بازدید 109406
معرفی قهرمانان سال در مسابقات درگ؛

بهترین های شتاب در یک قاب

پس از یک سال رقابت جانانه در کلاس های اصلی، پنج نفر عنوان قهرمانی سال را در 6 کلاس به دست آوردند. میثم رخشان، شروین یگانه، عطا ماجدی، ارسطو عامری و البته سامان خنجری...
کد خبر: ۸۸۶۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷ 18 March 2019

روزهای پایانی سال معمولا فرصت مناسبی برای مرور اتفاقات و موفقیت ها خصوصا در حوزه ورزش است و بازار انتخاب بهترین ها داغ تر از همیشه می شود. فصل 97 مسابقات اتومبیلرانی در شرایطی به پایان رسیده که به نظر می آید رشته درگ در بین انواع مسابقات موتوری، جلوه بیشتری داشته و توانسته با سر و شکل بهتری رقابت های خود را به پایان برساند. به نوعی می توان کمیته درگ (شتاب) در این خصوص موفق تر از دیگر رشته ها تلقی کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، نکته جالب در پایان سال این است که کمیته درگ در ادامه برنامه های نوآورانه اش، دست به کار جالبی زده و قهرمانان سال در کلاس های مختلف را به سبک مسابقات فرمول یک در یک قاب قرار داده و از آنها تقدیر کرده است.

بهترین های شتاب در یک قاب

فرزاد شاهرخی رئیس کمیته درگ درباره فصل 97 می گوید:«امسال در 5 راند مسابقات درگ را برگزار کردیم و از ابتدا سعی مان بر این بود که استاندارد مسابقات را هر چه بیشتر با قوانین فدراسیون جهانی تطبیق دهیم. البته دو برنامه اعزام برون مرزی هم داشتیم که به دلیل بالا رفتن قیمت ارز میسر نشد.» شاهرخی درباره دستاوردهای سال 97 نیز گفت:«در درجه اول انتظار داشتیم که با افزایش قیمت ارز مسابقات دچار کاهش در تعداد شرکت کننده باشد اما جالب است که هر چه به سمت پایان سال آمدیم ورودی ثبت نام مسابقات بیشتر شد. دستاورد مهم دیگر ما هم شکستن رکورد ایران در 400 متر و عبور از مرز 10 ثانیه بود که نگاه ها را به سوی درگ برگرداند. البته برگزاری مسابقات در پیست آیلند هم به ارتقای کیفی آن کمک کرد.»

فهرست قهرمانان سال

پس از یک سال رقابت جانانه در کلاس های اصلی، پنج نفر عنوان قهرمانی سال را در 6 کلاس به دست آوردند.

میثم رخشان 29 ساله، قهرمان کلاس 206 جی تی درباره خودش می گوید:«من در چهار راند از مسابقات امسال شرکت کردم و بهترین رکوردم 13.49 ثانیه بود. خاطره مهمی که از مسابقات دارم مربوط به دور چهارم است که به دلیل سرحال نبودن ماشینم اصلا فکر نمی کردم مقام بیاورم اما برنده شدم.»

بهترین های شتاب در یک قاب

شروین یگانه با 10 بار قهرمانی سال در مسابقات سرعت، امسال در کلاس 4 سیلندر اتمسفریک با پژو 206 قهرمانی سال را به دست آورد. او در هر 5 راند مسابقه حضور داشته و امسال برای دومین سال قهرمانی فصل را به چنگ می آورد. شروین یگانه را می توان متخصص 206 نامید و حالا در 33 سالگی 12 عنوان قهرمانی سال در رشته های مختلف دارد.

عطا ماجدی 27 ساله قهرمان سال کلاس 4و6 سیلندر دیفرانسیل عقب (تنفس طبیعی) و با پورشه 911 سرحالش توانسته رقبا را کنار بزند. عطا ماجدی می گوید:«بهترین تایمی که امسال داشتم 12.72 ثانیه بود. در 4 راند از مسابقات شرکت کردم و با امتیاز 323 امتیاز قهرمان سال شدم. جالب است که برای رسیدن به سر وزن، کلی آجر و بلوک بتنی در صندوق ماشین گذاشتم!»

بهترین های شتاب در یک قاب

ارسطو عامری با ب  ام و Z4 در کلاس 4و6 سیلندر دیفرانسیل عقب (توربو) توانست با 400 امتیاز قهرمان سال شود. این قهرمان 30 ساله درباره عملکردش در یک سال اخیر می گوید:«در هر 5 راند مسابقات امسال شرکت کردم و بهترین زمانی که ثبت کردم 12:43 ثانیه بود. بهترین خاطره ای هم که در ذهنم هست هم مربوط است به رکورد آقای خنجری در کلاس آزاد، چون تا به حال رکورد زیر 10 ثانیه بر روی تابلو نداشتیم. کلا مسابقات امسال خیلی خوب برگزار شد.»

سامان خنجری قهرمان سال در دو کلاس 8 سیلندر و آزاد شد و رکورد ایران را نیز جابجا کرد تا بهترین ورزشکار در این رشته نیز لقب بگیرد. او با داتسون رکورد 9.636 ثانیه (رکورد ایران) و امتیاز 409 در کلاس آزاد قهرمان سال شد و با شورلت مونزا نیز امتیاز 555 امتیاز کسب کرد تا قهرمان بلامنازع در کلاس 8 سیلندر شود. این سومین سال پیاپی است که خنجری قهرمان می شود. او می گوید:«در سه مسابقه اول ماشینم کمی نقص فنی داشت که با کمک تیم فنی توانستیم آن را رفع کنیم و رکورد ایران را سه بار جابجا کردم.»

بهترین های شتاب در یک قاب

بهترین های شتاب در یک قاب

بهترین های شتاب در یک قاب

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی