بازدید 4701

اقدام ایران و اروپا برای عملیاتی‌کردن اینستکس

کد خبر: ۸۸۵۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲ 12 March 2019

مذاکرات هیات کارشناسی ایران با نمایندگان فرانسه، آلمان، انگلیس و اتحادیه اروپا درباره عملیاتی کردن هر چه سریع تر اینستکس امروز در تهران برگزار می شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، تهران امروز (سه شنبه) بیست و یکم اسفندماه میزبان دور تازه رایزنی ها و مذاکرات هیات کارشناسی ایران با نمایندگان سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس و نیز اتحادیه اروپایی در خصوص عملیاتی کردن هر چه سریعتر کانال مالی ایجاد شده توسط سه کشور اروپایی موسوم به اینستکس است.

در این نشست آخرین وضعیت اینستکس و نهاد متناظر آن در ایران، نحوه تعامل و همکاری این دو نهاد، نحوه استفاده فعالان اقتصادی و تجاری از این مکانیسم، مروری بر گام های بعدی با هدف گسترش حوزه فعالیت اینستکس به سایر حوزه های تجاری و دیگر موضوعات مرتبط به این فرآیند با حضور نمایندگان وزارت امور خارجه و سایر وزارتخانه ها و دستگاه های ذیربط از کشورمان با نمایندگان بخش های سیاسی و اقتصادی طرف اروپایی و نیز مدیر اینستکس مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش فارس، سفارت فرانسه در تهران دوشنبه شب از سفر «پر فیشر» مدیر ساز و کار مالی موسوم به «اینستکس» (ساحات) به ایران خبر داد و نوشت وی با روسای نمایندگی‌های سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس در تهران دیدار کرده است.

سفارت فرانسه با انتشار تصویری از این دیدار، در توییتر نوشته است: «رؤسای نمایندگی‌های سه کشور اروپایی از پر فیشر رئیس اینستکس در تهران استقبال کردند. گامی مهم برای بحث با همتایان ایرانی در مورد چگونگی عملیاتی کردن ساز و کار تجاری اتحادیه اروپا و ایران.»

پیش از این عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران از سفر مدیر اینستکس به تهران خبر داده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی