بازدید 24076

کارگران: افزایش حقوق ما، مانند کارکنان دولت باشد/ کارفرمایان: در صورت تصویب این شیوه، کارگران را اخراج می‌کنیم

با اینکه چند روز بیشتر تا پایان سال نمانده، هنوز خبری از افزایش حقوق کارگران نیست و حتی خبر‌های رسیده از داخل شورای حقوق و دستمزد نیز چندان رضایت بخش نیست. با این حال، کش و قوس‌ها بر سر افزایش حقوق میامن اعضای مثلث دولت، کارگر و کارفرما در جریان است.
کد خبر: ۸۸۵۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳ 12 March 2019

کارگران: افزایش حقوق مانند کارکنان دولت باشد/ کارفرمایان: در صورت تصویب این شیوه، کارگران را اخراج می‌کنیمبا اینکه چند روز بیشتر تا پایان سال نمانده، هنوز خبری از افزایش حقوق کارگران نیست و حتی خبر‌های رسیده از داخل شورای حقوق و دستمزد نیز چندان رضایت بخش نیست. با این حال، کش و قوس‌ها بر سر افزایش حقوق میامن اعضای مثلث دولت، کارگر و کارفرما در جریان است.

به گزارش «تابناک»؛ کارگران اصرار دارند، روند افزایش حقوق و دستمزد آنان نیز مانند فرمول افزایش حقوق کارکنان دولت محاسبه شود، ولی کارفرمایان زیر بار آن نمی روند و حتی کار به جایی رسیده که کارفرمایان تهدید کرده اند، در صورت تصویب افزایش حقوق و دستمزد به شیوه افزایش حقوق کارکنان دولت، نیروهای کار خود را اخراج خواهند کرد!

غلامعلی جعفرزاده اظهار داشت: کارگران جزو ضعیف ترین قشرهای جامعه هستند و در عین حال بیشترین جمعیت کشور نیز به این گروه اختصاص دارد؛ با این حال، همیشه از نظر مالی بیشترین آسیب ها را دیده اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: با اینکه در قوانین بالادستی تصویب شده که حقوق و دستمزد کارگران بر اساس میزان تورم باشد، در سال های گذشته، هیچ گاه این قانون از سوی کارفرمایان و دولت رعایت نشد و در نتیجه هم اکنون باید معوقات بسیاری به کارگران پرداخت شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: در اوضاع کنونی، که کشور با بحران های شدید اقتصادی روبه روست، نباید احساساتی عمل کرد و جانب احتیاط را از دست داد؛ بنابراین، نباید افزایش حقوق کارگران به گونه ای باشد که ترس کارفرمایان را برانگیزد، چون شاید این کار عواقب ناخوشایندی به دنبال داشته باشد!
اگر ما فشار را به کارفرما زیاد کنیم، شاید کارگر نگیرد یا کارگران خود را کم کرده یا مجبور به اخراج کارگرانش شود؛ بنابراین نباید احساسی عمل کنیم. باید گفت، ما زمانی در جذب ایثارگران افراط و تفریط زیادی کردیم و با فشار به بخش های مختلف نهادها را مجبور کردیم که از این افراد استفاده کنند و خدمات بسیاری به اینها داده شد که نتیجه آن این شد که امروز بیش از هر کس دیگری این افراد فراموش شده و در گوشه ای رها شده اند.

این نماینده ادامه داد: ما مخالف افزایش حقوق کارگران نیستیم؛ اما این را می دانیم که فشار به کارفرما نیز باعث اخراج، تعدیل و یا کاهش جذب می شود. در اینجا باید گفت، راهکارهایی هم وجود دارد که بتوانیم هم هوای کارگران را داشته باشم و هم کارفرما را. به نظر من، راحترین کار افزایش حقوق کارگران است، دولت هم دوست دارد به همین مسیر برود و بار را از دوش خود برداشته و روی دوش کارفرمایان بگذارد و بعد کارفرمایان نیز با کارگران رودررو می شوند و در نهایت کارگر ضرر می کند.
اما ما باید ساده ترین راه را در نظر بگیریم و با شیوه های دیگر آن را جبران کنیم؛ یعنی با در نظر گرفتن سبد حمایتی ویژه و حمایت معیشتی از کارگران، بخشی از این هزینه ها را جبران کنیم. دولت می تواند در بخش درمان، رفاه، مسکن و سایر موارد نیز به کارگران کمک کند.

این نماینده همچنین یادآور شد: افزایش حقوق به شکلی که اکنون مطرح است و گفته می شود افزایش ها مانند افزایش حقوق کارمندان دولت باشد، می تواند پیامدهای بدی به دنبال داشته باشد. این در حالی است که کارفرمایان نیز گفته اند، اگر افزایش حقوق 400 هزار تومان باشد، ما کارگران را اخراج می کنیم.

وی در پایان اظهار داشت: دولت حقوق کارمندان خود را تأمین کرده، ولی نمی توان به کارفرما گفت، این کار را انجام بده، چون باعث می شود در اوضاع کنونی، شرکت ها نتوانند از عهده این افزایش ها برآیند و اگر قرار است دولت باری را تحمیل کند، باید خود آن را تأمین کند و اگر نمی تواند به سمت کاهش سبد هزینه برود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۱۳۸
به جای تخصیص بودجه و یارانه به ........یی که نامشان هم برده نمیشود و مالیات هم نمی دهند دولت باید از کارگران بخش خصوصی به این شکل حمایت کند که یارانه تعلق گرفته به گروههای فوق الذکر را به کارگران بخش خصوص تخصیص دهد. کارگران واقعا زیر فشار این بی عدالتی درامدی خرد میشوند. جالب عکس العمل گانگستری برخی کارفرمایان است که حاضر نیستند کمی از سود خود نادیده بگیرند و اشکارا کاگران را تهدید به اخراج می کنند.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
حالا کارفرمایان استدلالهای خودشان را دارند ، چرا دولت در این زمینه یارانه ای نمی دهد ؟
مضافا به اینکه باز نشستگان تامین اجتماعی چطور ؟
آنها که کارفرما ندارند و باید از طریق در آمدهای سرشار صندوقها و ثروت های انباشته شده که از محل ۳۰ سال پرداخت های ماهیانه خودشان جمع شده پرداخت گردد
تمشکال
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
متاسفانه قوانین مربوط به حمایت از کارگران در کارخانه ها طی سه دهه از روی میز کار کارفرمایان برداشته شده است !
سود شرکت ها از تو لید و افزایش بی حد و حصرقیمت تمام شده کالا اصلا نه بررسی می شود نه ضابطه ای دارد .
در ایران اسلامی اجحاف به حقوق کارگران زیاد شده نه دولت و نه مجلس سازو کاری برای این کار ندارند
الگو های حقوق کارگری پیشرفته اروپا یا حتی کشورهای همسایه می بایست در ایران اجرا شود
امیر کبیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
متاسفانه جمله (حمایت از تولید داخل) مورد سو استفاده واجحاف برخی کارفرمایان نسبت به کارگران شده است که دردناکتر از آن حمایت نمایندگان مجلس و دولت را به همراه دارد .یعنی شکل گیری برده داری مدرن
!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
بله این اقتصاد حاصل نامدیریتی دولتیهاست و خودشان هم باید کمی بخودشون زحمت جبران صدمه به کارگر را بدهند نه اینکه کارفرمای بخش خصوصی را که فروشش و درآمدش کم شده را مجبور به افزایش ناگهتانی هزینه ها بکنند.

کارفرما 3 تا شریک داره که هر سه تای اونها دولتین: اداره مالیات ، اداره بیمه ، شهرداری

اگر دولت واقعا می خواد کاری بکنه ، پولی را که از کارفرما توسط این 3 بخش می گیره کمتر کنه و بده به کارگر
انقلابی 57
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
وزارت محترم کار در واقع با تدوین لوایح برای حمایت از حقوق کارگران اقدام نمایداینکه فقط تماشاگر باشد غیر مستقیم می خواهد بگوید که دولت محترم بزرگترین کاسب است و حسابی از جیب مردم هزینه می کند نیمی را به جیب کارفرما و نیمی دیگر در جیب دولت !!
کارفرما هم قیمت کالاهایش را چند برابر کرده تازه نمی خواهد مالیات بدهد و تهدید میکند که کارگران بیرون میکند .مشکل نظام های سرمایه داری همین است / مگر ما انقلاب کردیم برای سرمایه داری یا اسلام ؟؟؟؟؟؟ .
با این وضعیت کارفرمایان باید منتظر عواقب خطرناکی باشند ، ضمن احترام به کارگران شریف ، دزدی بعضی ها زیاد شده وطوری که یک میدان باری از دزدی ۵۰ میلیونی کارکرش سخن میگفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
به نظر من مشکل اصلی کارکنان بخش خصوصی درصد افزایش حقوقشون نیست بلک مشکل از اینجاست که بخش خصوصی باید حقوق بدنه عظیم دولت را با مالیات و تورم پرداخت بکند. وقتی ما میلیونها کارمند دولتی داریم که عملا هیچ ارزش افزوده ای ندارند و حقوقهای خیلی بالاتری هم می گیرند باید در کنارش کارگران بخش خصوصی را داشته باشیم که به نان شب محتاج باشند تا ای نامعادله حل بشه
حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی یا ظرفیت مالیاتی داریم
تو رو خدا سیستم مالیاتی را درست کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
در راسشون هم پزشکان هستند.
ناشناس
| Australia |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
تو دم عیدی یه فرهنگ سازی بکن! قبل عید تا مردم هزینه نکردن، بی خیال یه هزینه هایی بشن که تو مهمونی های عید به خانواده ها وارد می شه
ناشناس
| Australia |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
اینا رو بی خیال، اختلاس رو هم بی خیال، فقط خواهرم حجابت
پرت گفته

حقوق كارمند دولت از ماليات منه كارگر داره تامكين ميشه
اونوقت من بايد كمتر بگيرم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

كارفرما هم اگر جرات داره اخراج كنه....................
پاسخ ها
پیمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
فازت چیه؟ کارفرما نداره که به تو حقوق بده مگه گناه کرده؟ تو خودت میتونی به کسی حقوق بدی که از یه فرد خصوصی انتظار حقوق بالا داری؟ اگه واسش صرف نکنی خب اخراجت میکنه به همین راحتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
مگرحقوق کارگرها چقدر است که مالیات شاملش بشود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
کارفرما هم آدمه.وقتی اقتصاد خرابه برای همه خرابه.اگر هزینه تولید بره بالا به نفع خود کارگرها هم نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
بازنشسته های کارگران را که کارفرمایان پرداخت نمی کنند ؟
چرا مستمری آنها را افزایش نمی دهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
کارفرما ما که داره خوبم داره همین امسال دو تا ویلا ساخته ماشین 800 میلیونی خرده اما حاضر نیست 1 ریال به ما که این پول براش در میاریم بده و از طرفی هم فرار مالیاتی می کنه اینجور کارفرما ها کهبرای پر کردن جیب خودشون حاضرن کاگر له کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
بهترین راه حل اجرایی قانون هستش افزایش برمبنایی تورم...نمیشه که اون وقت که تورم تک رقمی هستش قانون خوب باشه حالا که تورم بالا رفته قانون اخه...تهدید فرا قانونی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
باهات کاملا موافقم. ما کارگرای بخش خصوصی داریم حقوق کارمندای دولت را تامین می کنیم برای همین هر چقدر هم افزایش حقوق داشته باشیم با تورم از جیب مان برداشت میشه
مناظره شبکه یک نشان داد که نماینده کارگران چیز زیادی حالیشون نیست و روی حداکثری زوم می کنند و اخرش هم به حداقل راضی می شوند
چیزی که در دنیا اجرا می شود این است که کارگران نقاط شهری بیشترین دستمزد را دارند ولی در نقاط کمتر بهره مند و روستایی نسبت به حقوق کارگران شهری کمتر می گیرند ،به خاطر اینکه هزینه شهر و روستا ها فرق دارد ولی این نماینده کارگران افزایش ثابت برای همه نقاط می خواهند و این یعنی بیکاری بیشتر و مهاجرت روستاییان به شهر
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
اگر کارفرمایی واقعا ضرر میکنند ما راضی نیستیم بهتره همون اخراج کنند ما هم همه اعتصاب میکنیم اونوقت ببینند کی ضرر میکنه تا حالا حرف نزدی مورد ظلم قرار گرفتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
آخه بهش گفتند که حالیش نباشه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
وقتی کارگر شهر کوچیک و تهران یه قوق بگیرن. عقل کل. مهاجرت برعکس اتفاق میفته. نه که همه بریزن تهران. تویی که تهران برای کار رفتی اگه هون حقوق رو شهر خودت بهتبدن عمرا یه ساعت هم تهران نمیمونی. چون کار کردن رو همه جا میشه انجام داد. ولی تهران جای زندگی کردن نیست.
شاید امسال کمی دیر باشد و همان افزایش حقوق و سبدهای حمایتی اجتناب ناپذیر باشد ولی درمان اصلی و دائمی ارائه راهکار علمی و مبتنی بر تجارب مفید برای مهار تورم و افزایش قدرت پول ملی است تا در همه حال رونق اقتصادی و اشتغال ، درصد تورم پایین و قدرت خرید مناسب فراهم باشد بدون آنکه مدام نقدینگی کل کشور افزایش یابد و در دور تورم گرفتار باشیم .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
تا تولید و اقتصاد رونق نگیرد ، همین است و تا کشور از حالت جنگ بیهوده و لجاجت با ابر قدرتها خارج نگردد و اجازه ندهد تا ثبات به کشور باز نگردد سرمایه گزاران بزرگ از طرف سرمایه داران داخلی و خارجی انجام نخواهد شد و هر روز فقر و فساد بیشتر میگردد
تا یک انفجار بزرگ صورت بگیرد و تغییرات اساسی شکل بگیرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
فقط مسائل مربوط به بیرون از کشور را ملاک نگیرید ، نقش برنامه ریزی ، راهکارهای صحیح و مبتنی بر اصول علمی هم مهم است ، باید دید.
وسیع و جامع تری داشت و تک راه حل ها مشکل گشا نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
خطاب به علی آقا
کامنت ات بیشتر از اینکه اقتصادی باشه سیاسی هستش مفهومش گروگان گیری معیشت مردم وکارگران برای پیشبرد یه تفکر خاص و جناح خاص...
ان وقت چرا کارفرمایان قیمت جنسشان را دوبرابر کردند ؟و خوب معلوم است سودشان هم دوبرابر شده و از این ۲ برابر سود فقط زیر ۴۰ درصد ان را به کارگران بدهند چبزی که پارسال کمتر سود می کردند و کمتر هم حقوق می دادند
تکلیف این که خیلی مشخصه و دولت باید حق کارگران را بگیرد
پاسخ ها
موسوی
| France |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
دانشمند هزینه ها نیز 2 برابر شده... فروش کمتر شده.. بنابراین سود 2 برابری نکرده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
هزینه ها دوبرابر شده سودش هم دوبرابر شده
خطاب به فرانسخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
اقای موسوی دریافتی کارگران هم جزو هزینه محسوب میشود پس بایستی 2 برابر شود....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
هزینه ها دو برابر نشده سه تا چهار برابر شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
بالاخره هزينه و دستمزد ها تقريبا 70 درصد هزينه توليد هستش پس چرا دو برابر نشده. چي رو ميفرماييد دو برابر شده . ثانيا تو خيلي از توليدات مثلا تو لوازم خانگي ،‌ماشين آلات و لوازم يدكي و.. چند برابر شده نه دو برابر. مثل پژو كه شده از 30 تومن به نزديك 90تومن
همه این اشکالات ناشی از سیستم اقتصادی است نه سرمایه داری است که همه چیز خصوصی باشد مانند امریکا که صنایع سازنده قسمت اعضم نظامیش هم بخش خصوصی میسازد نه مانند کشورهای کمونیستی است که همه چیز دولتی باشد نه سوسیال دموکراسی است که سطح اجتمایی تفاوت از زمین تااسمان نیست شله قلمکاریست رانتی وهرکی هرکی طبقه متوسط به تقریب از بین رفته وجامعه تا حدودی شده عده ای به خروار برمیدارند وعده ای به مثقال اسلامی هم نیست زیرا حداقل حکومت علی(ع) بعلت تلاش برایت عدالت متحمل انهمه جنگ وجدال شد زیرا همان زمان هم بعضی انقدر ثروت اندوزی کرده بودند که بشدت با عدالت می جنگیدند
چرا هر نظامی که تو این کشور حاکم شده کارگر روز خوش نداشته؟

اشکال کار کجاست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
چون اقتصاد هنوز رو غلطتک نیافتاده و سیاسی کاری در اقتصاد موج می زند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
چون کارگران سندیکای کارگری ندارند ..اگر هم دارند خیلی نیم بند هستش و ریئس اش دولت یا کار فرما تعیین میکنه..
نه کارگران و نه کارمندان افزایش حقوق نمی خواهیم. قیمت ها را به سال 96 برگردانید........................
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
آفرین پرچم مرگ بر آمریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
محجوب کجایی ..دقیقا کجایی
خب تا حالا شده بین کارفرمای نانوایی و کارفرمای بخشهای صنایع سنگین چون خودرو ، فولاد سازی و معادن سنگ و طلا و ... فرق بگذارید ؟! چون این کار را نکردید و این فرق بین صنایع سبک و سنگین قرار نداده اید معلومه اون کارفرمای گردن کلفت صنایع سنگین زیر بار این افزایش نمیره و عدالت از نظر او اینه که خودش را با کارفرمای نانوایی و قنادی مقایسه میکنه ، بیچاره همه کارگران که هشتشان همیشه گرو نهشان است و همواره به اخراج و تعدیل نیرو به بهانه های واهی تهدید می شوند و در این مملکت که اسلام روی آن است و این همه شهید داده ایم و همچنان میدهیم کارگران متاسفانه کارکردنشان شده کارکردن خر و خوردن یابو . بابا ای مسئولان این وضعیت تبعیض و توزیع ناعادلانه ثروت و شکاف بین سود کارفرما و عایدی و حقوق بسیار پایین کارگران در دراز مدت باعث اتفاقات بسیار ناگوار میشه عدالت برقرار نشه و جلوی زیاده خواهی کارفرمایان صنایع درآمدزا گرفته نشه سایه فقر و بی مسکنی و عدم رفاه قشر کارگر ضربات بسیار سنگینی در دراز مدت دامن حتی این کارفرمایان سیری ناپذیر صنایع سنگین را خواهد گرفت و دودش به چشم همه خواهد رفت بیماری های روانی ، عقده ، فرزندان ناسالم و ناهنجار و دست کجی و تن فروشی و ... تنها بخشی از این بی عدالتی خواهد بود پس ای مسئولان عدالت را برقرار کنید قبل از اینکه با یک جامعه ناسالم جسمی و روحی که خیل عظیمی از کارگران و خانواده آنها را در بر میگیرد مواجه شوید که جمع کردن ان بسیار بسیار سخت و حتی غیر ممکن خواهد شد.
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
خیلی عالی گفتی احسنت! شما فکر میکنید خرف حساب جلیقه زردها تو فرانسه چیه؟ همین سرمایه داری! ما هنوز با تمام وجود سرمایه داری را با همه ابعادش حس نکردیم
خدایا خودت به برادر کارگر من و سایر برادران و خواهران کارگر هموطن که شرافتمندانه کار میکنن رحم کن...ادم دلش آتش میگیره این اخبار رو میخونه
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
عید ملاحظه شون رو کن دیگه
هر سال این مورد حرفها است بیچاره کارگر آنان که برای کارگر حقوق تعیین می کنند خودشان کار فرما هستند.
ایشون خودش بیاد حقوق کارگری بگیره و زندگی بکنه بعد نظر بده
بیچاره کارفرما از تو خوشو سوزونده از بیرون مردمو.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
آره ارواح شکمه کارفرما؛بند گان خدا به قدری سختی میکشن پوست بر استخوان شده جسمشون!!دو حالت داره دوست عزیز کارفرما یا میتونه با این شرایط اسفناک دوام بیاره یانمیتونه و ادامه نمیده،حالا اونی که ادامه میده قادر هست در شرایط بیشتر بهره برداری کنه و سود بیشتری کسب کنه یعنی همین 200درصد تورمی که طی 9ماه اخیر به مردم تحمیل شد،کارگران کجای قضیه هستند الان؟؟؟
معلومه همون اول راه!!
حالا مسئله دوم :شما دفاع کردی از کارفرما درسته؟
معتقدی هزینه تمام شده کارفرما بالا میره و نمیتونه ادامه بده ومنجر به اخراج کارگران میشه!
من خودم کاگر شرکت تولیدی هستم به عینه دیدم هزینه مواد اولیه سر سام آور زیاد شد اولش یه چالشی ایجاد شد ولی به سرعت با شرایط جدید خوشونو تطبیق دادن و هزینه تمام شده را روی محصول نهایی اعمال کردن چه بسا که به قدری این موضوع افزایش قیمتها دل چسب بود که کارفرما موتد اولیه با قیمت بالاتر از دلال تهیه میکرد و افدام تولید صورت گرفت،کارگر کجاست دوست عزیز ؟؟همون اول قضیه گیر کرده!!!
بی انصاف شما که به مقصدت رسیدی و سود سرشاری از آشفته بازار نصیبت شده و می تونی از این موقعیت سود ببری حالا چرا یه مزد حداقلی هم کارگر بدبخت نبره که نهایتا هم در بلند مدت باز به سود مملکت و چرخیدن چرخ مملکته!؟ناشناس 17:58 خلاصه وار مطالب دقیقی اشاره کرد
خدایا به داد مردم ایران برس
بهتر است دولت پولی را که با کاستن از ارزش پول ملی از جیب مردم سرقت کرده به کارگران بپردازد نه اینکه با افزایش حقوق کارگران موجب اخراج آنان وتورم بیشتر با افزایش نرخ کالا ها شود
مگه این جنابان کارفرما قیمت محصولات و خدماتشون رو دو برابر نکردند ؟؟ در دستگاههای مثل شهرداریها الان افرادی با قرارداد های کارگری دارند کار می کنند دو همکار که هر دو یک خدمت رو انجام می دهند یکی کارمند پیمانی دیگری کارگر قراردادی اونوقت حقوق نا برابر که همین الان هم میگیرند!! یکی 400 به حقوقش اضافه بشه یکی نه ؟؟؟؟؟؟؟ مگه این جنابان قول نداده بودند 50 هزار نیروی قراردادی شهرداریها تبدیل وضعیت می شوند همه کارها از جمله ثبت نام و غیره هم انجام شد بعد چی شد که ول کردند؟؟ چطور با این تبعیض می خواهند جلوی خدای نکرده خدای نکرده رشوه و دزدی و هزار کوفت دیگه حاصل از سرخوردگی ناشی از تبعیض رو بگیرند؟؟
تاجیکستان دوم می شویم!! ؛ دست ها در جیب یکدیگر ؟!
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
کارفرما ها خیلی هاشون دارن ورشکسته میشن. اجناسشون دیگه فروش نمیره و سودشون قطعا کمتر از گذشته شده
به گزارش «تابناک»؛ کارگران اصرار دارند????????????????
منبعتون کجاست.
من خودم دارم کمتر از سال 95 مزد میگیرم.اگر سال دیگه کمتر هم بشه باز هم قبول میکنم.
دولت هم سبد کالا رو به بیمه داران میده. ما اگه حرف از بیمه برنیم اخراجیم..من خودم مهندس کامپیوترم.و در رمینه صنایع دستی کار میکنم.تا وقتی رانت و زشوه نباشه نمیشه کارکرد.ادمین خاهشن قابل چاپشه کن و بچاپ. خدا شاهده شب عیدیه 35 هزار تومن بیشتر ندارم.میخام امسال دیدنی و هم تحریم کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
با 35هزار تومن توی انگلیس چیکار میکنی؟انگلیس!!!!
وقتی کارفرما درآمدش دوبرابر بشه افزایش 40 هزارتومنی کارگر خطرناکه؟!!!!
کارگر بیچاره.تورم را کارفرما با افزایش قیمت خدمات و کالاها جبران میکنه ولی کاگر هر روز فقیرتر و بیچاره تر میشه.کشور به کجا داره میره
این همه پول براحتی داره جابه جا میشه ولی کسی نیست این وضعیت را سامان بده
افزایش حقوق کارگران باید به مراتب بیشتر از کارمندان باشد. افزایش حقوق کارمندان بدبخت که در برابر تورم و هزینه های زندگی به دلار رقمی نیست.
ما کمک صد قه ای دولت نمی خواهیم ما
افزایش منصفانه حقوق می خواهیم
خدا رو خوش نمی آید صاحبان زر و زور از خقوق کارگران بزنن تا صو و منفعت بیشتری کسب کنن
دولت باید حامی مستمند باشد نه کارفرمای زور گو
نماینده ای که جانب زور را بگیرد بدرد این مردم نمیخورد
شما که همینطور پول مملکت را تقسیم می کنید چرا کارفرماها را با پرداخت کمبود مزد کارگران حمایت نمی کنید؟
راه حل ساده ای داره دولت هزینه تامین اجتماعی که از کارفرما بابت بیمه کارگر میگیره رو نصف کنه واون بخش رو به کارگر پرداخت کنه چرا که تامین اجتماعی همینجوری هم خدمات درستی به کارگر ارائه نمیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
بله این تقاصاد حاصل نامدیریتی دولتیهاست و خودشان هم باید کمی بخودشون زحمت جبران صدمه به کارگر را بدهند نه اینکه کارفرمای بخش خصوصی را که فروشش و درآمدش کم شده را مجبور به افزایش ناگهتانی هزینه ها بکنند.

کارفرما 3 تا شریک داره که هر سه تای اونها دولتین: اداره مالیات ، اداره بیمه ، شهرداری

اگر دولت واقعا می خواد کاری بکنه ، پولی را که از کارفرما توسط این 3 بخش می گیره کمتر کنه و بده به کارگر
کارفرمایان بلوف میزنند چرا که خوب میدانند چرخ کارگاهها بانیروی کارگران میچرخد واگر حتی به تهدید خود نیز عمل کنند
درمدت زمان کوتاهی مجبوربه دعوت مجدد ولی اینبار این کارگر است که مزد واقعی خود را به کارفرما تحمیل مینمایدو
بدا به حال کارمند و کارگر و خوشا به حال دلال و بساز بنداز و مال مردم خور و... تو این مملکت
حرف مفت میزنی آقای محترم ، دولت حقوق کارمندانشو تامین کرد , از جیب بالاش تامین کرده ؟ از بیت المال تامین کرد ، توو اون بیت المال کارگران هم سهم دارن
سبد کالا ، وعده سر خرمن ، کارگر
دولت مثل قاضی عمل میکنه اما به نفع هیچ کس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
باریکلا دولت تدبیر و امید ...باریکلا
واقعاااااااا
چطور قیمتاتون شده سه برابر ولی حاضر نیستین حق کارگر بیچاره رو بدین؟شما رو باید زندانی کرد
اشتباه میکنید کارگران را اخراج میکنید نمک می خورید نمکدان میشکنید
پاسخ ها
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
نمیتونن اخراج کنن بایدحقوق دوبرابربدن ،وگرنه خودشون وکارگاهشون رااتیش میزنیم ازکنارماکارگرها ثروتمندشدن
وقتی کارگران هم هزینه هاشون تامین نشه اونا هم کار نمیکنن . این کار دو سر باخت برای دولت و کارفرما است . بی توجهی به معیشت حداقل ۱۱ میلیون نفر کارگر تا کجا ؟
کارگر بدبخت به چی دلشو خوش کنه؟ خدا وکیلی مسئولین با ۱۲۰۰ میتونن زندگی کنن؟ حالا اگه بر فرض محال ۴۰۰ بذارن روی این میشه ۱/۶ که فرقی به حال کارگر نمی کنه ، باید فکری اساسی کرد ، دیگه واقعا کارد به استخون رسیده
مگه این کارمندهایی که ما هر روز تو ادارات دولتی می بینیم کار خاصی می کنند که اینجوری هواشونو دارند ؟؟ شما یه دیپلمه هنرستان رو جای این ها قرار بده از خودشون بهتر بلدند تایپ کنند .
تو کارخانه ای که من کار می کنم سه ماه پیش 45 درصد از همکارارو تسویه کردن به بهانه ی کاهش فروش کارخانه ... خودمم دوماه 15 روز 15روز قرارداد بستم بیمه هامونم خراب کردن ، واقعا فاجعه است... چی به سرمون خواهد آمد با این مملکت داری ؟!
دولت باید تورم رو کنترل کنه تا مشکل کارگران حل بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
دولت یعنی کارفرما ...کارفرما یعنی دولت ...
تفاوتی در این دو نیست
غریبه کارگر غریبه
اسراییل انقدبه فلسطینیها ظلم نمیکنه که کارفرمایان به قشرکارگرظلم میکنن
دیوار کوتاهی از دیوار کارگر بدبخت نیست . کارفرمای غارتگر ,دولت ب فکر خود. کارگر در راه مانده
دولت توپ جنگ و دعوا را تو زمین کارگران و کارفرمایان انداخت
عجب کاربدی .
اینها همه داستانه بدلایل زیر
اولا از سال بعد نرخ تورم و همه چی با افزایش کارمندای دولت اگر بیشتر نشه کمتر نخواهد بود
ثانیا کارفرما متناسب با این تورم قیمتشو زیاد میکنه
ثالثا چرا نمیان بگن که سهم دستمزد کارگر در تولید نهایتا پانزده درصده و روی هشتاد و پنجش کار نمیکنن؟؟
رابعا چرا دولت و کارفرما نمیگه با سیستم ارزش افزوده و در رقابتهای تولیدی بین تولیدکنندگان مختلف آنچه آب شد دستمزد کارگر در مقابل افزایش اول سه و بعد چهار و بعد نه درصدی ارزش افزوده بود
خامسا منتی بر کارفرما نیست. کارفرما اگر نتوانست رقابت کند در تولیدیشو به گل بگیره. این به نفع همست. مملکت ظرفیت این همه ایران خودرو سایپا طور را ندارد
سادسا از دستمزد نگران کننده تر اوضاع شلم شوربای تامین اجتماعیه که در حالی که دولت حق هیچ دخل و تصرفی جز مدیریت آن به وکالت از ذینفعان نداره براش شده جیب و خزانه همایونی و قدم به قدم کارگر با دستمزد ناچیز را به بازنشسته بی حقوق نزدیک مینماید
چه عجب، خاشقچی و امریکا و عراق و سوریه را ول کردید و به درد حال حاضر مردم پرداختید؟
مسئولین کنترل قیمت که ندارند طی سال جاری قیمت کالا ها و خدمات حداقل سه برابر شده حالا اگر حداقل دستمزد 50 درصد هم اضافه بشه با توجه به اینکه در قیمت تمام شده دستمزد در ایران حداکثر 10 درصد است . قطعا قابل مقایسه با رشد قیمت ها نخواهد بود . در نهایت اخراج کنید . تهدید برای کی هرچه بیکاری بیشتر بشه دودش توی چشم تولید کننده میره چون تقاضای کل پایین میاد . نشان این امر هم ظرفیت های خالی تولید کنندگان است . دستمزد بگیر و حقوق بگیر خیلی وقته آب از سرش گذشته . حالا بچرخ تا بچرخیم ببینید در نهایت بازنده این سیاست معلول سرکوب دستمزد به کجا میکشه .
وقتی حقوق نجومی به خودیها تصویب وپرداخت میکنند هیچ کس وهیج نهادی مخالف نبوده و تنشی هم وجود ندارد ولی وای برانروز که دستمزد زحمتکشان واقعی وپاکدست بخواهند چندرقازی به حقوق ملت غیر خودی اضافه کنند فریاد نوبخت .وزراء.مجلس . به اسمان میرود .که بار مالی دارد این عدالت وعده داده شده به مردم بود
با بی کفایتی دولت سفره کارگران و همه مردم ایران یک سوم کوچک شد
حالا با موزی گری از نوع دولتی و رسانه ای می خواهند کارفرما، و کارگر را به جان هم به اندازند
و بعد با یک ژست دلسوز انه میانجی گری کنند و گند کاری دولت را در این جنجال گم کنند
در نهایت کارفرما میشه آدم بده کارگر هم که کلا مظلومی
دولت بی کفایت اینجا خودش رو دلسوز مردم جا می زنه
البته از روحانی و جهانگیری جز این انتظار نمیره
مرگ بر کارفرما
پاسخ ها
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
به خدابیشترکارفرماهابه خاطراینکه به کارگرعیدی ندن ،یک ماه مونده به عیداخراجشون میکنن ،اکثرشون هم کارگررابیمه نمیکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
بدبخت جان کارفرما داره نونت میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
خیلی تاسف داره با این طرز فکرتون.خیلی از کارفرما هستن خودشون اجاره نشینن ولی نمیزارن حقوق کارگرهاشون عقب بیفته.هیچ جای دنیا کار فرما مسول امنیت شغلی کارگر نیست.اقتصاد مریض اسیبش به همه جا میرسه...
اقای شریعتمداری صنعت ودوا کرد .امیدوارم به فکر کارگران هم باشد
چرا کارگر رو بلای جان کارفرما می کنید؟؟؟؟؟؟؟؟کارفرماهای بیچاره تو این اوضاع مزخرفی که شما ها درست کردین همه دارن ورشکست میشن نه تنها هیچ حمایتی نمی کنید اونها رو ستمگر معرفی می کنید؟؟؟؟؟؟؟ازون اختلاسا و مالهای مفتی که به شکلهای مختلف و ویژه بر می دارید حق کارگر و البته کارفرما رو پرداخت کنید...
من هم 25کارگر دارم هم دو تاکارفرما تولید ودرامد وکار برای همه سخت شده فروش نداریم نه دیگه جوابگوی کارگرم نه کارفرما می خوام تعطیل کنم
با این وضعیت نابسامانی خصوصی سازی به مشکل میخوره. اقتصاد ما باید ثبات داشته باشه و این تورم های بی حد و حصر اتفاق نیفته و گرنه کار همه به مشکل میخوره. خیلی از کارفرماها هم که تا حدودی به وضعیت تقریبا قابلی قبولی رسیده بودن با اتفاقات امسال تمام محاسباتشون به هم ریختکه نتیجش افزایش مشکلات هم برای کارفرما و هم برای کارگر بود
خدا کنه کارفرماها اخراج کنن تا کارگر رگ غیرت بجوش بیاد تا از این ظلم و جور و بی عدالتی برا همیشه راحت شه ولی کارفرما بخدا قسم جرات اینکار را نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
کارفرما در هر صورت ضرر میکنه ولی آسمون اومده روی سرش کارگر بیکار میشه میره خونش میشینه کار فرما قسط وبدهی وسرمایه از دست رفته و زندان وچک داره یکطرفه نگاه نکن
دولت داره 23 درصد تامین اجتماعی و 10 درصد حقوق رو از کارفرما و 7 درصد رو از کارگر میگیره یعنی یه حقوق 3 میلیونی 1 میلیون و دویست به دولت پرداخت میشه.حالا که اوضاع خرابه دولت هم مقداری از سهمش کم کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
درسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
خیلی خوب و محاسبه گرانه نوشتید. جالبه تا الان به این 40 درصدی که همش تو جیب مستقیم یا غیر مستقیم دولت میره فکر نکرده بودم.ولی واقعا چرا معافیت مالیاتی یا حذف 7 درصدسهم بیمه کارگران رو استارت نمیزنه.اینجوری حداقل رقمی نزدیک به 300 تا 600 هزار گیر کارگران میاد.
کارفرمایان تبدیل به فرزندان لوس دولتها شده اند.هیچ فکر کرده اند و یا میکنند که اگر روزی همین کارگران اخراج شده دست به کاری بزنند که موجبات پشیمانی همه را فراهم کنند چه میشود؟ لابد فتنه گر خوانده میشوند و خلاص؟
دولت با ندادن سهم تامین اجتماعی که بالغ بر 180هزار میلیارد تومان است و با داشتن آن میتواند با دادن خدمات بیمه ای بهتر بخشی از هزینه ها و توقعات کارگر را کم کند خود یکی از عواملیست که کارگر را هر روز از حق اش دورتر و معترض تر میکند.
وقتی دولت سهمی را که قانون وضع کرده نمیدهد از کارفرما انتظاری جز سوء استفاده از این موضوع دارید؟ با توجه به
به رفتار دولت در قبال کارگران ، کارفرما باید هم کارگران را تهدید به اخراج کند.
همانطور که تا به حال شاهد بودیم در تمام این سالها با دست در دست هم گذاشتن دولت و کارفرما ،کارگر هیچگاه نتوانسته اضافه حقوق متناسب با تورم را داشته باشد .اگر این روند ادامه داشته باشد که دارد کارگر نه تنها امسال هم به حق و حقوق واقعی اش دست پیدا نمیکند بلکه در سالهای آتی نیز دستش به جایی نخواهد رسید.
بهترین راه برای کارگران ، مهاجرت به افغانستان و کار کردن در آنجاست چون در آنجا هر روز وضع بهتر از روز گذشته میشود بر عکس اینجا.
اینجا شده پرورشگاه کارفرمایانی که دوست دارند با عبور از جنازه کارگران و خانواده هایشان ، حسابهای بانکیشان یک شبه ره صد ساله طی کند .برای همین قیمت محصولاتشان با دلار بالا میرود و با سنگ آسمانی هم پایین نمی آید و حاضر نیستند حتی یک ریال از این افزایش انفجار گونه به دست کارگران برسد.
دیگه گوشمون پر شده از این حرفای تکراری...
بجا این خیمه شب بازیای هرساله که کارگر میگه حقوقو تا آخرین قطره میگیریم کارفرمام میگه ندارمو علیلو ذلیلم و اخراج میکنم عدد آخر رو بگین ختم کنین بره... اینقدر واسه مردم نمایش تکراری بازی نکنین!!!
جمله بالا غلط است جمله صحیح را به این صورت بخوانید
کارفرمایان: با افزایش حقوق کارگران ما هم چندین برابر روی محصولات خود می کشیم و دولت هم هیچ کاری نمی تواند بکند رگ خواب مردم هم که در دست ماست کاری می کنیم که بیایند و برای خرید کالاهایمان صف ببندند و چندتا چندتا بخرند.
کارگران: با افزایش تورم و دزدی نامحسوس دولت از مردم (بی ارزش کردن ریال) افزایش حقوق کارگران در عمل نصف شد.
با احترام به همه کارگرهای محترم .چند روزی به خاطر کارهای ناتمام ساختمانی مجبور به آوردن چند کارگر شدم کاری را که باید در سه روزمیشد انجام داد یکهفته طول دادند همه آنها نمازشان را پنج نوبت میخواندند دیر شروع به کارمیکردند ورود دست از کار می کشیدند صبحانه نهار وعصرانه میل نمودند واگر شهر کوچیک نبود و فاصله تا منزلشان کم نبود توقع شام و محل خواب هم داشتند.
موقعی که طرح افزایش حقوق 400 هزار تومانی در مجلس مطرح شد نمایندگان باید به فکر کارگران و کارفرمایان هم می بودند. کاملا مشخص است بازار کنونی برای خیلی از مشاغل امکان افزایش حقوق کارگران را ندارد.
پولی که بعنوان مالیات و بیمه از کارفرما میگیرن رو بدن به کارگرا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
بله این تقاصاد حاصل نامدیریتی دولتیهاست و خودشان هم باید کمی بخودشون زحمت جبران صدمه به کارگر را بدهند نه اینکه کارفرمای بخش خصوصی را که فروشش و درآمدش کم شده را مجبور به افزایش ناگهتانی هزینه ها بکنند.

کارفرما 3 تا شریک داره که هر سه تای اونها دولتین: اداره مالیات ، اداره بیمه ، شهرداری

اگر دولت واقعا می خواد کاری بکنه ، پولی را که از کارفرما توسط این 3 بخش می گیره کمتر کنه و بده به کارگر
من دلیل این موضوع را نمی فهمم که چرا مسئولان به سیاست سرکوب در همه حوزه ها این همه اعتقاد دارند.سیاست سرکوب دستمزد کارگران بدرد نمی خورد. روزی خواهد رسید که دیگر کارگران صبرشان تمام شود و روبه اعتصاب و نافرمانی مدنی روی بیاورند و آن روز دیگر نمی توان کارگران را با وعده های سرخرمن از کارشان منصرف کرد.
به شخصه کارفرمایی رو میشناسم که شاید ده ها برابر کارگرش سود میکنه فقط از یک مغازه ساده

حالا دیگه کاری به گارکاه های تولیدی و کارخانجات و ... ندارم

باید یک قانون جامع مالیاتی تصویب بشه تا کارفرمایانی که درآمد بالایی دارند مجبور شوند حقوق بیشتری بدهند
قیمت ها ثبات داشته باشند افزایش حقوق نمی خواد زیاد باشه.
سال 1398 سال خوبی!! خواهد بود!!
همین طوری هم خیلی از تولیدیها ورشکست میشه و کارفرماها مجبور به تعدیل نیرو هستند. اگه حقوق رو میبرند بالا حداقل درصد تامین اجتماعی رو پایین بیارند.
دولت حداقل ۲۰٪ سود خالص تولیدات را بعنوان سهیم شدن کارگر در تولید از کارما بگیرد ،و به کارگران پرداخت کند ، اگر هر تولید کننده ،و یا کارفرمایی هم کارگران خود را اخراج کردن ،دولت دست از حمایت آنان بردارد ،و همهٔ تسهیلات را یکجا از آنها پس بگیرد ، که تنها را تحقق این امر شفاف سازی قاطعیت است ؟ ،،
سلام یک سئوال مهم از دولت وکار فرماین محترم واقعا چرا جامعه کارفرمایی ودولت تحمل قانون ارزش افزوده آنهم به میزان نه در صد از فروش و افزایش سبد انرژی و افزایش چند صد درصدی قیمت مواد اولیه که موجب درآمد دولت وکار فرمایان محترمشدهرا دارد اما علیرغم محاسبه قیمتها به دلار آزاد چهارده استانبول وهرات وسلیمانه به صورت آنلاین و شبانه روزی که موجب کاهش قدرت خرید مردم و کارگران شده حاضر به افزایش حقوق کارگران که نسبت به موارد بالا واقعا ناچیز است غوغا سالاری کرده واز انجام وظایف اجتماعی طفره میروند و متاسفانه در قرن بیست و یکم برده داری میکنند آنهم به قیمت فول خلیج همیشه فارس در هزینه وروز ی سه دلار در در امدها
به کارفرما نباید فشار وارد بشه، همه فشار رو به کارگر وارد بیارین.
تابی تو نمی تونی یه تحلیل از این برنامه رعایت حجاب و هزینه های هنگفتی که براش می شه داشته باشی؟؟؟

ببین چقدر برای اینکه فوکول جوونها رو بکنن زیر روسری هزینه می کنن تو نهادهای مختلف؟؟؟ در حالی که مردم نون ندارن بخورن!!!! چرا؟؟
تنها راه نجات برای کارگر بینوا در این کشور مرگ است.
برده داری نوین! اگر حقوق کارگرها افزایش زیاد یابد آنها را اخراج می کنیم!
چرا وقتی کارفرمایان تولیداتشان رو با ارز شناور قیمت گذاری می کردند از دولت اجازه نمی گرفتند ولی حالا تمام مشکلات را می اندازند سر دولت و باید دولت جبران بدبخت شدن کارگران نگون بخت را بده ؟
حالا که تولیدات به قیمت آزاد و شناور ارزِ باید حقوق کارگران هم به ارز باشه
یک کارمند وقتی اخرسال می شه یک میلیون عیدی می گیره اما کارگر ۲ میلیون و دویست می گیره
برای چه باید کارفرمایان تهدید به اخراج بکنند؟؟؟ من در صنعت چند سال مشغول فعالیت و کار هستم و دارم می بینم که وضع کارخانه های تولیدی به هیچ وجه خراب نشده هیچ بهتر هم شده. در حال حاضر کارخانجات ایران تماما قیمت محصولات خود رو به دو نیم برابر افزایش دادن و این در حالی هستش که حقوق کارگران در طول سال 97 ثابت مونده. در ضمن اکثر کارخانجات محصولات خود رو به خارج صادر کرده و ارز آن را در دبی و صرافی ها به قیمت بسیار بالا به فروش می رسانند.و در ضمن همه می دانند که میزان سرباز هزینه دستمزد در کلیه کارخانجات بطور میانگین حدود 8 الی10 درصد قیمت تمام شده محصول هست و این درصد پایین تاثیری در سود یا زیان دهی ندارد.متاسفانه دولت دلش به حال کارگر نمی سوزد وگرنه با کارفرمایان به شدت برخورد می کرد و مجبورشان می کرد که کارخانه داران سوبسید کم نظیر و فرآوران پول گاز و برق و آب را به دولت پرداخت کنند و در عوض خود دولت حقوق کارگران را درست می نمود. از یک طرف دولت رایانه وحشتناک به کارفرمایان می دهد و از یک طرف با قانون مسخره قرادادی این اجازه را به کارفرمای می دهد که هر وقت دلش خواست با کاگر مثل دستمال کاغذی برخورد کند و هر گردن کشی که می خواهد انجام دهد.واقعا قشر کارگری در این دو دهه بدبخترین و مظلومترین قشر جامعه بوده که حتی یکبار هم اعتراض نکرده.
البته اگه برخی در گذشته دستشون روازصندوق تامین اجتماعی ییرون میکشیدند وحق کارگروکارفرمارونمیخوردند
اگه به حیاط خلوت دنج تامین احتماعی واردنمیشدند
...., دولت کارهاروبه بخش خصوصی واگذارکردن ولی بازهم جذب نیرودارن,خب این چه مفهومی داره,ایاحقوق نمیخوان
نوبت به کارگرا که میرسه هم کارفرما میناله هم دولت چرا ! چرا عدالت رو رعایت نمیکنن وقتی کارمند 400 تومان افزایش داشته باشه و کارگر نه , اختلاف طبقاتی بازم بیشتر میشه
کارفرما بیخود میکنه تهدید میکنه مگه شهر هرته !
کارفرما 9% مالیات ارزش افزوده میده قبل هر دریافتی و 25درصد سود هم میشه مالیات و هزاران مشکل گرانی آب و برق و انرژی های دیگر و هزینه غذا و لباس کار و همه م همه دست کارفرما را بسته و الا خود کارفرمایان انسان هستند و اگر داشته باشند حتما به کارگرانشان کمک خواهند کرد. دولت توپ را می اندازد تو زمین کارفرما چه شرکتی تا بحال یک ریال یارانه تولید دریافت کرده چه بخشودگی داشته و هزاران شرکت وام دار هست که به تصاحب بانکها در آمده است. امیدوارم عاقلانه تر تصمیم بگیرند
بابا تورم صد در صد شده ،شما روی 20 در صد افزایش کار مندی دعوا دارید
آقایان نماینده فقط یادتون نره. انقلاب رو از همین قشر ضعیف کارگران دارید.
ایده جالبی بود که بالاتر بهش پرداخته شده.ببایید تقاضای سراسری کنیم شاید به نتیجه رسید.وقتی دولت به کارگران بها نمیده و نمیتونه حمایتی کنه ازشون.این راهکار رو تقاضا کنیم.1 سهم 7 درصدی بیمه کارگران رو معافیت یک ساله بده.و این پول از حقوق کارگران کسر نشه.دوم اینکه میزان مالیات 10 درصد کارگران رو که زیر 5 میلیون میگیرن صفر بکنه و یا عودت به کارگران بده.این دو حداقل 300 تا 600 هزار تومان نسبت به حقوق کارگران باعث حمایت از اقشار کارگر میشه .خوتهشا لایک کنید تا بی نهایت
بهترین راه حل یکسان سازی حقوق همه اقشار جامعه اعم از وزیر و رئیس دانشگاه و مدیر و کارمند است در انصورت کسی به فکر پست و مقام نخاهد بود و افراد مخلص روی کار خاهند امد...
هر سال دریغ از پارسال...............
هر سال دریغ از پارسال...............
افزایش حقوق کارمندها از محل پرداخت مالیات من کارگر پرداخت میشه تازه کارمندها امنیت شغلی و هزار تا مزیت دیگه دارن. افزایش حقوق کارگر باید خیلی بیشتر از کارمندهایی باشه که اکثرشون پول الکی میگیرن.
یکی از دلایل تورم هم هزینه حقوق کارمندهای دولته که باعث کسری بودجه میشه. من که راضی نیستم پول مالیات منو خرج کارمندها کنن.
تازه بعضی از سازمانها توی بهمن برای کارمندهاشون افزایش حقوق دادن!!!! در مورد اونها هم بنویسید
کارگران مگه جز شهروندان این کشور حساب میشن که براشون فکری کرد :؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کارفرماهای عزیز همه هزینه ها به غیر از حقوق و دستمزد سه برابر شد برای شماها اتفاقی نیافتاد حالا یه مقدار جزئی به حقوق اضافه بشه باز هم اتفاقی نمیافته نگران نباشید
تا زمانی که دستمزدها واقعی نشوند و برای جبران کسری معیشت کارگر و برخی موارد دیگر با دادن یارانه و کارانه و..... بخواهند کار را پیش ببرند ( عدم شفافیت ) هر روز کارگر واقعی فقیر تر از دیروز میشود . شمار را بخدا قسم بیایید یکبار برای همیشه دستمزد واقعی کارگر ایرانی را در تولید و خدمات محاسبه کنید و به او پرداخت کنید . دستمزد را بر اساس کار محاسبه کنید و مزایا را ( حق اولاد و مسکن و بن کارگری و ......) حذف کنید . این مزایا در ظاهر کمک است ولی در باطن امر سم مهلکی است .
کارفرمایان کمی از سودشون کم کنند و به قشر زحمت کش کارگر پرداخت کنند چی میشه مگه طمع هم حدی داره
معلومه که دولت به نفع کارفرما حرف می زنه و نه کارگر و از خدا خواسته است که توان مالی کارگرها کمتر و کمتر بشه
چطور کارفرمایی که از پارسال تاکنون قیمت اجنساش بیش از 5 برابر شده نمی تواند طبق قانون و بر اساس تورم واقعی موجود حقوق کارگر را دو برابر کند!!!! چرا باید کارفرمای ما بر خلاف تمام نقاط دنیا سود بالای 100 درصد داشته باشد و با وجود اینکه سهم دستمزد کارگر از سود ایشان زیر 5 درصده حقوق کارگر را واقعی نکند و خود و خانواده‌هایشان در خودرو و کاخ های میلیاردی نشسته و مدام سفر خارج باشند و قشر کارگر محتاج نون شب باشد!!!! چرا باید کارفرما قانون را قبول نکند!!!! شما حقوق را منطقی نکن ببینیم کارگر با چه بهره وری و احساس مسئولیتی برای شما از این به بعد کار خواهد کرد!!!! چندین ساله کارفرما به بهانه اخراج و کمبود منابع حق واقعی کارگر را نداده و از قانون فرار می‌کند چرا کسی بر اجرای قانون نظارت نمی کند!!!! قانون واضح گفته تورم و تورم واقعی بالای 200 درصده ما افزایش مطابق کارمندان دولت را قبول نداریم ما تابع قانون هستیم و هر کسی خلاف قانون کار جلو برود نمایند کارگر نیست و نخواهد بود!!!! چرا کارفرما باید خلاف قانون عمل و تهدید هم بکند!!!! آیا اگر کارگر تهدید به اعتراض و اعتصاب می‌کرد همین رفتار باهاش میشد!!!! کارگر فقط حق خود را مطابق قانون می‌خواهد نه بیشتر نه کمتر!!!!!
اينه ميگيم تو ايران خصوصي سازي مفتيه .تا جايي خصوصي بشه فوري كارگر اخراج مي كنند و شيفت كاري رو افزايش مي دهند و دولت هم كه ماشالله عين خيالش نيست مردم بد بخت چه مي كشند.
از اختلاسگرانی که مال همین کارگرها رو دزدیدن و بردن یه کم قرض بگیرین.
مگر کارفرمایان محصولات نهایی خود را با قیمتهای چندبرابر سال گذشته در بازار عرضه نمی کنند؟! پس درآمد بنگاههایشان پندبرابر سال گذشته شده است، پس چرا سهم کارمندان و کارگران خود را از این افزایش درآمد نمی پردازند؟!
متاسفانه کارفرمایان به ملت کار کردن کارگران عادت کرده اند . در حالیکه با ۶ر گونه افزایش دلار قیمت محصول را حتی بیشتر بالا می برند دست شان در ۹یب کارگر است. محصول را با دلار ۱۴۰۰۰ تومانی حساب می کنند . ولی حقوق کارگر را تا کنون به ۱۰۰ دلار رسانده اند
خوب اگر مجلسی ها اینقدر نگرانن تو مجلس از پرداختیهاکم کنن بدن به کارگر.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی