بازدید 2959

احتمال سقوط بهمن در جاده چالوس در روزهای آینده

کد خبر: ۸۸۵۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۹ 11 March 2019

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرزگفت: به دلیل افزایش دما در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری، در جاده چالوس و در محدوده احتمال سقوط بهمن پیش بینی می‌شود‌.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، مهدی مهرور با اشاره به صدور اخطاریه‌های سازمان مدیریت بحران کشور و همچنین سازمان هواشناسی استان گفت: با توجه به بررسی آخرین الگوهای پیش‌یابی هواشناسی حاکی از افزایش دما و سقوط بهمن روزهای سه‌شنبه مورخ 21 /12 /97 تا چهارشنبه مورخ 22 /12 /97 برای جاده چالوس پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در این راستا اعضای محترم شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ضمن حفظ آمادگی، اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش‌آگاهی از طریق رسانه‌های محلی (استانی و شهرستانی) و مسئولین محلی برای ساکنان مناطق تحت تاثیرانجام گیرد.

مهرور بر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها و پهنه‌های آبی توسط شهروندان تاکید کرد.

وی بر رعایت نکات ایمنی هنگام تردد از مناطق کوهستانی و بر خودداری از سفرهای غیرضروری در جادهای کوهستانی و دامنه‌های پرشیب به‌دلیل احتمال ریزش بهمن و سنگ، پیش‌بینی مکان‌های امن برای اسکان موقت(تا رفع شرایط اضطراری)، ایجاد هماهنگی بین نیروی انتظامی، دستگاه‌های امدادی، ایمنی، خدماتی و نیروهای مردم، حفظ آمادگی مراکز درمانی و پایگاه‌های امدادی نیز تاکید کرد.

مدیر کل مدیریت بحران بر حفظ آمادگی شرکت‌های خدماتی آب و فاضلاب شهری و روستایی، برق،گاز، تلفن‌همراه و ثابت و آب منطقه‌ای و حضور بخشدار و شهردار آسارا در محل کار و حفظ آمادگی ستاد مدیریت بحران نیز تاکید کرد.

وی افزود: ضمن اینکه به دلیل استقرار جوی پایدار و رخداد لایه وارون در منطقه غبار محلی و افزایش آلاینده را طی سه روز آینده مورد انتظار است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر