بازدید 4111

پزشکان در سال چه میزان فرار مالیاتی دارند؟

کد خبر: ۸۸۳۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۴ 05 March 2019

عضو کمیسیون اجتماعی گفت: استفاده از دستگاه کارتخوان در مطب پزشکان اجباری شد تا جلوی پزشکانی که فرار مالیاتی داشتند گرفته شود.

به گزارش «تابناک»، عباس گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه پس از مصوبه مجلس مبنی بر نصب کارت‌خوان در مطب پزشکان فضا‌های سازی‌هایی علیه مجلس و نمایندگان صورت گرفت، گفت: اگر پزشکان اذعان دارند که مالیات می‌پردازند نباید ابایی از ذکر این موضوع در قانون و نصب دستگاه پوز داشته باشند.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از پزشکان مالیات خود را به سازمان مالیاتی پرداخت می‌کنند، افزود: برخی از پزشکان دستگاه کارتخوان در مطب ندارد و بیمار را مجبور می‌کنند به صورت نقد بپردازد و بعضا دستگاه کارت‌خوان خود را به نام شخص دیگری ثبت می‌کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه همه در برابر قانون برابر هستند و هیچ صنفی بر صنف دیگر برتری ندارد و مالیات بر درآمد را همه باید پرداخت کنند،ادامه داد: درحال حاضر هر ماه مالیات کارمندان از آنها کسر می‌شود و لذا پزشکان هم از این موضوع مستثنا نیستند و اینکه مصوبه را بی‌احترامی به پزشکان تلقی کنیم، کم‌لطفی در حق این مصوبه و انحراف از اهداف آن است.

گودرزی با یادآوری اینکه طبق آمار سازمان امور مالیاتی پزشکان 150 میلیارد تومان مالیات می‌پردازند، تصریح کرد: این در حالی است که براساس گزارشات سازمان امور مالیاتی پزشکان باید سالانه 700 میلیارد تومان مالیات پرداخت کنند و طبق آمار مرکز پژوهش‌ها پزشکان باید 6800 میلیارد تومان مالیات پرداخت کنند که میزان پرداختی آنها بسیار کمتر از آمار ذکر شده این 2 نهاد است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با ابراز اینکه شایسته نیست در جامعه‌ای که اقشار کم درآمد ماهانه مالیات خود را پرداخت می‌کنند عده‌ای که درآمد بالا دارند مالیات ندهند، گفت: در حدود 30 الی 40 هزار میلیارد فرار مالیاتی وجود دارد، اگر این مسائل اصلاح نشود نظام بودجه‌ریزی ما نظام غلطی خواهد بود.

بروجردی تاکید کرد: همه باید مالیات پرداخت کنند و جامعه پزشکان هم مستثنا نیستند و این موضوع تبدیل به قانون شد تا جلوی پزشکانی که فرار مالیاتی داشتند را بگیرد بنابراین شخصی که اهل پرداخت مالیات باشد از این مصوبه مجلس احساس نگرانی نمی‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۱۲
پزشکها تا 40سالگی درس می خونند شب نخوابی می کشند بعد همه گیر دادن به پزشکها که چقدر درامد دارند بعد آرایشگرها برای یک شب آرایش عروس کلی درامد دارند طراحهای ناخن سه ماه دوره می بینند کلی پول پارو می کنند کسی باهاشون کاری نداره...ما فقط خطاهای پزشکها رو میبینیم اینکه جون خیلی از ما رو نجات میدن نمیبینیم...
مشکلی نیست
پزشکان عزیز ویزیت هاشون رو به بهانه پرداخت مالیات بیشتر می کنن، به مراجعه کننده ها هم میگن دستگاه پوزمون خرابه وجه نقد بدید!
نصب پوز کار خوبیه ولی کارا نیست
باید به حسابهای بانکی و اموال این قشر و وابستگانشون مراجعه بشه تا میزان دقیق دارایی شون و اینکه آیا مالیاتش پرداخت شده یا نه مشخص بشه.
ضمن اینکه تا نظام مالیاتی ما از اساس اصلاح نشه نمیشه امیدی به دریافت عادلانه مالیات داشت.
تا زمانی که زیر میزی هست
تا زمانی که مودی که به تکالیف قانونی ش عمل میکنه ولی صرفا به واسطه نظر شخصی یک ممیز مالیاتی مجبور میشه مالیات اضافی پرداخت کنه و نه رئیس امور مالیاتی و نه هیات حل اختلاف مالیاتی حاضر نیستند به ادله و اظهارات مودی حتی گوش بدن.
تا زمانی که درآمد دولت وابسته به اخذ مالیاته و روسای امور مالیاتی درگوشی به مودیان میگن دستور رسیده که تا میتونید مالیات بگیرید
و تا زمانی که همه این مشکلات وجود داره...
در اروپا حقوق یک پزشک 3 برابر یک کارگر است و در ایران درآمد یک پزشک متخصص 1000 برابر یک کارگر است. در اروپا از پزشک 70 درصد مالیات میگیرن و از کارگر هیچ مالیاتی نمیگیرن. در ایران از پزشک مالیات نمیگیرن (نمیتونن بگیرن چون دورشون میزنن) و از کارگر 10 درصد مالیات میگیرن.
چرا دکترا نباید مالیات بدهند . کجای دنیا دکترها مالیات نمیدهند که در ایران این قشر میگند نباید مالیات بدیم ؟؟؟؟؟ چطور. معلم فللک زده و استاد دانشگاه که به اینا درس داده اند باید مالیات بدند ولی اینا تافته جدا بافته هستند. ؟؟؟؟
تابناک جان، یه لطفی هم بکن یه گزارش مبسوط در بیار از سالها درس خوندن برای قبولی در کنکور پزشکی در حالیکه بقیه دارن کیف دنیا را میکنن و 7 سال طاقت فرسا تحصیل برای گذروندن دوره پزشکی عمومی در دانشگاه های دور از محل زندگی دانشجوهای جوانی که تا اون موقع حتی یک شب هم از خونه دور نبودن و بعد از اون سالها تلاش برای قبولی در امتحان رزیدنتی با وجود اجبار به تامین هزینه های زندگی یا خانواده و همچنین 4 سال جهنمی دوران رزیدنتی که مثل یک موجود دو حرفی بدون هیچ قدردانی و دستمزدی کمتر از یک کارگر ساده که مردم متوجه بشن یک متخصص برای اینکه شیک اونجا بشینه و پول پارو کنه چه کشیده و بعد این مقایسه را ربط بده به از ما بهترون بعضا بی سوادی که با رانت و پشت هم اندازی تریلیارد تریلیارد پول میبرند و هیچ نظام مالیاتی هم سراغشون نمیره
خیلی جالبه که همسر من که پزشک هستن از بدو تاسیس مطب از کارتخوان استفاده کرده اند و اطلاعات واریزی را در اختیار اداره مالیات قرار داده اند ولی اداره مالیات قبول نمی کند و بدون هیچ مدرکی میزان درآمد ایشان را سه برابر اعلام کرده . ما که مطب را تعطیل کردیم که بدهکار دارائی نباشیم ولی خلاف عده ای را پای همه ننویسید و مردم را نسبت به پزشکان بد بین نکنین. ضمنا بد نیست میزان درآمد آرایشگاه ها ، عمده فوشان و ... را هم دقیق حساب کنند البته اگر میتوانند.
لطفا ميزان فرار ماليلتي و تعرفه وكلاي محترم، بازاريان عزيز و دلالان را هم معين بفرماييد.
در آمریکا پزشک 6500 دلار حقوق میگیره و کارگر 4500 دلار .یعنی یک کارگر حداقل دو سوم یک پزشک حقوق و درآمد داره میشه بفرمایین چرا اینجا اونطوری نیست ؟ به بی عدالتی در درآمد ها پایان دهید
پزشکان یا در مراکز دولتی کار می کنند که حدود ۵۰ درصد درامد آنها به عنوان مالیات کسر می شود یا در مطب خصوصی هستند که بیمه ها قبل از پرداخت فرانشیز مالیات آنها را کسر می کنند دیگه کجا فرار مالیاتی دارند؟
در ضمن وکلا ، آرایشگاه های زنانه، دفاتر ثبت اسناد ، بار فروشان، طلا فروشان و.... یک صدم پزشکان هم مالیات نمی دهند
اگر مرد هستید از همه کارتخوانها تمام اصناف ۱۰ درصد به حساب دولت بریزید.
بابا ول کن این قضیه فرار مالیاتی پزشکان رو.هرروز خبرش را میزنی که چی آخه
برو دنبال یه جریان دیگه جان مادرت
چرا ابنقدر اختلاف. یکی می گوید۷۰۰ میایارد باید بدهند دیگری می گوید ۶۸۰۰ میلیارد تومان؟
یه مدته دوباره گیردادن به پزشک هاشروع شده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار