بازدید 3225

کفش مناسب و راحت چه ویژگی‌هایی دارد؟

کد خبر: ۸۸۳۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱ 05 March 2019

دبیر انجمن طب فیزیکی با اشاره به ویژگی‌های کفش راحت و مناسب، گفت: ممکن است به دلیل کفش نامناسب نیروی بدی به مچ پا منتقل شود و این نیرو به زانو، لگن و کمر برسد.

به گزارش ایسنا، سید احمد رئیس‌السادات درباره تأثیر پوشش کفش بر سلامت، ‌ گفت: هر فرد مدت زمانی بیرون از منزل با کفش به سر می‌برد و در منزل هم از دمپایی یا صندل استفاده می‌کند. بنابراین استفاده از کفش تأثیرات متقابلی بر بدن انسان دارد.

وی درباره ویژگی‌های کفش مناسب، افزود: اندازه، جنس و تناسب با شرایط فیزیکی کفش حائز اهمیت است. حتی افراد نرمال برای استفاده‌های مختلف مانند پیاده‌روی یا کوهنوردی و مهمانی نیاز به استفاده از کفش‌هایی با نشان‌های تجاری مختلف دارند. علاوه بر این، بحث سن هم در پوشش کفش مطرح است و گاهی نیز فردی به تناسب بیماری، دیابت یا ناهنجاری پا از نوعی کفش خاص استفاده می‌کند.

دبیر انجمن طب فیزیکی ادامه داد: مهم‌ترین موضوع در استفاده از کفش، راحتی فرد است. یعنی کفش خوب آرامش بیشتری نصیب شما می‌کند. اگر در طولانی مدت کفش ما تنگ یا گشاد باشد، تأثیر فیزیکی روی پا می‌گذارد و تبدیل به میخچه یا مشکلات پوستی می‌شود. اگر یک نفر حساسیت داشته باشد یا به دلیل دیابت، عروق ریز پا دچار تنگی شده یا به دلیل بیماری‌های مختلف اعصاب حسی در بخش پا کمتر باشد، ممکن است متوجه این فشار نشوند و موجب زخم شده و دیر هم التیام یابد.

رئیس‌السادات درباره اهمیت استفاده از کفش مناسب، تأکید کرد: بعضی معتقدند مفاصل بدن مانند زنجیرهای متصل به یکدیگر هستند و اگر قسمتی از این زنجیره دچار مشکلی شود، به قسمت‌های دیگر آسیب وارد می‌کند. به عنوان مثال، ممکن است به دلیل کفش نامناسب نیروی بدی به مچ پا منتقل شود و این نیرو به زانو، لگن و کمر برسد.

وی با بیان اینکه ممکن است بعضی از مشکلات ما با استفاده از کفش مناسب برطرف یا کمتر شود، اظهار کرد: ممکن است فردی ناهنجاری در کمر یا لگن داشته باشد، اما دکتر به او توصیه کند که با استفاده از کفش خوب بخشی از مشکلاتش برطرف می‌شود.

رئیس‌السادات که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، در خصوص استفاده از کفش‌های پاشنه بلند و کوتاه نیز گفت: هم کفش‌های پاشنه بلند و هم پاشنه کوتاه می‌توانند مشکل‌ساز باشند، اما بهترین پاشنه برای خانم‌ها سه تا چهار سانتی‌متر است و بیشتر یا کمتر از آن ممکن است فرد را دچار مشکل کند. در بعضی افرادی که خارپاشنه دارند، پاشنه بلندتر ممکن است کمی کمک کننده باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر