بازدید 3457

فردا؛آغاز ثبت نام بدون کنکور ورودی مهر ۹۸

کد خبر: ۸۸۴۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳ 10 March 2019

ثبت نام برای پذیرش بدون کنکور ورودی مهر ماه ۹۸ از فردا، دوشنبه ۲۰ اسفندماه آغاز می‌شود و چهارشنبه مورخ ۶ شهریور پایان می‌پذیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پیرو اطلاعیه مورخ ۹۷/۱۰/۱۳ و همچنین انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام در تاریخ ۹۷/۱۱/۱۷، بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال ۱۳۹۸ موضوع قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مصوب ۹۲/۰۶/۱۰ مجلس محترم شورای اسلامی و مصوبات پانزدهمین و شانزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ ۸ و ۱۲ دی‌ماه ۱۳۹۷ می‌رساند، ثبت‌نام و انتخاب رشته برای گزینش در رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آن‌ها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می‌پذیرد منحصراً به صورت اینترنتی از روز دوشنبه مورخ ۹۷/۱۲/۲۰ آغاز و در روز چهارشنبه مورخ ۹۸/۰۶/۰۶ پایان می‌پذیرد.

دفترچه راهنمای ثبت‌نام و جدول کدرشته محل‌های مربوط به پذیرش فوق از تاریخ ۹۷/۱۱/۱۷ بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار گرفته است؛ لذا کلیه داوطلبان و متقاضیان می‌توانند بر اساس ضوابط و شرایط مندرج دفترچه راهنمای مربوط برای پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در روز‌های فوق به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر ۱۰۰ کدرشته) به روش اینترنتی، اقدام نمایند.

ضمناً فهرست کد رشته محل‌های مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی متعاقباً از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اطلاع رسانی خواهد شد.

تذکر: با توجه به اینکه برخی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بعد از انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام ظرفیت‌های جدید یا اصلاحاتی را به این سازمان اعلام نموده‌اند، اطلاعیه‌ای در این خصوص در تاریخ ۹۸/۰۲/۳۰ پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد؛ لذا ضرورت دارد داوطلبان متقاضی نسبت به مطالعه اطلاعیه مذکور اقدام و در صورت تمایل در زمان مقرر کد رشته محل‌های انتخابی خود را ویرایش نمایند.

تکالیف، مدارک لازم و مراحل ثبت‌نام اینترنتی

داوطلب متقاضی شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) باید یکایک اقدامات زیر را به موقع و در مهلت مقرر انجام دهد:

۱- مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور.

۲- دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان و مطالعه آن.

۳- تهیه فایل عکس اسکن شده داوطلب بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام.

۴- ثبت‌نام وانتخاب رشته از طریق سایت اینترنتی سازمان در زمان مقرر (۹۷/۱۲/۲۰ لغایت ۹۸/۰۶/۰۶).

تذکرات لازم:

۱- اخذ دیپلم نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ حداکثر تا تاریخ ۹۸/۰۵/۳۱، دارا بودن مدرک پیش‌دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی حداکثر تا تاریخ ۹۸/۰۶/۳۱ و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (با تاریخ اخذ حداکثر تا ۹۸/۰۶/۳۱) برای کلیه داوطلبان الزامی است.

۲- دارندگان دیپلم فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی می‌باشند حق ثبت نام و شرکت در این مرحله را ندارند و در صورت ثبت نام و انتخاب رشته بعنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

۳- نظر به اینکه گزینش دانشجو در این مرحله بر اساس سوابق تحصیل (معدل کتبی دیپلم)، صورت خواهد گرفت؛ لذا کلیه متقاضیان (دیپلمه‌های نظام آموزشی ۳-۳-۶، نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی، نظام قدیم چهارساله دبیرستان و همچنین دیپلمه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی می‌باشند) بایستی معدل کل و یا معدل کتبی خود را بصورت صحیح در تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی درج نمایند. داوطلبان توجه داشته باشند در صورت مغایرت معدل کل و یا معدل کتبی واقعی با معدل کل و یا معدل کتبی اعلام شده در تقاضانامه ثبت نامی، از ثبت‌نام پذیرفته شدگان ممانعت بعمل آمده و قبولی آن‌ها لغو می‌گردد.

تبصره ۱: داوطلبان نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ پس از ثبت نام در این مرحله از پذیرش لازم است، پس از دریافت مدرک دیپلم حداکثر تا تاریخ ۹۸/۰۵/۳۱، با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به درج معدل کتبی دیپلم خود در تقاضانامه ثبت نامی اقدام نمایند.

تبصره ۲: داوطلبان دیپلم فنی و حرفه‌ای و یا کاردانش نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ و دیپلمه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی می‌باشند و فاقد معدل کتبی دیپلم هستند، بایستی معدل کل دیپلم متوسطه خود را عیناً در بند ۱۶ تقاضانامه اینترنتی ثبت نام درج نمایند.

توجه: هرگونه تغییری از طریق نشریه پیک سنجش (هفته‌نامه خبری و اطلاع‌رسانی سازمان سنجش)، پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و در صورت لزوم از طریق رسانه‌های گروهی اعلام خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر