بازدید 6351

رزمندگان انصارالله بر جیزان مسلط شدند

کد خبر: ۸۸۴۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۰ 11 March 2019
گروهی از نیرو‌های ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله از مناطق تحت کنترل در جنوب شرق استان جیزان عربستان، عملیاتی را علیه نیرو‌های مزدور چند ملیتی سعودی انجام دادند.

به گزارش «تابناک» به نقل از میزان براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های یمنی مواضع مزدوران سعودی را در حومه کوه «القیس» هدف قرار دادند و در همان گام نخست موفق شدند خطوط دفاعی آنان را در این محور در هم بشکنند.

به گفته منابع میدانی، نیرو‌های یمنی پس از درگیری‌های سنگین و نفس گیر چند ساعته توانستند تعدادی از مناطق و ایستگاه‌های دفاعی مزدوران سعودی را به کنترل دربیاورند و آنان را مجبور به عقب نشینی کنند.

ده‌ها تن از نیرو‌های مزدور سعودی در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند؛ همزمان نیرو‌های یگان مهندسی نیز در یک عملیات دقیق موفق شدند گروهی از مزدوران را در کمین گرفتار کنند و شماری از آنان را به هلاکت برسانند.

از محور شرقی کوه «جحفان» خبر می‌رسد، گروهی از نیرو‌های مزدور سعودی حملاتی را به منظور عقب راندن نیرو‌های یمنی انجام دادند، اما با واکنش قاطع روبه رو شدند و پس از درگیری‌های سنگین چند ساعته ناکام ماندند.

شماری از نیرو‌های مزدور در این درگیری‌ها کشته و زخمی شدند؛ خبر‌ها از محور شرقی کوه «الدود» حاکیست، نیرو‌های یمنی در یک رصد دقیق میدانی موفق شدند یک خودروی نظامی حامل نیرو‌های مزدور را هدف قرار دهند و منهدم کنند.
نیرو‌های یگان توپخانه نیز با بررسی‌های دقیق میدانی توانستند شماری دیگر از مزدوران سعودی را در محور شرقی کوه «الدود» شناسایی کنند و در یک حمله ناگهانی آنان را هدف قرار دهند.

در جریان این حمله توپخانه‎ای، تلفات جانی قابل توجه‌ای به مزدوران سعودی وارد شده است؛ نیرو‌های یگان تک تیرانداز هم در دو عملیات جداگانه در مناطق «الفریضه و مشعل» توانستند شماری از نظامیان عربستانی را کشته و رخمی کنند.

نیرو‌های ارتش و انصارالله درصدد هستند مناطق بیشتری از شرق، جنوب شرق و جنوب استان جیزان عربستان را به کنترل دربیاورند تا فشار بر رژیم سعودی افزایش یابد و امنیت استان‌های «صعده و حجه» را در شمال یمن به طور کامل تامین کنند.

براساس این گزارش، نیرو‌های یمنی در ۴ سال گذشته بخش‌هایی از جنوب شرق استان جیزان عربستان را به کنترل درآورده‎اند و تلاش نیرو‌های مزدور سعودی برای بازپس گیری این نقاط ناکام مانده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر