بازدید 4057

دارایی بانک مرکزی آمریکا رکورد زد

کد خبر: ۸۸۴۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۷ 10 March 2019

بانک مرکزی آمریکا در نظر دارد ترازنامه ۴.۵ تریلیون دلاری خود را کاهش دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، ترازنامه بانک مرکزی آمریکا با قرار داشتن در سطح ۴.۵ تریلیون دلاری در بالاترین سطح تاریخ خود ایستاده است. فدرال رزرو از اکتبر سال گذشته با عملیات بانکی بر روی اوراق قرضه دارای سررسید در نظر دارد تا سطح دارایی‌های خود را به ۳.۵ تریلیون دلار کاهش دهد.

فعالان بازار هشدار داده‌اند که افزایش مجدد نرخ بهره و یا کاهش سریع دارایی‌های در اختیار بانک مرکزی آمریکا می‌تواند به رشد اقتصادی آمریکا که هم اکنون نیز در یکی از پایین‌ترین سطوح سه سال اخیر قرار دارد آسیب بزند.

جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا در سخنرانی امروز خود در جمع دانشجویان دانشگاه استنفورد گفت فدرال رزرو در نظر دارد تا حجم اوراق قرضه وزارت خزانه داری و وام‌های رهنی خود را کاهش دهد تا ترازنامه خود را متعادل‌تر کند. وی بار دیگر تاکید کرد که این بانک در کنار دولت برای تقویت رشد اقتصادی ایستاده است.

پاول با بیان این‌که حجم دارایی‌های بانک مرکزی بیش از آن چه برای تأمین ذخایر بانکی مورد نیاز است می‌باشد افزود تا انتهای سال جاری میلادی به سطح کافی نزدیک خواهیم شد. پاول وعده داد بانک مرکزی در کاهش حجم دارایی‌های خود شفاف و قابل پیش بینی رفتار کند.

پاول در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع نرخ بهره پرداخت و گفت بانک مرکزی در خصوص افزایش نرخ بهره رویکرد صبر و مشاهده را در پیش خواهد گرفت.

برخی تحلیل‌گران معتقدند فدرال رزرو می‌تواند نرخ بهره را تا پایان امسال بدون تغییر حفظ کند و از سال ۲۰۲۰ نرخ بهره را به تدریج کاهش دهد تا به تقویت رشد اقتصادی کمک کند. به ویژه پس از آن که انتظار می‌رود از سال ۲۰۲۰ اثر لایحه کاهش مالیاتی دولت ترامپ بر رشد اقتصادی به تدریج کمرنگ شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان