بازدید 13822
پیمانه اقتصادی؛

کاهش ۲.۵ میلیونی قیمت برخی خودرو‌ها/ افزایش ۸ درصدی دستمزدها در بزرگترین اقتصاد اروپا/ ترامپ: خواهان یک دلار قدرتمند هستم/ لپ تاپ ۳ میلیونی به ۱۲میلیون تومان رسیده است

این پیمانه تیتر‌هایی همچون مردم با افزایش بهای بلیت اتوبوس در تنگنا قرار خواهند گرفت، رشد بی رمق شاخص بورس، دلار ۴۵۰ تومان ارزان شد، واردات ۵۰ هزار رأس گوسفند زنده تا پایان هفته، سکه ۱۶۰ هزار تومان عقب نشینی کرد، ادغام بانک‌های خصوصی نسخه واحدی ندارد، تولید نفت خام آمریکا در ماه دسامبر افت کرد، مجلس با ثابت نگه داشتن قیمت بنزین میان وضعیت بد و بدتر، بد را انتخاب کرد و گرانی ۷۰ درصدی شکر را در بر دارد.
کد خبر: ۸۸۲۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 04 March 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون مردم با افزایش بهای بلیت اتوبوس در تنگنا قرار خواهند گرفت، رشد بی رمق شاخص بورس، دلار ۴۵۰ تومان ارزان شد، واردات ۵۰ هزار رأس گوسفند زنده تا پایان هفته، سکه ۱۶۰ هزار تومان عقب نشینی کرد، ادغام بانک‌های خصوصی نسخه واحدی ندارد، تولید نفت خام آمریکا در ماه دسامبر افت کرد، مجلس با ثابت نگه داشتن قیمت بنزین میان وضعیت بد و بدتر، بد را انتخاب کرد و گرانی ۷۰ درصدی شکر را در بر دارد.

مردم با افزایش قیمت بلیت اتوبوس در تنگنا قرار خواهند گرفت

مجید کیانپور، عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از افزایش 20 درصدی نرخ اتوبوس های بین شهری در ایام نوروز 98، گفت: طبق مذاکرات کمیسیون عمران مجلس با مسئولان مربوطه قرار بود در ایام نوروز نرخ حمل و نقل به ویژه حمل و نقل جاده ای افزایش پیدا نکند، اما متأسفانه اخبار حاکی از افزایش قیمت بلیت اتوبوس در آغاز سال 98 است. نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس گزارش ها، حدود 80 درصد بار جابجایی مسافر بر عهده اتوبوس هاست و این نشان دهنده آن است که افزایش قیمت بلیت اتوبوس بر گستره بیشتری از مردم اثر خواهد گذاشت.

وی افزود: حمل و نقل جاده ای جزء بخش هایی است که نرخ آن باید برای تردد مردم مناسب و ارزان باشد، اما با توجه به مشکلات اقتصادی، مردم برای خرید گران بلیت اتوبوس در مضیقه قرار خواهند گرفت. هیچ کسی نافی مشکلات صنعت اتوبوسرانی در کشور نیست، اما نمی توان به بهانه حمایت از این صنعت، نرخ بلیت اتوبوس را افزایش داد. به نظر من به جای افزایش 20 درصدی نرخ بلیت اتوبوس و تشدید فشار اقتصادی بر مردم، دولت باید حمایت مالی از حمل و نقل جاده ای در قالب سوبسید و یارانه را محقق کند. /خانه ملت

کاهش ۲.۵ میلیونی قیمت برخی خودرو‌ها

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو خبر داد: قیمت خودرو‌های در حال تحویل از جمله سمند، پژو پارس، پژو ۴۰۵ و پراید ۱۳۱، یک تا ۲.۵ میلیون تومان در بازار کاهش داشته است. سعید موتمنی در گفت وگو با خبرگزاری صدا وسیما با اشاره به اینکه بازار همچنان منتظر کاهش قیمت پایه خودرو در کارخانه هاست، افزود: در حال حاضر هیجان خرید خودرو در بازار کاهش یافته و خرید و فروشی در بازار خودرو انجام نمی‌شود. وی با بیان اینکه قیمت پایه خودرو در حال حاضر غیر منطقی است، گفت: مشتری برای خرید خودرو با قیمت‌های فعلی در بازار وجود ندارد. رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو ادامه داد: قیمت پایه خودرو باید بر اساس آنالیز قیمت تعیین شود. موتمنی با بیان اینکه قیمت های تعیین شده از سوی کارخانه در تاریخ 97.11.14 قابل قبول تراز قیمتهای پایه فعلی است، افزود: درحال حاضر قیمت پایه پراید 131 از سوی کارخانه 45 میلیون تومان تعیین شده است که با رقم ، پراید 131 در بازار با قیمت 48 میلیون تومان عرضه می‌شود، در حالی که قیمت مناسب پایه برای این خودرو 36 میلیون تومان است. وی گفت: قیمت پژو پارس امروز درکارخانه به قیمت 84 میلیون و 200 هزارتومان و در بازار 105 میلیون تومان، پژو 206 v8 درکارخانه 80 میلیون و 300 هزارتومان و در بازار 97 میلیون تومان، 206 تیپ 2 در کارخانه 66 میلیون و800 و دربازار 80 میلیون تومان و سمند lx در کارخانه 73 میلیون و 400 و در بازار 80 میلیون تومان عرضه می‌شود.

رشد بی رمق شاخص بورس در دوازدهمین روز از دوازدهمین ماه سال

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز یکشنبه، با افزایش ۷۲ واحدی معادل ۰.۰۴ درصد به رقم ۱۶۴ هزار و ۴۴۳ واحد و شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۱ واحدی معادل ۰۰۴ درصد به رقم ۴۷ هزار و ۶۳۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۵۴ واحدی معادل ۰.۵۰ رصد، عدد ۳۰ هزار و ۸۷۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۰۸ واحدی معادل ۰.۵۰ درصد به رقم ۲۱ هزار و ۶۴۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۹۳ واحد افزایش معادل ۰.۱۱ درصد را رقم زد و به سطح ۱۸۳ هزار و ۹۶۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۰ واحد افزایش معادل ۰.۰۲ درصد به رقم ۱۲۳ هزار و ۸۱۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۵۳ واحد افزایش معادل ۰.۰۸ درصد همراه بود و عدد ۳۱۴ هزار و ۹۰۷ واحد را به نمایش گذاشت. نماد معاملاتی فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۱۱۶ واحد افزایش، بیبشترین تأثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشت.

کاهش ۲.۵ میلیونی قیمت برخی خودرو‌ها/ افزایش ۸ درصدی دستمزدها در بزرگترین اقتصاد اروپا/ ترامپ: خواهان یک دلار قدرتمند هستم/ لپ تاپ ۳ میلیونی به ۱۲میلیون تومان رسیده است

دلار ۴۵۰ تومان ارزان شد

در معاملات روز یکشنبه، دوازدهم اسفندماه ۹۷ اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی، نشان داد که نرخ دلار با کاهش قیمت ۴۵۰ تومانی مواجه شده است؛ بنابراین، هر اسکناس دلار آمریکا با نرخ ۱۲۹۰۰ تومان در صرافی‌های مجاز خریداری و با افت ۴۵۰ تومانی نسبت به روز قبل، به قیمت ۱۳۰۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شده است. همچنین به نقل از سنا، هر اسکناس یورو نیز با نرخ ۱۵۰۰۰ تومان خریداری و با افت ۵۰۰ تومانی نسبت به روز شنبه به قیمت ۱۵۱۰۰ تومان فروخته شد.

بازار اوراق مسکن؛ بازگشت «تسه‌ها» از کف حمایتی

اوراق تسهیلات مسکن اسفند 95 (تسه9512) در جلسه معاملاتی دیروز 25/ 0 درصد رشد داشت و در نهایت به قیمت 53 هزار و 105 تومان به فروش رفت. سایر سررسیدهای وام مسکن شرایط متفاوتی را نسبت به هم تجربه کردند و میانگین قیمت آنها در کانال 54 هزار قرار گرفت. برخورد به کف حمایتی 51 هزار تومان محرک رشد این اوراق محسوب می‌شود. آخرین بار که اوراق وام مسکن در کانال ۵۱ هزار تومان قرار گرفتند، به دوم دی ماه برمی‌گردد که آن زمان هم تقویت تقاضا منجر به رشد دوباره «تسه‌ها» شد. افزایش نجومی قیمت واحدهای مسکونی در سال جاری (۸/ ۶۸ درصد از ابتدای سال) قدرت خرید متقاضیان مسکن را محدود کرده است، به ‌طوری‌ که بیش از ۵۸ درصد خانه‌های معامله شده در بهمن‌ زیر میانگین قیمت (هر متر مربع ۹۷/ ۹ میلیون تومان) بوده است.

لپ تاپ سه میلیونی به ۱۲میلیون تومان رسیده است

قیمت کالاهای بازار سخت‌افزار بر اساس محاسبه اتحادیه رایانه تهران در سال ۹۷ با افزایش ۳۷ درصدی همراه بود و حالا با نزدیکی شب عید در این بازار و جلوگیری از احتمال افزایش قیمت‌ها تشدید نظارت از سوی بازرس‌ها به جریان افتاده است. به همین دلیل رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران از واحدهای صنف رایانه خواسته با نصب قیمت روی کالا در روزهای آینده همکاری لازم را با بازرسان نظارتی داشته باشند.

مهدی میرمهدی با اشاره به اینکه افزایش قیمت در لپ تاپ باعث شده که مردم به خرید لپ‌تاپ‌های دست دوم روی بیاورند به «دنیای اقتصاد» می‌گوید: «این افزایش قیمت‌ها موجب شده که خرید کالای دیجیتال از سبد کالای خانوار خارج شود چراکه لپ تاپی که تا سال گذشته با بودجه ۳ میلیون تومانی قابل خرید بود حالا به ۱۲میلیون تومان رسیده است.» با این وجود رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران تأکید می‌کند هیچ فروشنده‌ای در بازار کامپیوتر نمی‌تواند به دلخواه خود قیمت کالا را افزایش دهد. «واردات کالای آی‌تی به‌صورت قانونی با ثبت سفارش انجام می‌شود و در این روند به‌صورت شفاف مشخص است که هر کالا چه میزان ارز دریافت کرده و پس از آن هزینه حمل و نقل، گمرکی و گارانتی به کالا افزوده می‌شود.»

به گفته او هر واردکننده قانونی مجاز است ۱۸ درصد سود روی کالای وارده در نظر بگیرد و فروشندگان نیز علاوه بر این ۱۸ درصد بسته به نوع کالا مابین ۷ تا ۱۲ درصد سود می‌توانند روی کالای وارد شده در نظر بگیرند که در مجموع ۳۷ درصد خواهد شد. او ادامه می‌دهد: « واردکننده در این ۱۸درصد سود باید هزینه‌های جانبی و تامین قطعات برای خدمات دو سال گارانتی کالا به مشتری را در نظر بگیرد. هزینه‌هایی که موجب شده بسیاری از واردکنندگان در انتهای سال چیزی جز ضرر را تجربه نکنند.»

واردات 50 هزار رأس گوسفند زنده تا پایان هفته

معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای تأمین گوشت قرمز بازار، میزان واردات در ماه پایانی سال افزایش یافته و تا پایان این هفته از طریق کشتی 50 هزار رأس دام گوسفند وارد کشور می‌شود. مرتضی رضایی در گفت وگو با خبرگزاری صدا و سیما، اظهار داشت: برای تنظیم بازار مرغ شب عید نیز از سه ماه قبل برنامه‌ریزی شده و جوجه ریزی افزایش پیدا کرده است. وی افزود: بر این اساس در بهمن و اسفند ماه بیش از 121 میلیون قطعه جوجه پرورش یافته که این میزان نسبت به زمان مشابه سال گذشته، هفت میلیون قطعه افزایش داشته که این معادل 16 هزار تن گوشت مرغ می‌شود. رضایی خاطرنشان کرد: روند قیمت گوشت مرغ در بازار کاهش یافته و هیچ مشکلی برای تأمین گوشت مرغ شب عید وجود ندارد.

ترامپ: خواهان یک دلار قدرتمند هستم

دونالد ترامپ با انتقاد دوباره از فدرال‌رزرو گفت: سیاست‌های بانک‌مرکزی برای بالا بردن نرخ بهره، باعث تقویت دلار شده که این امر، به رقابتی بودن ایالات‌متحده آسیب می‌زند. ترامپ در کنفرانس سالانه اقدامات سیاسی محافظه‌کاران در آکسون هیل، گفت: ما یک آقایی در بانک مرکزی داریم که خیلی از دلار قدرتمند خوشش می‌آید. من هم خواهان یک دلار قدرتمندم، اما من دلاری را می‌خواهم که برای کشور ما مفید باشد، نه دلاری که آن‌قدر قدرتمند باشد که جلوی معاملات ما با دیگر کشورها را بگیرد. ترامپ که در کمپین‌های انتخاباتی، اقتصاد را به بخش مهمی از پایگاه سیاسی خود تبدیل کرده بود، بارها از فدرال‌رزرو و رئیس این نهاد که خود به این سمت منصوب کرده، برای بالا بردن نرخ بهره، انتقاد کرده است. ترامپ گفت: ما یک آقایی در فدرال‌رزرو داریم که از محدود کردن کمی فضای مالی (نرخ بهره بالا) خوشش می‌آید. ما دلار قدرتمند می‌خواهیم، اما نرخ آن باید منطقی باشد. می‌توانید تصور کنید اگر ما نرخ بهره را افزایش نمی‌دادیم، چه اتفاقی می‌افتاد این باعث می‌شد نرخ دلار کمی پایین‌تر از این باشد. در کل، یک ارز ضعیف‌تر باعث می‌شود صادرات کشور رقابتی‌تر شود.

سکه ۱۶۰ هزار تومان عقب نشینی کرد

محمد کشتی آرای عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران در گفت وگو تابناک اقتصادی پیرامون نرخ‌های بازار دیروز اظهار داشت: در  هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با کاهش حدود ۱۶۰ هزار تومانی نسبت به نرخ پایانی روز شنبه، به رقم ۴,۵۱۰,۰۰۰ تومان رسید. همچنین هر نیم سکه بهار آزادی با افت ۵۰ هزار تومانی، ۲,۴۷۰,۰۰۰ تومان می‌باشد. هر ربع سکه بهار آزادی نیز به رقم ۱,۵۶۰,۰۰۰ تومان رسید که این رقم نسبت به نرخ پایانی روز قبل، ۹۰ هزار تومان ارزان‌تر می‌باشد. همچنین هر سکه یک گرمی به قیمت ۸۳۵ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۱۴ هزار تومان می‌باشد. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، در بازار تهران، یک میلیون و ۷۹۰ هزار تومان قیمت گذاری شده. محمد کشتی آرای در خصوص حباب سکه نیز گفت: دیروز با توجه به کاهش قیمت ها، حباب سکه امامی به رقم ۴۳۵ هزار تومان رسید. این رقم نسبت به روز قبل، ۱۵ هزار تومان کمتر می‌باشد.

ادغام بانک‌های خصوصی نسخه واحدی ندارد

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع خبرنگاران پیرامون ادغام 5 بانک و مؤسسه متعلق به نیروهای مسلح و نهادهای نظامی و انتظامی در بانک سپه گفت: مراحل مدون این ادغام در دستور العمل سی بندی شورای پول و اعتبار و شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه مشخص و مباحث مفصل کارشناسی شده‌ای در مورد ترازنامه و صورت‌های مالی جدید و همچنین تعیین و تشخیص سپرده گذاران و سهامداران صوتر گرفته است. وی افزود: بخشنامه امروز بانک مرکزی در این خصوص حاکی از برنامه ریزی و نبود مشکل برای تحقق این موضوع بود که در فضایی شفاف و واضح انجام خواهد شد. وزیر اقتصاد با بیان اینکه تلاش می‌شود در حوزه بانکی این ادغام بدون ایجاد مشکل برای سپرده گذاران و سهامداران رخ دهد، افزود: این تصمیم از مدت‌ها پیش برنامه ریزی شده بود اما هم اکنون اعلام شده است که نشانگر تدبیر مناسب بدون ایجاد تنش در حوزه بانکی است. وی در برابر پرسش فارس که آیا برای سایر بانک‌های خصوصی و موسسه‌های اعتباری غیر بانکی نیز موضوع ادغام مطرح خواهد بود، پاسخ داد: «همه آنها یک نسخه واحد ندارند و ممکن است بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری دیگری نیاز به نسخه دیگری داشته باشند.»

افزایش ۸ درصدی دستمزدها در بزرگترین اقتصاد اروپا

رویترز: قرار است حقوق بیش از یک میلیون کارگر بخش دولتی در آلمان ۸ درصد افزایش پیدا کند. این موضوع می تواند مصرف را تقویت و عامل محرکی برای وابستگی فزآینده اقتصاد آلمان به هزینه کرد به منظور رشد اقتصادی باشد. البته افزایش حقوق برای کارمندان دولت در سطح ایالتی ۶ درصد در سال جاری میلادی اعلام شده است. همچنان افزایش حقوق کاملا همگام با دیگر توافقات دستمزدی است. بیش از ۲ میلیون کارمند دولت در سطح فدرال و شهری سال گذشته توافق به افزایش حقوق تقریبا ۷.۵ درصدی کرده بودند. انتظار می رود رشد بزرگترین اقتصاد اروپا، آلمان در سال ۲۰۱۹ میلادی برای دهمین سال متوالی به ضرب آهنگ خود با وجود اختلافات تجاری که به صادرات تولید کنندگان آسیب می زند ادامه دهد. از آنجایی که صادرات کاهش پیدا می کند، هزینه کرد ملی و مصرف بخش خصوصی به نیروی محرک اقتصاد آلمان تبدیل می شوند. افزایش دستمزدها و کاهش هزینه های وام دهی به علت نرخ بهره پایین عامل محرکی برای رشد اقتصادی آلمان فراهم کرده است. بر پایه این گزارش، به گفته برخی مقامات اتحادیه تجاری آلمان، این بهترین نتیجه در سطح ایالتی در سال های اخیر است. پیش بینی می شود افزایش حقوق در آلمان منجر به رشد  اقتصادی ۳.۲ درصدی این کشور در سال جاری و آینده میلادی شود؛ ضمن اینکه این رقم برای سال ۲۰۱۲ میلادی ۱.۴ درصد برآورد شده است.

تولید نفت خام آمریکا در ماه دسامبر افت کرد

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در آخرین گزارش ماهانه خود اعلام کرد که تولید نفت خام آمریکا، در ماه دسامبر با اندکی کاهش به ۱۱.۸۵ میلیون بشکه در روز رسید که این اولین افت آن از ماه می تا کنون است. این نهاد اعلام کرد که میزان تولید نفت آمریکا، ۵۶ هزار بشکه در روز از رکورد ۱۱.۹۱ میلیون بشکه در روزِ ماه نوامبر، کمتر شده است. درحالی‌که تولید در تگزاس و داکوتای شمالی، بزرگترین ایالت‌های تولیدکننده نفت در خشکی، رشد کرده بود، کاهش قابل‌توجه تولید در خلیج مکزیک آمریکا، این رشد را خنثی کرد. تولید نفت در میادین نفتی تگزاس، در این ماه با ۳۵ هزار بشکه در روز رشد همراه بود و در داکوتای شمالی ۱۸ هزار بشکه در روز بالا رفت، در حالی که تولید از میادین دریایی خلیج مکزیک با افتی ۱۲۵ هزار بشکه‌ای روبه رو شد. رشد تولید در خشکی، با استفاده از تکنولوژی‌های جدید حفاری هیدرولیک، که به آن فِرَکینگ می‌گویند، سال گذشته آمریکا را به برترین تولیدکننده نفت در جهان تبدیل کرد. 

مجلس با ثابت نگه داشتن قیمت بنزین میان وضعیت بد و بدتر، بد را انتخاب کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درخصوص مخالفت مجلس با چند نرخی شدن قیمت بنزین در پی بررسی لایحه بودجه سال 98، گفت: باید پذیرفت قیمت بنزین در ایران نسبت به کشورهای همسایه ارزان‌تر است و این ارزانی در کشور، افراد بسیاری را در مرزهای غربی، شرقی و حتی جنوبی به قاچاق بنزین ترغیب می‌کند چراکه می‌توانند این محصول را در مرزها تا 8 برابر قیمت به فروش برسانند. محمدجواد جمالی نوبندگانی با تأکید براینکه مجلس طی مخالف با افزایش و چند نرخی شدن قیمت بنزین میان وضعیت بد و بدتر، وضعیت بد را انتخاب کرد، تصریح کرد: درواقع باوجود آگاهی نسبت به عوارض تثبیت قیمت بنزین اما به دلیل بیداد کردن تحریم‌ها و تحمیل فشارهای اقتصادی بسیار ازسوی دشمن به کشور، چاره‌ای جز ثابت نگه داشتن قیمت بنزین نیست. وی با اعتقاد به اینکه نمایندگان باوجود آگاهی نسبت به ضررهای این تثبیت قیمت، نخواستند فشارهای بیشتر اقتصادی به مردم وارد کنند، ادامه داد: اضافه شدن حتی یک ریال به قیمت بنزین، ده‌ها ریال تورم به بار می‌آورد. /خانه ملت

شکر ۷۰ درصد گران شد

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: شکر ۷۰ درصد گران شده است و شکری که توسط شرکت بازرگانی دولتی و با نرخ مصوب توزیع می‌شود به دست همه نمی رسد. قاسمعلی حسنی دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت وگو با تسنیم اظهار کرد: سوء مدیریت ها باعث شده که قیمت شکر در بازار مصرف افزایش یابد. وی افزود: قیمت عمده فروشی هر کیلو گرم شکر در روی تریلی به 5600 تومان و در سطح عمده فروشی به 6 هزار تومان تا 6200 تومان رسیده، این در حالی است که در چند ماه گذشته، این محصول کمتر از 3000 تومان قیمت داشت. وی با بیان اینکه ارز 4200 تومانی آفت مواد غذایی شده است، گفت: قیمت شکر ظرف سه ماه حدود 70 درصد افزایش یافت و بخش خصوصی دخالت در این افزایش قیمت ندارد. وی درباره دلایل این افزایش قیمت شکر گفت: شکری که توسط شرکت بازرگانی دولتی توزیع می شود به دست همه نمی رسد و با انحصار همراه شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳۱
در همین صفحه خواندم :
لب تاب ۳ میلیونی شده ۱۲ میلیون. یعنی افزایش ۲۰۰ درصدی

افزایش حقوق کارگران فقط ۱۰ درصد. .

... کو عدالت ؟؟؟!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
میخواهی ۵۰۰ درضد حقوقت اضافه کنند؟
بنزین و اب و برق هم قیمتش ثابت
مانده
!!!!
ناشناس
| Germany |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
کارگر لپ تاپ میخاد چیکار ؟
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
یه کم رو ریاضیت کار کنی بد نیست
سهیلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
چرا با عدم تصویب فتف دلار 1000تومان ارزان شد؟
چون فتف دقیقا به رانت ارزی دامن میزند
چگونه؟
با محدودسازی تبادل ارزی و خصوصا محدودیت ورود اسکناس دلار و ایجاد رانت ارزی برای قشر خاص و نهایتا گرانی مجدد دلار و همه چیز
لذا عدم تصویبش امید دلالان و صرافان خاص را برای گرفتن رانت ارزی از بین میبرد و دلار شدیدا کاهشی میشود و بدنبالش سایر کالاها شک نکنید
مثل روند فعلی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
سه ناشناس اول احتمالا مشاور وزیر هستند. درآمد مشاوران از وزرا بیشتره. سیر از گرسنه خبر نداره.
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
یعنی افزایش ٣٠٠ در صدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
افزایش چهارصددرصدی نه دویت درصد
الحمدلله اقتصاد فاسد کشور از لبه پرتگاه دور شده . در حال سقوط به پایین پرتگاهه !!!!
فتف تله آمریکا برای کشورهای دنیاست تا دلار را قدرتمند کند به قیمت گرانی و. نابودی اقتصاد کشورها
بخاطر همین فقط 37 عضو عضوش شدند آنهم با همپیمانان خودش برای نابودی رقبا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
بقول شما فتف ، یک پیمان جهانی است و ربطی به سیاست های امریکا نداره .
متاسفم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
ای شیطون نکنه جز اون دسته ای که هرچه تحریم تر بشه پول مفت بیشتری گیرت میاد؟بلا
لب تاب 4 برابر . گوشی 4 برابر . گوشت 2 برابر . برنج 3 برابر . حبوبات 3 برابر . کاغذ 3 برابر ، پوشاک 3 برابر .....
آنوقت وقتی خودرو میشود دو برابر این همه هیاهو میشود . همه چیز چند برابر شده و فقط برای زمین زدن عده ای یکی از گرانی ها را مدام هوار میزنند .
در واقع چیزی گران نشده بلکه ارزش پول کشور پایین آمده
پاسخ ها
حسنعلی
| France |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
به قول یکی از قدیمی ها، این ارقام و افزایش های غیر قابل کنترل، آدم مُفلِسی را چو من وا میداره به رقاصی! یادش بخیر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
خودرو بخاطر این است که ادعا ساخت صددرصد داخلی دارند و خیلی از آنها حمایت شده و می شود ولی در واقع وابسته به خارج هستند
کرمانشاهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
چون در مورد بوبات عرضه وتقاضا قیمت رو تعیین می کند ب رگوار ولی از سال ۸۴ مصوب شد تعرفه واردات خودرو سالی ۱۰ درصد کاهش جهت ارتقاع کیفیت و رقابت انجام بشه که به لطف تو بزرگوار نشد چون ناراحت میشی بزرگوار که ماشینات فروش نرن بزرگوار!
ترامپ خواهان یک دلار قدرتمند هست چون می خواهد دنیا را استعمار کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
دیگر نمی توانند
سهم اقتصادشان در جهان کاهش یافته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
ایشون به منافع کشورش فک میکنه نه مثل ما..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
پاسخم به 10:45 همراه با یه نگاه عاقل اندر سفیه.....خیلی شوتی بلا
تابناک جان تیتر افزایش حقوق 8 درصدی رو در بزرگترین اقتصاد اروپا رو اینقد بزرگ نمایی و بلد میکنی لااقل درآمدشون و تورم اونجا رو هم قشنگ نشون بده....رسالت رسانه ای خودتو انجام بده و این هم بگو که یک کارگر در اروپا با درامدش بعد از چند ماه (مطمن باش به سال نمیکشه) میتونه یه ماشین خیلی با کیفیت تر از اینجا بخره. و اینم بگو که اینجا کارگر با این سطح تورم به گدایی نیوفته کلاهشو بندازه به هوا پس انداز پیشکشت.....پس لطفا تک بعدی به مسئله نگاه نکن و افکار عمومی رو منحرف نکن ....با این تورم و سطح پایین پایه حقوق کارگری بنظرت تابناک جان چند درصد به حقوق کارگر و کارمند اضافه بشه میتونه گذران زندگی بکنه نه پس انداز..فقط گذران که به گدایی نیوفته و حداقل ماهی دو بار گوشت و مرغ و هفته یبار میوه بخوره؟؟؟خودت و وجدانت حساب کتاب کن و سانسور نکن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
اشتباه منفی دادم. حق با شماست
لپ تاپ ۳ میلیونی به ۱۲میلیون تومان رسیده است.




هر کس بخره واقعا عقل نداره.
چرا در اين مملكت همه چيز به بحران بايد برسد و بعد چاره انديشي كرد؟ البته اين باور بسيار ساده لوحانه است
یه نقشه دیگه برای گران کردن شکر . اول کمبود مصنوعی و دو سه برابر شدن قیمت بعد پایین آوردن 20 درصدی قیمت !
مثل خودرو ، پراید 20 میلیونی شده 51 میلیون بعد دو میلیون میشه کاهش قیمت خودرو!
نظریهٔ ریس جمهور امریکا صد در صد مخالف نظریهٔ ریس جمهوری ایران است ؟ و روش رفاه دولت آلمان هم دقیقا برعکس روش دولتمردان ایران میباشد ؟ در همین ماه اسفند ، از مسول فرشگاه پروتیین پایتخت ،اول خیابان جمالزادهٔ شمالی سوال کردم که وضعیت سود ، و ، درآمدی نسبت به ساا قبل چگونه است اینک که گوشت قرمز و مرغ بیش از ۲/۵ برابر شده ؟ مسول صندوق بیان نمودند که وضعیت سود ،و درآمدی سال قبل خیلی بهتر از امسال بود ؟ برای اینکه فروشی چند برابر داشتیم ؟ آری سود تولید کننده ،و ، توزیع کننده در مقدار تولید ،و عرضه میباشد ،که با قیمت بالا نسبت عکس دارد ، زیرا هر چقدر قدرت خرید مردم افزایش یابد ،به همان میزان سود تولید کننده ،و توزیع کننده افزایش می یابد ؟ تنها یک شرط دارد که مسولین غیرت ملی داشته باشند ‌و ارزش واحد پایهٔ پولی کشور را حفظ کنند ؟ مردم هم باید غیرت ملی داشته باشند ، و ، اجازه ندهند عده ای فرصت طلب وخیانتکار ، به اقتصاد مملکت ضربه بزنند ، که غیرت ملی مردم اثرش فراتر از مسولین میباشد ؟
مبارکه
نقش مردم در اقتصاد

اپل مجبور به کاهش قیمت آیفون شد.

به علت عدم خرید تلفنهای اپل و تحریم از از سوی مردم چین ، اپل قیمت تلفن هایش را کاهش داد .
(( ترامپ : خواهان یک دلار قدرتمند هستم. ))

( این تیتر اشکال دارد .
دقیقا منظور ترامپ این است که نمیخواهم قدرت دلار آن قدر بالا برود و زیاد باشد که قدرت رقبای تجاری آمریکا را زیاد کند . )

ترامپ : من هم خواهان یک دلار قدرتمندم، اما من دلاری را می‌خواهم که برای کشور ما مفید باشد، نه دلاری که آن‌قدر قدرتمند باشد که جلوی معاملات ما با دیگر کشورها را بگیرد.


تیتر صحیح تر این است :

دلاری با قدرت بیش از حد ؛ اقتصاد آمریکا را تضعیف میکند .
ترامپ یک تاجر مسلک است و همان طور که در همین گزارش هم میگوید علاقه ای به دلار قوی ندارد . زیرا دلار قوی صادرات آمریکا را کم میکند و واردات آمریکا را زیاد .

جنگ ارزی ....
سالهاست که اکثر کشورها مانند چین ، اروپا ، آمریکا و .... به دنبال تضعیف پول ملی خود برای افزایش صادرات هستند .

ضعیف شدن پول ملی یک اصطلاح غلط انداز است . زیرا بر خلاف تصور بسیاری ایرانیان ، در صورت مدیریت خوب و رفتارهای عقلایی مردم ، دقیقا باعث رشد اقتصاد میگردد .
این قوانین ساده اقتصاد را به یاد داشته باشیم :
....................................................................


کاهش قدرت پول یک کشور = افزایش صادرات + افزایش اشتغال

افزایش قدرت پول یک کشور = افزایش واردات + کاهش اشتغال
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل