بازدید 12260
پیمانه اقتصادی؛

بازار طلا و ارز بر مدار کاهش/ پرونده یک خودروساز در تعزیرات؛ فرصت سه روزه به خودروسازان برای ایفای تعهدات/ صدور مجوز برای واردات ۶۰۰ هزار تن شکر/ افزایش نرخ تورم در کشور‌های اروپایی به ۱.۵ درصد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون جهش سهام با نزدیک شدن چین و آمریکا به توافق تجاری، افت دسته‌جمعی «تسه‌ها» در بازار اوراق مسکن، دلار ارزان‌تر از دیروز، طلا و سکه ۱۱ درصد ارزان شده است، عربستان ۳۳۴ میلیون دلار به حساب بانک مرکزی اردن واریز کرد، صادرات غیر نفتی امسال ۴۰ میلیارد دلار است، مردم مرغ گران‌تر از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان نخرند، خروج ارز برای واردات ۱۶۶ تن سنجاق قفلی به کشور و تهدید مشاغل از سوی خودرو‌های برقی را در بر دارد.
کد خبر: ۸۸۲۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 05 March 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

 

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون جهش سهام با نزدیک شدن چین و آمریکا به توافق تجاری، افت دسته‌جمعی «تسه‌ها» در بازار اوراق مسکن، دلار ارزان‌تر از دیروز، طلا و سکه ۱۱ درصد ارزان شده است، عربستان ۳۳۴ میلیون دلار به حساب بانک مرکزی اردن واریز کرد، صادرات غیر نفتی امسال ۴۰ میلیارد دلار است، مردم مرغ گران‌تر از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان نخرند، خروج ارز برای واردات ۱۶۶ تن سنجاق قفلی به کشور و تهدید مشاغل از سوی خودرو‌های برقی را در بر دارد.

صدور مجوز برای واردات ۶۰۰ هزار تن شکر

یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی، در گفت وگو با مهر، از صدور مجوز برای واردات ۴۰۰ تا ۶۰ هزار تن شکر در سال ٩٨ توسط کارخانجات چغندر قند خبر داد. وی با بیان اینکه واردات این کالا توسط کارخانجات، در سال جاری ممنوع بوده است، افزود: دلیل این امر، کاهش ٣٠ درصدی تولید نیشکر در استان خوزستان است. این منبع آگاه اضافه کرد: به دلیل عدم تأمین حقابه کشاورزان خوزستانی، تولید نیشکر از ٩٠٠ هزار تن به ۶۰۰ هزارتنکاهش یافته که این میزان تولید، نیاز سه ماهه اول سال ٩٨ را تأمین می‌کند؛ اما برای سه ماهه دوم باید واردات انجام شود تا نیاز بازار تأمین شود. وی ادامه داد: این مقادیر در سه ماهه اول ٩٨ وارد کشور می‌شود.

عقب نشینی شاخص کل بورس در کانال ۱۶۴ هزار واحد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز یکشنبه، با کاهش ۲۰۴ واحدی معادل ۰.۱۲ درصد به رقم ۱۶۴ هزار و ۲۳۸ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۵۹ واحدی معادل ۰.۱۲ درصد به رقم ۴۷ هزار و ۵۶۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۸ واحدی معادل ۰.۰۹ رصد، عدد ۳۰ هزار و ۹۰۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۰ واحدی معادل ۰.۰۹ درصد به رقم ۲۱ هزار و ۶۵۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۷۰ واحد کاهش معادل ۰.۱۵ درصد را رقم زد و به سطح ۱۸۳ هزار و ۶۹۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۱۴ واحد کاهش معادل ۰.۲۵ درصد به رقم ۱۲۳ هزار و ۴۹۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۶۹ واحد افزایش معادل ۰.۱۲ درصد همراه بود و عدد ۳۱۵ هزار و ۲۷۶ واحد را به نمایش گذاشت. 

بازار طلا و ارز بر مدار کاهش/ پرونده یک خودرو ساز در تعزیرات؛ فرصت ۳ روزه به خودروسازان برای ایفای تعهدات/ صدور مجوز برای واردات ۶۰۰ هزارتن شکر/ افزایش نرخ تورم در کشور‌های اروپایی به ۱.۵ درصد

جهش سهام با نزدیک شدن چین و آمریکا به توافق تجاری

روز دوشنبه، با گزارش هایی از این که آمریکا و چین پس از یک سال جنگ تعرفه‌ای، به دستیابی به توافق تجاری نزدیک شده‌اند، سهام آسیایی رشد کردند، در حالی که با امید سرمایه‌گذاران به ثابت ماندن سیاست مالی فدرال‌رزرو، دلار افت کرد. وال‌استریت ژورنال گزارش داد که چین و آمریکا احتمالاً در اواخر این ماه به توافق تجاری دست خواهند یافت و رئیس‌جمهور ترامپ در دیدار با رئیس‌جمهور چین توافق تجاری را امضا خواهد کرد و تعرفه‌های وارد بر اکثر کالاهای چینی را کاهش می دهد.

این به دنبال آن مطرح می‌شود که ترامپ جمعه شب در اظهارات خود از چین خواست فوراً تعرفه‌های محصولات کشاورزی آمریکا را بردارد، چون مذاکرات تجاری به خوبی پیش می‌رود. او همچنین رسماً افزایش تعرفه‌های چین، از ۱۰ به ۲۵ درصد، را به تعویق انداخت. این تحولات ریسک‌پذیری را در بازارها بالا برد و شاخص ای‌مینی اس‌اندپی و داوجونز هر یک ۰.۴ درصد رشد کردند. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن توانست دومین روز پیاپی رشد خود را ثبت کرده و ۰.۱ درصد بالا بیاید. سهام استرالیایی ۰.۷ درصد رشد و سهام تحت شاخص نیکی ژاپن ۰.۸ درصد به ارزش خود افزودند و سهام شرکت‌های برتر چین یک درصد جهش کردند. شاخص آسیا اقیانوسیه بدون ژاپن ام‌اس‌سی‌آی، تا به اینجای امسال ۱۰ درصد رشد کرده است. ام سی‌اس‌آی ۳۰۰ این هفته پس از این که ام‌اس‌سی‌آی وزن سهام چینی را در شاخص‌های جهانی خود چهار برابر کرد، بهترین هفته خود از نوامبر ۲۰۱۵ تا کنون را ثبت کرد.

افت دسته‌جمعی «تسه‌ها» در بازار اوراق مسکن

اوراق تسهیلات مسکن اسفند 95 «تسه9512» در جلسه معاملاتی روز دوشنبه ضمن ثبت افت 5/ 2 درصدی به بهای 51 هزار و 766 تومان به فروش رفت. سایر سررسیدهای وام مسکن نیز در محدوده منفی معاملاتی قرار گرفتند. در روزهای اخیر تمرکز مسئولان‌ بیشتر بر کمبود عرضه مسکن بوده و با تجمیع منابع و اعتبارات این بخش صرفا افزایش عرضه را در دستور کار خود قرار داده‌اند و به نظر می‌رسد، طرح تعدیل سقف وام مسکن به حاشیه رانده شده است. نبود چشم‌انداز مناسب برای «تسه‌ها»، منجر به کاهش رونق بازار آنها شده است. با رشد ادامه‌دار قیمت واحدهای مسکونی، سهم اوراق وام از قیمت کل خانه روز به روز کمتر می‌شود. قدرت خرید متقاضیان مسکن به خصوص خانه اولی‌ها نیز به تبعیت کاهش پیدا کرده و بر کسادی بازار «تسه‌ها» افزوده است.

دلار ارزان‌تر از دیروز

روز (دوشنبه سیزدهم اسفندماه ۹۷) بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۲۶۰۰ تومان در صرافی‌های مجاز خریداری و با کاهش ۳۰۰ تومانی نسبت به روز قبل، به قیمت ۱۲۷۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد. همچنین دیروز هر اسکناس یورو نیز با نرخ ۱۴۶۵۰ تومان خریداری شد و با قیمت ۱۴۷۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد. این در حالی است که هفته گذشته، نرخ فروش این در ارز به ترتیب به رقم‌های ۱۳۶۵۰ و ۱۵۶۰۰ تومان رسیده بود.

طلا و سکه ۱۱ درصد ارزان شده است

به گفته محمد کشتی آرای، دیروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با کاهش ۱۱۰ هزار تومانی نسبت به نرخ پایانی روز قبل، به رقم ۴,۴۰۰,۰۰۰ تومان رسید. همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز به نرخ ۴,۲۲۰,۰۰۰ تومان ارزشگذاری شد. هر نیم سکه بهار آزادی نیز ۲,۴۲۰,۰۰۰ تومان بود که نسبت به روز قبل، ۵۰ هزار تومان ارزان‌تر است.

همچنین هر ربع سکه بهار آزادی نیز به نرخ ۱,۵۳۰,۰۰۰ تومان رسید و هر سکه یک گرمی نیز با ۵ هزار تومان کاهش به نرخ ۸۳۰ هزار تومان فروخته شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۰۲ هزار تومان بود. هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، در بازار تهران، یک میلیون و ۷۴۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در خصوص روند یک هفته اخیر بازار به خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: از روز دوشنبه گذشته تا به امروز (یک هفته اخیر)، قیمت طلا و سکه در بازار تهران، ۱۱ درصد کاهش داشته که این روند نزولی به دلیل کاهش نرخ ارز و نرخ جهانی طلا بوده است.

عربستان ۳۳۴ میلیون دلار به حساب بانک مرکزی اردن واریز کرد

محمد الجدان، وزیر دارایی عربستان گفت: عربستان سعودی ۳۳۴ میلیون دلار به حساب بانک مرکزی اردن واریز کرده و به همراه کویت و امارات متحده عربی در حال تلاش برای حمایت مالی بیشتر از اردون است. همچنین عربستان سعودی به همراه کویت و امارات متحده عربی در ماه ژوئن یک بسته حمایتی ۲.۵ میلیارد دلاری را برای کمک به اقتصاد ضعیف اردن قرار دادند. بر پایه این گزارش، دولت اردون سال گذشته میلادی بعداز کاهش هزینه کرد و افزایش مالیات در راستای برنامه اصلاحاتی ارائه شده از سوی صندوق بین المللی پول که منجر به کاهش اعتراضات عمومی شد؛ اما با روند نزولی در اقتصاد خود روبرو شد. از آنجایی که اردون بین اسرائیل، سوریه، ایران و عربستان سعودی قرار دارد، این کشور به طور سنتی کانون دیپلماتیکی منطقه است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی: صادرات غیر نفتی امسال ۴۰ میلیارد دلار است

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در هشتاد و سومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با تأکید بر بازگشت ارز حاصل از صادرات گفت: تا جایی که توان داریم، صادرات را تشویق می‌کنیم. وی خطاب به صادرکنندگان اظهار داشت: اگر با وجود تمام مشکلات و سختی هایی که در سال جاری وجود داشته، صادرات در یازده ماه امسال در حد مدت مشابه حفظ شده است، صادرکنندگان هم اجازه دهند تا با بازگشت ارز حاصل از صادرات طعم شیرین صادرات حفظ شود. وزیر امور اقتصاد و دارایی بیان داشت: از 40 میلیارد دلار صادرات انجام شده تاکنون 8 میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات به کشور بازگشته است که شش و نیم میلیارد دلار آن مربوط به فولادی‌ها و پتروشیمی ها بوده است. دژپسند با بیان اینکه تصمیمات راجع به ارز، صادرات و واردات محصول یک هیئت 5 نفره است، گفت: این هیأت متشکل از رئیس بانک مرکزی، وزیر صمت، وزیر نفت، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه است و ابلاغ دستورالعمل توسط بانک مرکزی انجام می‌شود و در این جلسات سعی شده رعایت صادر کننده انجام شود. وی افزود: صادرکنندگانی که ارز  حاصل از صادرات را برگردانند، به میزان برگشت ارز حاصل از صادرات از مشوق‌های ویژه برخوردار می‌شوند.

پرونده یک خودرو ساز در تعزیرات؛ فرصت سه روزه به خودروسازان برای ایفای تعهدات

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان از ارسال پرونده خودروسازی بهمن موتور به تعزیرات خبر داد و گفت: عرضه کنندگان خودرو و خودروسازانی که تعهد معوق دارند، باید در سریع ترین زمان ممکن نسبت به ایفای تعهدات خود اقدام کنند. تابش افزود: پرونده خودروسازی بهمن موتور به دلیل عمل نکردن به تعهدات تحویل خودروهای «بسترن» و «هاوال» از حدود ده روز پیش به تعزیرات ارسال شده است. وی هشدار داد، خودروسازان نسبت به ایفای تعهدات به مشتریان اقدام کنند و در صورت محقق نشدن این مهم، تا سه روز دیگر، طبق قانون با آنها برخورد می شود. به گزارش ایرنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت اول بهمن ماه پس از حضور در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره تصمیم گرفته شده برای ساماندهی مشکلات موجود در بازار خودرو اعلام کرد: خودروسازان موظفند به تعهدات خود درباره خودروهایی که به صورت قطعی پیش فروش شده‌ عمل کنند و تردیدی در این مطلب وجود ندارد.

مردم مرغ گران‌تر از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان نخرند

مدیرکل تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد، بنا بر مصوبه ستاد تنظیم بازار هر کیلوگرم گوشت مرغ باید حداکثر ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت داشته باشد و اگر مردم با قیمت‌هایی بیشتر از این نرخ مواجه شدند، باید آن را به اطلاع دستگاه‌های نظارتی برسانند تا برخورد لازم با آن‌ها صورت گیرد. /ایسنا

خروج ارز برای واردات ۱۶۶ تن سنجاق قفلی به کشور

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی ده ماهه سال جاری، حاکی از آن است که در این مدت بیش از ۱۶۶ تن سنجاق قفلی از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است. براساس واردات این حجم سنجاق قفلی بالغ بر ۴۶۱ هزار و ۹۵۵ دلار ارز از کشور خارج شد که ارزش ریالی آن بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۳۱۰ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۸۸۰ ریال در آمار گمرک به ثبت رسیده است. گفتنی است، سنجاق قفلی از کشور‌های امارات متحده عربی و چین وارد ایران شده که در این بین چین با صادرات بیش از ۱۴۱ تن سنجاق قفلی به ایران بیش از ۳۹۴ هزار دلار درآمد ارزی کسب کرده است.

افزایش نرخ تورم در کشور‌های اروپایی به ۱.۵ درصد

مرکز آمار اروپا اعلام کرد، نرخ تورم دوازده ماه منتهی به فوریه ۲۰۱۹ در ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به ۱.۵ درصد خواهد رسید که ۰.۱ درصد بیشتر از رقم ثبت شده در مدت مشابه ماه قبل است. بخش انرژی با تورم ۳.۵۳ درصدی کماکان بزرگ‌ترین محرک نرخ تورم در منطقه یوروست و پس از انرژی، غذا و دخانیات با تورم .۴ درصدی، خدمات با تورم ۱.۳ درصدی و کالاهای صنعتی غیر از بخش انرژی با تورم ۰.۳ درصدی قرار دارند. بالاترین نرخ تورم ثبت شده در ماه‌های اخیر متعلق به ماه اکتبر سال گذشته با تورم ۲.۳ درصدی است و پس از این ماه، نرخ تورم ماه سپتامبر سال گذشته با ۲.۱ درصد و ماه نوامبر همان سال با تورم ۱.۹ درصدی در رده‌های بعدی قرار دارند. کمترین نرخ تورم ثبت شده نیز مربوط به فوریه ۲۰۱۸ با تورم ۱.۱ درصدی بوده است. به نقل از ایسنا؛ طبق تعریف مرکز آمار اتحادیه اروپا، نرخ تورم سالانه به تغییرات قیمت اقلام ماه جاری در مقایسه با قیمت همان اقلام در مدت مشابه سال گذشته اشاره دارد. در بین کشورهای اروپایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند، نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به ژانویه ۲۰۱۹ در ایسلند ۱.۸ درصد، نروژ ۳.۶ درصد و سوئیس ۰.۷ درصد بوده است. نرخ تورم هر سه این کشورها در ماه ژانویه در مقایسه با ماه قبل کاهشی و به ترتیب برابر منفی ۱، منفی ۰.۶ درصد و منفی ۰.۶ درصد بوده است.

پیشنهاد عراق برای راه اندازی «بانک مشترک ایران و عراق»

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق با اعلام آمادگی کشور عراق برای راه اندازی بانک مشترک ایران و عراق گفت: در مذاکرات آقای ظریف با طرف عراقی بحث بانک مشترک ایران و عراق مطرح شد و بانک «رافدین عراق» اعلام آمادگی کرد تا شعبه‌ای در ایران تاسیس کند. سید حمید حسینی در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص نقش روابط بانکی در مبادلات تجاری ایران و عراق اظهار کرد: روابط ما در عراق در شرایط تحریم عراق شکل گرفت و در دوره تحریم‌های ما این روابط ادامه یافت و از این رو، روابط ایران و عراق چندان بر روابط بانکی استوار نبوده است و در مجموع، عراق کشوری نیست که بانک‌ها در آن محوریت اساسی داشته باشند و نظام بانکی قویی داشته باشد. وی ادامه داد: بزرگترین بانک عراق یعنی بانک تی‌بی‌آی در سرتاسر این کشور، به اندازه یکی از بانک‌های ما در تهران، شعبه ندارد و سایر بانک‌های این کشور نیز 10 تا 12 شعبه دارند و مردم عراق هم بدلایل مختلف از جمله ربوی دانستن بانک‌ها و هراس از گرفتار شدن در پروسه مالیات و غیره، تمایلی به استفاده از خدمات بانکی ندارند؛ لذا عراقی‌ها از بانک گریزانند.

تهدید‌ مشاغل از سوی خودروهای برقی

کارلوس تاوارز، مدیر ارشد اجرایی گروه خودروسازی پژو‌سیتروئن در گفت‌وگویی با روزنامه فیگارو خاطرنشان کرده است که تلاش‌های اتحادیه‌اروپا برای کاهش آلودگی هوا و برقی‌سازی خودروها، موجب خواهد شد بالغ بر ۱۳میلیون فرصت شغلی در زنجیره خودروسازی اروپا از بین برود یا به مخاطره بیفتد. در سال‌های اخیر، با توجه به توسعه و محبوبیت روزافزون خودروهای برقی، شرکت‌های خودروسازی بزرگ در جهان به‌ تولید و طراحی و عرضه خودروهای برقی روی آورده‌اند. براساس گزارش رویترز، بسیاری از بازارهای اروپایی به‌ویژه در منطقه اسکاندیناوی، از خودروهای برقی بیشتر از خودروهای بنزینی و دیزلی استقبال کرده‌اند و همین مساله موجب شده است که شرکت‌های خودروسازی تمرکز بیشتری بر توسعه زیرساخت‌های مربوط به تولید و استفاده از خودروهای برقی داشته باشند. پارلمان اروپا و کشورهای اروپایی در دسامبر ۲۰۱۸ به توافقی دست یافتند که به‌واسطه آن موظف شده‌اند تا سال ۲۰۳۰ میلادی، گازهای آلاینده نظیر دی‌اکسید کربن را به میزان ۵/ ۳۷درصد کاهش دهند. /دنیای اقتصاد

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۷
تنها مقصر کالاهای وارداتی غیر ضروری و دارای مشابه داخلی (البته اگر جهت تامین کمبودها نباشد که کشف آن هم روش خود را می طلبد)وزارت صمت است . دنبال هیچ مقصر دیگری نباید گشت . چون در این کشور یاد گرفته ایم پاسخ های گیج کننده نسبت به وظایف و اختیاراتمان بدهیم و این روش خیانت آمیزی است. واردات سنگ پا نمونه دیگری از این بی کفایتی است.
پاسخ ها
کارگر قمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
راه حل مشکلات؟
کنار گذاشتن تنبلی و رانت بازی و بجایش سوق دادن غول نقدینگی به تولید و اشتغال
ولی بعید این دولت عرضه و اراده اش را داشته یاشد
چون ترک عادت موجب مرض است
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
از زمانی که واردات شکر در انحصار عده ای با نفوذ قرار گرفته دقیقا همین فصل برداشت نیشکر که میشود به میزان زیاد تر از مصرف کشور ، شکر با استفاده از دلار نرخ دولتی را واردات انجام میدهند
که باعث ضرر و خسارت سالیانه به تولید داخلی شکر میگردد
و هر سال تکرار میگردد
تا سی سال پیش تقریبا ۴۰ درصد شکر را خودمان تولید می کردیم ولی با این انحصار مشکوک الان به کمتر از ۲۰ در صد رسیده است
افزایش تورم ؟! آخه ۱.۵ درصد؟؟؟
اینجا هر دوره قیمت ها چند برابر میشهُ اونوقت به یک دهم درصد افزایش تورم در ارو\ا اشاره میکنید؟
شما نرخ تورم بانک هاي اروپايي رو رسد ميکنيد اونوقت تورم هاي نجومي کشور عزيزمان را ناديده ميگيريد آدم ياد شعرهاي مولانا مياندازد ...عجب؟!
بابا ما دوست نداریم مرغ را بالای 11500بخریم ولی نیست کو بگو کجاست ما بریم انجا خرید کنیم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
نارمک دم خونه احمدی نژاد بغل گوجه فرنگی فروشی اضغر آقا سبزی فروش
افزایش تورم 1.5 درصد ؟!!!!

وای این اروپایی های بدبخت چطور زندگی میکنن ؟!!!!؟
بورس ۱۳۰۰ واحد ریزش
اقای همتی خوشحال باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
بورس با ۱۶۴۵ واحد ریزش بسته شد
ماداریم توی ماهشهرمرغ رو کیلویی۱۵هزارتومان میخریم.چه نظارتی چه کشکی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
تهران دیروز خریدم ۱۶ تومن
مسئولین اروپایی چقدر بی عرضن..باید یه دوره حباب سازی و تورم افزایی بی حساب کتاب ببینن.بهترین دوره های آموزشی هم همیشه تو ایران دایره..رایگان هم هست فقط نسبت فامیلی میخواد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
خخخخخخخخخخخخع
تورم فقط ۱.۵ درصد؟ جلوی بچه بزاری قهر میکنه بگو ۱۵۰ درصد خیرشو ببین.
برخی از ثبت سفارشها صوری است . مثلا به نام لوازم ارایش و یا سوزن و اسباب بازی حتی دارو ولی بعد با تبانی با گمزک چیز دیگری ترخیص می شود که سود اوریش خیلی بیشتر است و حقوق گمرکیش کمتر .
دلار و طلا ظرف یک روز هزار تومن بالا می ره ولی برای پایین اومدن روزها طول میشکشه و با ناز و عشوه 100 تومن 200 تومن میاد پایین . همتی هم مصاحبه می کنه که دلار در حال پایین اومدن هست ! یعنی خوشحال باشیم ما ! یعنی
اقایون مسول شما ادرس یکی دوتا ازین مرغ فروشیهای باقیمت 11500به ما مردم بدین تا ما از همونجا خرید کنیم البته ادرس جایی به غیر از محله خودتان چون محله مسولین همیشه قیمتها پایینتر از همه جاست
دلتون خوشه ها!!! هر جا مرغ کمتر از15000دیدید سلام گرم ما را خدمتشان ابلاغ بفرمایید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
برادر عزیز آدرس مشخص هست . فروشگاه دم کوچه آقای دکتر احمدی نژاد
قیمت ارز از نیمه دوم فروردین سال ۹۸ با کاهش نسبتا شدید روبرو خواهد شد.
تعزیرات چرا برای خودرو سازهای دولتی وارد گود نمیشه ینهمه تعهدات عقب مانده دارن بی رو در بایستی بگم که خود دولت با خودرو سازهاش دست در جیب مردم کردن حسابی البته مملکت ول شده بحال خودش هرکی هر کاری میتونه میکنه اولشم خود دولته
سیاستهای ایران دایم تنش زاست و باعث بدبختی مردم شده
مسولین محترم لازم نیست مردم برای گران فروشی مرغ اطلاع بدن لطفا شما جاهایی که به قیمت مصوب میدن اطلاع رسانی کنید چون مردم باید تمام فروشندگان را لیست کنند ولی شما هیچی برا لیست کردن ندارید جز حرف به ظاهر قشنگ
دیروز تو خانه درباره اینکه همسایه غربی هیچ غلطی نمی تواند بکند و پسر همسایه شرقی زد تو گوش همسایه خودش و من اعتراض کردم و در شهر یک راننده به من زور می گفت و من قبول نکردم و سریع جوابش دادم و یکی یه مظلوم ظلم می کرد و من از مظلوم دفاع می کردم ... یکی دو ساعت به خانم و بچه هام صحبت می کردم و نصیحت می دادم که باید از حق دفاع کنیم . تا اینکه بچه ام آخرش گفت که بابا ما شام نداریم و یک هفته هست که باید به مدرسه سی هزار تومان پول بدهیم و من هنوز ندادم . فهمیدم که اوّل باید شکم خانواده ام را سیر کنم و بعد کارهای دیگرم را انجام دهم تا تاثیرگذار باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
آره دیگه ! ما اول باید نفسمون درآد و جون بدیم تا آمربکای جنایتکار از رو بره. فقط از رو بره چون با قهر ما که نمی میره ! ؛
166 تن سنجاق قفلی ؟ از امارات ؟ آقا کاسه ای زیر نیم کاسه هست! حتما با ارز آن دارن گارهای دیگه میکنن. الحمدالله ما صنعت موشک سازی داریم. ساخت سنجاق قفلی که کاری نداره.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی