بازدید 2299

آمریکا یک شرکت روسی را ۸۵۰ میلیون دلار جریمه کرد

کد خبر: ۸۸۴۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷ 08 March 2019

وزارت دادگستری آمریکا بزرگترین اپراتور موبایل روسیه را به دلیل دادن رشوه به پرداخت ۸۵۰ میلیون دلار محکوم کرد.

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، بزرگترین شرکت اپراتور موبایل روسیه MTS با پرداخت ۸۵۰ میلیون دلار جریمه به وزارت دادگستری آمریکا مبنی بر اتهامات وارده برای دادن رشوه به یک مقام دولتی ازبکستانی بمنظور دسترسی به بازار مخابرات این کشور موافقت کرد.  

در همین حال شرکت اپراتور موبایل MTS روسیه در بازار ثانویه بورس نیویورک قرار دارد که بصورت داوطلبانه برای حل و فصل این پرونده با کمیسیون بورس و اوراق بهادر ایالات متحده و وزارت دادگستری آمریکا وارد عمل شده است.  

این شرکت بزرگ اپراتور روسی اعلام کرد موافقت برای بازجویی در مورد شرکت فرعی MTS در ازبکستان از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ میلادی به پایان رسیده است و جریمه از منابع مالی شرکت MTS که در سه ماه سوم سال ۲۰۱۸ میلادی ذخیره کرده است، پرداخت خواهد شد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادر آمریکا اطلاعات ارائه شده را تایید و اعلام کرد صرفه نظر از جرایم قضایی و مدنی، شرکت MTS  برای پذیرش نظارت مستقل برای حداقل ۳ سال موافقت کرده است.   این نهاد آمریکایی اعلام کرد MTS حداقل ۴۲۰ میلیون دلار پرداخت غیرقانونی به شرکت های بی نام انجام داده است که توسط یک مقام رسمی ازبکستانی کنترل می شدند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادر آمریکا اعلام کرد شرکت اپراتور موبایل MTS روسیه برای تقریبا یک دهه درگیر پرداخت های مخفیانه صدها میلیون دلاری به یک مقام ارشد فاسد ازبکستانی بوده است.

البته شرکت MTS فعالیت های خود را در ازبکستان ۲ سال قبل متوقف کرد. به گفته مقامات MTS این حل و فصل و به این شرکت اجازه تمرکز کامل برای انجام استراتژی تجارت شرکت MTS بمنظور تبدیل شدن به یک کمپانی درجه یک در حوزه مخابرات دیجیتال می دهد.

بر پایه این گزارش، در اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی شرکت VimpelCom که دومین اپراتور بزرگ روسیه است برای پرداخت جریمه ۷۹۵ میلیون دلاری به وزارت دادگستری آمریکا و رگولاتورهای هلندی بر سر پرونده ای مشابه توافق کرده بود. این شرکت روسی به همراه شرکت فرعی خود در ازبکستان متهم به دادن رشوه به یک مقام ارشد برای بدست آوردن بازار ازبکستان بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان