بازدید 4426
۱

نود درصد پست‌های کلیدی کشور میان افراد مسن رد و بدل می‌شود

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس معتقد است مسئولان مسن در کشور باید جای خود را به تازه‌نفس‌ها بدهند و لازمه این کار یک اراده قوی برای دل کندن از صندلی‌ها و سمت‌ها است.
کد خبر: ۸۸۷۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳ 24 March 2019

یحیی کمالی پور با تأکید بر ضرورت جوانگرایی در سیستم مدیریتی و اجرایی کشور، گفت: واقعیت این است که سال ها است که در کشورمان بخش عظیمی از جامعه به نام جوانان را فراموش کرده ایم و در حال حاضر میزان 90 درصد پست های کلیدی کشور بین افرادی در سنین بالا رد و بدل می شود.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با نگاه به توسعه آینده کشور چالش ها را شناسایی کرده و برای رفع آن بیاناتی داشته اند، عنوان کرد: توجه ایشان به جوانگرایی ناشی از این چالش است چرا که ظرفیت جوان کشور نادیده گرفته شده و کمتر در پست های کلیدی از آنها استفاده می شود و همین امر ممکن است باعث سرخوردگی آنها شود چرا که خود را در متن جامعه موثر نمی بینند.

وی در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب خود به قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی تأکید کردند که به جوانان توجه ویژه شود، ابراز داشت: تجربه نشان داده هرجا جوانان حاضر شدند موفق بوده اند چه در زمان جنگ که حتی نوجوان 13 ساله به جبهه می رفت و به شهادت می رسید یا جانباز می شود و چه در زمان حال که بسیاری از دانشمندان و تکنیسین ها از قشر جوان هستند و ایده های خلاقی دارند و حتی حاضرند همچون شهدای هسته ای جان خود را در راه خدمت به کشور بدهند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به جوان گرایی در میان قشر روحانی و ائمه جمعه و جمائات، خاطرنشان کرد: شاهد بودیم اواخر سال گذشته ائمه جمعه برخی شهرها از سمت خود به علت توجه مقام معظم رهبری به امر جوان گرایی کناره گیری کردند تا از جوان ها استفاده شود از این رو مسئولان در سنین بالا باید این ظرفیت را در خود ایجاد کنند که بتوانند از صندلی و سمت خود دل کنده و اجازه دهند از نیروهای تازه نفس در کشور استفاده شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
لطفا از جوانان نخبه و متعهد ودلسوز و مدرک دکترای در دست از دانشگاههای معتبر در پست های مهم مثل وزارتخانه ها و استانداران و مدیرکل ها استفاده نمایید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها