بازدید 2545

ترامپ: همه گزینه‌ها برای ونزوئلا روی میز است

کد خبر: ۸۸۶۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱ 20 March 2019
رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرد که واشنگتن در کمپین خود برای برکناری رئیس‌جمهور ونزوئلا می‌تواند تحریم‌های شدیدتری را علیه این کشور اعمال کند. هم زمان وزارت دارایی آمریکا بزرگ‌ترین شرکت استخراج طلای ونزوئلا و مدیر عامل آن را تحریم کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با ژائر بولسونارو، همتای برزیلی خود گفت: کشمکش قدرت در ونزوئلا نشان داد که رخدادی خطرناک در آنجا در حال وقوع است. لازم است که ما به این مساله خاتمه دهیم.

برزیل و آمریکا هر دو از خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا حمایت کرده‌اند. آمریکا برای به زانو در آوردن دولت مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا تاکنون تحریم‌هایی را بر افراد وابسته به دولت اعمال کرده است.

ترامپ گفت: اگر لازم باشد آمریکا می‌تواند تحریم‌ها را بسیار شدیدتر کند همه گزینه‌ها برای رویارویی با بحران ونزوئلا روی میز است. آمریکا هدفی جز مراقبت از مردم این کشور ندارد!

وی همچنین از ارتش ونزوئلا خواست به حمایت از مادورو پایان دهد.

دولت ونزوئلا اظهارات ترامپ و بولسونارو را خطرناک خواند و در بیانیه‌ای اعلام کرد: مداخله جنگ مآبانه آمریکا و برزیل و تهدید‌های ترامپ و بولسونارو مایه نگرانی عظیمی هستند. بدون تردید سخنان این دو حاکی از تفکرات خطرناک برای مردم منطقه و صلح و امنیت جهان است.

بولسونارو که یک سیاستمدار راستگرا با سیاست‌های مشابه به دونالد ترامپ است، در صحبت هایش از آمادگی کشورش برای حضور نظامیان آمریکایی در مناطق نزدیک با مرز ونزوئلا خبر داد.

بولسونارو که از او به عنوان "ترامپ مناطق حاره‌ای" هم نام برده می‌شود، گفت: برزیل آماده است تا سهم خود را برای برقراری آزادی و دموکراسی در ونزوئلا ایفا کند.

از طرف دیگر، وزارت دارایی آمریکا روز سه شنبه مینرون، بزرگ‌ترین شرکت استخراج طلای ونزوئلا، و آدرین پردومو، مدیر عامل این شرکت، را تحریم کرد. مقامات آمریکایی می‌گویند که شرکت مذکور از حلقه نزدیک به نیکلاس مادورو حمایت می‌کند.

آمریکا به تازگی بانک روسی اوروفایننس موسناربنک را هم به دلیل ارتباط با دولت ونزوئلا تحریم کرده بود. اوروفایننس موسناربنک، بانک مشترک شرکت‌های دولتی ونزوئلا و روسیه است.

به گفته وزارت دارایی آمریکا، این تحریم نشان می‌دهد که آمریکا علیه هر موسسه مالی خارجی که به گفته این وزارتخانه از "رژیم نامشروع نیکلاس مادورو" حمایت کند، اقدام خواهد کرد.

آمریکا، کانادا، اتحادیه اروپا و در مجموع بیش از ۴۰ کشور جهان خوان گوآیدو، رهبر مخالفان را به عنوان رئیس‌جمهورموقت ونزوئلا به رسمیت شناخته‌اند. اما همزمان چین، روسیه، ترکیه، ایران و چندین کشور با حمایت قاطع از نیکلاس مادورو، دولت او را قانونی می‌خوانند.

با بالا گرفتن بحران ونزوئلا پیشتر مقام‌های روسیه گفتند که برای جلوگیری از دخالت نظامی آمریکا در ونزوئلا از هیچ اقدامی فروگذار نخواهند کرد، هرچند سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، به مایک پامپئو همتای آمریکایی خود گفته بود که روسیه آماده مذاکره با آمریکا در مورد بحران ونزوئلاست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان