بازدید 2416

ضعف در حمل‌ونقل شهری به نبود تطبیق داشته‌ها با خواسته‌ها برمی‌گردد

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، ضعف در حوزه حمل و نقل عمومی تهران را ناشی از نبود تطبیق داشته‌ها با خواسته‌ها در هفت سال گذشته دانست.
کد خبر: ۸۸۴۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹ 09 March 2019

محمد محمودی شاه نشین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در واکنش به اظهارنظرهایی مبنی بر وجود نقایصی در حوزه حمل و نقل شهری ، گفت: ما سازوکارهای بسیاری را برای حمل و نقل شهری داخل تهران داریم، اما ضعف در این حوزه به این موضوع برمی‌گردد که در هفت سال گذشته نتوانسته‌ایم داشته‌هایمان را با خواسته‌هایمان تطبیق دهیم.

نوع بودجه‌بندی عامل کاهش کیفیت ارائه خدمات شهری بوده است

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بی‌تردید هم نوع بودجه‌بندی کشور و هم نوع مشکلات نقدینگی دولت باعث شد که هیچ کمکی برای افزایش تعداد اتوبوس‌ها در ناوگان مسافربری شهر تهران صورت نگیرد، و این در حالی است که بخشی از اتوبوس‌های تهران عمر مفید خود را از دست داده‌اند و خرید و جایگزینی اتوبوس‌ها و یا حتی تقویت خطوط بی آر تی نیز ثابت باقی مانده و جمعیت این شهر هم روزانه در حال افزایش است.

ریشه 4هزار میلیارد کسری بودجه شهرداری به کجا برمی‌گردد؟

وی با اشاره به دلیل نبود منابع مالی لازم در شهرداری برای توسعه خدمات حمل و نقل شهری، یادآور شد: درآمدهای اختصاصی شهرداری از محل مالیات بر ارزش افزوده حدود هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است، از سوی دیگر سه هزار میلیاردی که در اختیار وزارت کشور باید قرار می‌گرفت تا از طریق سازمان شهرداری‌ها به تقویت بنیه شهری کشور از جمله شهرداری تهران کمک کند که عموما هم این نوع کمک‌ها یارانه‌ای برای خرید اتوبوس و تجهیزات شهری است با روشی که سازمان برنامه و بودجه داشت و متاسفانه نوع برداشتی که سال گذشته از بودجه صورت گرفت، تاکنون پرداخت نشده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: طرح اصلاح بودجه هم که در مجلس انجام شد بعد از بررسی در شورای نگهبان با ایراداتی مواجه شد و هفته گذشته که به مجلس فرستاده شد، سال تمام شده بود.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این مشکلات باعث شد که در عمل هم حوزه شهری و هم وزارت کشور با یک کسری بودجه سنگینی مواجه شود و در نهایت امکان کمک به تامین تجهیزات شهری هم از شهرداری تهران و هم از وزارت کشور گرفته شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل