بازدید 2705
۱

آخرین مهلت ثبت‌نام ارز دانشجویی

کد خبر: ۸۸۴۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶ 11 March 2019

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: ارز دانشجویی به ۱۴۰۰ دانشجو که از فرصت مطالعاتی کوتاه مدت استفاده کرده‌اند، پرداخت می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ارز دانشجویی یکی از امکانات ضروری سازمان امور دانشجویان است که برای استفاده از فرصت‌های کوتاه مدت مطالعاتی در اختیار دانشجویان متقاضی قرار می‌گیرد.

پرداخت این ارز در نیمسال دوم صرفا در بازه زمانی اول مهرماه سال جاری تا پایان اسفندماه است و به دانشجویان مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری، همچنین دانشجویان کارشناسی که شروع به تحصیل آن‌ها قبل از ۳۱ اردیبهشت ۹۷ است، پرداخت می‌شود.

هر چند که امسال در برهه‌ای از زمان به دلیل نوسانات نرخ ارز، این فرصت با تغییر و کاهش روبه‌رو شد اما مجدد به روال قبل بازگشت.

ثبت نام متقاضیان ارز دانشجویی در نیمسال دوم از ۱۹ آبان امسال آغاز شده است و این مهلت امروز ۲۰ اسفند ۹۷ به پایان می‌رسد.

مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ثبت نام ارز دانشجویی در نیمسال دوم تقریبا به اتمام رسیده و امروز ۲۰ اسفند آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام است.

وی افزود: مهلت ثبت نام ارز دانشجویی برای ۶ ماهه اول سال آینده، منوط به دریافت بخشنامه بانک مرکزی است و پس از دریافت این بخشنامه اعلام خواهد شد تا دانشجویان متقاضی مانند سال جاری در سایت ثبت نام کرده و برای دریافت ارز دانشجویی اقدام کنند.

کاهش میزان ارز دانشجویی در یک بازه زمانی کوتاه

رئیس سازمان امور دانشجویان درباره کاهش میزان ارز دانشجویی گفت: ارز دانشجویی فرصت‌های ۶ ماهه مشابه گذشته در حال پرداخت است و تنها در یک مقطع کوتاه یعنی آبان و آذر امسال، به دلیل تغییرات نرخ ارز مجبور شدیم در میزان ارز دانشجویی کاهش داشته باشیم؛ اما مجددا به همان روال قبل برگشتیم و به دانشجویانی که در این بازه زمانی میزان ارز کمتری دریافت کرده بودند مابه‌التفاوت پرداخت شد و در حال حاضر به روال قبل در حال پرداخت هستیم.

صدیقی بیان کرد: در سطح کلی برای پرداخت ارز دانشجویی محدودیت داریم، به همین دلیل نمی‌توانیم آمار دانشجویان را خیلی بالا ببریم؛ امیدوار بودیم بتوانیم امسال به ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ نفر ارز دانشجویی پرداخت کنیم، اما این عدد را نتوانستیم محقق کنیم و احتمالا تا پایان سال جاری به حدود ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ نفر می‌رسیم که در سال جاری از فرصت‌های کوتاه مدت مطالعاتی استفاده کرده‌اند.

لازم به ذکر است که سازمان امور دانشجویان تنها موظف به تایید وضعیت تحصیلی دانشجویان است و مراحل و ضوابط پرداخت ارز (نوع، میزان و نرخ) بر اساس دستورالعمل‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بر عهده بانک‌های عامل خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
به بهانه نداشتن ارتباط بانكي ، به دانشجويان شاغل به تحصيل در كانادا ارز مربوط به شهريه را نمي دهند . تازه اگر از بازار آزاد هم تهيه كني ، پيدا كردن راهي جهت ارسال ارز مذكور ، مشكل بوده و مسئولين هم راهكاري ارائه نمي دهند .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی