بازدید 6391
۲
گزارش تابناک اقتصادی از بازار طلا و سکه تهران؛

سکه با کاهش عرضه، ۱۰۰ هزار تومان گران شد

بازار سکه روز‌های پایانی سال را سپری می‌کند و با توجه به بسته شدن بسیاری از بازارها، شاهد کاهش عرضه در بازار سکه هستیم. هرچند امروز در کنار کاهش عرضه، شاهد افزایش نرخ جهانی طلا و رشد بهای ارز در بازار آزاد بودیم و در نتیجه در حال حاضر، قیمت‌ها در بازار سکه نسبت به صبح امروز، با افزایش همراه شده است.
کد خبر: ۸۸۶۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۹ 18 March 2019
تابناک اقتصادیبازار سکه روز‌های پایانی سال را سپری می‌کند و با توجه به بسته شدن بسیاری از بازارها، شاهد کاهش عرضه در بازار سکه هستیم. هرچند امروز در کنار کاهش عرضه، شاهد افزایش نرخ جهانی طلا و رشد بهای ارز در بازار آزاد بودیم و در نتیجه در حال حاضر، قیمت‌ها در بازار سکه نسبت به صبح امروز، با افزایش همراه شده است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (دوشنبه بیست و هفتم اسفندماه ۹۷) بازار سکه با روند افزایشی نسبت به شروع بازار (صبح) همراه شده است. به گونه‌ای که نرخ سکه تمام طرح جدید در حال حاضر با ۱۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به نرخ پایانی روز گذشته، معامله می‌شود.
 
سکه با کاهش عرضه، ۱۰۰ هزار تومان گران شد


بر این اساس محمد کشتی آرای عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی، در خصوص بازار امروز اظهار داشت: در حال حاضر، بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی (سکه امامی) سکه، ۴,۶۶۰,۰۰۰ تومان می‌باشد. این سکه در ابتدای صبح ۴،۶۰۰،۰۰۰ تومان بود و در حال حاضر نسبت به روز گذشته، ۱۰۰ تومان گران شده است.

همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به نرخ ۴،۴۵۰،۰۰۰ تومان رسیده است که نسبت به ابتدای روز، ۲۰ هزار تومان افزایش داشته است و نسبت به روز گذشته، ۵۰ هزار تومان رشد داشته است.

هر نیم سکه بهار آزادی نیز در معاملات امروز با ۴۰ هزار تومان افزایش قیمت به نرخ ۲,۵۲۰،۰۰۰ تومان رسیده است هرچند در ابتدای صبح، نرخ نیم سکه ۲,۴۹۰,۰۰۰ تومان بود.

همچنین هر ربع سکه بهار آزادی نیز در حال حاضر ۱,۶۱۰,۰۰۰ تومان می‌باشد که نسبت به روز قبل، ۲۰ هزار تومان افزایش داشته است.

همچنین هر سکه یک گرمی با ۵ هزار تومان افزایش در سطح ۸۵۵ هزار تومان قرار دارد و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۲۲ هزار تومان قیمت گذاری شده است که نسبت به روز قبل، ۶ هزار تومان گران‌تر شده است.

همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، در بازار امروز تهران ۱،۸۲۵,۰۰۰ تومان  است که نسبت به آخرین قیمت، ۲۰ هزار تومان به ازای هر مثقال گران‌تر شده است.

به گفته کشتی آرای امروز نرخ جهانی طلا با رشد ۷ دلار نسبت به ابتدای صبح، به نرخ ۱۳۰۶ دلار رسیده است. همچنین نرخ دلار نیز با ۱۰۰ تومان افزایش نسبت به صبح، به ۱۳۱۵۰ تومان رسیده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
جالبه انس طلا چند برابر سکه طلا داره بعد 2 دلار میره بالا سکه 100 هزار گرون میشه . عجب مملکت گل و بلبلی ...
با سلام
جناب آقای همتی و دیگر سران خودشون خوب میدونن که قیمت واقعی دلار در ایران 100 هزار تومنه ...
اگه دولت بتونه طی یک شب ( نه اینکه طی یه مدت مشخص و دقیقا طی یک شب ) نرخ دلار رو صد هزار تومن اعلام کنه ، بسیاری از مشکلات مملکت حل خواهد شد. ....
اولا که دیگه هیچ تورم و افزایش قیمتی تا این حد نخواهیم داشت و کلا خرید و فروشهای مسکن و خودرو و ..... اگه بخواد با این نسبت بره بالا ، تقریبا محاله و قفل میشه. ...
دوما با این نرخ ، دولت ریال بسیار زیادی گیرش میاد و میتونه مثلا حقوقهای کارگران و کارمنداشو 2 یا سه برابر کنه و از طرفی میتونه یارانه ها رو به افراد واقعا نیازمند ( مثلا دو یا سه دهک آخر ) حتی تا ماهی چند میلیون تومن بده. ...
اگر هم همه واردات رو ( از شیر مرغ تا .... ) خودش به دست بگیره و اصلا حق واردات رو به کسی نده ، میتونه همه کالا هارو کوپنی کنه به مردم برسونه .... صادرات رو هم در صورت تضمین ورود ارز و برگشت آن به صندوق دولت و با همون نرخ 100 هزار تومن ( فقط برای برخی از کالا ها و حق واردات فقط برای ادارات دولتی و شرکتهای دولتی ) آزاد اعلام کنه و به هیچ کسی مجوز صادرات یه نخود رو هم نده .... و اگه تولید کننده ای میخواد صادرات داشته باشه اول باید ثابت کنه که نیاز داخل با نرخ مصوب دولت برای کالاش وجود نداره و از طریق دولت صار کنه . ....
بنزین همه بشه لیتری 10 هزار تومن و فقط 60 لیتر در ماه و اضافه تر داده نشه ( حتی لیتری 1 میلیون تومن اگه کسی بده !!! ) ...
واردات خودرو برای همه ممنوع بشه و فقط دولت حق واردات خودرو داشته باشه ،،، به مقدار نیاز جامعه و از نوع خودروهای کم هزینه ، محکم و با دوام و قیمت نسبتا مناسب فقط وارد کنه ( از یه لیست محدود انتخاب بشن و کلا خودرو های لومس و تشریفانی دیگه وارد نشن ) و به دست مردم برسونه با همون نرخ دلار 100 هزار تومن ....
بر روی دارایی های منقول و غیر منقول همه مردم مالیات سالیانه تصاعدی بسته بشه .... .
مثلا کسی که یه خونه چند ده میلیاردی داره باید حدودا سالی یک میلیارد مالیاتشو بده و یا بره یک کوچیکتر بگیره تا خیلی کمتر مالیات بده ( مثلا خونه و یا آپارتمان برای هر شخص ساکن در همون محل تا یه حدی معاف از مالیات باشه ) مثلا هر کارت ملی ساکن در محل فقط 100 متر مربع آپارتمان .... و یا 50 متر مربع زمین ...
کسی هم که چند خودرو داره باید همین مالیات تصاعدی رو بده روی ماشینای اضافه ( مالیات روی اونی که گرونتره )

باز هم میشه گفت
فعلا بسه برای همین امسال
اگر این کارارو کردن که هیچ ، در غیر اینصورت بشینن حساب کتاب کنن که اوضاع اقتصادی در تهران و کل ایران بعد از یه زلزله ده ریشتری در تهران ( که حتما هم میاد ، فقط زمانش معلوم نیست !! ) چگونه خواهد شد .... زلزله ای که چند میلیون کشته بده و 60 درصد خونه های تهران تخریب بشه !!!!
فکر نمی کنم همچین حساب و کتابی اصلا به مغزشون خطور هم پیدا کرده .... محاله !!!!

ممنونم تابناک عزیز
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل