بازدید 7152
آشنایی با روش‌های مهاجرت به کانادا

آشنایی با ویزاهای مهاجرتی دائم و موقت کانادا

کد خبر: ۸۸۴۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴ 09 March 2019

سال 2019 میلادی به احتمال بسیار زیاد سال خوبی برای متقاضیان مهاجرت به کانادا باشد. دولت کانادا قصد دارد در این سال بیش از 330000 مهاجر در گروه های مختلف بپذیرد.

به گزارش «تابناک»، شما میتوانید با توجه به هدفتان روش مهاجرت خود را انتخاب کنید.برای مهاجرت به کانادا روش های متفاوتی وجود دارد، از اخذ ویزای توریستی و دانشجویی گرفته تا اخذ ویزای کار و ویزای سرمایه گذاری در کانادا

 کانادا کشوری وسیع و غنی از منابع مورد نیاز زندگی بشری است که نسبت به وسعت خود نیروی انسانی کمی داشته و پراکندگی جمعیت نشان از نیاز مبرم این کشور به نیروی مهاجر و نیروی کاری است از این رو کشور کانادا سالهاست که به کشوری مهاجر پذیر تبدیل شده و همه مردم از سرتاسر جهان میتوانند به این کشور مهاجرت کرده و از منابع بی نظیر رفاهی آن استفاده کنند.(البته محدودیت هایی برای هم وطن های عزیزمان وجود دارد)

انواع اخذ ویزاهای مهاجرتی دائم و موقت:

  1. مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری
  2. مهاجرت به کاناد از طریق تخصص
  3. مهاجرت به کانادااز طریق خود اشتغالی
  4. مهاجرت به کانادا از طریق کار
  5. مهاجرت به کانادا از طریق استانی
  6. اقامت موقت از طریق تحصیل (دانش آموزی و دانشجویی)
  7. دریافتویزای توریستی کانادا
  8. ویزای استارت آپ کانادا

در ادامه توضیح مختصری در رابطه با هر کدام از روشهای فوق داده شده است:

۱- مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری:این روش برای آن دسته از عزیزانی است که سابقه ی مدیریت یا مالکیت کسب و کاری را داشته باشند و سن آنان تا حدود ۶۰ سال هم قابل پذیرش است. برای سرمایه گذاری در استان کبک نیازی به ارائه ی مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه نمی باشد ولی نیاز به داشتن مقدار مشخصی سرمایه است که آن را به مدت ۵ سال نزد دولت کبک به ودیعه گذاشته و بعد از ۵ سال این مبلغ به صورت کامل بدون سود اضافی به شخص برگردانده می شود و یا سرمایه گذار قادر است مبلغ  کمتری را  به صورت غیرقابل برگشت پرداخت نماید. دیگر استان های کانادا مانند استان مانیتوبا با روش های مخصوص خود و با سرمایه گذاری به مراتب کمتر نیروی مهاجر می پذیرند.

۲- مهاجرت به کانادا از طریق تخصص : روش نیروی متخصص(Skilled Worker) به دلیل اینکه عموم افراد جامعه را شامل میشود یکی از روشهای پرطرفدارمهاجرت به کانادا بوده و اکثریت افرادی که سن آنها بین ۲۰ تا ۳۵ سال است و سابقه کاری مرتبط با مدرک تحصیلی خود دارند و همچنین زبان انگلیسی و یا فرانسه را به خوبی میدانند، میتوانند از این روش جهت مهاجرت به کانادا بهره جویند. ورود سریع یا اکسپرس اینتری به گروه متخصصین در ردیف های شغلی متفاوت این امکان را می دهد که با بهره جویی از تجربه کاری و تحصیلات خود برای مهاجرت به کانادا اقدام نمایند .با توجه به اینکه امتیاز لازم جهت اقدام از طریق ورود سریع یا اکسپرس اینتری رو به کاهش است بسیاری از هموطنان عزیز قادر هستند برای اقامت دائم در کانادا اقدام نمایند.

۳- مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی : یکی دیگر از روشهای مهاجرتی، اقدام از طریق مهاجرت self-employed یا خود کارفرمایی میباشد. در این روش میتوان برای تمامی هنرمندان در شاخه های بازیگری و کارگردانی حتی عکاسان، نقاشان، کاشی کاران، طراحان لباس، طلا و جواهر و بسیاری موارد دیگر با ارائه سوابق کاری برای اقامت دائم اقدام نمود همچنین در این گروه ورزشکاران که در سطح ملی و بین المللی جوایزی کسب کرده و مطرح باشند میتوانند اقدام نمایند. گروه کشاورزان با مدارک مستدل میتوانند به نیکی در این روش اقدام نموده و اقامت دائم اخذ نمایند .

۴- مهاجرت به کانادا از طریق کار: مهاجرت از طریق کار به دو زیر گروه مهاجرت دائم و مهاجرت به صورت موقت تقسیم می شود.

۵- مهاجرت به کانادا از طریق استانی : هریک از استان های کانادا طبق قراردادهایی که با دولت مرکزی دارند قادرند برای افزایش نیروی متخصص و نیروی کارآفرین و سرمایه گذار مهاجر بپذیرند که هر استان به شکل ویژه و متفاوتی از دیگر استان ها شرایطی را برای پذیرش مهاجر طراحی نموده اند.

۶تحصیل در کانادا :یکی دیگر از روشهایی  که این روزها دولت کانادا از آن استقبال بسیاری کرده اقامت موقت از طریق تحصیلی می باشد زیرا یکی از برنامه های دراز مدت دولت کانادا سرمایه گذاری بر روی دانش آموزان و دانشجویان میباشد که با آغاز تحصیل در این کشور میتوانند به خوبی خود را با فرهنگ و شرایط محیطی تطبیق داده و در آینده نیروهای کار مناسبی برای این کشور باشند، از این رو دولت کانادا توجه خاصی به این قشر از جامعه داشته و این روزها بسیار راحت تر ویزاهای دانشجویی و مخصوصا دانش آموزی را صادر میکنند. از دیگر مزایای ویزای تحصیلی کانادا یا همان ویزای دانش آموزی کانادا امکان همراهی همزمان یکی از والدین با فرزندشان میباشد و والد دیگر میتواند در کوتاهترین زمان به جمع خانواده خود بپیوندد.

۷- ویزای توریستی کانادا :ویزای توریستی یکی دیگر از برنامه های دولت کانادا جهت گسترس صنعت توریسم در این کشور میباشد از این رو با توجه خاصی که دولت به این مورد معطوف داشته ، با ارائه مدارکی که حاکی از بازگشت توریست بعد از اتمام زمان حضورش باشد به راحتی ویزا صادر میکنند و حتی میتوان ویزاهای توریستی ۵ ساله نیز درخواست داد که مناسب برای افرادی است که اقوامی در کانادا دارند و میخواهند دائما به دیدار آنها بروند.

 ۸- ویزای استارتاپ کانادا:

برنامه ویزای استارت آپ کانادا یا شروع کار در کانادا در اصل تمام کارآفرینان مستعد که قصد مهاجرت به کانادا رادارند و مهارت و توانایی برای ساختن کسب و کار در کانادا را در خود می بینند هدف قرار می دهد.

برای گرفتن ویزای استارتاپ 3 شرط زیر لازم است:

  • نوآورانه و جدید باشند.
  • بتواند برای کانادائیها کار ایجاد کند.
  • بتواند در مقیاس جهانی رقابت کند.

شرایط مورد نیاز برنامه ی ویزای استارت آپ در یک نگاه:

  • دارا بودن مهارت های زبانی (انگلیسی یا فرانسوی)
  • سرمایه ی کافی برای اقامت کانادا
  • تصمیم برای اقامت در یکی از استان های کانادا به غیر از استان کبک
  • دارا بودن گواهی عدم سوء پیشینه و گواهی سلامتی پزشکی
  • اثبات اینکه بیزینس شما از سوی یک سازمان مشخص ساپورت می شود
  • اثبات اینکه شما حداقل یکی از صاحبان بیزینس مورد نظر هستید

کانادا در مجموع 10 استان(Province) دارد. اغلب این استان ها برای افزایش جمعیت و بهبود وضعیت اقتصادی خود روش مهاجرتی خاصی را پیش بینی کرده اند. پشتوانه مهاجرت های استانی اصل 95 قانون اساسی کانادا مصوب سال 1867 میلادی است. 

با توجه به تنوع روش های مهاجرت به کانادا و همچنین تفاوت در قانون های مهاجرتی هر استان یا ایالت کاناداحتما به شما توصیه میکنیم برای صرفه جویی در زمان و هزینه های خود با وکیل مهاجرت به کانادا مشورت کنید.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر