بازدید 4269
۱
کمبود روزانه ۱۰ هزار کله پاچه در تهران

موافقت اولیه برای واردات کله‌پاچه

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کله پاچه و سیرابی با اشاره به کمبود کله و پاچه در بازار گفت: در تهران روزانه بین ۱۶ تا ۱۷ هزار کله پاچه نیاز است و روزانه بالغ بر ۱۰ هزار کله و پاچه در تهران کمبود داریم و این کمبودها باعث گرانی شده است.
کد خبر: ۸۸۴۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲ 09 March 2019
حسین رواسی در گفتگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به کمبود کله و پاچه در تهران گفت: در تهران روزانه بین ۱۶ تا ۱۷ هزار کله و پاچه نیاز است و این نیاز در کل کشور بالغ بر ۵۰ هزار کله و پاچه است؛ این در حالی است که روزانه در کل کشور، ۲۰ هزار کله و پاچه وجود دارد و روزانه ۳۰ هزار کله و پاچه کمبود داریم و کمبود روزانه کله و پاچه در تهران روزانه بالغ بر ۱۰ هزار کله و پاچه است که این کمبود‌ها باعث گرانی کله و پاچه در کشور شده است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کله پاچه و سیرابی اضافه کرد: متاسفانه کله و پاچه در دست دلال‌ها و واسطه‌ها است و این دلالان به هر قیمتی که بخواهند آن را می‌فروشند.

رواسی با اشاره به تلاش برای واردات کله و پاچه برخی مخالفت‌ها برای واردات کله و پاچه از خارج به کشور گفت: ما بالغ بر ۴ سال است پیگیریم که کله و پاچه گوسفندی که در خارج از کشور ذبح می‌شود و لاشه آن وارد می‌شود هم به کشور بیاید؛ این در حالی است که در کشور‌های دیگر کله و پاچه مصرفی ندارد، ولی کله و پاچه یک غذای سنتی ما ایرانی‌ها است.

وی ادامه داد: در این سال‌ها برای واردات کله و پاچه موافقت نشد، ولی خوشبختانه اخیراً شبکه دامپزشکی برای وارد کردن کله و پاچه موافقت کرده است، ولی عنوان شده برای واردات کله و پاچه، ارز مرجع تعلق نمی‌گیرد؛ این در حالی است که ما بار‌ها اعلام کرده‌ایم در صورت موافقت با واردات کله و پاچه، ما نیازی نداریم تا ارز مرجع بگیریم.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کله پاچه و سیرابی گفت: ما بررسی کرده‌ایم اگر بجای واردات لاشه گوشت، گوسفند زنده وارد و در داخل ذبح شود، ۴۲ شغل و صنف از دباغ، قصاب، کارگر و ... رونق می‌گیرد؛ این در حالی است که تا سال ۶۰، گوسفند زنده وارد کشور می‌شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
آقای ریس اتحادیه این دلالان چه کسانی هستند شما به اعضا اتحادیه دستور فرمایید فقط یکهفته از خریدش خود داری نمایند بعد در بازارفراوان خواهد شد فقط مانده در این وضع اقتصادی بریم کله پارچه هم وارد کنیم اینقدر لازم است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار