بازدید 4968

ایران رتبه یک مهندسی انرژی در منطقه

کد خبر: ۸۸۵۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 16 March 2019

براساس رتبه‌بندی سایمگو، ایران در سال 2017 به مقام نخست تولیدات علمی در رشته مهندسی انرژی در سطح کشورهای آسیای غربی رسیده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، براساس رتبه‌بندی سایمگو، ایران در سال 2017 به مقام نخست تولیدات علمی در رشته مهندسی انرژی در سطح کشورهای آسیای غربی رسیده است.

در تصویر زیر صدرنشینی ایران در تولیدات علمی مهندسی انرژی را مشاهده می‌کنید:گ

کشورهای عربستان سعودی، مصر، امارت متحده عربی، رژیم صهیونیستی، قطر، عراق، کویت، لبنان، عمان، اردن، لبنان، سرزمین‌های اشغالی، بحرین، یمن و سوریه به ترتیب در جایگاه‌های بعد از ایران و ترکیه قرار دارند. بررسی‌های منتشر شده در مجله «SCImago Journal & Country Rank» نشان می‌دهد ایران با تعداد 2006 مقاله در زمینه مهندسی انرژی در رتبه نخست و ترکیه با یک اختلاف قابل توجه در مقام دوم قرار دارد.

از میان 2006 مقاله منتشر شده محققان ایرانی، 1977 مقاله قابل استناد بوده است؛ در حالی‌که ترکیه و عربستان به عنوان کشورهای حائز مقام دوم و سوم هر کدام به ترتیب با 777 و 522 مقاله 761 و 512 مقاله قابل استناد دارند و این ارقام نشان از آمار دست کم دو برابری ایران در مقایسه با کشورهای نزدیک خود دارد.

سوریه به عنوان آخرین کشور در سطح آسیای غربی در سال 2017 تنها 5 مقاله در زمینه مهندسی انرژی ارائه کرده است.

ایران در یک بررسی کلی‌تر میان 155 کشور جهان، جایگاه هفتم تولیدات علمی در رشته مهندسی انرژی را به خود اختصاص داده است.

صدر نشین جهان در رشته مهندسی انرژی چین است، محققان چینی در سال 2017، حدود هیجده هزار و 305 مقاله در زمینه مهندسی انرژی منتشر و ارائه کرده‌اند که از این تعداد هیجده هزار و 107 مورد قابل استناد بوده است.

کشورهای آمریکا، هند، انگلیس، ژاپن و آلمان به ترتیب بعد از چین و قبل از ایران در جدول جهانی جای گرفته‌اند.

کشورهای ایتالیا، روسیه، کره جنوبی، کانادا، فرانسه، استرالیا، برزیل، اسپانیا، اوکراین، تایوان، ترکیه، مالزی، نروژ، دانمارک، سوئد، لهستان، هلند، عربستان سعودی، سنگاپور، سوئیس، رومانی، مصر، اندونزی، آفریقای جنوبی، تایلند، مکزیک، پرتغال و هنگکنگ در رتبه‌های بعد از ایران قرار گرفته‌اند.

نظام رتبه‌بندی سایمگو توسط یک گروه پژوهشی به همین نام در دانشگاه گرانادا در اسپانیا انجام می‌شود که براساس تعداد مقالات علمی موسسات آموزش عالی کشورهای مختلف موجود در بانک اطلاعاتی اسکوپوس، آنها را ارزیابی و رتبه‌بندی می‌کنند.

در خبرهای پیشین نیز به صدرنشینی ایران در رشته‌های متفاوتی ازجمله علم ژنتیک، علم فیزیک، ریاضیات کاربردی، علوم زیستی، فناوری نانو، فناوری آب و علم پزشکی داخلی اشاره شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان