بازدید 5436

‌اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل فرودگاه قم‌

کد خبر: ۸۸۳۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 07 March 2019

‌عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ۵۰ میلیارد تومان ویژه تکمیل پروژه نیمه کاره فرودگاه قم اختصاص یافت.

‌به گزارش «تابناک» به نقل از ‌ایسنا، احمد امیرآبادی فراهانی شامگاه چهارشنبه در هشتاد و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری عنوان کرد: با مطالعه بودجه سال ۹۸ شهرداری قم، نکات مثبتی را در پیش بینی های بودجه ای دیده ایم.

نماینده مردم قم در مجلس ‌با اشاره به برخی از این نکات مثبت اظهار کرد: نسبت بودجه عمرانی به جاری شهرداری قم، ۸۰ به ۲۰ است که رقمی مثبت در جهت آبادانی به شمار می رود. ‌همچنین در این بودجه شفافیت و انظباط مالی و توازن منطقه ای بین مناطق محروم و برخوردار قم دیده می شود.

امیر آبادی فراهانی خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهم در این بودجه، استفاده از روش های سنتی و افزایشی است در حالی که باید به سمت عملیاتی شدن پیش رود.

وی اظهار کرد: پس از ۴۰ سال در مجلس شورای اسلامی امسال برای اولین بار به بودجه شرکت‌های دولتی رسیدگی شد که در این راستا بیش از ۹۰۰ هزار میلیارد تومان از بودجه‌های دولتی در اختیار شرکت‌های دولتی قرار گرفت.

نماینده مردم قم در مجلس گفت: شرکت‌های دولتی همان حیاط‌ خلوت دولت و سازمان‌های وابسته نیز حیات خلوت شهرداری است و باید نظارت ویژه‌ای بر عملکرد و هزینه کرد آن‌ها انجام پذیرد.

وی متذکر شد: بودجه ۳۰۰ میلیارد تومانی سازمان‌های وابسته به شهرداری رقم قابل‌توجهی است و حتما نیاز به نظارت دارد.

امیرآبادی فراهانی گفت: یکی از شاخصه های مثبت بودجه سال ۹۸ شهرداری قم، افزایش اختیارات شهردار در انجام معاملات است که می تواند در عمران و آبادانی شهر موثر باشد.

وی افزود:خوشبختانه در بودجه سال ۹۸ کشور، تعیین تکلیف دیون دستگاه‌های اجرایی به شهرداری‌ها قطعی شده است و یک رقم ویژه ای به آن اختصاص یافت.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ضمنا در این بودجه در جهت اجرای پروژه ها، رقم خوبی برای فاینانس در نظر گرفته شده است. ‌در جهت محرومیت زدایی به خصوص در نواحی حاشیه ای شهر، اعتبار قابل توجهی در مجلس ویژه بسیج تصویب شد که در قالب گروه‌های جهادی عملیاتی می شود.

امیرآبادی فراهانی بیان کرد: ۵۰ میلیارد تومان ویژه تکمیل پروژه نیمه کاره فرودگاه قم اختصاص یافت. ‌در راستای تکمیل فرودگاه قم، یک بانک خصوصی اعلام آمادگی کرده است اما در ابتدا باید وضعیت معارضین طرح مشخص شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس‌ افزود: موضوع خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید برای نادگان حمل و نقل عمومی شهر قم در حال بررسی در شورای اقتصادی است که به زودی نهایی می شود و در روزهای پایانی سال این اتوبوس ها وارد شهر خواهد شد.

وی گفت: سهم شهرداری‌ها درمالیات سوخت ۳۲۰۰ میلیارد تومان بود که در سال ۹۷ ، در قالب یارانه ها در میان مردم توزیع شد اما در بودجه سال آینده این میزان اعتبار به شهرداری ها و دهیاری تخصیص داده شده است.

امیرآبادی فراهانی افزود: شهرداری و شوراها باید به دولت کمک کنند، ما در شرایطی به سر می بریم که دشمن تلاش دارد نظام را ناکارآمد نشان دهد، نباید فراموش کرد که همه در یک کشتی سوار هستیم و نباید هر کس فقط منافع خود را ببیند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۱۴
بعله خوب فرودگاه در فاصله 70 کیلومتری خیلی دوره باید باید نزدیکتر !!
من موندم قم با فاصله 130 کیلومتریش تا تهران فرودگاه برای چیشه؟ میخوان کجا برن؟ از اون طرف هم با 100 کیلومتر میتونن برن اراک برای پرواز. کاش با این پولها بشه کارهای واجبتر کرد تا دیگه فززندان این مملکت توی روستاها با بخاری های نفتی معیوب جزغاله نشوند. و خیلی کارهای عام المنفعه ی دیگر.....
چرا از فرودگاه امام استفاده نمی کنند ؟!
کار واجب تر نداشتیم؟
مملکتی که هوا پیما نداره فرودگاه جدبد میخواد چکار؟
اونم در جایی که بین تهران و قم فرودگاه هست
آخه چه کاریه، همون فرودگاه امام رو درست کنید که مایه آبروریزی، وقتی در 90 کیلومتری قم فرودگاه هست چه کاری فرودگاه بسازین توی قم عجب بابا
باتوجه به نزدیکی فرودگاه امام به شهر قم،ساخت فرودگاه در قم چه توجیهی دارد ،چرا پروژه ها اولویت بندی ندارند؟؟؟!!!
واقعا قم نیاز به فرودگاه داره اون هم وقتیکه فاصله شهر قم تا فرودگاه امام کمتر از 90 کیلومتر هست. در دوره ای که این همه گرفتاری مالی و مشکل داریم
واقعا که.............
فرودگاه قم ،فرودگاهی مدرن با بهترین امکانات بود که احداث آن نیز رشد خیلی خوبی داشت،اما متاسفانه کمی قبل از راه اندازی متروک شد. اما این فرودگاه بهره بردار و سرمایه گذار خصوصی دارد و اختصاص بودجه دولت در این زمینه مبهم است مگر اینکه در وضعیت حقوقی آن تغییراتی بوجود آید.
قم؟
فرودگاه؟
از محل بودجه کشور؟
در اتحادیه اروپا ساخت فرودگاه جدید در 400 کیلومتری فرودگاهی دیگر ممنوع است اما اینجا ؟!! با وجود 2 فرودگاه امام خمینی و مهر آباد در نزدیکی قم باز هم شاهد اتلاف منابع مالی هستیم.
مگر فاصله قم تا فرودگاه امام چقدر است؟
واقعا لازم داره؟!
این کار توجیه اقتصادی نداره.مگه فاصله قم تا فرودگاه امام چقده
کاش بجای کارهای سلیقه ای بودجه رو درجای درستش خرج میکردن .
آخه قم فرودگاه براي چي ميخواد ؟ پول ملت را الكي حرام ميكنيد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل