بازدید 2692

قیمت طلا کاهش یافت

با افزایش ارزش بازارهای بورس و دلار، قیمت طلا به 1280.70 دلار در هر اونس کاهش یافت.
کد خبر: ۸۸۳۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰ 06 March 2019

به گزارش فارس به نقل از رویترز، پس از اینکه قیمت طلا از کمترین رقم 5 هفته گذشته در جلسه گذشته فاصله گرفت، به علت افزایش ارزش بازارهای بورس کاهش یافت و در عین حال افزایش ارزش دلار از دیگر عوامل کاهش قیمت این فلز گران‌بها بود.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 1.85 دلار کاهش 1286.16 دلار فروخته شد. این فلز گران‌بها جلسه گذشته تا 1280.70 دلار کاهش یافت که کمترین قیمت از 25 ژانویه تاکنون به شمار می‌رود.

با امید به اجرای محرک‌های اقتصادی در چین، بازارهای بورس این کشور رشد کرد و سبب شد تا بازارهای بورس آسیا در معاملات امروز رشد داشته باشند اما تنش‌های منطقه‌ای مانع از افزایش بیشتر شد.

ارزش شاخص دلار در نزدیکی بالاترین رقم 2 هفته گذشته باقی ماند.

به گفته تحلیلگران، بازارها در مورد اختلافات تجاری میان آمریکا و چین اندکی محتاط هستند و در انتظار تحولات در مذاکرات دو کشور هستند.

اما مایک پامپئو،  وزیر خارجه آمریکا گفت ترامپ هرگونه توافق تجاری که عالی نباشد را رد خواهد کرد اما همچنان بر روی یک توافق در حال کار کردن هستند.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، از نظر فنی، انتظار می‌رود طلا بالای 1283 دلار در هر اونس نوسان کند زیرا به نظر می‌رسد که در اطراف این سطح قیمتی ثابت شده است.

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان تا این زمان در سال جاری میلادی 2.7 درصد کاهش یافته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر