بازدید 2081

سفر بولسونارو به آمریکا برای تحکیم ائتلاف با ترامپ

رئیس‌جمهوری برزیل برای دیدار با دونالد ترامپ و تحکیم ائتلاف محافظه‌کار-پوپولیستی برای افزایش فشارها بر ونزوئلا وارد واشنگتن شد.
کد خبر: ۸۸۶۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ 18 March 2019

رئیس‌جمهوری برزیل برای دیدار با دونالد ترامپ و تحکیم ائتلاف محافظه‌کار-پوپولیستی برای افزایش فشارها بر ونزوئلا وارد واشنگتن شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهوری راست افراطی برزیل یکشنبه به همراه شش وزیرش راهی آمریکا شد. رئیس‌جمهوری برزیل پس از ورود در پیامی نوشت: پس از مدت‌ها این اولین بار است که یک رئیس‌جمهوری برزیل که ضد آمریکایی نیست، به واشنگتن می‌آید.

این اولین سفر بولسونارو به خارج از برزیل برای یک نشست دوجانبه، از زمان آغاز ریاست جمهوری در اول ژانویه است. او ماه ژانویه در نشست داووس در سوئیس شرکت کرده بود. این مقام برزیلی در واشنگتن با رئیس سازمان کشورهای آمریکایی (اوای‌اس) دیدار خواهد کرد و سه‌شنبه به برزیل باز می‌گردد.

عصر یکشنبه ده‌ها تن مقابل کاخ سفید به سفر بولسونارو اعتراض کردند و یکی از معترضان پلاکاردی با نوشته "قاتل" به دست داشت که اشاره‌ای آشکار به ارتباط او با قتل ماریل فرانکو، فعال حقوق بشر بود. پلیس می‌گوید این ارتباط‌ها تصادفی هستند.

اتحاد ترامپ – بولسونارو در واقع ائتلاف دو رهبر از پوپولیست‌ترین دموکراسی‌ها در آمریکا است که روی طیفی از مسائل منطقه‌ای همکاری دارند. مهمترین موضوع بحران ونزوئلا است که ایالات متحده و برزیل و ده‌ها کشور دیگر خوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون کاراکاس را به عنوان رئیس‌جمهوری موقت به رسمیت شناختند تا به عزل نیکولاس مادورو از قدرت کمک کنند.

بولسونارو در پیامی توییتری نوشت: برزیل و ایالات متحده با هم ترس را به سمت مدافعان عقب‌ماندگی و استبداد در سراسر جهان پرتاب می‌کنند. کیست که از یک کشور آزاد و ثروتمند بترسد؟ ما دنبال همین آمده‌ایم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل