بازدید 3211

صنعت آی سی تی و پارلمان بخش خصوصی

سید صابر امامی
کد خبر: ۸۸۲۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷ 03 March 2019
شاید به خاطر داشته باشید در دهه‌های گذشته، بسیاری از کشور‌های جهان برای افزایش درآمد خود و تولید ثروت، اغلب در حوزه انرژی و صنایع مختلف سرمایه گذاری می‌کردند و تلاش داشتند که این صنایع را جهت افزایش درآمد خود گسترش دهند. اما در سال‌های اخیر و با رشد فناوری‌های نوظهور راه‌های کسب درآمد ملی هم تغییر زیادی کرده است. حوزه ict و فناوری‌های نوظهور توانسته اند یک تحول بی نظیر را در حوزه اقتصادی رقم بزنند.
 
گاهی می‌شنویم که یک کسب و کار خلاقانه در حوزه فناوری، از یک صنعت ریشه دار و بزرگ، تولید ثروت بسیار بیشتری دارد. این امر نشان دهنده تغییر روش‌های درآمدزایی در اقتصاد است.
 
جالب است بدانید، سهم ict در تولید ناخالص ملی کشور‌های توسعه یافته بیش از ده درصد است، اما این رقم در کشور ما متاسفانه حدود ۲ درصد می‌باشد.
 
اما رشد کسب و کار‌های خلاقانه در کشور ما بسیار بالاست و مردم به طور کلی از خدمات ارائه شده و رشد این صنایع رضایت دارند و امروز بخش مهمی از زندگی بسیاری از مردم به خدمات شرکت‌های استارت آپی گره خورده است.
 
کشور ما شاید از نظر سرانه تولید ناخالص ملی در حوزه ict از میانگین جهانی عقب‌تر باشد، اما این پایان ماجرا نیست! نتایج انتخابات اتاق بازرگانی که به عبارتی پارلمان بخش خصوصی نیز محسوب می‌شود، یک اتفاق امیدوارکننده در دل خود داشته است و آن انتخاب ۷ نفر از مدیران صنعت ict در این دوره بود.
 
این نتایج، به ما نوید رشد چشمگیر تولید ناخالص ملی را در آینده‌ای نزدیک می‌دهد. رشدی که که با ورود شرکت‌های استارت آپی در پارلمان بخش خصوصی رقم می‌خورد و در دوره جدید می‌توانیم منتظر افزایش سهم بخش خصوصی در این صنعت از تولید ناخالص ملی باشیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان