بازدید 3645

گزارش ای اف سی ازجدال سعدالشیب با بیرانوند

کد خبر: ۸۸۴۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹ 11 March 2019

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در آستانه بازی‌های هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2019 به معرفی پنج نکته‌ای پرداخته که باید در هفته دوم مرحله گروهی این مسابقات آنها را دنبال کرد که یکی از این موارد «نبرد دروازه‌بان‌ها» است.

به گزارش تابناک ورزشی، در گزارش AFC آمده است: «دو دروازه‌بانی که این روزها در فوتبال آسیا زیاد در مورد آنها صحبت می‌شود، روز سه‌شنبه در بازی السد قطر و پرسپولیس در گروه C مقابل هم قرار می‌گیرند که جدالی تکراری از مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2018 است، دیداری که فصل گذشته پرسپولیس به لطف نقش پررنگ علیرضا بیرانوند در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه 2 بر یک برد و راهی فینال شد.

علیرضا بیرانوند پس از اینکه بابت مهار پنالتی کریستیانو رونالدو در مسابقات جام جهانی 2018 روسیه در سطح جهانی شناخته شد، شایعات زیادی در خصوص احتمال انتقالش به تیمی دیگر مطرح بود اما او در نهایت در این تیم تهرانی ماند. چند ماه بعد بیرانوند مهار توپی در سطح جهانی مقابل ضربه سر ژاوی نشان داد و توپ را از بالای دروازه در ورزشگاه آزادی به بیرون فرستاد، دیداری که پرسپولیس موفق شد برای اولین بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

در حالی که بیرانوند برای رقم زدن یک عملکرد درخشان دیگر پا به جام ملت‌های آسیا 2019 گذاشته، او تحت‌الشعاع عملکرد سعد الشیب، دروازه‌بان السد قطر قرار گرفته است، کسی که در 7 بازی جام ملت‌های آسیا 2019 موفق شد در 6 بازی دروازه‌ قطر را بسته نگه دارد و تنها یک گل دریافت کند و در نهایت هم بهترین دروازه‌بان تورنمنت لقب گرفت.

آخرین باری که این دو تیم در دوحه با یکدیگر دیدار کردند بازی رفت از مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2018 بود، دیداری که پرسپولیس در دقایق پایانی بازی صاحب یک ضربه پنالتی شد و علی علیپور دروازه الشیب را باز کرد و این گل در نهایت سرنوشت‌ساز شد. عادلانه است که بگوییم بیرانوند نبرد دروازه‌بان‌ها را برد اما الشیب از آن زمان تا کنون پیشرفت چشمگیری داشته است و هر دو تیم در بازی سه‌شنبه دو تیم السد و پرسپولیس برای تیم‌های خود نقشی حیاتی خواهند داشت».

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر