بازدید 3703
۱

رأی پرونده ایران مال تا آخر سال صادر می‌شود

کد خبر: ۸۸۳۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ 05 March 2019

شهردار منطقه ۲۲ شهرداری تهران گفت: مراحل رسیدگی به پرونده ایران مال در حال اتمام است و تا آخر سال رأی آن صادر می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، علی نوذر‌پور شهردار منطقه ۲۲ شهرداری تهران اظهار کرد: مراحل رسیدگی به پرونده ایران مال در حال اتمام است و تا آخر سال رأی آن صادر می‌شود.

وی با اشاره به جزئیات این پرونده که به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال شده است، افزود: برخی تصور می‌کردند که ایران مال بیش از ظرفیت اکولوژیک منطقه بارگذاری کرده است، در حالی که این کار صورت نگرفته و تخلف ایران مال به خاطر ۱۶ هزار متر مربع مغایر با پروانه است.

شهردار منطقه ۲۲ شهرداری تهران با بیان اینکه تراکم پهنه‌ای که ایران مال در آن مستقر شده ۵۲۰ درصد است، گفت: آنچه هم که در پروانه ارائه شده ۳۰۵ درصد و این میزان زیر تراکم مجاز است، به این معنی که تخلفی خارج از تراکم منطقه وجود ندارد.

نوذرپور تصریح کرد: پروانه‌ای که برای مجموعه صادر شده یک میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع است و آنچه مالک اجرا کرده یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مربع است که کم‌تر از پروانه ساخت است.

بیشتر بخوانید: مالک ایران مال ۶ بار درخواست تغییر نقشه داشته است/ برنامه‌ای برای بررسی بازنشستگی افشانی در شورا نداریم

وی در خصوص تخلفی که موجب شد شهرداری پرونده را به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال کند، افزود: مغایرت در کاربری سبب ارسال پرونده به کمیسیون ماده ۱۰۰ شد.

شهردار منطقه ۲۲ شهرداری تهران تصریح کرد: در بعضی بخش‌های این پروژه کاربری که پارکینگ بوده به نوع دیگری از کاربری تبدیل شده است که از نظر مقررات شهرسازی تخلف محسوب می‌شود.

وی افزود: هر آنچه که برخلاف مفاد پروانه رخ دهد، تخلف محسوب می‌شود و با آن برخورد می‌کنیم.

نوذر‌پور خاطر گفت: در هر صورت سازنده می‌تواند در زمان مقرر اصلاحیه بگیرد، چنانچه قبل از آن هم ۷ بار اصلاحیه گرفته بود، اما در حال حاضر چون اصلاحیه گرفته نشده از نظر شهرداری تخلف محسوب می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
۱میلیون ۶۰۰هزار برای ۲فاز این مجموعه بوده.نه فقط فاز۱ که یک میلیون و سیصدهزار ساخته شده.
البته اگه فاز ۲ فقط ۳۰۰هزار مترمربع باشه این مطلب درسته ولی ۳۰۰هزار در برابر ۱۶۰۰هزار رو فاز تعریف نمی کنن. فاز دوم شامل آسمان خراشه که اگه در کوچکترین مقیاس حدود ۷۰طبقه باشه، مساحتش بیشتر از ۱میلیون متر مربع خواهد بود.
تخلف از این واضع تر.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار