بازدید 2467

نیویورک در آستانه ورشکستگی

کد خبر: ۸۸۴۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱ 11 March 2019

کارشناسان اقتصادی اعلام کردند با توجه به شرایط فعلی نیویورک سیتی و کسری بودجه در این شهر، نیویورک در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است.

به گزارش ایبِنا به نقل از نیویورک پست، کارشناسان اقتصادی هشدار دادند که نیویورک سیتی به دلیل بار مالیاتی غیر عادی، افزایش قابل توجه هزینه کرد و نرخ بالای مهاجرت به این شهر در آستانه اولین ورشکستگی خود در بیش از ۴۰ سال اخیر دارد.

همچنین نیویورک با کسری بودجه دست و پنجه نرم می کند که در صورت رکود در این ایالت به یک مشکل واقعی تبدیل می شد. در حال حاضر نیویورک سیتی با وضعیت سخت مالی روبرو شده است که اگر نوعی عقبگرد در اقتصاد آن درسال های اخیر وجود داشت، در شرایط بسیاری نابسامانی قرار می گرفت.

یکی از دلایل ورشکستگی نیویورک به روند افزایشی تعهدات مالی بلندمدت آن بر می گردد که در ماه اکتبر سال گذشته میلادی بدهی اوراق، مستمری ها و دیگر مزایای بازنشستگی به رکورد ۲۵۷.۳ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با سال مالی ۲۰۱۷ از افزایش ۴.۷ میلیارد دلاری برخوردار بود.

به گفته شهردار نیویورک، بودجه پیشنهادی جدید این شهر ۳ میلیارد دلار در هزینه کرد بیشتر است که در مجموع به ۸۹.۲ میلیارد دلار می رسد. از طرفی هم فرماندار نیویورک سیتی اعلام کرد این ایالت به طور کل با کسری بودجه ۲.۳ میلیارد دلاری روبرو است که بعد از اصلاح قانون مالیات شرایط در این ایالت وخیم تر شده است. به گفته وی راه حل مبارزه با این بحران، وضع مالیات بیشتر بر روی ثروتمندان است. نیویورک دومین ایالتی است در آمریکا که بیشترین مالیات را بر میلیونرها وضع می کند.

بر پایه این گزارش، آخرین باری که نیویورک سیتی در آستانه ورشکستگی قرار گرفت به سال ۱۹۷۵ میلادی در زمان ریاست جمهوری گرالد فورد بر می گردد که از کمک مالی دولت به این شهر در مقابل بدهی های سنگین آن اجتناب کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر