بازدید 1966

تهدید آمریکا علیه مادورو به خاطر بازداشت چهره‌های اپوزیسیون

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، دولت نیکولاس مادورو اگر به بازداشت چهره‌های اپوزیسیون ادامه دهد با عواقب بزرگی مواجه می‌شود.
کد خبر: ۸۸۷۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱ 22 March 2019

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، دولت نیکولاس مادورو اگر به بازداشت چهره‌های اپوزیسیون ادامه دهد با عواقب بزرگی مواجه می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: واشنگتن حملات اخیر سرویس‌های امنیتی مادورو و بازداشت روبرتو ماررو، رئیس دفتر خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا را محکوم می‌کند. ما خواستار آزادی هرچه سریع‌تر وی هستیم و کسانی که در این بازداشت‌ها دخالت داشته‌اند، محاکمه خواهند شد.

وی ادامه داد: اگر این سرکوب‌ها ادامه یابد، در این صورت عواقب سنگینی برای عاملان این بازداشت‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ما با گروه لیما و دیگر شرکای بین المللی برای گام‌های آتی درباره ونزوئلا کار می‌کنیم.

این اظهارت در حالی بیان شد که وزیر کشور ونزوئلا اعلام کرد: افرادی که به تازگی بازداشت شده‌اند، به دنبال تشکیل گروه‌های تروریستی تبهکاری بوده‌اند.

یک منبع آگاه اعلام کرد که سرویس اطلاعات ملی ونزوئلا ماررو و سرجیو ورگارا، دو مشاور نزدیک گوایدو را بازداشت کرده است. دو اسلحه به هنگام تفتیش خانه ماررو پیدا شده است. تحقیقات در این باره در حال انجام است.

وزیر کشور ونزوئلا اعلام کرد: ماررو به طور مستقیم مسئول سازماندهی یک گروه تبهکاری بوده و تعدادی سلاح در خانه‌اش پیدا شده است.

مقامات ونزوئلا در انجام عملیات ضد تروریستی وی را بازداشت کرده‌اند.

وی ادامه داد: یک گروه تروریستی در نظر داشت چندین حملات در کشور انجام دهد. این گروه تروریستی چندین عضو از کلمبیا و آمریکای مرکزی را برای ترور رهبران سیاسی ونزوئلا، پرسنل نظامی و قضات استخدام کرده بود.

روز گذشته، خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا و رئیس‌جمهور خودخوانده این کشور در پیامی در توئیتر اعلام کرد که روبرتو ماررو، رئیس دفتر وی ربوده شده است.

از ماه ژانویه ونزوئلا با بحران سیاسی مواجه است.

آمریکا، کانادا، اتحادیه اروپا و در مجموع بیش از ۴۰ کشور جهان خوان گوآیدو، رهبر مخالفان را به عنوان رئیس‌جمهورموقت ونزوئلا به رسمیت شناخته‌اند. اما همزمان چین، روسیه، ترکیه، ایران و چندین کشور با حمایت قاطع از نیکلاس مادورو، دولت او را قانونی می‌خوانند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل