بازدید 2206

از صفر تا صد پروازهای نوروزی

کد خبر: ۸۸۴۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹ 11 March 2019

آخرین وضعیت پروازهای داخلی و خارجی و نیز پروازهای فوق‌العاده در نظر گرفته شده در ایام نوروز سال 1398، قیمت بلیت‌های هواپیما در مسیرهای مختلف، نحوه راستی آزمایی و اعتبار سنجی بلیت‌ها چه در ارتباط با مبالغ عرضه شده و چه در خصوص جعلی و اصلی بودن آن و نیز مسیرهای ارتباطی جهت اعلام تخلف های صورت گرفته در این حوزه تشریح شد.

به گزارش ایسنا، شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی به منظور انجام پروازهای داخلی و خارجی در ایام نوروز اقدام خواهند کرد و حدود ۲۲ هزار صندلی ظرفیت پروازهای در نظر گرفته شده برای تعطیلاتی است که از ۲۵ اسفندماه سال جاری شروع می‌شود و تا ۱۷ فروردین ماه سال ۱۳۹۸ به عنوان مهم‌ترین دوره زمانی از نظر میزان تقاضا، ادامه خواهد یافت.

قیمت بلیت هواپیما در نوروز افزایش نمی‌یابد

مقصود اسعدی سامانی-دبیرانجمن شرکت‌های هواپیمایی- در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه قیمت بلیت هواپیما در ایام نوروز افزایش نیافت و دامنه نرخ بلیت پروازهای داخلی خطوط هوایی کشور که شامل سقف و کف قیمت‌ها می‌شود، در نوروز سال ۱۳۹۸ مطابق با نرخ‌های مصوب آذرماه امسال است، اظهار کرد که متقاضیان پرواز می‌توانند از طریق سایت شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های مسافرتی نسبت به خرید بلیت سفر خود اقدام کنند.

نحوه راستی آزمایی بلیت هواپیما

افزایش تقاضا در بازه‌های زمانی ویژه نظیر ایام نوروز ۱۳۹۸ موجب می‌شود تا برخی سودجویان از طریق سایت‌های اینترنتی اقدام به فروش بلیت جعلی هواپیما و یا با هزینه غیرقانونی کنند، مسأله‌ای که نیازمند توجه جدی متقاضیان و لزوم راستی آزمایی آنان جهت مصون ماندن از خسارت است.

بنابراین متقاضیان خرید بلیت هواپیما می‌توانند با مراجعه به سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری از لیست دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرت هوایی و نیز لیست دفاتر معتبر فروش بلیت الکترونیکی مطلع شوند و علاوه بر این به دامنه نرخ بلیت پروازهای داخلی خطوط هوایی کشور که شامل سقف و کف قیمت‌ها در نوروز سال ۱۳۹۸ که مطابق با نرخ‌های مصوب آذرماه سال جاری است دست یابند.

متقاضیان خرید بلیت اینترنتی هواپیما باید با هشیاری و مراجعه به مبادی فوق علاوه بر اطلاع از دامنه قیمت بلیت‌ها در تمامی مسیرهای پروازی، سایت‌های اینترنتی فروش را اعتبارسنجی کنند تا مانع از وقوع خسارات احتمالی و دردسرهای به وجود آمده در این زمینه شوند.

آخرین وضعیت پروازهای نوروزی

سازمان هواپیمایی کشوری جهت صدور مجوز به منظور موافقت با درخواست شرکت‌های هواپیمایی با رعایت الزامات ایمنی جهت انجام پروازهای فوق‌العاده موافقت و اعلام کرد که این موضوع با هدف در اختیار قرار دادن بلیت پرواز به صورت سیستمی به مسافران در دستور کار قرار گرفته است.

رضا جعفرزاده-سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری- در گفت‌وگو با ایسنا، از صدور ۲۰ هزار و ۹۵۹ مجوز پرواز برنامه‌ای و فوق‌العاده برای نوروز سال ۱۳۹۷ تاکنون خبر داد و اظهار کرد که ایام پیک پرواز نوروزی از ۲۵ اسفندماه ۹۷ آغاز و تا ۱۷ فروردین ۹۸ ادامه دارد و برای انجام سفرهای هوایی در نوروز امسال سازمان هواپیمایی کشوری مجوز ۲۰ هزار و ۹۵۹ پرواز فوق‌العاده برنامه‌ای برای مسیرهای داخلی و خارجی صادر شده است.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوان بلیت هواپیمای بیشتری به صورت سیستمی در اختیار متقاضیان سفرهای بخش هوایی قرار گیرد تا به امروز ۱۵۱۰ پرواز فوق‌العاده داخلی و خارجی صادر شده است و سازمان هواپیمایی کشوری آماده است جهت انجام پروازهای فوق‌العاده نوروزی با رعایت اصول ایمنی و توان شرکت‌ها، بر اساس درخواست شرکت‌های هواپیمایی مجوز پرواز در مسیرهای زیارتی و سیاحتی صادر کند و از این تعداد پرواز فوق‌العاده برای مسیرهای بین‌المللی ۸۶۵ مجوز و همچنین در مسیرهای داخلی ۶۴۵ مجوز صادر شده است.

۱۷ شماره تماس برای اعلام تخلف قیمت و توزیع بلیت هواپیما

مسافران می‌توانند در صورت نیاز و مشاهده هر گونه تخلف در نحوه توزیع و قیمت بلیت هواپیما ابتدا به شرکت مربوطه و با شماره تلفن‌های اعلامی تماس گرفته و یا از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی شکایت خود را ارسال کنند، علاوه بر این شماره تلفن شرکت‌های هواپیمایی مختلف آورده شده است که مسافران می‌توانند در صورت نیاز و مشاهده هر گونه تخلف در نحوه توزیع و قیمت بلیت هواپیما به آن مراجعه کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار