بازدید 17462
پبمانه اقتصادی؛

افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق تأیید شد/ تورم ونزوئلا از ۳ میلیون درصد نیز گذشته است/ نوسان‌گیری برای دلار در معاملات پشت خطی با جوسازی پیرامون یک خبر/ خودروسازان ۲۰ هزار میلیارد تومان از مردم دریافت کرده‌اند

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بانک مرکزی اروپا بورس‌های جهان را به هم ریخت؛ اتحادیه اروپا هدف بعدی جنگ تجاری ترامپ؟ / پاکستان به دنبال افزایش تجارت با ایران است/ اپل مجبور به کاهش قیمت تلفن هایش در چین شد/ نفت در سرازیری کاهش قیمت افتاد/ طلا برای دومین هفته متوالی ارزان‌تر می‌شود و خروج دلار از کشور برای واردات عصا را در بر دارد.
کد خبر: ۸۸۴۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 09 March 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بانک مرکزی اروپا بورس‌های جهان را به هم ریخت؛ اتحادیه اروپا هدف بعدی جنگ تجاری ترامپ؟ / پاکستان به دنبال افزایش تجارت با ایران است/ اپل مجبور به کاهش قیمت تلفن هایش در چین شد/ نفت در سرازیری کاهش قیمت افتاد/ طلا برای دومین هفته متوالی ارزان‌تر می‌شود و خروج دلار از کشور برای واردات عصا را در بر دارد.

شورای‌نگهبان مصوبه افزایش حقوق کارمندان را تأیید کرد

حمیدرضا حاجی بابایی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: شورای نگهبان ایرادی به افزایش حقوق 400 هزار تومانی و به علاوه تا 10 درصدی نگرفته و مصوبه مجلس قطعی و قانونی است. حاجی بابایی با اشاره به اظهارنظر رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر بررسی مجدد افزایش حقوق کارمندان در جلسه هفته آتی مجلس، افزود: بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی زمانی که موضوعی در مجلس به تصویب برسد در صورتی قابل اصلاح بوده که آن مصوبه از سوی شورای نگهبان رد شود، لذا شورای نگهبان در گزارش ایرادات به بودجه سال 98 ایرادی به افزایش حقوق 400 هزار تومانی و به علاوه 10 درصدی نگرفته و مصوبه مجلس قطعی و قانونی است.

وی با بیان اینکه بر اساس بند الف تبصره 12 قانون بودجه سال 98، تمامی اعتباراتی که در دو ردیف پیش بینی شده باید برای حقوق و دستمزد هزینه شود، افزود: بر اساس مصوبه مجلس برای حقوق ها مبنی بر افزایش 400 هزار تومانی و تا 10 درصد به فردی که پایین ترین حقوق یعنی یک میلیون و 250 هزار تومان را دریافت می کند، 525 هزار تومان اضافه می شود. همچنین به ترتیب به 2میلیون تومان حقوق 600 هزار تومان، 3 میلیون تومان 700 هزار تومان،4 میلیون تومان 800 هزار تومان، 5 میلیون تومان 900 هزار تومان، 6 میلیون تومان حقوق یک میلیون تومان، 7 میلیون تومان حقوق یک میلیون و 100 هزار تومان، 8 میلیون تومان حقوق یک میلیون و 200 هزار تومان و 9 میلیون تومان حقوق یک میلیون و 300 هزار تومان افزوده می شود. /خانه ملت

بانک مرکزی اروپا بورس‌های جهان را به هم ریخت!  اتحادیه اروپا هدف بعدی جنگ تجاری ترامپ؟!

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: پس از آن‌که بانک مرکزی اروپا در پایان نشست این هفته خود اعلام کرد رشد اقتصادی منطقه یورو و جهان بیش از حد انتظار کند شده است و به ناچار سیاست‌های محرک اقتصادی را گسترش خواهد داد، موج منفی جدیدی وارد بازارهای مالی جهانی شد. در شرایطی که معامله گران ناامید از کاهش محسوس رشد اقتصادی چین و به نتیجه نرسیدن مذاکرات تجاری این کشور با آمریکا، منتظر شنیدن اخبار مثبت از اروپا بودند، بانک مرکزی اروپا اعلام کرد نرخ بهره در منطقه یورو کماکان در سطوح پایین فعلی حفظ خواهد شد و ماریو دراگی، رئیس این بانک اعلام کرد ممکن است وضعیت فعلی و رشد پایین اقتصادی ادامه داشته باشد.

در معاملات روز جمعه بازارهای بورس، شاخص "شانگهای کامپوزیت" چین با ریزش ۲.۲ درصدی در سطح ۳۰۳۹.۶۲ واحدی بسته شد. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با ۱.۳ درصد کاهش به ۲۸ هزار و ۴۱۲.۴۹ واحد رسید و در ژاپن شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ۱.۵ درصد پایین‌تر رفت تا در سطح ۲۱ هزار و ۱۴۲.۷۵ واحدی بسته شود. در بین سایر بورس‌های آسیایی، شاخص بورس سیدنی استرالیا ۰.۸ درصد، بورس سنگاپور ۰.۵ درصد و بورس سئول کره جنوبی با ۰.۹ درصد ریزش بسته شدند. بورس تایوان نیز کار خود را با زیان ۰.۹ درصدی به پایان رساند. جفری هالی، کارشناس بازار در مؤسسه "اواندا" گفت: اتحادیه اروپا احتمالاً هدف بعدی جنگ تجاری دولت ترامپ خواهد بود و در شرایطی که این اتحادیه درگیر مشکلات متعددی نظیر برگزیت، بحران بدهی ایتالیا و کاهش شدید رشد اقتصادی فرانسه و آلمان است، اعضایش نمی‌توانند پاسخی واحد به تهدیدها بدهند. در بورس‌های اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۵ درصد کاهش به ۷۱۵۷.۵۵ واحد رسید. بورس‌های فرانکفورت آلمان و پاریس فرانسه نیز ریزشی بودند و به ترتیب ۰.۶ درصد و ۰.۳۹ درصد کاهش یافتند. شاخص "استوکس ۶۰۰" نیز که در بر دارنده نماد ۶۰۰ شرکت بزرگ اروپایی است با ریزش ۰.۴۸ درصدی به کار خود خاتمه داد.

با وجود تحریم ها، پاکستان به دنبال افزایش تجارت با ایران است

علی محمدخان، وزیر امور مجلس پاکستان، به سنای این کشور اعلام کرد که اسلام‌آباد به دنبال افزایش تجارت با تهران است، اما تحریم‌های بین‌المللی بزرگ‌ترین مانع در این مسیر محسوب می‌شود. وی گفت: تعاملات مالی بین پاکستان و ایران تاکنون به واسطه امارات انجام شده و هیچ مبادله مالی بین دو کشور مستقیم انجام نشده است. این وزیر پاکستانی ادامه داد: دولت اسلام‌آباد در تلاش است تا تجارت دوجانبه با ایران را افزایش دهد. این مقام پاکستانی ادامه داد: بین ماه‌های آوریل تا دسامبر سال گذشته میزان واردات از ایران ۳۱۹ میلیون دلار و میزان صادرات به این کشور نیز ۲۰۹ میلیون دلار بوده است و این در حالی است که ایران بر واردات برنج پاکستانی بین ماه‌های جولای تا نوامبر هر سال محدودیت اعمال می‌کند.

نرخ تورم ونزوئلا از ۳ میلیون درصد نیز گذشته است

کریستینلاگارد رئیس صندوق بین المللی پول گفت: به محض درخواست کمک از مقامات دولت ونزوئلا، آماده‌ایم به این کشور برویم تا به آن‌ها کمک کنیم. وی با بیان این‌که مسأله ونزوئلا به قدری بغرنج است که از صندوق بین‌المللی پول به تنهایی کاری برنمی‌آید گفت: برای نجات ونزوئلا همه بازیگران مهم بین‌المللی باید دست به دست هم بدهند. از آنجا که ونزوئلا از زمان هوگو چاوز، رئیس جمهور فقید این کشور، پرداخت هزینه عضویت خود در صندوق را انجام نداد و صندوق درنهایت حق رأی ونزوئلا را سلب کرد، ارتباط مؤثری بین این نهاد و ونزوئلا در حال حاضر وجود ندارد. لاگارد بدون اشاره به جزئیات گفت که مبلغ مورد نیاز برای نجات اقتصاد ونزوئلا بسیار سنگین خواهد بود.

افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق تایید شد/ نرخ تورم ونزوئلا از ۳ میلیون درصد نیز گذشته است/ نوسان‌گیری برای دلار در معاملات پشت خطی با جوسازی پیرامون یک خبر/ خودروسازان ۲۰ هزار میلیارد تومان از مردم دریافت کرده‌اند

افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق تایید شد/ نرخ تورم ونزوئلا از ۳ میلیون درصد نیز گذشته است/ نوسان‌گیری برای دلار در معاملات پشت خطی با جوسازی پیرامون یک خبر/ خودروسازان ۲۰ هزار میلیارد تومان از مردم دریافت کرده‌اند

اقتصاد ونزوئلا از سال ۲۰۱۳ تاکنون بیش از ۵۰ درصد کوچک‌تر شده است و نرخ تورم حال حاضر این کشور از ۳ میلیون درصد نیز گذشته است. رقمی که بالاترین نرخ تورم در تاریخ کشورهای جهان محسوب می‌شود. رئیس فرانسوی صندوق بین‌المللی پول در ادامه افزود: آماده‌ایم از کیف پول‌مان خرج کنیم. فکرهایمان را روی هم خواهیم گذاشت و از صمیم قلب مطمئن خواهیم شد که به فقیرترین مردم کمک کنیم. نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، پیشتر صندوق بین‌الملل پول را عامل آمریکا دانسته و آن را به خاطر اجرای سیاست‌های ریاضتی در کشورهای در حال توسعه سرزنش کرده بود.

اپل مجبور به کاهش قیمت تلفن هایش در چین شد

تارنمای یی سی چین روز شنبه گزارش کرد، اپل تأکید نموده، فروش تلفن های همراه این شرکت در ماه های اخیر در چین کاهش یافته و برای برون رفت از این وضعیت، چاره ای جز کاهش بهای آنها نداشته است. گزارش حاکی است که بهای تلفن همراه آیفون ایکس اس اپل که یکی از محبوب ترین تلفن های ساخت این شرکت است نزدیک به 149 دلار معادل یکهزار یوان کاهش یافته است. بر همین اساس برخی تارنماهای فعال در زمینه فروش در چین مانند علی بابا و سونینگ نیز قیمت تلفن همراه آیفون ایکس مکس اپل را که گران ترین تلفن همراه این شرکت در حال حاضر در بازار است تا 2 هزار یوان کاهش داده اند. در سال 2018 میلادی، در فصل تعطیلات که تلفن همراه، مشتریان بیشتری دارد میزان فروش اپل در مقایسه با همین دوران در سال 2017 میلادی تا 5 میلیارد دلار در بازار چین کمتر شد و به 13 میلیارد و 200 میلیون دلار رسید. گزارش ها حاکی است مشتریان در سال های اخیر بتدریج رویکرد نامطلوبی به اپل نشان داده اند و می گویند که این شرکت آمریکایی به بهانه نوآوری بهای تلفن های همراه خود را به شکلی سرسام آور در مقایسه با شرکت های بزرگی چون هواوی چین و سامسونگ کره جنوبی افزایش داده است. لیو دینگ دینگ تحلیلگر فناوری در چین می گوید که اپل دریافته که نتوانسته است در بازار چین به دلیل بهای بالا با شرکت های دیگر رقابت کند و اینکه مشتریان انتخاب های زیادی برای خرید دارند. 

نفت در سرازیری کاهش قیمت افتاد

قیمت نفت روز جمعه به دنبال تیره‌تر شدن دورنمای اقتصاد جهانی پس از هشدار بانک مرکزی اروپا نسبت به تداوم ضعف و آمار جدیدی که افت صادرات و واردات چین را نشان داد، کاهش پیدا کرد. بهای معاملات آتی وست تگزاساینترمدیت آمریکا با ۴۱ سنت یا ۰.۷ درصد کاهش نسبت به قیمت نهایی روز پنج‌شنبه، به ۵۶.۲۵ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی نفت برنت هم با ۵۲ سنت یا ۰.۸ درصد کاهش، به ۶۵.۷۸ دلار در هر بشکه رسید.

طلا برای دومین هفته متوالی ارزان‌تر می‌شود

قیمت طلا در معاملات روز جمعه که سرمایه‌گذاران منتظر انتشار گزارش اشتغال آمریکا برای ارزیابی وضعیت اقتصاد این کشور بودند، تغییر چندانی نداشت و ثابت بود با این حال در مسیر ثبت دومین کاهش هفتگی متوالی قرار گرفت. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جمعه بازار سنگاپور ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۲۸۶.۹۱ دلار رسید. بهای معاملات این بازار اوایل هفته جاری به پایین‌ترین حد در بیش از پنج هفته اخیر سقوط کرده بود و از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۰.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل با ۰.۱ درصد افزایش، در ۱۲۸۷.۶۰ دلار ایستاد.

نوسان‌گیری برای دلار در معاملات پشت خطی با جوسازی پیرامون یک خبر

دنیای اقتصاد نوشت: به گفته فعالان، دو عامل بسیار مهم در نزول هفته گذشته دلار موثر بودند، اولی کاهش نرخ حواله درهم و دومی عرضه ارز در بازار داخلی. در کنار این، برخی از معامله‌گران باور داشتند، بازار پس از برخورد به سقف ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومانی به تدریج با اصلاح قیمت و خروج خریداران از بازار مواجه شد. البته ناگفته نماند که با وجود خروج نسبی خریداران، نوسان‌گیران در طول هفته تلاش زیادی کردند که مرز ۱۳ هزار تومانی را حفظ کنند و حتی پس از آنکه قیمت یک روز در کانال ۱۲ هزار تومانی نوسان کرد، روز بعد با موج خریداران به کانال ۱۳ هزار تومانی بازگشت. در این شرایط، به نظر می‌رسد هفته جاری در درجه اول، مبارزه‌ای بین بازیگران بازارساز و نوسان‌گیران در مرز ۱۳ هزار تومانی صورت خواهد گرفت و در درجه دوم، پس از تعیین تکلیف این مرز هر دو تلاش خواهند کرد که قیمت را به کران‌های بالاتر یا پایین‌تر تکان دهند.

افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق تایید شد/ نرخ تورم ونزوئلا از ۳ میلیون درصد نیز گذشته است/ نوسان‌گیری برای دلار در معاملات پشت خطی با جوسازی پیرامون یک خبر/ خودروسازان ۲۰ هزار میلیارد تومان از مردم دریافت کرده‌اند

روز گذشته، نوسان‌گیران در معاملات پشت خطی با جوسازی پیرامون خبر درخواست آمریکا از شورای امنیت برای محدودسازی برنامه موشکی ایران، قیمت‌ها را از خط ۱۳ هزار تومانی دور کنند و در مقطعی حتی عنوان شد که دلار پشت خط‌های معاملاتی به محدوده ۱۳ هزار و ۲۵۰ تومان وارد شد. با وجود این رشد، بخشی از معامله‌گران باور دارند، بازار در دو هفته پایانی سال بیش از هر عاملی دیگری تحت‌تاثیر افزایش فروش ارز شرکت‌های تجاری قرار خواهد گرفت. در کنار این، این دسته از معامله‌گران باور دارند، بازارساز تمایل زیادی دارد که قیمت بسته‌شده دلار در انتهای سال در سطوح بسیار پایین‌تری به ثبت برسد و به همین دلیل عرضه خود را طی روزهای آتی به احتمال زیاد بالاتر خواهد برد. در این میان، یکی از تقاضاهای مهمی که در انتهای سال به بازار ارز وارد می‌شود، تقاضای ارزی مسافران است. با این حال، کاهشی‌های بازار باور دارند این تقاضا معمولا حجم و قدرت زیادی ندارد و از سوی دیگر در سال جاری نیز به دلیل افزایش قیمت ارز، تمایل کمتری برای سفرهای خارجی وجود خواهد داشت.  

خروج دلار از کشور برای واردات عصا؟ بازهم پای چین درمیان است!

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی ده ماهه سال ۹۷ نشان می‌دهد، در این مدت بیش از ۱۴ تن عصا، عصای صندلی‌شو از کشور چین وارد ایران شده است. بر اساس واردات این حجم عصا، عصای صندلی‌شو به کشور، ۵۶ هزار و ۲۴۰ دلار ارز از کشور خارج شد که بالغ بر ۲۲۲ میلیون و ۵۳۶ هزار و ۸۰۰ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است. گفتنی است عصا، عصای صندلی‌شو از کشور‌های چین وارد ایران شده است. در این میان کشور چین اولین و بزرگترین صادرکننده عصا، عصای صندلی‌شو به ایران بوده است که با صادرات ۱۴ تن درآمد ۵۶ هزار و ۲۴۰ دلاری را به خود اختصاص داده است.

خودروسازان ۲۰ هزار میلیارد تومان از مردم دریافت کرده‌اند

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه ۲۹ آذر ماه سال جاری در جلسه‌ای که در کمیسیون اصل 90 تشکیل شد خودروسازان متعهد شدند در صورتی که خودروهای تولیدی را ۵ درصد زیر قیمت بازار به فروش رسانند به تدریج و در هرمرحله می‌توانند قیمت چهارچرخ‌ها را 5 درصد کاهش دهند. در صورت تحقق وعده خودروسازان، قیمت خودرو باید در آخرین فروش نقدی -که چند روز پیش بود- نسبت به 29 آذر حداقل ۲۰ درصد کاهش پیدا می‌کرد، در حالی که نه تنها قیمت چهارچرخ‌ها کاهش پیدا نکرده بلکه از زمان مذکور، 20 تا ۳۰ درصد نیز افزایش قیمت داشت. بهرام پارسایی با بیان اینکه خودروسازان ۶۰۰ هزار دستگاه خودروی پیش فروش شده را تاکنون تحویل نداده‌اند، خاطرنشان کرد: هرچند در 29 آذر ماه خودروسازان متعهد شدند تمامی خودروهای پیش فروش شده را ظرف شش ماه - تا آخر خرداد ماه- به خریداران تحویل دهند، در هفته جاری این شرکت‌ها اذعان کردند حداقل یک سال فرصت برای تحویل این خودروها نیاز است؛ در واقع تا یک سال آینده نیز نمی‌توانند خودروهای پیش فروش شده را تحویل داده و به تعهدات خود عمل کنند. 

افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق تایید شد/ تورم ونزوئلا از ۳ میلیون درصد نیز گذشته است/ نوسان‌گیری برای دلار در معاملات پشت خطی با جوسازی پیرامون یک خبر/ خودروسازان ۲۰ هزار میلیارد تومان از مردم دریافت کرده‌اند

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: به دلیل خُلف وعده‌های مکرر خودروسازان، مقرر شد کمیته‌ای با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کارشناسان حسابرسی و کارشناسان حوزه خودرو تشکیل شود تا با بازدیدهای میدانی از دو شرکت بزرگ خودروساز و بررسی مشکلات آنها ابهامات موجود در صنعت خودروسازی‌ کشور مشخص شود. سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با بیان اینکه شرکت‌های خودروساز باید نهایت همکاری را با کمیته‌ی مذکور داشته باشند، تأکید کرد: ابهاماتی که در موضوعات مالی و خودروهای پیش فروش شده وجود دارد با این بررسی مشخص خواهد شد. وی با بیان اینکه هدف نمایندگان از تشکیل کمیته برای بررسی مشکلات صنعت خودروسازی جلوگیری از ایجاد بحران جدی در جامعه است، گفت: خودروسازان ۲۰ هزار میلیارد تومان بابت پیش فروش خودرو از مردم دریافت کرده‌اند اما مشخص نیست این مبلغ در چه محلی هزینه شده است./خانه ملت

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴۳
بله آقای پارسایی موتورم روفروختم تا برای خونوادم پرایدی بخرم تا بچه ۲ساله ام رو توی گرما وشرجی خوزستان باموتورجابجا نکنم قراربودابانماه پراید روبهم تحویل بدن و خوشحال بودم که تاقبل از گرمای طاقت فرسای بعدازعید خوزستان ماشین من رومیدن اما متاسفانه پولم روگرفتن وگفت تحویل۱۲۰روز است و ولی الان میبینم که پرتبد روی کامیونهای باری درحال نقل وانتقال هست.
اخه چرا اینطور مردم رو فریب میدن؟
من که دلال و معامله گر نیستم یه فرهنگی تازه کارم اخه چرا باید اینکارو با مردم بکنن اگه خودرو ندارن پس اینها بار کامیون چیه
چرامردم رو خسته و ازهمه چیز زده میکنن؟
این مردم درزمان جنگ ومشکلات به یاری دولتها و کشورشون اومدن اما برخی مسولین با کارهایی که کردن دلسردشون کردن.الان به هیچکس وهیچ چیز اعتمادندارم حتی موتورم رو هم فروختم واقعا پشیمونم از زندگی توی این کشور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
عزیز من با همون پول یه پراید دسته دو تمیز میگرفتی ارزونتر و الان هم ماشین زیر پات بود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
داداشم تو میدونستی اینا گولم میزنن؟
اگه میدونستم این کارو میکنن که فریبشونو نمیخوردم
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
ای بابا این حرف ها چه اهمیتی دارد.حتی اگر پراید شما را دوسال دیگه هم تحویل بدهند مهم نیست.بی حجابی مسئله اصلی کشوره وباید مسؤولین با هم اندیش یک فکری به حال اون بکنند.
چرا ما باید از ونزوئلا عقب بمانیم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
واقعاً :))
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
بلکه باید جلو هم بزنیم !!!!
نرخ تورم ونزوئلا تازه شده مثل تورم کشور ما . خدا را شکر که در تورم تنها نیستیم .
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
میزان تورم در ایران طی این چهل سال در ارز حدود 2000 درصد شده است ! حالا به میلیون خیلی مونده گرچه در خصوص خوراکی ها تورم بیشتر از اینها است . کاملا مشخص است یک سناریو و یک سیاست در هر دو کشور برقرار است از همان دوستی احمدی و چاورز باید می فهیمیدم چه خبره
با سلام .

ایران هم از نظر اقتصادی و تورم کمتر از ونزوئلا نیست .......در ایران هم تورم 300 درصد هم بیشتر است .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
با روحانی تا 1400
خخخخخخخخخخخخخخخ
صفحه تان از سرعت رخ داد وقایع اقتصادی عقب تر است .
خبر اقای همتی در مورد ارز کالاهای اساسی نیست؟؟؟؟
ایشان تازه در انتهای سال میخواهند به سامان دهی قیمت کالاهای اساسی بپردازند و ۱۱ ماه سال حواسشون نبود؟؟؟؟؟
اقای همتی هر روز یک خبر اشتباه نقل می کنند باشد میدانیم شما هستید منتهی سفره های مردم !!!!!!!!!
وقتی نرخ تورم را در ونزوئلا میدیدم به خودم میگفتم ای وای مگه میشه ! اماالان میبینم بله میشه با تورم افسار گسیخته از اسفند سال ۹۶ تا کنون در ارزاق عمومی و لوازم خانگی خصوصا یخچال فریزر لباسشویی و .... که تا ۷۰۰٪ هم رسیده داریم با پوست گوشتمان احساس میکنیم . آیا این میزان افزایش جوابگوی این تورم را میدهد . حقوق زیر پنج میلیون یعنی فقر !
پیش به سوی ونزولا
کشور دوست وبرادر ونزویلا
وضع شما که از ما هم بحرانی تر است این است عاقبت یکه تازی اقسام چاوز و مادرو که راننده کامیون بودند و الان می خواهند به مردم خدمت صادقانه داشته باشند
در کشوری که تورم به سه میلیون درصد رسیده و مردم نمیتوانند به مایحتاج اولیه ی خود دست پیدا کنند میشود گفت نسل کلیه ی حشرات و موجودات در ونزوئلا با خطر انقراض روبروست .چون مردم به ناچار به خوردن آنها رو می آورند.
بیچاره مردمی که باید دیکتاتورهای مانند مادورو و گوایدو را تحمل کنند .هر دوی آنها خائن به مردم و وطن فروشند فقط مسیرشان متفاوت است.
در کشور همسایه ترکیه بدون نفت و گاز و استخراج عظیم معادن در ماه به کارگراش حدود 2 الی 3 هزار لیر حقوق میدن معادل تقریبا 7 میلیون اونوقت این 400 هزار و این تورم چه دردی رو درمان میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
ادم اینقدر پرت
هنوز نمی دونی قدرت خرید شما و با ترکیه یکی است
پس در جهالت خودت بمان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
در انجا هم باید با به انداره ۱۰ میلیون خرج کنی
یعنی الان در ترکیه ۲۵۰۰ لیر میدهند و در ایران در سال اینده با این افزایش به یک کارگر تا ۲۴۰۰ خواهند داد
وقیمت های انجا را به شما می گویم تا بفهمی زیاد هم فرقی با اینجا ندارد
قیمت مواد غذایی زیاد فرفی ندارد و تا حدودی هم اینجا ارزانتر است یعنی اگر انجا کارگرش بتوانند ۱۰۰ تا میوه خرند در اینجا هم همین طور است
قیمت انرژی ها از برق گرفته تا بنزین اینجا بالای ۱۰۰ درصد ارزان تر است ولی قیمت مسکن انجا ارزان تر است
قبل حرف زدن اگر انجا نرفتی یک کمی در اینترنت تحقیق کن
من نمی دونم چرا این ملت خیلی دوست دارند خودشان را بدبخت جلوه دهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
در انجا هم باید بنزین را ۱۳ هزار تومان بخرند مقایسه شما اشتباه است از میزان درامد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
همین یکماه پیشبود که تابناک قیمتهای برخی کلاها را بین ایران و ترکیه مقایسه کرده ودر اکثر موارد قیمتها یکی بود هر چند در بعضی موارد غرض ورزی نگاه کرده مثل قیمت انرژی را کمتر محاسبه کرده
جريان افزايش حقوق كارمندان به حكايتي شبيه است كه: روز يك دانشمندي در حلب از بين مردم خودش را جدا كرده و براي ادامه زندگي كوهها را انتخاب كرد.
ولي متاسفانه عده اي ايشان را اسير كرده وبه اردوگاه اجباري كار بردند. بعد از چند سال فردي گذرش به اردوگاه افتاد كه دانشمند كه يكي از دوستان قديمي ايشان بود شناخت وبه 10 دينار از بردگي خريد وآزاد كرد. دختري داشت كه به سن ازدواج رسيده بود آن را هم به 100 دينار مهريه به عقد بنده خدا در آورد. بعداز مدتي زن بناي ناسازگاري گذاشت وهميشه سركوفت ميزد كه تو برده بودي پدرم به 10 دينار خريد وآزاد كرد، از آنجا كه طاقت مرد سررفته بود گفت: درست است كه پدرت به 10 دينار آزادم كرد ولي به صد دينار گرفتار تو كرد.
حالا درست است كه دولت مجبور به اجراي مصوبه مجلس شوراي اسلامي در مورد افزايش حقوق كارمندان را پذيرفت ولي دولت تصميم گرفته از سال 98 به كسانيكه بازنشت مي شوند به جاي 30 ماه تنها 7 ماه سنوات پرداخت كنند.
قضاوت با شما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
البته علی الحساب عزیزم
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
دوست من اینهمه مثال لازم نیست یک کلام میگفتی به مرگ بگیر تا به تب راضی شوند !
این چه قاتونیه که یه کارمندباسابقه۲سال ۴۰۰افزایش داشته باشه ویکی باسابقه۱۵سال ۴۰۰تومن
نگران شید. ترکیه درآینده اوضاع بدتر ازکشورماخواهدداشت.
تورم ایران کمتر از ونزوئلا نیست ولی مسئولین ما بلدند چطوری تک رقمی اعلام کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
ملت جو زده
قیمت هر لیتر بنزین در زیمبابوه : 40 هزار تومان ================================ زیمبابوه ، آفریقا قیمت هر لیتر گازوییل در زیمبابوه ۳.۱۱ دلار و قیمت هر لیتر بنزین ۳.۳۳ دلار تعیین شده است. ( افریقا هم فهمید قیمت سوخت نباید مجانی باشه و ما نوابغ ایرانی هنوز از دولت و مجلس ، بنزین مجانی میخواهیم !!!!؟؟؟؟ ) انرژی مجانی در ایران و یارانه مترتب بر آن ، از عوامل اصلی عقب ماندگی ، فساد ، تنزل اقتصاد و تورم ایران است . اکثر ما ایرانیان خجسته دل متوجه نیستیم که بابت این انرژی و سوخت مجانی ؛ چه هزینه های سنگین مادی ، معنوی و جانی پرداخت کرده و خواهیم کرد !؟؟رفاه و توسعه میخواهیم یا بنزین مجانی !؟؟ انتخاب با ماست !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
سلام. کاملاً درست گفتید. متاسفانه ایرانی های هنوز متوجه نیستند.... از عدم نظر دادن انها می توان فهمید
حضرات با سیاستهای اقتصادی ورشکسته وعقب مانده 80درصد ملت رازیر فشاراقتصادی نابودکردند حال با 400هزارتوانی که اصولا باتوجه به تورم بی سابقه ارزشی ندارد برسر بازنشستگان وکارمندان منت هم میگذارند واقعا بع ازچهل سال درحالیکه میزان خط فقر ازجانب بانک مرکزی سه میلیون ونیم اعلام گردیده وحقوق 80درصد کارمندان وبازنشستگان زیر دومیلیون تومان است که باافزایش فوق هم به خط فقر هم نمیرسند برای دولت روحانی باتوجه به 24میبلیون رای شرم آورنیست
لابد روحانی درسخنرانی تکراری بعدی تورم ونزویلا را به رخ ملت خواهدکشید وسایر کشورهای همسایه چون ترکیه وقطر وامارات وکویت را بفراموشی خواهدسپرد
با وجود اندیشه افراد ضدمستضعف چون نوبخت وروحانی بازنشستگان وکارگران وبازنشستگان نباید کوچکترین امیدی به بهبود وضعیت وخیم اقتصادی فعلی داشته باشندودوسال باقیمانده دولت بدعهد وخلف وعده بهتراز6سال گذشته برای اقشارآسیب پذیر نخواهدبود وفاصله طبقاتی باپرداختیهای ناعادلانه فعلی برنامه وبودجه چندبرابرخواهدشد
دروغ، دزدی، اختلاس، آمار اشتباه، اجحاف به حقوق بگیران از دلایل اصلی کاهش راندمان‌ دولت است
بادرود،ازطلاگشتن پشیمان گشته ایم مرحمت فرماییدمارامس کنید کاش مارابرگردانید به همان حقوق ۳۰۰۰تومانی سال ۱۳۶۰ونرخ اجناس واقلام همان زمان
تشخیص خوبی داده اید که عصا وارد کرده اید زیرا به علت سوئ تغذیه بزودی بیشتر ملت معلول و نیازمند عصا خواهند شد.
وقتی یک راننده اتوبوس که 8×9را با شمردن انگشت می خواهد حساب کند رئیس جمهور یک مملکت شود وضع بهتر از این نخواهد بود حتی اگر آن کشور از نظر نفت اول باشد.
رییس جمهوری که قیمت گوشت رابا کربلایی که با قاچاق گوشت ایران اداره میشود مقایسه میکند واز مقایسه با کشورهایی چون ترکیه و کویت وعربستان و امارات وقطر وکره جنونبی وحشت دارند نباید انتظاری بهترازتورم لجام گسیخته فعلی داشته باشیم حضرات بی تدبیری وبی کفایتی خودشان رادراداره امورکشور تلاش مفتضحانه مینمایند با مقایسه با کشورهایی که مدیریتشان بدترازخودشان است توجیه نمایند
چرای این دولتیهای گرامی به فکرکارگرنیستن.........یعنی بااین کارشون باروحانی تا1400؟.....................................؟؟؟؟؟؟؟
چرا یارانه بازنشسته فرهنگی را قطع کرده اید ؟ این بی عدالتی است که ثروتمندان یارانه بگیرند ولی بازنشسته فرهنگی با حقوق زیر سه میلیون را قطع کنید ... دولت ثروتمندان
بحث 400 تومان افزایش حقوق بهتره که انجام نشه چون دردی را دوا نمکند وان فاصله طبقاتی هم چنان باقی میماند یگ ادم منصف دراین مملکت نیست سوابق کاری مدارک وتخصص وسال تحصیلی وغیره را برسی هرکه حق خود برساند وعدالت رعایت کند نه ادم منصف با خدا وجود ندارد وهمه ...........
آیاکسانی که افزایش 400000تومن براحقوق سال آنده رابااین تورم درنظرگرفته اندخودشون میتونن بااین حقوقازندگی کنن یزره خودتونا جای مردم بدبخت بزارین جمع کنیداین گدابازیهارو یزره جلوی این دزدیهای میلیلردی روبگیرین همه پیزدرست میسشه .
اقایان مسئول تا ۳۰میلیون حقوق و درامد دارند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر