرف چند دقیقه باران شدید سیل به راه افتاد و باعث شد تعدادی از مردم جان خود را از دست بدهند و خسارت‌هایی را ببینند. واقعاً خیلی تأسف انگیز بود و به خانواده‌هایی که عزیزان خود را در این حادثه از دست دادند، تسلیت عرض می‌کنم.

جهانگیری خاطر نشان کرد: از همه استانداران، فرمانداران و همه بخشداران خواستم حتی زمان استراحت شأن را در این دو سه روز در محل کار خود باشند. همه مدیران کل استان باید تحت امر استاندار باشند از استان خارج نشوند و در این دو سه روز در محل کار حاضر و آمادگی داشته باشند.

معاون اول رئیس جمهوری در ادامه به مردم توصیه کرد به شایعات فضای مجازی توجه نکنند و افزود: درباره سدها شایعاتی مطرح شد، امروز وزیر نیرو گزارش داد تمام سدهای کشور وضعیت مناسبی دارند، پایداری بسیار خوبی دارند، حجم آب بسیار خوبی در سدها ذخیره داریم. هیچ دغدغه‌ای درباره سدها وجود ندارد. مردم اطمینان کامل داشته باشند.

جاده‌های ساحلی اهواز مسدود می‌شود
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۹:۴۱

سازمان آب و برق خوزستان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به پیش نگری های هواشناسی که ورود سامانه‌های بارشی بسیار شدیدی را نشان می هد و هم اکنون نیز حوضه‌های کرخه و دز را متأثر ساخته و در ۲۴ ساعت آینده به حوضه‌های کارون و مارون می‌رسد، احتمال فعال شدن حوضه‌های میانی در مسیر رود خانه‌های کارون، کرخه و دز بیش ازسایر مناطق وجود دارد.

در این اطلاعیه تاکید شده است: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، خروجی سدها به منظور کنترل تراز مخازن سدها و تعدیل سیلاب‌های ورودی افزایش یافته که تداخل این جریانات با رواناب حوضه‌های میانی، موجب افزایش دبی عبوری در مسیر رودخانه و به خصوص در مقطع شهر اهواز به حدود دو هزار و مترمکعب بر ثانیه می‌شود.

اطلاعیه سازمان آب و برق خوزستان تصریح می‌کند که این مهم موجب مسدود شدن جاده‌های ساحلی و آبگرفتگی پارک‌های حاشیه رودخانه در مقطع شهر اهواز خواهد شد که نیازمند توجه و احتیاط‌های لازم در حاشیه رود خانه است. با توجه به موارد فوق الذکر مورد تاکید است تا ضمن احتیاط شهروندان و دوری از محدوده رودخانه‌ها و مسیل ها، آمادگی‌های لازم و اقدامات مورد نیاز از هم اکنون در دستور کار نهادهای مرتبط قرار گیرد.

افزایش خسارت‌های سیلاب در چهارمحال و بختیاری
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۹:۲۵

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: بسیاری از مزارع ماهی استان چهارمحال و بختیاری دچار سیلاب شده‌اند و خسارت‌های این بخش در حال بررسی و ارزیابی است.

وی تاکید کرد: بارش شدید باران همچنان در این شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری ادامه دارد و آب رودخانه‌های این منطقه لحظه به لحظه در حال افزایش است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش خسارت‌های سیلاب در چهارمحال و بختیاری، ادامه داد: خسارت‌ها در چهارمحال و بختیاری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

یک روستای چهارمحال و بختیاری به صورت کامل زیر آب رفت
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۹:۲۳

اقبال عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاریعصر دوشنبه در حاشیه ستاد مدیریت بحران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یک روستای چهارمحال و بختیاری در پی وقوع سیل به صورت کامل زیر آب رفته است، اظهار داشت: ۲۰ روستای این استان در معرض تهدید سیل هستند.

وی ادامه داد: هفت پل در این استان زیر آب رفته است. البته هیچ گونه حادثه جانی در این روستاها گزارش نشده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: ارتباطات جاده‌ای ۱۰۰ روستای چهارمحال و بختیاری در پی بارش شدید باران و طغیان رودخانه با مشکل مواجه شده است.

وعده برخورد قضایی با قصور کنندگان در سیلاب شیراز
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۹:۱۴

علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب شیراز با حضور در منطقه دروازه قرآن و با بررسی میدانی ابعاد حادثه جاری شدن سیل به میزان گفت: موضوع حادثه اخیر نیازمند بررسی کارشناسی است، اما دستورات اولیه قضایی در این خصوص صادر شده است. بدون تردید با نظر کارشناسی برای سهل انگاران حادثه امروز پرونده تشکیل خواهد شد.

وی افزود: پیش از هر چیز اولویت اصلی رسیدگی به امورات مسافرین حادثه دیده است که در همین خصوص هماهنگی‌های لازم جهت استقرار مسافران انجام شده است. جهت رسیدگی سریع به پرونده‌ها در دادسرای شیراز قاضی ویژه تعیین گردید و هماهنگی‌های اولیه با پزشکی قانونی نیز انجام شد.

وی همچنین تصریح کرد: با فراخواندن مسئولین بیمه در استان دستور رسیدگی به امور بیمه‌ای و تعیین خسارات نیز صادر شد. در خصوص اتومبیل‌های حادثه دیده هم باید تاکید کنم برای حفاظت از اموال حادثه دیدگان کلیه اتومبیل‌ها به پارکینگ حفاظت شده منتقل شده اند.

وی افزود: طبق اعلام پزشکی قانونی در این حادثه تاکنون ١٧تن از هموطنان جان خود را از دست داده اند.

مخازن سدها را در حد توان خالی نگه داشتیم
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۸:۵۳

استاندار خوزستان: برای جلوگیری از سیل در این استان مخازن سد‌ها را در حد توانمان خالی نگه داشته‌ایم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، غلامرضا شریعتی در گفتگو با خبر ۱۳ شبکه خبر افزود: مسیر اندیکا به شهرکرد به دلیل سرعت بارش باران تردد در این محدوده متوقف تا از خطرات احتمالی و ریزش کوه جلوگیری به عمل آید.

وی ادامه داد: در مسیر‌ها و حوضه‌های آبریز برای جلوگیری از سیل‌های احتمالی برنامه‌ریزی لازم داشته ایم و سعی کرده ایم مخازن سد‌ها را در حد توانمان خالی نگه داری م.

سیلاب در خوزستان
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۸:۱۱
در پی بارندگی های ساعات اخیر،‌ اوضاع در خوزستان نیز بحرانی شده است. بحرانی که اخیرا در ابعاد وسیع در این استان بروز و نمود یافته بود و حالا نگرانی ها از تکرار آن بسیار زیاد است.
 
تعداد بازدید : 8930
رودخانه‌های تهران طغیان نکرده؛ به شایعات توجه نکنید
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۸:۰۹

سید حسن رضوی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان تهران با اشاره به وضعیت رودخانه های استان در شرایط نامساعد جوی اظهارداشت: با توجه به شدت بارش ها دبی و حجم آب در رودخانه های استان افزایش یافته اما هیچ کدام از آن‌ها طغیان نکرده است.

وی با تاکید براینکه مردم به هیچ وجه به شایعات توجه نکنند افزود: در حاضر وضعیت رودخانه های ستان تهران بحرانی نیست و به همشهریان و مسافران نوروزی توصیه می‌شود که حداقل در 2 روز اخیر که شاهد شدت بارش‌ها در مناطق مختلف کشور از جمله تهران هستیم از نزدیک شدن به رودخانه ها و قرار گرفتن و اتراق در مسیل‌ها جدا خودداری کنند.

رضوی خاطرنشان کرد: 40 اکیپ گشت بازرسی آب های سطحی در حال بررسی وضعیت رودخانه های استان هستند و دائما شرایط را رصد می کنند.

تصاویری متفاوت از سیلاب مرگبار شیراز
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۸:۰۰
تعداد بازدید : 7732
استان‌های جنوبی کشور آماده سیل باشند
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۷:۴۷

از ابتدای بهار سال ۹۸ شاهد فعالیت چند سیستم بارشی در بخش‌های مختلف کشور هستیم که باعث بارش شدید و حتی وقوع سیلاب در استان‌های گلستان و مازندران شد. از بعدازظهر امروز (۵ فروردین) نیز شاهد سیلاب در شهر شیراز هستیم. بنا به گفته احد وظیفه استان‌های فارس، بوشهر، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و لرستان طی امروز و فردا وضعیت بحرانی دارند.

این کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سامانه بارشی که دیشب وارد کشور شده و با شدت بسیار فعال است تا فردا (۶ فروردین) وضعیت بحرانی را برای جنوب غرب و جنوب کشور ایجاد می‌کند که در اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌های روزهای اخیر به این موارد اشاره شده بود. امروز به‌طور نسبی بارش‌ها فروکش می‌کند و فردا صبح مجدداً بارش‌ها را با شدت خواهیم داشت تا اینکه فردا بعدازظهر (۶ فروردین)، بارش‌ها در بخش غرب و جنوب غرب کاهش پیدا می‌کند و تقریباً قطع می‌شود.

وی با بیان اینکه فردا بارش‌ها بیشتر رگباری خواهد بود، گفت: فردا در جنوب استان فارس، غرب کرمان و بخش‌های جنوبی بوشهر، بارش اوج می‌گیرد و قطعاً احتمال جاری شدن سیلاب وجود دارد. دراستان‌های لرستان و شمال و شرق خوزستان انتظار داریم که بارش‌های ۲۴ ساعت آینده سه رقمی شود و به حدود ۱۵۰ میلی‌متر برسد. در خوزستان بارش سنگین است و رودخانه‌های بزرگ طغیان می‌کند، امیدواریم صدمات جانی به همراه نداشته باشد.

افزایش جان‌باختگان سیل در شیراز
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۷:۴۱

پیرحسین کولیوند درباره آخرین آمار مصدومان و فوت‌شدگان سیل در شیراز گفت: بر اثر این حادثه ۶۸ نفر مصدوم شده اند که ۳۸ نفر از این افراد در مراکز درمانی بستری و ۳۰ نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

وی ادامه داد: ۱۷ نفر نیز بر اثر وقوع سیل در شیراز جان باختند که شامل سه کودک، ۶ مرد و هشت خانم بوده‌اند.

به دام افتادن گروه های جهادی در کوهستان
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۶:۵۵

در پی وقوع سیلاب در مناطق وسیعی از کشورمان، بسیاری از افراد در محورهای مواصلاتی کم تردد به دام افتاده اند. افرادی از جمله یک گروه جهادی که در نتیجه از بین رفتن مسیر تردد در الیگودرز، در مسیر مانده و چشم انتظار گروه های امدادی هستند.

تعداد بازدید : 8206
هشدار مدیر کل بحران استان اصفهان به مسافران
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۶:۳۸

اداره کل هواشناسی استان اصفهان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد به سبب شدت بارش باران و رعد و برق و تگرگ در مناطق مستعد و وزش باد شدید (تندباد موقت) طی روزهای دوشنبه و سه شنبه، در مناطق غربی، مرکزی و نیمه جنوبی استان اصفهان شرایط سیلاب‌های ناگهانی، آب گرفتگی معابر عمومی، اختلال در تردد جاده‌ای و شهری انتظار می‌رود.

منصور شیشه فروش، مدیر کل بحران استان اصفهان با اشاره به تشکیل شورای مدیریت بحران استان و شورای مدیریت بحران شهرستان‌ها در فرمانداری‌ها، به ایسنا می‌گوید همه استان در آمادگی کامل به سر می‌برد و شهرداری‌ها نیز کمیته سیل برگزار کرده‌اند.

احتمال طغیان رودخانه کرج
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۶:۱۱

شرکت آب منطقه‌ای استان البرز با اشاره به اخطاریه‌های هواشناسی مبنی بر بارش رگبار برف و باران به همراه رعد و برق در جاده چالوس، از احتمال طغیان رودخانه کرج خبر داد. بر همین اساس از ساکنان حاشیه رودخانه کرج و مسافران عبوری از جاده چالوس خواسته شده به رودخانه کرج نزدیک نشوند.

روز گذشته مدیرکل مدیریت بحران استان البرز هم ضمن اعلام تدابیر اتخاذ شده برای عبور ایمن از بحران پیش رو از شهروندان خواسته بود در حاشیه رودخانه‌ها توقف نکنند و اسکان نداشته باشند.

دقایقی قبل هم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با اعلام شرایط اضطراری در استان از حضور نیروهای دستگاه‌های مختلف جهت ممانعت از توقف مسافران در مناطق پرخطر استان خبر داد.

شماره تلفن اسکان اضطراری در شیراز اعلام شد
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۶:۰۰

ستاد اسکان مرکزی در استان فارس برای اطلاع رسانی درباره کمپ‌ها، اقامتگاه‌های نوروزی و «اسکان اضطراریِ» مسافران سیل زده، شماره تلفن خود را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، با وقع سیل در شهر شیراز، مسافرانی که در چادر اسکان داشتند هم اکنون با بحران سیل روبرو شده اند، ستاد اسکان مرکزی استان فارس با شماره تلفن‌های ۳۲۲۷۲۹۰۳ و ۳۲۲۷۹۹۰۲ به کد ۰۷۱ آماده ارائه اطلاعات درباره اقامتگاه‌ها و کمپ‌های اضطراری و همچنین هدایت مسافران به اماکن سرپوشیده است.

 

تصاویر هولناک از راه افتادن سیلاب در شیراز/ سیل گریبانگیر ۹ استان کشورمان/ آماده باش رئیس جمهور به استانداران/ ۱۱ جان باخته در شیراز

سیل به یاسوج هم رسید
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۵:۴۲

بارندگی شدید موجب شده اکثر معابر شهری یاسوج دچار آبگرفتگی شدید و غیرقابل تردد برای عابر پیاده شود.

به گزارش تسنیم، بارندگی‌های سیل‌آسا در کهگیلویه و بویراحمد سبب شده اکثر معابر شهری یاسوج و برخی محورهای مواصلاتی اصلی دچار آبگرفتگی شدید و غیرقابل تردد برای عابران پیاده شود.

روز گذشته مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد از احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در این استان خبر داده و گفته بود: طبق پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی استان و اطلاعیه‌های سازمان مدیریت بحران، تا روز سه شنبه به تناوب، شاهد رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید و بارش تگرگ هستیم. بارش در برخی مناطق سردسیری و ارتفاعات به صورت برف است. اوج فعالیت این سیستم روزهای دوشنبه و سه شنبه پنجم و ششم فروردین است که احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، کاهش دید افقی بالا است.

پزشکی قانونی استان فارس جان باختن ۱۱ تن را تایید کرد
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۵:۳۸

غلامزاده، مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس در گفت‌وگو با میزان گفت: در پی بارندگی‌های اخیر در سطح شهر شیراز و جاری شدن سیلاب در ورودی این شهرتاکنون ۱۱ نفر قربانی سیلاب شدند .

وی افزود: اجساد به پزشکی قانونی استان تحویل شده است که دو نفر کودک هستند.

احتمال وقوع سیلاب در آذربایجان غربی
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۵:۳۵

مهدی کریمی کارشناسی پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی از تداوم سامانه بارشی تا روز سه شنبه در استان خبرداد و افزود: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان است که تا اواخر وقت روز سه شنبه سبب بارش باران در ارتفاعات به صورت برف، همراه با وزش باد گاهاً شدید خواهد شد.

وی ادامه داد: طی این مدت آبگرفتگی معابر عمومی سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها دور از انتظار نیست

۱۱ کشته در سیل شیراز
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۵:۳۲

پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: سیل امروز در شیراز ۱۱ کشته و ١٥ مصدوم برجاى گذاشت.

وی افزود: اورژانس شیراز با یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ١٦ دستگاه آمبولانس درحال امدارسانى به سیل زدگان است.

کولیوند گفت: ٢٠ نفر تاکنون بستری و ١٥ نفر دیگر سرپایی مداوا شدند که در مجموع ٣٥ مصدوم بوده اند.

 

تصاویر هولناک از راه افتادن سیلاب در شیراز/ سیل گریبانگیر ۹ استان کشورمان/ آماده باش رئیس جمهور به استانداران/ ۱۱ جان باخته در شیراز

نجار اعلام کرد: لغو تمام مرخصی‌ها و اعلام آماده‌باش
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۵:۱۳

اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه ۲۵ استان از شب گذشته درگیر بارندگی و سیلاب شده‌اند، گفت: از قبل با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی نسبت به وقوع این سیلاب‌ها هشدار داده، به تمام این 25 استان اعلام آما‌ده‌باش کرده و جلسات مدیریت بحران در تمام این 25 استان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه برای تمام این بحران‌ها آمادگی کامل داریم و ماموریت و مرخصی استانداران و مدیران ارشد ‌استانی با توجه به افزایش بازندگی‌ها‌ لغو شده است، گفت: در حال حاضر وزیر کشور در منطقه سیل‌زده گلستان حضور دارد تا اوضاع را از نزدیک تحت کنترل داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه وزیر کشور به معاون امنیتی وزارت کشور دستور تشکیل جلسه مدیریت بحران برای کنترل اوضاع در کشور را صادر کرد، گفت: از مسافران درخوا‌ست داریم تا دو روز آینده از هر‌گونه مسافرت نوروزی خودداری کنند.

وی درباره سیل شیراز نیز گفت: متاسفانه بر اثر وقوع این سیلاب تعدادی از خودروها در این مسیر دچار حادثه شدند که نیروهای امدادرسان در منطقه حضور دارند.

وقوع سیل در خوزستان و ۸ استان دیگر
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۵:۰۹

سازمان هواشناسی کشور ضمن صدور اخطاریه‌ای از وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس و اصفهان خبر داد. در این اخطاریه آمده است: سامانه بارشی فعال در نیمه غربی کشور از بعدازظهر امروز ( ۵ فروردین) و طی روز سه‌شنبه (۶ فروردین) به مناطق مرکزی و شمال شرق کشور کشیده خواهد شد و در روز چهارشنبه (۷ فروردین) با گذر این سامانه از مناطق غرب و مرکز کشور، عمده فعالیت آن در شمال شرق و پاره‌ای از مناطق شرق و جنوب شرق کشور خواهد بود.

سازمان هواشناسی پیش بینی کرد که امروز (۵ فروردین)، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها، بارش برف و لغزندگی جاده‌های کوهستانی در استان‌های خوزستان، بوشهر، ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، اصفهان، غرب یزد و جنوب قم رخ دهد.

همچنین امروز بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و لغزندگی در جاده‌های کوهستانی و برفگیر استان‌های مرکزی، همدان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان پیش‌بینی می شود که بارش باران با احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و بارش برف و لغزندگی در جاده‌های کوهستانی استان‌های گیلان، مازندران و گلستان خواهد بود.

بر اساس متن اخطاریه سازمان هواشناسی، فردا (۶ فروردین) بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس و اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

همچنین رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در غرب استان یزد، غرب کرمان، قم، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، قزوین، البرز و شرق تهران همچنین بارش برف و باران در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی زاگرس و البرز خواهیم داشت.

افزون بر اینها، در روز چهارشنبه (۷ فروردین) بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های خراسان شمالی، غرب هرمزگان و جزایر خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی به هموطنان توصیه کرد ضمن توجه به اخبار و هشدارهای هواشناسی، در صورت ضرورت هنگام سفر موارد ایمنی را رعایت کنند، تجهیزات کامل زمستانی را به همراه داشته باشند و از توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مناطق مستعد سیلاب جدا خودداری کنند. همچنین به سازمان‌ها و ارگان‌های ذیربط توصیه کرد تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی و تامین امنیت مسافران نوروزی را بیندیشند.

هشدار مدیریت بحران در مورد سفرهای غیرضروری در کشور
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۴:۵۹

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از شهروندان خواست تا اطلاع ثانوی از سفرهای غیرضروری به برخی از استان‌های شمالی، غربی و جنوب غربی کشور خودداری کنند.

بهنام سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برابر اطلاعیه سازمان هواشناسی در استان‌های خوزستان، بوشهر، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، دامنه‌های زاگرس در غرب اصفهان بارش شدید باران و احتمال جاری شدن سیلاب وجود دارد در همین راستا توصیه می‌شود تا اطلاع ثانوی شهروندان از سفر غیرضروری به این استان‌ها پرهیز کنند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در غرب و جنوب استان فارس نیز جاری شدن سیلاب گزارش شده است، گفت: توصیه می‌شود که شهروندان از سفر به این مناطق نیز خودداری کنند.

وی با اشاره به وضعیت سیل در استان‌های گلستان و مازندران گفت: اقدامات با تمام قوا در این استان‌ها ادامه دارد و خوشبختانه خدمات خوبی به ساکنان مناطق سیل‌زده ارائه شده است و امدادرسانی‌ها به این مناطق ادامه دارد اما همچنان توصیه می‌شوند شهروندان از سفر غیرضروری به استان گلستان و شرق استان مازندران خودداری کنند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور همچنین به شهروندان هشدار داد که از اسکان و حضور در حاشیه رودها و مسیل‌ها خودداری کنند و حتماً به هشدارها و توصیه‌های مدیریت بحران و دستگاه‌های امدادی که از سوی رسانه‌ها اعلام می‌شود، توجه کافی بکنند.

وی با بیان اینکه مدیریت بحران طی دو نوبت استان‌های سراسر کشور را در زمینه مقابله و آمادگی با حوادث فصل بهار به حالت آماده باش درآورده است، گفت: یک بخشنامه به تمامی استان‌های سراسر کشور در اوایل اسفندماه صادر و روز گذشته نیز بخشنامه‌ای دیگر به فرمانداران استان‌های سراسر کشور ارسال شد.

سعیدی از شهروندان خواست که قبل از اقدام به سفر وضعیت راه‌ها، شرایط جوی و پیش‌بینی‌ها و هشدارهای هواشناسی را لررسی کنند.

۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۴:۲۵
استاندار فارس: حجم زیاد بارندگی سبب ‌سیلاب شد
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۴:۱۹

عنایت‌الله رحیمی، استاندا‌ر فارس با اشاره به‌ وقوع سیلاب در برخی مناطق شیراز اظهار به تسنیم گفت: این سیلاب در کمتر از 10 دقیقه از ارتفاعات تنگ الله‌اکبر شروع و در ورودی شهر شیراز و در د‌راوزه قرآن خودروهای در حال حرکت را با خود برد.

وی علت این سیلاب را حجم زیاد بارندگی اعلام کرد و افزود: خودروهای که از شیراز به سمت اصفهان در حال حرکت بودند با مشکل مواجه شدند. نیروهای امدادرسان در صحنه حضور دارد و امیداریم حداقل تلفات را داشته باشیم.

استاندار فارس با بیان اینکه از مردم درخواست کرده ایم که از منازل خود بیرون نیا‌یند تا بتوانیم اوضاع را تحت کنترل داشته باشیم، گفت: در حال حاضر اوضاع تحت کنترل است. در مسیرهای منتهی به دروازه قرآن، میدان ابوالکلام و خروجی شهر شیراز از تردد غیرضروری خودداری شود چراکه ازدحام خودروها و آبگرفتگی در این نقاط زیاد است.

وی با اشاره به اینکه بر اثر این ‌طغیان ‌خودروهای فراوانی‌ در آب گرفتار شدند، تصریح کرد: تاکنون تلفات جانی برای این حادثه گزارش نشده اما پیگیری‌های پلیس و عوامل امدادی برای نجات خودروهای گرفتار در این سیلاب ادامه دارد.

امکان وقوع سیلاب‌های مخرب در مسیل‌های استان تهران
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۴:۱۶

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: باتوجه به شرایط بارشی در فصل بهار، امکان وقوع سیلاب‌های مخرب در سطح حوضه‌های آبریز، رودخانه‌ها و مسیل‌های استان تهران دور از ذهن نیست. سید حسن رضوی با بیان این مطلب اظهار کرد: برپایه اعلام سازمان هواشناسی کشور مبنی بر ورود سامانه‌های بارشی از سمت جنوب و غرب کشور و گسترش آن به استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و ارتفاعات البرز در استان تهران احتمال بارش شدید باران و وقوع سیلاب در رودخانه‌ها و مسیل‌های سطح استان وجود خواهد داشت.

وی افزود: باتوجه به شرایط بارشی در فصل بهار، امکان وقوع سیلاب‌های مخرب در سطح حوضه‌های آبریز، رودخانه‌ها و مسیل‌های استان تهران دور از ذهن نیست.

رضوی با بیان اینکه اکیپ‌های گشت و بازرسی آب منطقه‌ای تهران جهت پایش رودخانه‌ها وسیلاب‌های احتمالی حضور میدانی دارند، ادامه داد: عدم توقف و نصب چادر‌های مسافرتی در اطراف و بستر رودخانه‌ها حتی رودخانه‌ها و مسیل‌های خشک، عبور نکردن از عرض جریان‌های سیلابی و توقف در کنار جریان سیلاب برای مشاهده و یا تصویربرداری و توجه جدی به هشدار‌های مسوولان و ماموران در هنگام وقوع سیل، باید مورد توجه جدی گردشگران قرار داشته باشد.

سیل ۲۰۰ خودرو را در دروازه قرآن شیراز با خود برد
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۴:۱۶

سیل ۲۰۰ خودرو را در دروازه قرآن شیراز با خود برد؛ سرهنگ نادررحمانی با اعلام این خبر به ایسنا گفت: جاری شدن سیل در دوازه قرآن شیراز بیش ۲۰۰ خودرو را با خود برد.

وی با بیان اینکه این حادثه در پی طغیان رودخانه رخ داده است، گفت: هنوز گزارشی از خسارت جانی این حادثه مخابره نشده است اما در دقایق اولیه شماری از شهروندان از درون سیلاب و جریان شدید آب خود را نجات دادند.

۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۴:۱۴
اخبار تایید نشده از جان باختن چند تن
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۴:۱۲

اخبار تایید نشده حکایت از جان باختن چند تن بر اثر سیلاب در شیراز دارد. این در حالی است که زمان زیادی از بروز بحران در این منطقه نگذشته و هنوز هیچ اطلاعیه ای در این خصوص منتشر نشده است.

روحانی: استانداران مناطق باران خیز در آماده باش کامل باشند
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۳:۴۸

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور پس از استماع گزارش اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و اخذ آخرین گزارش ها از مناطق سیل زده شمال کشور، دستورات لازم را برای کاستن از رفع مشکلات مردم این مناطق صادر کرد.

روحانی در این گفتگو که بلافاصله پس از بازگشت معاون اول رئیس جمهور از مناطق سیل زده در استان های گلستان و مازندران انجام شد؛ از جهانگیری خواست که برآوردهای نهایی برای جبران خسارت ها جمع بندی شده و برای ارائه و تصویب در نخستین جلسه هیات دولت که روز چهارشنبه برگزار می شود، آماده شود.

رئیس جمهور با توجه به فروکش کردن سیل و سیلاب در استان مازندران، تاکید کرد: لازم است هر چه سریعتر و با هماهنگی ستاد مدیریت بحران، برآوردها برای جبران خسارت های سیل در استان مازندران جمع بندی شده و در جلسه هیات دولت ارائه شود.

روحانی همچنین با اشاره به تداوم بحران ناشی از سیل و سیلاب در استان گلستان؛ بر بسیج همه دستگاه ها برای رفع مشکل آبگرفتگی معابر و نیز ارزیابی خسارت های وارده به زیرساختها، اراضی و مردم این استان برای طرح در هیات دولت تاکید کرد.

رئیس جمهور وزارتخانه ها، سازمان برنامه و بودجه و دستگاههای مسوول را موظف کرد تا با تشکیل یک کارگروه، ضمن هماهنگی بیشتر، تلاش های خود را برای حل کامل بحران و ارزیابی خسارت های وارده مضاعف کرده و پیشنهادات عملیاتی خود را ظرف امروز و فردا و برای طرح در جلسه چهارشنبه هیات دولت ارائه کنند.

روحانی همچنین همه استانداران، فرمانداران و مسوولان همه نقاط کشور را موظف کرد با حضور مستمر در محل خدمتشان تا پایان تعطیلات نوروزی، در آماده باش کامل باشند و ضمن ایجاد ارتباط و هماهنگی با سایر دستگاه های مرتبط، تمام تدارکات لازم را برای مدیریت مشکلات ناشی از وقوع احتمالی سیل پیش بینی کنند.

لحظه اسیر شدن خودروها در سیلاب در دوارزه قرآن شیراز
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۳:۳۸
تعداد بازدید : 9910
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۳:۳۷
تعداد بازدید : 6015
توصیه به مسافران شیراز و شهروندان
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۳:۰۵

محمدهادی قانع، رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با توجه به هشدار مدیریت بحران مبنی بر بارندگی شدید در این کلانشهر به شهروندان و مسافران توصیه کرد: از تردد در کنارگذر‌ها خودداری و از مسیر‌های جایگزین عبور کنند و از سفر‌های غیر شهری و غیر ضروری، خودخوداری کنند.

وی افزود: منزل‌ها و خودرو‌هایی که دچار آبگرفتگی شده اند توسط نیرو‌های شهرداری و آتش نشانی در حال امداد رسانی هستند.

احتمال وقوع سیلاب در برخی استان‌های دیگر
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۱:۱۳

معصومه احمدی، کارشناس هواشناسی به خبرگزاری صدا و سیما گفت: احتمال وقوع سیلاب و جاری شدن آب در استان‌های خوزستان، بوشهر، ایلام، فارس، کرمانشاه و بخش‌های شرقی استان کردستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و بخش‌های غربی استان اصفهان وجود دارد.

کارشناس هواشناسی افزود: بر اساس آخرین اطلاعات هواشناسی امروز سامانه بارشی به جز نوار شرقی در کل کشور فعال است و غالب مناطق نیمه غربی، بخش مرکزی، جنوب و شمال کشورمان با بارش باران همراه است.

امروز و فردا سفر نکنید
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۰:۳۰

سرهنگ نادر رحمانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از هموطنان خواست که به دلیل وضعیت جوی امروز و فردا (۵ و ۶ فروردین) سفر نکنند.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ استان کشور درگیر برف و باران هستند، اظهارکرد: در اغلب محورها بارش باران گزارش شده است بگونه‌ای که در محورهای اراک - فرمهین، اراک - توره، اراک - بروجرد، اراک - ازنا در استان مرکزی، محور ارومیه - سلماس گردنه قوشچی در استان آذربایجان غربی، برخی محورهای اردبیل، گردنه اسد آباد در استان همدان و ارتفاعات محورهای هراز و کرج - چالوس بارش برف گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه دراستان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، اصفهان، ایلام، لرستان، مرکزی، زنجان، قزوین، قم، مازندران، کردستان، گیلان، اردبیل، کرمانشاه‌، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، برخی محورهای استان فارس و سمنان بارش باران گزارش شده است، گفت: تردد در محور اردبیل به سلماس تنها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه ترافیک نیمه‌سنگین در مسیر جنوب به شمال محورهراز در محدوده لاسم گزارش شده است،اظهارکرد: سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار است.

وی در پایان گفت: احتمال ریزش کوه در محورهای هراز،چالوس، فیروزکوه و برخی محورهای استان چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و به همین دلیل از رانندگان درخواست می شود حین سفر دقت لازم را داشته باشند.

۱۰ توصیه مهم هلال احمر برای مسافران و ساکنان غرب و جنوب کشور
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۰:۰۰

جمعیت هلال احمر با توجه به هشدار هواشناسی در خصوص شکل گیری سامانه بارشی جدید در غرب و جنوب کشور و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، در اطلاعیه ای، مهمترین نکات و توصیه‌های ایمنی لازم در شرایط جوی ناپایدار را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: «با توجه به اطلاعیه سازمان هواشناسی مبنی بر اینکه سامانه بارشی در غرب و جنوب کشور در حال شکل گیری است و از اواسط وقت امروز و طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه ضمن تقویت، به مناطق مرکزی و شمال شرق کشور نیز کشیده خواهد شد از ساکنان این مناطق و همچنین مسافران نوروزی که قصد سفر به این مناطق را دارند، خواهشمندیم موارد زیر را جدی گرفته و رعایت کنند:

با توجه به سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق غربی و جنوب کشور چنانچه مقدور باشد، هموطنان گرامی از سفر به این مناطق تا عادی شدن اوضاع پرهیز کنند.

ساکنان این مناطق حتی المقدور در خانه بمانند و در صورت اعلام هشدار توسط دستگاه‌های ذیربط محل سکونت خود را به سمت مکان‌های اسکان موقت هلال احمر (در ورزشگاهها، مدارس و…) ترک و در این خصوص با دستگاه‌های امدادرسان همکاری کنند.

با توجه به روستایی بودن و رونق دامداری در مناطق غرب و جنوب کشور، خواهشمندیم از خارج کردن و یا عبور دادن حیوانات اهلی از عرض رودخانه‌ها و مناطق پست و سیل خیز در زمان بارش شدید باران بپرهیزید.

مسافرین نوروزی از چادر زدن در فضا‌های باز پرهیز کنند و در صورت لزوم به مکان‌های سرپوشیده عمومی مراجعه کنند.

به دلیل مواج بودن خلیج فارس لازم است طی روز‌های آینده از سفر‌های دریایی و اتراق در کنار سواحل حتی المقدور پرهیز شود.

رانندگی در شرایط نامساعد جوی باید با احتیاط کامل صورت پذیرد؛ بنابراین مسافرین نوروزی در این مناطق لازم است از رانندگی در شب و مسیر‌های فرعی بپرهیزند و در هنگام رانندگی مراقب شیب‌ها و پیچ‌های جاده باشند. با دنده سنگین حرکت کنید، چون در این مواقع، ترمز‌ها در آب به‌خوبی کار نمی‌کنند.

در استان‌های لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، ایلام و خوزستان که عشایر زیادی زندگی می‌کنند و در حال جابه جایی و کوچ هستند، می‌بایست در بلندی‌ها و مناطق امن اتراق کنند.

هموطنان در محل زندگی خود لازم است وسایل نقلیه، حیوانات اهلی و اشیای قابل حمل را به نزدیکترین محل مرتفع انتقال دهند.

لازم است در محیط‌های شهری از فاضلاب‌ها و جویبار‌های به‌ظاهر آرام دوری کنید. به‌خاطر داشته باشید جویبارها، کانال‌های فاضلاب، تنگه‌ها و … نیز می‌توانند به‌ناگهان دچار سیلاب شوند.

در جریان آب راه نروید چرا که ۱۵ سانتیمتر آب در حال حرکت ممکن است باعث بر هم خوردن تعادل شما شود. اگر مجبورید در آب حرکت کنید، از مسیری بروید که آب حرکت نمی‌کند. برای اینکه از استحکام زمین جلو پای خود مطمئن شوید از یک تکه چوبدستی استفاده کنید. هرگز از درختان در معرض سیل به عنوان محل امن استفاده نکنید و در هنگام سیل از پل‌های چوبی سست روی رودخانه‌ها عبور نکنید.»

تداوم بارش‌ها در کشور تا چهارشنبه
۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۰۹:۵۰

احد وظیفه، مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌ها تا روز چهارشنبه (۷ فروردین) خبر داد و گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های آینده‌نگری، امروز (۵ فروردین) با فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور به جز نوار شرقی بارندگی پیش‌بینی می‌شود؛ مقدار بارش در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب، جنوب دامنه‌های زاگرس، سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز قابل ملاحظه است.

وی با بیان اینکه سه شنبه (۶ فروردین) گستره بارش علاوه بر این مناطق، شمال شرق کشور را نیز در بر می‌گیرد، گفت: در روز چهارشنبه (۷ فروردین) عمده بارش‌ها در شمال شرق، جنوب و به شکل پراکنده در شمال غرب، غرب و سواحل شمالی پیش‌بینی می‌شود. طی این سه روز (دوشنبه،سه شنبه و چهارشنبه) بارندگی به‌صورت باران گاهی همراه با رعد و برق و در برخی مناطق مستعد به شکل تگرگ همچنین در مناطق سردسیر و مرتفع شمال غرب زاگرس مرکزی و امتداد رشته کوه البرز به‌صورت برف خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۰۹
راهنمایی و رانندگی مقصر اصلی باید پاسخگو باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
مردم که حرف گوش ندادن به هشدارهای قبلی چی؟
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
آقا و برادر و هموطن سال جدید باید دست از مرگ و نفرین بردارید چرا باید در سال جدید در تریبونها و سخنرانیها از دشمنی صحبت کنند . چرا این اختلافات و دشمن سازی تمامی ندارد . خداوند را غضب امده مردم تاوان کسانی را میدهند که روز و شب کارشان فرضییه سازی و گیر دادن به عقاید مردم دیگر هست به مردم داخل کشور به راه سازی و شهرسازی و بهداشت مردم فکر کنید دست بردارید خسته شدیم
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
شما دارید هشدار میدید که تهران سیل میاد، مردم چیکارکنند؟ کجا بروند؟
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
عجب عیدی شد!
بچه شهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
فقط بچه شهر ميدونه دليل اين سيلاب چيه!؟
كافيه يه نگاهي به عكساي قديمي ورودي شيراز از دروازه قران بندازيد، اوقت مي بينيد كه مسير ورودي از زير دروازه قران بود و بغل دروازه قران يه دره بود كه اب هاي سيلابي از توش رد مي شد. حالا اي دره رو پر كردن و شده خيابون ورودي و خروجي به شيراز و پارك دامنه اي. خب يعني او دانشندايي كه اي دره رو پر كردن و بجاش جاده و پارك ساختن نمي بايس يه كم فكر كنند كه اصل وجود دره كه خود طبيعت بوجودش آورده بوده چيه؟ بريد يقه او كسي رو بگيريد كه اي طرح رو داده و اوني كه پول گرفته و ساخته.
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
خدا صبر بده این ایام عید همچنین مصیبتهایی سر کشور و مردم ایران داره میاد. ما از لحاظ امکانات زیرساختی کاملا عقب افتاده ایم، از راه و ساختمان تا امکاناتی همچون امداد و نجات و هلیکوپتر و آمبولانس و آتش نشانی. امیدوارم حکومت کم کم با دنیا آشتی کند و پول و ثروت ایران را در راه زیرساخت‌ها هزینه کند اگر با دنیا آشتی کنیم و نیازی به موشک سازی و خرج زیاد نداریم، اگر با آمریکا و قدرت‌های جهان در حد معمولی هم رابطه داشته باشیم هم تورم 50 درصد را ن آریم هم وضع بهتر می‌شود. چه کسی بدش می آیدزیرساختهای کشور درست بشه تورم نداشته باشیم و پراید همون 8 میلیون بشه، تو رو خدا با دنیا آشتی کنین بسه به داخل برسین وگرنه اگه یه سال همین سیل‌ها بیاد با تحریم‌ها و توذم کار ایران تمومه دنیا معطل ایران نمیمونه دل آدم میسوزه که نه امکانات امداد به اندازه داریم نه شهرسازی درست
مهدی
| Germany |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
مقصر خشکسالی بود
دعای باران زیاد خواندیم که سیلاب شد.
یا چند تا از این دانشمندان بومی و انقلابی ابر ها را بار دار کردند و از کنترول خارج شده است
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
اونیکه با وجود اینهمه هشدا پا میشه میره مسافرت که پولدار بودن و ماشینشو برخ بکشه و پز بده حالا هم بخوره از لای چربش
ناشناس
| India |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
بلندی های جولان از دست رفت.
ناشناس
| Canada |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
چند دهه است ما چیزی به نام مقام پاسخگو ندیده ایم
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
برادران لبنانی و برادران عراقی .... مدت چهل سال بردند حتی جدیدا پیاز و سیب زمینی ما را میبرند نمیخوان بمردم ایران در چنین وضعیتی کمک کنند .
علی عظیمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
اگر به عکسهای سالها قبل دروازه قران با دقت نگاه کنید، دقیقا در همین محل که سیلاب وارد شهر شده یک مسیل می بینید که در طول دهه 60 شهرداری شیراز بتدریج با تحلیه نخاله های شهری آن را پر کرده و به خیابان تبدیل کرد. در حالیکه اگر بجای پرکردن این مسیر تخلیه را باز می گذاشتند و حداکثر فقط سقف آن را میپوشاندند، امروز این فاجعه رخ نمی داد. درست است که هر 40 یا 50 سال این اتفاقات رخ می دهد ولی باید آن را پیش بینی کرد و در مسیرهای طبیعی عبور سیلاب مانع قرار نداد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
ده روز هست هوا شناسی مداوم هشدار میدهد بازم مردم به سفر در مناطق هشدار داده شده می روند
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
عیدی روحانی!؟
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
لطقا اعلام کنید کشورهایی که ایران در هر شرایطی سیل کمک به آن کشورها را براه می اندازد تا کنون آیا اعلام آمادگی جهت کمک داشته اند فقط اعلام آمادگی نه کمک
ناشناس
| Philippines |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
سالی که نکوست از بهارش پیداست. خدایا پروردگارا گرانی و تورم و فشار تحریمها کافی نبود بلایای طبیعی را هم از ما دریغ نکردی باز هم راضیم به رضای خودت
حجی عبود الخصاوی
| Germany |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
همه چیزمان باید به هم بخرد حجی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
ما خسته شدیم از دست این ها.چرا گم نمی شیم اینا که نمی رندخدایا سیلاب را بیشترش کن مردم را ببر. این ها را از دست مردم را نجات بده ایا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
خانمها یکم حجاب را شل کنند و خلاف فرمایش آقایان عمل کنند تا خشکسالی برگردد و بارندگی کم شود و سیل قطع شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
ملیاردها دلار تو خرج خرج شد در عوض نه زیر ساختی تو کشور درست شد نه ماشین درست حساتبی نه جاده ای و اینطوری راحت جان مردم بدبخت گرفته میشود و می گویند ....
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
حالا کسی نیست به این صدا و سیما سفارش کند که عده ای از هموطنان ما در سیل اخیر کشته شدند برنامه جشن و شادی را حداقل دوروز بصورت زنده تعطیل کنه . الان شبکه پنج بصورت زنده اهنگ شاد پخش میکنه .
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
علت اصلی سیل و کشته شدن هموطنان, پر کردن دره و مسیل دروازه قرآن در 30 سال پیش و احداث جاده (لاین رفت و برگشت) روی این مسیل و عدم جایگزینی مسیر برای سیلابهای این مسیر بین دو کوه مشرف به دروازه قرآن است.

کافی است به عکسهای قدیمی و سیاه و سفید دروازه قرآن نگاه کنید تا دست این آقایان که خودشان را به خواب زده اند رو شود...!!!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
اگر بعد از نماز بجای ده مرتبه مرک بر این واون ,دوتا دعا می کردیم وضعیت امروز را نداشتیم
فرزاد
| Germany |
۰۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
چطور ميشه در طوفاني که به آمريکا رسيد از يکماه قبلش ستاد بحران،تلويزيونها،راديوها،روزنامه هاي آمريکا و غيره شروع به هشدارهاي جدي کردند و همه آماده باش بودند ولي در ايران حداقلش از يکم فروردين 1398 نميتونستند داخل رسانه ها، راديو، روزنامه و به هر طريقي که ميشد با جديت و دفعات زياد هشدار سيل را در پنجم فروردين ماه اطلاع رساني کنند تا مسافراني که قصد مسافرت در اين روز را داشتند در سفر خود تجديد نظر کنند؟ اگر از چند روز قبل، به دفعات تکرار ميشد که: يک سامانه ابري شديد از طرف کشور عراق در حال نزديک شدن به آسمان ايران است و استان هاي جنوبي در معرض سيل شديد هستند و پليس راهور به هر طريقي که ميتونست هشدارهاي جدي را به مسافران ميداد قطعا اين همه هموطن سال نو را با ترس و وحشت و خون آغاز نمي کردند و صادقانه بگم: وقتي چشمم افتاد به زن جواني که در ميان گل و لاي در شيراز خفه شده بود از درون خورد شدم
007
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
مقصر و پاسخگویی
این همه کشته
و مجروح و
صدها ماشین خراب شده
و خانه های خراب شده مردم در شیراز
و دیگر شهرها کی هست ؟
مدیریت بی منطقی
باید جواب دهد
نمیشه که به سال 2019 هم رسیدیم اما الانه
مثه غارنشینها باید بدبختی بکشیم
ماهان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
مردم چه گناهی داشتن جاده رو می بایست می بستن فقط همین جاده رو می بستن آب می اومد میرفت
تند و طیز
| Germany |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
18:45
این چه اسمیه داری مرد مومن؟
خدا دید مردم بخاری ازشون بلند نمیشه گفت بذار بزنم کنفیکونشون کنم جهانی راحت بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
حجالت بکش خاعن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
تو رو باید از کشور بیرون انداخت خائن
ناشناس
| China |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
خخخخخخخ، بدم نگفتی، این ملت فقط منتظر عکس سلفی گرفتن و خودی نشان دادن در فضای مجازی هستند و بس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
اگر برای خانواده خودت این اتفاق می افتاد نظرت چی بود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
برو کم چرت و پرت بگو
غنبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
این بندازین بره اروپا. آیا قبول می کنی؟
ناشناس
| Germany |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
این های که میگن خائن 148 تا مثبت زدیم که بدونید ما خائنین زیاد هستیم
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
تبعییدش کنیم به کانادا
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
چند ماه پیش سازمان مدیریت بحران یک تفاهم نامه با حوزه علمیه امضا کرد برای کاهش بلایای طبیعی. پس چی شد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
ناشناس 3:49 اقایون دارند برای آقازادهاشون تو خارج دعا میکنند وقت ندارند برای دوری از بلایای طبیعی ایران دعا کنند
سیل میاد غافلگیر میشن زلزله میاد غافلگیر میشن برف میاد غافلگیر میشن ریزگرد میاد غافلگیر میشن داعش حمله می کنه غافلگیر می شن فقط ادعا وشعار حالا با این وضع مدیریت امریکارم تهدید می کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
حالا اون مسئول میاد میگه این توطئه امریکا و اسرائیله که حاکمیت ملی مارو نشونه گرفتند بخاطر همین ابرهای مارو دستکاری کردنن تا اینجوری سیلاب ویرانگر در بخش اعظم جاری بشه چرا همیشه مسئولیت ضعف مدیریت خودتون را به گردن دیگران میاندازید؟. .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
چه قدر حرف مفت می زنی مثل نظر بالایی که گفتی
همین امریکا جونتون که یک سیل بیاد ۲۰ نفر کشته می شوند
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
یه روزی هم عزرائیل میاد و تو غافلگیر میشی. اون روز این شماتتها از جلوی چشمت میگذره و کاری نمیتونی بکنی
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
تمام متخصصان و اساتید گفتند و میگویند که وقوع چنین سیلابی را پیش بینی کرده بودند ، چرا مسئولین به حرف آنها توجه نکردند؟ چرا مسئولین طراز اول کشور نمیایند با مردم همدردی کنند و تسلیت بگویند؟ .
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
در زمانی به هاشمی گیر دادید که چرا در استانها درخت کاری و اب خیز داری و احیای جنگل درخت کاج میکارد وهمین کاشت درخت کاج را هم سیاسی کردند حالا دیدید که این درخت بخاطر پوشش برگی و انبوهی که دارد نمیگذارد باران در زمین سیل جاری شود چون اجازه میدهد باران در زمین نفوذ کند . یعنی تجربه جنگل و مرتع را هم به سخره میگیرند . مردم تاوان افراد سیاسی را میدهند که میخواهند دنیا هم مثل خودشان فکر کند
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
جناب علی آقا کم لطفی نکن خیلی دست کم گرفتیمون . آیا بعد از 27 سال کار جهادی تغییر دادن تلق روی چراغ پراید کم تحول بزرگی در مملکت و اقتصادمونه ؟ اینکه غذای کل جمعیت عراق و سوریه و افغانستان و روسیه رو بقیمت گرسنه موندن خودمون تامین می کنیم برای یکمشت دینار و روبل ، کم ایثاریه ؟
قدیما شیراز یه ماه برف و بارون پشت سر هم میومد و هیچی نمیشد، طرح های مسخره تو حریم رود خشک باعث شده شیراز سه بار تو ۱۵ سال اخیر سیل بیاد....
تورو خدا پخش کن ما شیرازی ها میدونیم چرا سیل میاد بزار بقیه ایرانم بدونن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
ان وقت ۵۰ سال یا ۱۰۰ سال پیش به مدت چند سال خشکسالی وجود می امد علتش چی بود؟
می شود از نظرات گرانبهایتان ما را روشن بفرمایید
!!!!!!
ناشناس
| China |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
قبلا مسئولین میگفتند همه دنیا دشمن ماست و ابرها را بی بار و بر کردند پس بحران خشکسالی داریم احتمالا الان می‌کند دشمن ابرها را زیادی خیس کرده تا سیل ایران را ببره، واقعا چقدر حکومت کردن در ایران راحت و بی مسئولیته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
استاد سیل بیشتر به دلیل خطای مهندسی و اشتباه انسانی میاد.،خشکسالی رو نمیشه کاریش کرد اما با بستن مسیر خروجی رود خشک که تز حضرات از ما بهترون بود با یه اره بارون شیراز سیل میاد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
برو از قدیمی ها بپرس که چجوری سیل می امده و با وجود عدم دستکاری در طبیعت که چندذمتری اب بالا می امده
درسرایط بحرانی این روزهای کشوریک سوال مطرح است
روحانی کجاست؟ وچرادرمناطق سیلزده حضورنیافته؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
اقای روحانی مشغول استراحت درجزیره خوش اب وهوای قشم هستند!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
علی برکت الله !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
جناب روحانی قشم خوش میگذره؟!!!
ناشناس
| Spain |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
روحانی و دوستان دلواپس شما همه سر و ته یک کرباسند. کسی به فکر مردم و مملکت نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
خودش به عملکردخودش دراین۶ سال ۱۹٫۵داده!
مهراد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
دلواپسا که هشدار دادن حسن اهل کارنیست پس بیخود اونارو قاطی دولت فشل تکرار نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
همیشه اینجورمواقع یکی قربانی میشه تامسوولین رده های بالا در امان بمانند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
روحانی
استعفا
استعفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
مملکت راسیل برده اقای روحانی مشغول گذراندن تعطیلات درجزیره قشم هستند !!!!
ناشناس
| Austria |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
نتیجه فیلترینگ شورای نگهبان و مدیریت دوگانه در کشور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
امروزکلیپی دیدم درموردفروش خاک کشورمان به شیخ نشینان حاشیه خلیج فارس که ظاهرا این گزارش مستندتوسط صداوسیما تهیه شده بود وکاملا صحت داشت
درمدت ۸ سال جنگ تحمیلی رزمندگان مابا گذشتن ازجانشان نگذاشتند یک وجب ازخاک این کشور بدست دشمنانمان بیافتدولی حالا کامیون کامیون وکشتی کشتی دارند خاکمان رامیبرند وهیچکس هم ککش نمیگزد !!!!درکشورهای پیشرفته روزهاوهفته هاباران سیل اسامیبارد وهیچ اتفاقی نمی افتدولی درکشورما چندساعت بارندگی به سیل ویرانگرمی انجامد اینهاهمه ناشی ازهمین خاک فروشی ها ونابودکردن جنگلها وطبیعت کشورمان است که باسومدیریت همچنان وعلنادرگوشه وکنارکشورمان درحال انجام است ایاوقت ان نرسیده برای یکبارهم که شده اتفاقات قابل پیشگیری همچون سیل ریشه یابی شده وباعاملان ان برخوردقانونی وبدون اغماض صورت گیرد؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
بسلامتی بالاخره اقای روحانی ازتعطیلات قشم به تهران تشریف اوردند !!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
عجالتاً 0/25 دیگر از نمرۀ ریس جمهور کسر می شود. آقای روحانی: ههههههههههههه
سالی که نکوست، از اولش خط و نشون میکشه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
ان مع العسر یسری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
ان مع العسری العسری ثانیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
شما ماشاءالله چقدر فعال هستید!!! با این حجم و نوع پیام هاتون فکر کنم یه پیش دکتر برید بد نباشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
تازه این نشان از عبور از سختی ها و فراوانی می دهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
آلمانی 1554 یاد جوانان کمر باریک افتادم
ان شاء الله سیل تمام سدهایی که بر روی حوزه های آبریز داخل کشور به خصوص حوزه های آبریز دریاچه ارومیه، زاینده رود، دریاچه پریشان و غیره ساخته شده اند و کشور را به ورطه نابودی کشانده اند ویران کند. الی آمین یا رب العالمین.
پاسخ ها
موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
بعد آب خوردن و آب کشاورزی جنابعالی از جهنم تامین بشه دیگه؟
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
تندروی نکنید. سد در جای خودش خوبه. آبی که میخوریم از پشت همین سدها میاد. منتها سد باید به اندازه و روی اصول ساخته بشه
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
خودسازنده های سد هم تو سیلاب بیفتند.
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
دوباره یک اتفاقی افتاد سرطان کارشناسی در همه زمینه ها عود کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
این ها جهنم را هم خراب می کنند با افکار غلطشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
آقای موسوی قبل از این سدهای نا بجا هم مردم آب داشتند و هم نان و هم خیلی بهتر از حالا. معلوم هست که شما نانتان را از این سدهای ویرانگیر می خورید و دستتان در ویرانی کشور است
موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
ناشناس 16.20 ظاهرا شمامتوجه دو برابر شدن جمعیت کشور و چندبرابر شدن مصرف کشور با 50 سال پیش نشده اید؟ امثال پدران شما که نان خورده اند از صنعت و کشاورزی و غیره، نانشان از همین سد ها بوده است. دانشمند اگر این سد ها تخریب شود تا مثلا ارومیه پر شود و زاینده رود جاری شود، آنگاه در این شهرها انسان ها چیکا کنند جهت رفع نیاز و درآمد
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
ناشناس 15:40 اون آب کشاورزی که بخواد بقیمت اینهمه سد و خشک کردن چاهها و قنوات کل محصولش صادر بشه همجوار و خودمون روزبروز گرسنه تر ....
باران می خواستید بعد چند سال این هم باران
گله ای نباید باشد
پاسخ ها
موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
گله ای نیست... ولی خب جنابعالی هم حسارت مالی و خصوصا جانی داشتین تا جیگرت حال بیاد
ناشناس
| Switzerland |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
یادمون نبود که قبل از باران باید مدیریت درست رو درخواست کنیم
مردی دو دختر داشت یکی را به یک کشاورز و دیگری را به یک کوزه گر شوهر داد. چندی بعد همسرش به او گفت : ای مرد سری به دخترانت بزن و احوال آنها را جویا شو.
مرد نیز اول به خانه کشاوز رفت و جویای احوال شد، دخترک گفت که زمین را شخم کرده و بذر پاشیده ایم اگر باران ببارد خیلی خوبست اما اگر نبارد بدبختیم.
مرد به خانه کوزه گر رفت، دخترک گفت کوزها را ساخته ایم و در آفتاب چیده ایم اگر باران ببارد بدبختیم و اگر نبارد خوبست.
مرد به خانه خود برگشت همسرش از اوضاع پرسید مرد گفت: چه باران بیاید و چه باران نیاید ما بدبختیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
خوب نتیجه این قیاس مع الفارق چیه؟
فکر کردی همه مثل خودت از تشابه ظاهری نتیجه احمقانه میگیرن؟
سراب
| France |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
تو کشورهای دیگه باران میاد ذخیرش میکنن افتاب باشه گرماشو میگیرن باد میاد برقش میکنن اینجاست که هرچی میاد بلای اسمانی بوده ضد بدحجابی
در جواب ناشناس یا آی پی آلمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
میشه قیاس و مع با فارغ این جمله رو بگید، به نظرم این جمله اینو می رسونه که برف بیاد بارون بیاد باد بیاد چون ماها هیچی آمادگی نداریم زیرساخت درست نداریم و فکری هم به حالش نکردیم همیشه غافلگیر میشیم و متاسفانه همیشه هم خسارات جانی و مالی میدیم.
ولی نتیجه ای که گفتید رو من درک نکردم!!
شاید هم هر کسی به تناسب فکر خودش از جمله برداشت کرده.
الله و الاعلم.
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
عطا جون ضرب المثلت مال عهد قدیمه . الآن کشاورز خشکسالی هم بشه با حفر چاه غیرمجاز و خشکوندن سفره های آب زیرزمینی هر جوری هست محصولشو تولید و تا کیلوی آخرشو صادر میکنه . خیالت راحت
خیلی از دنیا عقبین. میزاشتین ده ساعت دیگه خبرش رو میزدین
پاسخ ها
موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
حرف مفت باز زدین.. حالا خبر ثانیه 1 بزارن جنابعالی چیکار میکنی؟ رسانه اصلی و ملی باید بعد از جوانب اعلام خبر کند. مگر کشک هست فگری توی بوق کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
موسوی تو خوبی
موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
ناشناس 16.03 الان جنابعالی ثانیه1 بفهمی یا 30 دقیقه بعد با اخبار موثق کدومش بهتره؟ یک هماهنگی ساده بین چندتا اداره جهت آمار رسمی کشته و زخمی به نظر خودت چقدر زمان میبره؟ مگر میشود در رسانه کشوری همینطوری گفت مثلا 20 نفر مرده یا گفت چیزی نشده و بعدا ضایع شد و امثال شما بگین رسانه ملی دروغگو هست
آدرس غلط به مردم دادن و مشکلات اصلی را فراموش کردن یعنی همین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
مشکل اصلی به نابودی کشاندن محیط زیست هست. مثل خیلی از ضروریات زندگی اجتماعی
سالی که نکوست....
گلستان رو میگیم اطلاع رسانی نکردند‌ ولی الان یک هفته ست که هواشناسی دارن هشدار سیل میده . چرا مردم گوش نمیدن و به مسخره گرفتند و بازم رفتن بیرون شهر و سفر ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
مردم رو باید اعدام کنن
ناشناس
| Turkey |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
آخه این چه جور اطلاع رسانیه؟ خیلیها که اینجوری خبر دار نمیشن. پلیس باید در این شرایط راههایی که لازمه رو ببنده و یا حضوری هشدار بدن در منطقه
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
آقاجون در استان گلستان آب آمده تو خونه زندگی مردم. بیچاره ها سفر نرفتند.مردم خونه و زندگیشون رو که یک عمر زحمت کشیدند و بدست آوردند حالا ول کنند کجا بروند؟ اونهائیکه توانایی ندارند ، بیمارند، معلولند ، بچه کوچیک دارند، بیماران در بیمارستانها و آسایشگاهها.
مهدی:
⭕️ از بم تا گلستان!

✍ ۲ دقیقه مطالعه و فکر کنید...


پاسخ ها
جنگل خار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
میگم اینهمه بهم نپرید-من گنبدیم.بیایین ببینید چه بلایی سرجنگلا آوردن.اونم آقایان.توروخدا خودمونوگول نزنیم.من اگه شاخه درختی رو توجنگل قطع کنم کارم باکرام الکاتبینه..یه وقت ازمسیولینمون ایرادی نگیرینا.بایدبحال خودمون گریه کنیم بی عرضگی ازخودمونه خودمون رای دادیم والمشون کردیم.ه.جواب فرزندانمونو چی بدیم؟؟؟؟؟؟؟
یادش به خیر تو کتاب جغرافیا های دوران ابتدایی و راهنمایی نوشته بود نابودی جنگل ها و استفاده بیش از حد از مراتع برای تغذیه دام ها باعث فراهم شدن شرایط سیلاب میشه. آخر ثلث هم تو امتحان سوال میومد که سیلاب چیست و راه های جلوگیری از به وجود آمدن آن را نام ببرید، ما هم جواب میدادیم و ۲ نمره میگرفتیم. یادمه بعضی از دانش آموزا جغرافیاشون ضعیف بود تا حدی که تو این درس تجدید میشدن، احتمالا اونا الان شدن مدیران و مسئولین. یعنی یه کتاب جغرافیای کلاس پنجم ابتدایی برای یادگیری روش جلوگیری از سیل کافی بود. البته خب بحث آی کیو هم مهمه و باید اون رو در محاسباتمون در نظر بگیریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
جناب اگاه اون برای گرد و خاک است و نه سیل
اگر خبر نداری بدون الان مراکز علمی دنیا فهمیدن که گاو چرانی به صورت سنتی ابادی بیشتری ایجاد می کند و مراتع بیشتر می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
اشاره نکردی به زدودن جنگل های بلوط به منظور تهیه ذغال و فروشش برای رزق و روزی
ناشناس
| Ukraine |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
اینها نتیجه مدیریت جهادی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
نتیج لیست امید ناامیدی و ویرانگری است
شیراز اینطوره یاسوج چطوره؟
چرا مردم اینقدر به توصیه های ایمنی بی اعتنا هستند ؟؟؟ کی باید یاد بگیریم به محیط زیست احترام بزاریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Ukraine |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
مردم هم باید از این به بعد حواسشون بیشتر جمع بشه اما وقتی صدا و سیما و مسئولان دایم لاپوشانی میکنند و تحریف میکنند واقعیتها رو مردم چجور اعتماد کنن؟
آفرین به مسئولان، به مردم، به همه کسایی که کارهایی که بهشون محول میشه رو خیلی تمیز انجام میدن. کی میگه حق ما بهتر از اینه؟ خلایق هرچه لایق
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
کافر همه را ...
شما لیاقت خودت رو لام نیست به همه تعمیم بدی.
ضمنا وقتی حرفی ندارین چیزی نگین کسی فکر نمی کنه لال هستین. سکوت کنید برای دنیا و آخرت خودتون بهتره
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
ناشناس با پرچم آلمان، شما هم نیازی نیست زیر همه‌ی کامنت ها نظر بدی. چیزی نگین کسی فکر نمی کنه لال هستین. سکوت کنید برای دنیا و آخرت خودتون بهتره. خخخخخخخخخخخخخ
سمیرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
بشین سر جات ناشناس 15:58
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
ناشناس از آلمان بستن دهان برای شما از اوجب واجبات هست
ناشناس
| Ukraine |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
من کارم رو درست انجام میدم و حق دارم به مسئولان نالایق اعتراض کنم
اقای روحانی تعطیلات درقشم خوش میگذره؟!!!!!
وقتی که چندین سال است کشور را ول کرده اید به فکر سایر کشور ها هستید .... وقتی که از شب تا صبح و از سحر تا شام بر سر و کول هم می زنید و از کشور تان غافل هستید و به جای دیدن دور و اطرافتان در دور دستها دنبال سایر مردمانید باید فکر اینجا هایش را می کردید به نظر من دولت مردان اگر همگی خودشان را به کشند جای هیچ سوال و جواتی نیسب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
در ژاپن هم وقتی سیل اومد به فکر مردم کشور دیکر بودن؟
یا اندولزی یا جاهای دیگر
کمی از سیاست زدگی دور شوید بهتر می توانید نظر و فکر بیرون دهید
سراب
| France |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
ابتکار دیگر ژاپن ساخت مخزنی برای مهار سیل است که آنرا بزرگترین مخزن در جهان برای مهار سیل می دانند. یک مخزن غول پیکر برای ذخیره آب، پنج سوله مهار آب و شبکه ای زیرزمینی به طول ۶ کیلومتر که تونل های آن ۱۰.۶ متر قطر دارد. این سیستم جمع آوری و تخلیه سیل برای چهار رودخانه ساخته شده و تا ۲۰۰ متر مکعب آب را در هر ثانیه در داخل رودخانه اصلی منطقه در نزدیکی توکیو تخلیه می کند. تاثیر نصب و راه اندازی این مخزن در منطقه ای که نرخ شهرنشینی ای معادل ۵۰ درصد دارد، قابل توجه است.»
اوسو ایشی، رئیس این مخزن بزرگ زیرزمینی می گوید: «نتیجه اینکه ما چهار برابر کمتر شاهد مناطق آب گرفتهایم
و خانه های آسیب دیده از سیل سه برابر کمتر شده اند
ژاپن15:57؟
نصف ترکیه کار کنن ژاپن طلبشون
خدایا ...
خودت به داد مردم ایران برس . مسئولینمون طبق معمول یا خواب بودند و یا مسافرت تشریف داشتند و غافلگیر شدند .
خدایا... خودت رحم کن . ما دیگه بیشتر از این تحمل نداریم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
واقعا تحمل نداریم خدایا خودت یک فکری برای این مردم بکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
مردم باید به داد خودشون می رسیدند. می‌خواستند درست انتخاب کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
درست انتخاب کنند یعنی چه ؟؟
شیراز یه شهر توریستی در ایرانه
کدام انتخاب از نظر شما درست بوده ؟؟
بالاخره به همت بی کفایتی مسئولان همه ایران گلستان شد!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
آفرین شاعر کوچولو.... بگو مامانت برات اسفندو دود کنه که کشفت نکن. ملت ایران ازت بی بهره میشن
ناشناس
| Canada |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
جناب 16:02 مثبت منفی ها خودش نشون می ده برای کی باید اسفند دود کنن پس زیاد جوش نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
این پرچم آلمانیه فکر میکنه خیلی حالیشه؛ همه جا نظر داده. خیلی محلش نظارید.
دفعه قبل که برای اونهایی که کمک مردمی جمع کرده بودند مشکلاتی درست کردن که باعث شد این بار مردم کمتر دنبال کمک بیفتن. حالا که کلا کمکهای مردمی بدون مجوز رو ممنوع کردند. الان قوه قضاییه باید دادستانهای خودش رو مور پیگیرد قضایی قرار بده که باعث کاهش کمک مردمی میشن.
رییس جمهور از سفر برگشت؟!
آقای روحانی : مردم ایران ثابت کرده اند که همیشه در شرایط بحرانی کتار همدیگر هستند شما به وعده هایی که در پیام نوروزی تان دادید عمل کنید و ارز و و گرانی را کنترل کنید مطمئن باشید که اگر وضعیت مالی مردم بهبود یابد بحرانهای بیشتر از این را هم می توانند پشت سر بگزارند
چرا باید من شرمنده هم وطنی باشم که در سیلاب و حوادثهای این چنینی گرفتار شده اند ؟
همه کسانی که لخظاتی فبل از این حاددثه به سلامت از درواه قران گذشتند به شگرانه سلامت خودشان به سیل زدگان کمک کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
قرآن کمکشون کنه
ناشناس
| Ukraine |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
بعد از کمک رسانی باید منطقه تخلیه بشه چون احتمال بروز دوباره سیل هست
ضمن عرض تسلیت به مردم جان و مال باخته، اتفاقات چند روز و چند سال اخیر حاصل تلاش بی حد و حصر در جهت نابودی محیط زیست است. باشد که مسئولین ما یاد بگیرند برای توسعه پایدار محیط زیست یکی از مهمترین عوامل است.
زن و بچه مردم رو اب برد خفه کرد الان وضع اضطراری اعلام میکنین بدبخت شدن مردم این سیل بندا از چیه که چپ و راست دارن میشکنن
صدا و سیما که اصلا زده به کوچه علی چپ .....
جلو مغازه ما شهرداری جوب اب را کنده یه لوله گزاشته که هروقت بارون میاد کل کوچه میره زیر اب خواستم بگم تمام مدیریت ما همینه ادم های بی سواد تصمیم میگیرن
مسئولین چیکار کنن مردم گوش شنوا ندارن والا دو هفته است دارن هشدار میدن. فرهنگ پایین یعنی همین
این چه وضعشه؟ باید تک تک مسئولان مربوطه در دادگاه پاسخگوی اینهمه بی تدبیری باشن. مگه از اینهمه وقت قبل هواشناسی خبر نداده بود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
دلت خوشه کی باید احضارشون کنه؟ فقط برای کارگری که یک سال حقوق نگرفته باشه اعتراض کنه بسیج می شن
سال جدید باید پیام دوستی و برابری و برادری باشد . سال جدید یعنی تحول و تعییر حتی در لباس پوشیدن . بذر و کینه و دشمنی تا کی
آخه کسی بهتر از نجار در این کشور پیدا نمیشه!!همه بدبختی های کشور از مدیریت ناکار آمد و کم دانش است،البته مهم در انتخاب خودی بودن هست دیگه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
این همونه که می گفت عکس احمدی نژاد رو دیوار آویزون بوده دیوار نریخته. حالا دیگه چه توقعی دارید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
اشتباه نکن اقای نجار شوهر دختر خاله جناب روحانی است
وقتی که مردم به همدیگه رحم نکنندخداوندهم به مارحم نخواهدکرد.بی کفایتی دولت وبی عرضگی برخی مسئولین یک طرف .احتکارکلاهبرداری سوئ استفاده ازموقعیت زمانی کم فروشی گرانفروشی مردم هم طرف دیگر وبقیه ماجرا....
این سیل چرا در دروازه قرآن . چرا در مسیر رودخانه جاده احداً کردند . چرا رودخانه خشک شده و جاده درست کردند . دقیقا در سمت دیگر این مسیر رودخانه قدیم جاری بوده یعنی مسیر رودخانه را بسته بودند . انگار کشور نفرین شده هستیم چپ و راست مرگ و نیستی میاد
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
تا حالا حداقل 17 نفر کشته شدن به خاطر جاده ساختن روی رودخانه. این کار اسمش قتل غیرعمده
حاصل چهل سال ،،،،،،،،،
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
بخور و بخواب
خانوما یه کمی روسریشون رو عقب تر بکشن شاید بارون کمتربشه!!
خدایا خیلی بزرگی ، شکر ، حق این ملت رو خوب داری میدی ، ممنونم ازت
جناب آقای نجار رییس محترم ستاد بحران، زمانی که استاندار کرمان بودند بعد ار بازدید از منطقه ای زلزله زده در استان، فرموده بودند یک خانه کلا خراب شده بود الا یک دیوار آن که عکس آقای احمدی نژاد روی آن بود. با وجود همچین مسوولانی انتظار بیشتری می شه داشت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
مرگ حقه.انشالله حقه تورم میده
وقتی صبح که بیدا میشن به لبنان و فلسطین و عزه و سوریه و یمن و انگولا فکر میکنند وقتی شهرها با رشد جمعیت راه و جاده اصولی احداث نمیشه وقتی مسولین کشور صبح که بیدا میشن با شلیک چند موشک دلشان شاد میشه آخی دلم خنک شد امروز چند تا موشک زدیم چند نفر از دشمنان مردند . اقا در ان ساختمان کودک بوده بی گناه بوده . اصلا نمیدوسته جنگ چی هست . کشور و شهرها باید بر حسب علمی اداره بشه الان در تمام شهرهای شمال کشور فاصلاب شهرها اشباع شده و در کوچه و خیابانها سرازیر شده تکلیف فاضلاب شهری چی میشه
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
چه ربطی داره
کسی که جاده را در روی مسیل کنار دروازه قرآن ساخته است بازداشت، محاکمه و به اشد مجازات برسانید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
و ایضأ مسئولی که این طرح رو تأئید کرده
ناشناس
| Switzerland |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
اگر یکی از خودیها و آقازاده ها یا مقامات مهم بود چی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
تقصیر حافظ شیرازیه که این سیلابها رو پیشبینی نکرده بود و سعدی هم گویا این مساله رو تو بوستان یا گلستان سانسور کرده بودند.حالاخود دانید از ما گفتن بود.
پاسخ و قهر کوبنده طبیعت به خیانت به محیط زیست. افسوس که فقط مردم باید هزینه بدهند. به بازماندگان درگذشتگان تسلیت عرض می نمایم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
مردن و مرگ هموطنانم خیلی عادی شده . یعنی اگر امروز یک شهری را آب ببره میگویند این یک اتفاق هست . مسولین کشور نمیشود برای یک کشور با جمعیت ۹۰ میلیون عملکرد جهادی و انقلابی کار کرد . مگر آلمان و زاپن روز و شب جهادی کار میکنند . انها دغدغه دنیای مردم را به سیاستمداران و نخبگان دادند ولی اخرت را به دیگران محول کردند .
واقعا وزارت نیرو جز خراب کاری هایی مثل سد گوتوند چکار میکنه. ایا نباید با طرحهای آبخیز داری این سیلها را کنترل میکرد و از این فرصت برای جبران کم آبی استفاده میکرد و این همه بلا هم سر مردم نمی آمد. متاسفانه نادانی و بی خردی و سو مدیریت این مملکت را به نابودی کشانده. خدا به دادمان برسه که ب ای نابودی این مملکت هیچ نیازی به آمریکا و اسرائیل نیست. همین مدیران کافی اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
گتوند فقط آبشور کن هستش.
ناشناس
| Switzerland |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
به خاطر همون سد گتوند که یک فاجعه عظیم زیست محیطی بود تا حالا هیچکس محاکمه نشده.
وقتی کسانی که نهایت حدشون دبیر دین وزندگی مداحی چیزی هست شدن وزیر و وکیل ومسول اینجوری میشه دیگه
سازمان مدیریت بحران کلا یک کار دارد که در طول سال قرار است فقط چند روز، باز هم میگویم فقط چند روز آن را انجام دهد که آن هم به واسطه انتخاب مدیران نالایق، درست انجام نمی شود!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
سازمان مدیریت بحران مقصر نیست.. آخه چند ماه پیش این سازمان یک تفاهمنامه با حوزه علمیه امضا کرد برای کاهش بلایای طبیعی.
چرا اینقدر جو گیر و احساسی ومنفی هستید. همه جا سیل میاد تلفاتم داره از امریکا گرفته تا سایر کشورهای اروپایی. کم علیه خودمون موضع بگیریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
عادت کردیم فقط به انتقاد کردن از زمین و زمان طلبکاریم ولی یه سوزن به خودمون نمی زنیم
ناشناس
| Canada |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
حرف بی ربط نزن دوست عزیز همه جا سیل می آید اما همه جا سد سازی بی حساب و کتاب و جنگل خواری و مجوز ساخت و ساز در حریم رودخانه ها و از بین بردن محیط زیست و تقریح کردن مسئول و استاندارد با پول مردم در فرنگ .... هم هست؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
گیرم همه جا جون آدمها براشون مهم نباشه ما هم باید اینجور باشیم؟ بعد هم اون سیلی که آمریکا میاد اصلا با اینجا قابل مقایسه نیست. آمریکا دور تادورش اقیانوسه و توفانهایی که میاد چندین برابر اینجا قدرت داره
آنوقتی که خود ما به حریم رودخانه ها وارد میشیم خانه می سازیم، زباله و نخاله میریزیم و کسی هم صداش درنمی یاد، حالا باید منتظر باشیم تا رودخانه وارد حریم شهری ما بشه. طبیعت کار خودش رو میکنه مائیم که تاوان سهل انگاری های خودمان رو پس میدیم. پس جز خودمان رو سرزنش نکنیم
حالا نوبت عراق سوریه لبنان و سایر کشورهایی که پول ایران را بردن هستش که به مردم بی پناه ایران کمک کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
چشم !
اونها یه هل پوک هم پس نمی دن
غافل بشیم هم می پرن توی بغل آمریکا و عربستان
ناشناس
| Canada |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
همین الان هم که پیاز در کشور کمیاب شده و گرون شده دارن برای عراق می فرستنش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
عراق کشور پولداری است نیاز به پول ما ندارد ........................
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
ه پیازهاکوفت بشه
عاقبت تخریب جنگلها وسد سازی بدون درنظر گرفتن تاثیرات اقلیمی آن، عدم توجه به نظرات و راهکارهای فعالین محیط زیست و مدیریت غیرعلمی و فرمایشی سازمان محیط زیست، چنین سیلهایی میباشد
رئیس جمهورو سیل نبره صلوات
همش بلا و مصیبت
بیچاره مردم که نمی دونن از چی بنالن.عید نوروز شده عزای نوروز
به جای موضع گیری چه منفی چه مثبت به نظر من الان بهتره به همدیگه و به خصوص آشناهامون که مسافرت هستند یادآوری کنیم که هشدارهای هواشناسی رو جدی بگیرند.
نتیجه احضار متخصصان محیط زیست
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
این هم مدیریت توسط کسانی هست که در مساجد مداحی میکردند . همین افراد از چنین جاهای ی به مدیریت کلان مثلا مدیریت بحران رسیدند . کسی که مدیریت بحران و حادثه میکند تخصص میخواهد حتی باید زبان بین المللی زا بلد باشد . شکل و شمایل خاصی که چه فایده دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
حداقل یه جوری کامنت بگذارید کسی نفهمه از کجا هدایت می شوید!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
اصلاح کنید جاسوس های محیط زیست نما
حالا خوبیش اینه علف زیاد سبز می شه می تونیم بریم چرا کنیم گشنگی نمیریم تو این وضعیت.
پاسخ ها
چارک میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
پس معطلش نکن ببعی جون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
به من و شما نمی رسه.فورا آنرا صادر خواهند کرد!
آیا این سیل از قبل پیش بینی شده بود؟
آیا هشدار جدی به مسافران داده شده بود که به هیچ عنوان به شیراز سفر نکنند؟
آیا به ساکنان شیراز اطلاع رسانی شده بود که از منزل خارج نشوند؟
این خسارتها ناشی از اینه که میگن به جای بیکار بیسواد باید همه مهندس بیکار باشند منظور اینهمه دانشگاه و دانشجوی مدرکی نتیجش سازه های کاغذی ست اینجور مهندسها مشخصه چی میسازن اینم نتیجشه
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
مشکل مهندسی نیست مشکل فساده. مشکل اینه که افراد کارآمد سالم کمتر به کار گرفته میشن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۷
اين چند ساله همه مشکلات ناشی از مهندسان بوده است.
یعنی اگر مملکت را به نظام دو برره و طغرل سپرده بودند بهتر از این مدیریت می کردند.درضمن تا جیره بندی آب دو ماه دیگر بیشتر نمانده.
اگر به عکسهای 40 سال به قبل دروازه قران با دقت نگاه کنید، دقیقا در همین محل که سیلاب وارد شهر شده یک مسیل می بینید که در طول دهه 60 شهرداری شیراز بتدریج با تحلیه نخاله های شهری آن را پر کرده و به خیابان تبدیل کرد. در حالیکه اگر بجای پرکردن این مسیر تخلیه را باز می گذاشتند و حداکثر فقط سقف آن را میپوشاندند، امروز این فاجعه رخ نمی داد. درست است که هر 40 یا 50 سال این اتفاقات رخ می دهد ولی باید آن را پیش بینی کرد و در مسیرهای طبیعی عبور سیلاب مانع قرار نداد.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
دقیقا درست است درواذه باریک بود چون کنارش یک دره بود باید دید چه کسی بی مطالعه خیابان را با پر کردن دره تعریض کرد
ناشناس
| Switzerland |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
اسم این کار قتل غیرعمده. منتظر اقدام قضایی هستیم
بارون نمی آمد بدبختیم. بارون می آد بازم بدبختیم. کلا تو این مملکت با همه چیز بدبختیم. حالا هر اتفاقی بخواد بیفته مهم نیست. از زمین و زمون و آسمون هم خوشبختی بباره تو این کشور ایرانی بدبخته.
پس چی شد؟ تا دیروز می گفتن علت خشکسالی بی حجابیه!!! می گفتن ابرهای ما را می دزدند خب حالا چی دارن بگن؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Liberia |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
خوب ایندفعه مردم حجابشون رو زیاد رعایت کردند. باید سعی کنن حجابشون رو جوری تنظیم کنن که بارون نم نم بیاد
دروازه شیراز قبلا بسیار باریک بود چون در کنار ان یک دره بود این دره احتمالا مسیل بود اما برای تعریض دروازه انرا پر کردند تا خیابان تعریض شود و مسیر سیل را مسدود نمودند.
اقلا یک خبر از تراز دریاچه ارومیه هم بدین یه کم از ماتم بیایم بیرون. البته اگر تراز بالاتر رفته.
خدا نیاره خیلی حالم گرفته شد بخدا.خدا بهشون صبر بده...مردم از بس روشون فشاره گفتن یه عید همش دارن برن و روحیشون عوض شه...که از بخت بدشون این اتفاق افتاد...واقعا واقعا دلم براشون میسوزه...تو این مملکت گرونی با این قیمتای نجومی و این قیمتای ماشین به چ راحتی از دستشون بره....بعضیها دگه دلشون نمیاد از تو ماشینشون بیاین پایین میخوان تا بشه ماشینشون هم نجات بدن....حق دارن...ما مردم بیچاره...چقد زحمت بکشن تا بتونن فقط یه پراید بخرن.واقعا سخته....خدا صبر بده ب اونایی که عزیزاشونو از دست دادن.واااااای خدااااایااا خودت رحم کن
خدا کنه یک سیل بیاد کل ایران رو بشوره ببره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
دلار هابی ترامپ خوب مزه کرده زیر زبونت
عرض تسلیت به خانواده های داغدار این حادثه تلخ.....داشتن مدیران دلسوز و کارآمد و کارشناس از آرزوهای محال مردم عزیز ایرانه
ایران در بحران سیله.........برادران سپاهی. ارتش نیروی هوایی به داد مردم برسند..پیش بینی هواسناسی خبر بارش شدید داده......ایران رو اب برد...مسعولین رو خواب...........بسیجیان عزیز بجنبید
سیاست به کنار. ما مشکل اساسی داریم در ساختار اداری کشور. با حاکمیت دوگانه نمیشه کشور رو اداره کرد. در همه جای دنیا در این مواقع نیروهای مسلح نقش اصلی رو در جلوگیری و کاهش تلفات بحران دارند اما در ایران نیروهای مسلح جزو دولت و دستگاه اجرایی نیستند و مشخصه که بین دولت و نیروهای مسلح هماهنگی نیست.
اولین دشمن این مردم انهایی هستند که میگن دشم ن نداریم کسی نیست به اینها بگه .اخه این حرفا مال زمان سیل وحواددث مترقبه هست ؟ اخه امریکا یا اسراییل از دشمنی دست کشیده اند ؟وقت رای گیری عمدا به ادمای ضعیف وزاویه دار رای می ددن ومیخوان در جلوی حکومت صف ارایی بکنن بدیهی است در باره حکومت هیچ غلطی نمی تونن بکنن وضربه ضعف مدیریت وچند گانگی دیدگاهها بر سر زندگی خو د ما مردم برخورد می کند ها هاها ها لاز م است مردم د ر انتخابات ها بیشت بهوش باشند وبگووش باشند باوجودی که دشمن از موشکهایمان ترسیده عملا برخی دوستان ستون پنجم داخلی مثل موش موشک اذوقه هایمان را یا خوردهان ویا برده اند باید تله موشها دوباره مد شوند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
دوست عزیز یک عده که به نظر هدفدار نظر میگذارند چون هر روز و به تعداد زیاد با یک پرچم خاص نظرات مشابه قرار میدهند. یک عده هم که اصلا نمی خواهند بفهمند زیاد خودت رو اذیت نکن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
آدم های ضعیف ؟
آدم های ضعیف از فیلتر کدوم ارگان و نهاد رد میشه ؟
با عرض تسلیت به خانواده های داغدار حوادث اخیر.از شمال تا جنوب.شرق تا غرب ایران.این دردها تمامی ندارد.ریشه ها را بشناسیم.آنها که قدرت را دست به دست بین خود می گردانند گوشه ی چشمی به مردم - به ایران ندارند.ریشه های بی تدبیری- بی مسئولیتی- بی دانشی نخشکیده است.خدایا کشور مرا از اهریمن دروغ برهان.
من بهش رأى ندادم ولى انصافا روحانى خيلى بدشانسى مياره. خروج امريكا از برجام ، حادثه منا، آتش سوزى پلاسكو، زلزله كرمانشاه، ريز گرد هاى اهواز ، واژگونى اتوبوس علوم تحقيقات، حالا هم كه سيل در همه جاى ايران.مردم هم فقط از رئيس جمهور انتظار پاسخگويى صريح و سريع دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
دست بردار. حوادث همیشه هست. بی کفایتی داره خودش رو نشون میده. اگه درست مدیریت بشه اصلا در ذهن ها نمیمونه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
قدم رو سیل ببره تکرار! کنید علی برکت اله
ناشناس
| Liberia |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
آقای روحاننی خودش هم درست کار نمیکنه
یعنی از زمانی که روحانی اومد ما بجز آتشفشان همه نوع بلای طبیعی رو شاهد بودیم که اونهم خبرش هست که قراره بیاد.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
آخه نباید تا 1400 یه تنوعی باشه. آتش فشان برای خود 1400 کنار گذاشته شده. هر چیزی وقتش.
واقعاً قابل درک نیست،، مگه در دهه های شصت و هفتاد بارندگی بیشتر از این نداشتیم؟؟ پس چرا سیل راه نمی افتاد؟؟ این چیزی نیست جز سد سازی بی رویه،،، هر جا رسیدن با تحقیق و بدون تحقیق سدسازي کردن،، خودشون دارن آمار میدن اوایل انقلاب فقط نوزده سد داشتیم الان نزدیک به دو هزار!!!معلومه با یک بارندگی استاندارد برای اینکه به سدها آسیب نرسه، دریچه ها رو باز می کنن و میشه سیلاب،، اگر سد با این تعداد نساخته بودیم الان این مشکلات رو هم نداشتیم،،
این اخبار و تصاویر همش کار دشمنان که میخوان مردم رو نسبت به انقلاب دلسرد کنن و اشغال بلندی های جولان رو از یاد ببرن. مسئله فلسطین و سوریه رو غافل نشین حتی در شرایط زلزله و سیل، حالا یه عده تو سیل فوت شدن و نصف کشور بی خانمان شدن رو هم خدا بزرگه، اصلا سیل هم تقصیر ترامپ هستش.
قبلا یک گوشه این جاده دره بوده که محل عبور سیل بوده. الان پرش کردن و خیابانش کردن و حالا سیل اینجوری باعث کشته شدن افراد شده. این قتل غیرعمده و باید قوه قضاییه بلافاصله بعد از اتمام بحران تمام مسئولانی که در این موضوع مقصر بودند و چنین تصمیمی رو گرفتند بازداشت و محاکمه کنه.
خدایا به دادمون برس
شب عید ببین چطور هم وطنامون داغدار شدن
اینها نتیجه مدیریت جهادی و بی توجهی به علم و دانشه. در آق قلا که زیر خط آهن پل نگذاشتن برای عبور آب و مثل یک سد آب رو پشت سر خودش توی شهر نگه داشت و توی شیراز که مسیل و محل عبور آب سیل رو پر کردن و جاده کشیدن.
معلوم بود که سیل میاد هشدار هم داده بودند. مشکل اینه که به توصیه ها هیچ موقع گوش نمی دیم بعدش هم بگو مگو!!
چقدر ناشکر هستید و هی غر میزنید...بابا وضع ما از یمن....عراق.افغانستان ..سوریه....لیبی ...پاکستان خیلی بهتره....اونها آرزوی خدمات و امکانات مارو دارند...‌همه جای دنیا سیل میاد.....نمیاد؟؟؟ آ
تازه فهمیدم که بیشعورترین مردمان جهان ایرانیانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
بیشعور تویی
یک ادم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
چقدر مثبت خوردی خخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
sساکت لطفا
ماشالا چقد کارشناس داریم
ضمن عرض تسلیت به کلیه بازماندگان و طلب مغفرت
80000000-17=79999983 تغییر خاصی رخ نداده
در مرحله اول باید شاکر باشیم نیمه پر لیوان رو نگاه کنید بارش ها باعث کاهش شدید مرگ میر در جاده ها شده مصرف بنزین کم شده
قنات هاو تالاب ها پر شده کشاورزی رونق پیدا میکنه و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
امیدوارم هیچ وقت غم نبینی ولی عزیزی از خودت بود هم نظرت همین بود
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
شما که با هدف دیگه ای این مطلب رو نوشتی. ولی اصل حرف درباره از بین رفتن خشکسالی درسته. کاش این اتفاقات نیفتاده بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
!اینم ازتفسیر خارج نشین های بی درد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
تو هم بمیر خوب
همین امروز
تغییر خاصی نمی‌افتد
ناشناس
| Liberia |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
نوشته شما واقعا تاسف باره. جون یک نفر هم مهمه برای بقیه
اینکه در گذشته باید چه میکردیم الان دیگر فایده ائی ندارد.باید به سمت نوسازی ساختار ستاد مدیریت بحران و به روز کردن اعضا و علمی کردن اعضای آن برویم. من در هلال احمر مدتی کار میکردم (بعنوان داوطلب) که مربوط به 20 سال قبل میشود. الان هنوز همان افراد و ساختارها را میبینم. خوب 20 سال درجا زدن سیستمی مثل هلال احمر نتیجه اش همین می شود. باید به سرعت ساختارهایمان را علمی و جوان کنیم. الان چند سال است یک گزارش از وضعیت سدها رودخانه ها مسیل ها و سیلاب ها نداریم. جوانگرائی رمز موفقیت هر کشوری است.
پاسخ ها
ناشناس
| Liberia |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
ما نیاز به تغییرات ساختاری اساسی تری داریم. مشکل اصلی مسولیت دوگانه است. قدرت اجرایی کشور باید دست یک نفر باشه در حالیکه الان نیروهای مسلح که مهترین بخش اجرایی در هر کشوری هستند زیر نظر دولت نیستند
دروازه شیراز ممکنه دوباره دچار این مشکل بشه. مسئولان یک فکر اضطراری بکنند یا تخلیه کنند یا راه آب رو باز کنن.
ابر ها را بار ور کردن و به خدای متعال توکل نکردن همین اثرات مخرب و ویرانگر را به دنبال داره. خدای متعال بر همه چیز آگاه و توانا هست . به کار خداوند نمیشه دخالت کرد . او خودش بهتر از همه کس می داند کجا به باراند یا بلعکس
آقا الان دقیقا احمدی نژاد کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
داره جهان رو مدیریت می کنه !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
یعنی چی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
عمو الآن باید سراغ روحانی رو بگیری نه احمدی نژاد!
وقتی همه پست ها و مسئولیت ها را بین برادر و برادرزاده و خواهر زاده و باجناق و پسر باجناق و دختر و داماد و .... تقسیم کرده اند و بقیه متخصصان مملکت را یا از کشور فراری داده اند یا خانه نشین کرده اند و باندهابه انواع مافیاها و سلطان ها جنگل خواری می کنند و هیچ کسی به آنها نمی گوید بالای چشمشمان ابروست چطور باید از این حوادث پیشگیری کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟مردم ما چوف فساد گسترده و بی کفایتی و خیانت را می خورند.
کسی خبر از سیل تو کشورهای دیگه داره آیا؟چرا اونجاها اینقد خسارت مالی جانی نمیشه .اندکی فکر و تامل ملت ...
لطفابه جای واردکردن دام ،چندتاازمسولیین مسولییت پذیرکشورهای دیگه واردکنید
خدا به داد این ملت برسه از برخی از این مسولان بی عرضه وبی مسولیت که صاحب منصب و قدرت هستند.
وقتی هزاران ساختمان در مسیر رودخانه ها یا فراره های سیلابی ساخته شده و اکو سیستم طبیعی کاملا به هم میخورد نتیجه اش اینست که با یک باران متوسط همه چیز بهم میریزد. وقتی قوانین بر اساس "منیت" هست دریاچه ها و صدها جای دیگر خشک میشود و باران ها هم از بیخ و بن خراب میکند.
وقتی مسئولین بدون توجه به سوابق تحصیلی و تخصص انتخاب شوند ، نتایج اسفناکی مثل اتفاقات این چند روز پیش می آید .
خدا رحمت کنه مردم عزیزی که رفتن سفر برای سیاحت ولی مبتلا به این مصیبت شدن و خدا صبر بده به بازمانده های داغدارشون
خدایا هر کی مسبب این بلاهاست مبتلا به صدها برابر بدتر از اینش بفرما
اللهم عجل لولیک الفرج
ایران با هیچ کشوری دشمنی ندارد این آمریکاست و اروپاست که زیر برجام زده و مردم ایران را تحریم کرده وبه عراق افغانستان سوریه و ویتنام ژاپن و المان در جنگ جهانی دوم کشورهای افرقایی حمله کرده و تنها استفاده کننده بمب اتم است. ایران با جایی مشکل ندارد بلکه آمریکا با ما مشکل دارد. مسولین آمریکا با طوفان کاترینا چه غلتی کردن که این قدر ادعا می‌کند. چه معلوم این سیل از دستگاه وارپ آمریکا نباشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Liberia |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
لابد این آمریکا بود که به سفارت خودش در ایران حمله کرد؟ چه کسانی شعار مرگ بر آمریکا میدن؟
موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
عزیزم اون هاااارپه بی سواط
خــــدایا؟
نمیدانم ب کدامین گناه اما....استغفرالله ربی واتوب الیه...
خدایا ببخش و بر ما رحم کن یا رب رئوفم...یا قادر توانا...
شیرازی‌های قدیمی می‌گویند که به یاد دارند که تا چند سال پیش در کنار دروازه قرآن، ورودی اصلی به شهر و درمیان این بنای قدیمی و تپه نزدیکش همیشه خندقی یا دره‌‌ای بوده که مسیر سیلاب‌های فصلی بوده، مسیلی که بین شیرازی‌ها قدیمی به "تنگِ الله اکبر" مشهور بوده است.اما چند سالی است که دیگر خبری از آن دره یا مسیل نیست و تبدیل به مسیر عبور و مرور خودروها شده است.
حدود ۱۵سال پیش شهرداری شیراز این دره را "با پر کردن نخاله و ریخت آسفالت" پر و عملا مسیر عبور سیلاب را مسدود کرد.پس از بسته شدن این مسیل دست‌کم دو بار دیگر پیش از این -البته نه با این شدت- بارندگی شدید منجر به سیل در کنار دروازه قرآن شیراز شده است.لیل دیگر پوشانده شدن مسیل‌ها را سودجویی می‌داند که در سال‌های گذشته بدون آنکه نظارتی بر آن باشد، مسیل‌ها برای ساختن ساختمان‌های مسکونی پر می‌شدند یا خانه‌ها را در مسیر سیلاب‌ها می‌ساختند.
تنها کشوری هستیم که در موارد حوادث طبیعی ، مقام قضایی وارد عمل شده و دنبال مقصران می گردد.
ظاهرا" مقام قضایی نمی داند همه مسئولین فقط بیخودی مسئول هستند و هیچ خاصیتی ندارند.فقط پشت میزها پنهان شده اند و جیب شان را پر میکنند.جناب رییس جمهور ! شما کجا تشریف دارید ؟ وظیفه شما است که به مناطق سیل زده بروید نه اینکه این و آن را بفرستید....
عامل‌اصلی اینگونه حواث ،و بحرانهای تلخ ،فقط مسولین شهرداریه هستند که به بهانهٔ‌درآمدزایی ، همهٔ‌اصول شهر سازی را فراموش میکنند ؟البته در روستاها دهداری ها ،و در دشتها ،راهداریها ،و پروژهای جاده ای ریلی هم مجریان ،و کارفرمایان هستند ؟،،که اصول مهندسی را به گند کشیده اند ؟،،
ولاتقرب الزنا
به زنا نزدیک نشوید که بد مسیری ست
جای تاسف است که هنوزآدمهای کم عقلی داریم که دم ازارتباط باآمریکا یاحذف شعارمرگ برآمریکا وعدم پیشرفت درصنایع موشکی وامثال این حرفهامیزننددرحالی که دنیاشیطان بزرگ آمریکاوبدعهدیهای آنان راشناخته.
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۷
سلام
برو به سمت صلح دوستی با دنیا از مرگ خونریزی و بمب اتم و کشت و کشتار چیزی درست نمیشه مردم هم خسته شدن افتاد یا علی
سلام ،به همه،مخصوصاکسانی که در راس امور این کشور «اسلامی» قرار دارند، عزیزان دل،،هیچ ناراحتی نداشته باشید،امیدوارم وقتی در تهران به برکت وجود امثال شما سیل امد در تهران حضور داشته باشید،فقط وفقط یه نمونه از کارهای خوب شما ساختار ونحوه اجرای سیستم اب و فاضلاب شهری است که مدتیه در بعضی مناطق تهران شروع شده و در قبوض اب بها هزینه ان کسر میشه، ای کاش فقط مردم میدانستند که شما چطور با جان انها بازی میکنید، وقتی در کاری که انجام میدید هیچ دقتی نمیکنید وبا یه پیمانکار بیسواد فقط میخواهید سریع کار رو تموم کنید،میشه یه فاجعه... البته اشکالی نداره،،،فوقش چی میشه؟
راستی جناب روحانی و معاونین و وزرای عزیز از مسافرت برگشتن
احیانا رفع خستگی یک سال شده

تن مقامات سلامت
برنده اصلی این سیل عربستان است که حالا منتظر ورود آب از اروند رود با کنداکت بسیار پایین است تا آب شیرین کنهایش آب را برایشان شیرین کند و روسیاهی آن ماند برای نمایندگان خوزستان که نگذاشتند آب اضافه سمت فلات مرکزی بیاید تا حداقل با پر شدن باتلاق گاوخونی قنات یزد جان بگیرد.
خبر/
روحانی به تعطیلات در جزیره قشم پایان داد!

حسن روحانی رئیس‌جمهور که تعطیلات نوروز را در جزیره قشم به سر می‌برد، امروز به تهران بازگشت.98/1/6
خبر/
روحانی به تعطیلات در جزیره قشم پایان داد!

حسن روحانی رئیس‌جمهور که تعطیلات نوروز را در جزیره قشم به سر می‌برد، امروز به تهران بازگشت.98/1/6
خندق كنار دروازه قرآن رو تبديل به بزرگراه كردين ، دستتون درد نكنه ولي نبايد فكر اينچنين روزهايي رو مي كردين؟ با گذاشتن چند شاخه لوله قطور در زير و در امتداد بزرگراه بطول چند صد متر ، ميتونستيد سيلاب رو به زير بزرگراه منتقل كنيد تا چنين فاجعه اي رخ نده . همه جا ريخت و پاشهاي ميلياردي ميشه وقتي قراره خرج ايمني و جان مردم بشه ، كمبود بودجه دارين ؟ شهردار و مسئولين وقت شيراز كه اين بزرگراه تحت نظارن ايشان احداث شده ، واقعاً احساس عذاب وجدان نمي كنن ؟
این همه مسئول داریم که موقع مصاحبه با دوربین صداسیما با تمام کله شون توی دوربین اند.
الان کجان؟؟؟
مملکتی که وزیر کشورش آقای رحمانی و رییس ستاد بحرانش آقای نجار باشه بهتر از این اداره نمیشه
سلام به هم وطنان عزیز اولا تسلیت عرض میکنیم به خانواده های مصیبت دیده دوما این اتفاقات دو مقصر دارد 1 مردم که بی توجه به اخطارها حرکت میکنند 2 مسئولین مربوطه که بجای شهر سازی اصولی فقط تجارت را یاد گرفتند اعم از ایران خودرو.شهرداری ها که عوارض و یا جریمه میگیرند بی کفایتی مسئولین و اشراف گرایی آنها می تواند صدماتی بدتر از اینها را داشته و خواهد داشت
آه چندین ساله مردم اصفهان خصوصا مردمی که یک باغ یا چند مزرعه داشتند و حق آبه آنها را شهرکرد و خوزستان ندادند و به خاک سیاه نشاندند و این چند سال برای تامین نیازهایاولیه نیز مشکل داشتند چون بسیار از آنها تنها منبع رزق و روزی شان همان مزرعه یا باغ بود حالا آن آب ها جمع شد و تعداد زیادی خانوار بی گناه آن استانها را گرفتار کرد بدون استفاده وارد دریا شد خود شم بررسی کنید اگر اجازه می دادند مسیر ها و شرایط انتقال آن همه آب به سمت فلات مرکزی و سد اصفهان فراهم شده بود برای سالها مشکل کم آبی فلات مرکزی حل می شد و این همه خسارت به مردم خوزستان و شهرکرد نمی زد
دروازه قران همیشه با بارندگی آب راه می افتاد .تو این قسمت ولی شدت اب اینقدر زیاد نبود.تنها جایی میشه گفت ک هر بار بار بارندگی اب روانه میشد.
ایراد اینه چرا با اعلام بارندگی شدید این منطقه رو پاک سازی نکردن؟چرا رفت و امد رو کنترل نکردن/؟
بیشتر افراد مسافرین نوروزی بودن.
اینکه میگن مردم داشتن سلفی میگرفتن به یکباره سیل اونا رو برد دروغه
الان بعد از فاجعه مسئولین با کمال پرویی میگن همه چی تحت کنترل است.یعنی چی تحت کنترل.دیگه میخاستین چی بشه .چی رو کنترل کنین
خسته ام.........خسته
مقصر اصلی ستاد بحران هست +شهرداری شیراز+پلیس راه شیراز چون مردم چه گناهی داشتن فقط توی جاده ابتدای شهر داشتن می رفتن خونه شون این اتقاق میتونست برای هرکسی بیفته ستاد بحران که می دونست باید جاده رو می بست پلیس راه اگه براش دستور اومده بود باید جاده رو میبست به مردم هشدار میداد
خداوند منان درقران گفته است وضع هیچ قومی را تغییرنمیدهیم مگر انکه ان قوم خودش اقدام به تغییروضع خودش کند
عجب بارش نظراتی!
عجب سیلان نقد و خود زنیی!!
نمیشه برا سیل نظرات هم سد تنظیمی احداث کرد و به وقتش ازش انرژی سازنده گرفت؟
سلام با نظر دوستمون 9:12 کاملا موافقم
وطنم انقد اصولی ساخته شده که بارون میاد سیل میاد، زلزله میاد هیچ جا سالم نمیمونه
اینجا هر چی بیاد، زندگی میره...
ثروت عمومی کشور کجاست ؟؟!!
مناطق محدودی دچار سیل شده اند. مانند حاشیه دروازه قرآن که اون هم به خاطر سهل انگاری بوده. اسم این رو سیل نمیذارند اینهمه بزرگ کردیم. از این اتفاقات زیاد میفته.
البته این سیل توانمندی و درایت مسولان این مملکت رو نشنون میده امتحان خوبی!!!
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی