بازدید 2645
تزریق نقدینگی داروی ُمسکن صنعت خودروسازی؛

پیشرفت در صنعت خودروسازی در گرو تغییر ساختار مالکیت ها است

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس با بیان اینکه بهره وری نیروی انسانی صنعت قطعه‌سازی پایین است، گفت:پیشرفت در صنعت خودروسازی در گرو تغییر ساختار مالکیت چهارچرخ‌ها است.
کد خبر: ۸۸۳۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹ 05 March 2019

رضا انصاری عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به علت فروش فوری خودروسازان، گفت: براساس صحبت‌های انجام گرفته مقرر شد خودروسازان ۲۰ درصد از تولیدات خود را به فروش فوری و ۸۰ درصد را برای عمل به تعهدات اختصاص دهند. در صورتی که خودروسازان ۲۰ درصد از ظرفیت تولیدی خود را در فروش فوری ثبت‌نام کنند مشکلی در روند تحویل ایجاد نخواهد شد مشکل از جایی شروع می‌شود که این ثبت نام‌ها بیش از 20 درصد ظرفیت تولید باشد.
خط تولید خودرو

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید دید فروش فوری انجام گرفته توسط خودروسازان متناسب با ظرفیت تولید آنها است یا نه، افزود: خودروسازان حدود چهار ماه از تحویل به موقع خودروهای پیش فروش شده عقب هستند. نکته حائز اهمیت این است که تحویل خودروهایی مانند برلیانس که با همکاری شرکت‌های چینی تولید می‌شود با تاخیر بیشتری همراه است.

تزریق ۴ هزار میلیارد تومان به خودروسازی

وی اظهار کرد: تزریق ۴هزار میلیارد تومان به صنعت خودروسازی برای پرداخت مطالبات قطعه‌سازان می‌تواند کمک شایانی به این شرکت‌ها برای عمل به تعهدات باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در صورتی که منابع مالی و نقدینگی مورد نیاز خودروسازمان تامین نشود مشکل تأمین قطعه مجدد در تابستان سال آینده تکرار می‌شود. دولت و بانک مرکزی باید تدابیر لازم برای تامین نقدینگی مورد نیاز خودروسازان را اتخاذ کند.

افزایش تولید داخلی راهکار خروج از بحران در صنعت خودروسازی

انصاری با اشاره به تاثیر ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک بر ساماندهی بازار چهارچرخ‌ها، تصریح کرد: این اقدام تاثیر چندانی بر ساماندهی بازار خودرو ندارد راهکار خروج از این شرایط افزایش ظرفیت تولید داخل است.

نرخ ارز یکی از اصلی‌ترین پارامترهای اثرگذار بر قیمت خودرو

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در صورتیکه ۵ تا ۱۰ درصد ظرفیت تولید داخل، خودرو وارد کشور شود التهاب بازار تاحدود زیادی کاهش پیدا می‌کند البته برای تحقق این مهم باید منشا ارز از داخل نباشد چراکه یکی از پارامترهای اثرگذار بر قیمت خودرو نرخ ارز است.

وی گفت: منابع لازم برای واردات خودرو باید منشاء خارجی داشته باشد مثلا واردات خودرو برای ایرانیان سرمایه‌دار خارج از کشور فراهم شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاه به دلایل افزایش قیمت قطعات خودرو در بازار شب عید، گفت: در صورتی که میزان تولید قطعه افزایش پیدا کند از یک ‌سو در تولید خودرو بیشتر می‌شود و از سوی دیگر قطعات مورد نیاز بازار تامین می شود.

تزریق نقدینگی به صنعت خودروسازی داروی ُمسکن است

انصاری با بیان اینکه شرایط اورژانسی به تدابیر اورژانسی نیاز دارد، اظهار کرد: در حال حاضر اصلی‌ترین راهکار برای ساماندهی مشکلات حوزه خودروسازی تامین نقدینگی است اما این نقدینگی داروی مُسکن است و نمی‌تواند در درازمدت پاسخگوی مشکلات باشد.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس با اشاره به درمان اصلی مشکلات موجود در خودروسازی، خاطرنشان کرد: باید دید کشورهای توسعه یافته مانند کره جنوبی چند درصد از درآمدهای خود را صرف تحقیق و پژوهش در زمینه خودروسازی می‌کنند.

در صنعت خودروسازی ایران علاوه بر بهره‌وری پایین نیروی انسانی به ارتقا و توسعه تکنولوژی از طریق تحقیق توجهی نمی‌شود

بهره وری نیروی انسانی صنعت قطعه‌سازی پایین است

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه بهره وری نیروی انسانی صنعت قطعه‌سازی پایین است، اظهار کرد: در صنعت خودروسازی ایران علاوه بر بهره‌وری پایین نیروی انسانی به ارتقا و توسعه تکنولوژی از طریق تحقیق توجهی نمی‌شود. در نتیجه این صنعت در حوزه تحقیق و توسعه عقب افتاده است و این امر باعث افزایش هزینه‌ها شده است.

وی با بیان اینکه صنعت خودروسازی کشور توانایی رقابت ندارد، تاکید کرد: در صورتی که صنعت قطعه‌سازی در طول 40 سال گذشته به دنبال پیشرفت از طریق تحقیق و توسعه بود در حال حاضر نه تنها می‌توانست نیاز خودروسازان داخلی را تامین کنند بلکه قادر به صادرات نیز بود در حالیکه این مهم محقق نشده است.

مادامی که ساختار مالکیت بنگاه‌های خودروسازی اصلاح نشود ما نمی‌توانیم ادعا کنیم صنعت خودروسازی داریم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ما صاحب صنعت خودروسازی نیستیم، تأکید کرد: در واقع ما صنعت مونتاژکار هستیم. پیشرفت در این حوزه در گرو تغییر ساختار مالکیت خودروسازی است مادامی که ساختار مالکیت بنگاه‌های خودروسازی اصلاح نشود ما نمی‌توانیم ادعا کنیم صنعت خودروسازی داریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی