بازدید 3677

آمریکا باید تسلیحات هسته‌ای خود را از اروپا برچیند

کد خبر: ۸۸۳۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۷ 06 March 2019

نخست وزیر روسیه گفت که آمریکا باید تسلیحات هسته ای در اروپا را به خاک خود بازگردانده و زیرساخت هسته ای مستقر در این قاره را منهدم نماید.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، «دیمیتری مدودف» نخست وزیر روسیه روز سه شنبه اظهار داشت که آمریکا باید زرادخانه هسته‌ای خود در خاک اروپا را به کشورش بازگرداند و زیرساخت هسته‌ای مستقر در قاره سبز را منهدم نماید.

مدودف در گفتگو با روزنامه «لوگزمبرگر ورت» چاپ لوکزامبورگ تأکید کرد که «چنانچه تسلیحات هسته‌ای آمریکا به خاک آمریکا بازگردد، همگان به آرامش می رسند».

نخست وزیر روسیه در ادامه با انتقاد از رزمایش‌های جنگ هسته‌ای که ائتلاف نظامی ناتو در قاره اروپا اجرا کرده است، گفت: «این بازی‌های جنگی هیچ ثمری به جز تشدید نگرانی‌های غیرضروری نخواهد داشت».

مدودف همچنین به این نکته مهم اشاره کرد که «این آمریکا بود که از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد (INF) خارج شد و نه روسیه»؛ پیمانی که هم مسکو و هم واشنگتن را از توسعه و استقرار موشک‌های بالستیک و کروز زمین پایه با برد میان ۵۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر باز می‌دارد.

گفتنی است که پیش از اظهارات اخیر مدودف، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه در واکنش به خروج آمریکا از پیمان INF در اوایل ماه فوریه، مشارکت روسیه در پیمان مذکور را به حالت تعلیق درآورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها