بازدید 46197
۱

شرایط پرداخت وام ازدواج ۶۰ میلیونی

کد خبر: ۸۸۲۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۲ 03 March 2019

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: براساس مصوبه نمایندگان پرداخت وام ازدواج در سال آینده آسان می‌شود.

به گزارش «تابناک»، عباس گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر افزایش وام ازدواج زوجین به 60 میلیون تومان، گفت: براساس مصوبه نمایندگان پرداخت وام ازدواج در سال آینده آسان می‌شود.

وی با بیان اینکه با مصوبه مجلس، شرایط ضامن نیز تسهیل شده، به صورتی که معرفی یک ضامن معتبر به بانک کفایت می‌کند که بانک مرکزی می‌تواند کارت یارانه زوجین را به عنوان تضمین دریافت کند، افزود: پیش از این بانک‌ها وام ازدواج را با دو ضامن پرداخت می‌کردند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد: به دلیل افزایش میزان وام ازدواج، هر یک از زوجین به 30 میلیون تومان، نمایندگان مجلس، 5 سال یعنی (60 ماه) را برای بازپرداخت اقساط وام در نظر گرفته‌اند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: وام ازدواج 60 میلیون تومانی به زوج‌هایی پرداخت می‌شود که تاریخ عقدشان از اول فروردن سال 96 باشد، اولویت پرداخت با زوج‌هایی است که تاریخ عقد آنها زودتر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، طبق مصوبه مجلس در بند (الف) تبصره (16) لایحه بودجه 98 آمده است:

به‌منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است از محل پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه سیستم بانکی، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوجهایی که تاریخ عقد ازدواج آنها بعد از 1/1/1396 است و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، با اولویت نخست پرداخت کنند.

تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هریک از زوج‌ها در سال 1398 سیصد میلیون (300.000.000) ریال با دوره بازپرداخت پنج‌ساله با أخذ یک ضامن معتبر و سفته است. بانک مرکزی می‌تواند یارانه پرداختی به اشخاص را به عنوان تضمین در این زمینه بپذیرد.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است گزارش عملکرد این بند را هر شش‌ماه یکبار به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱
وام ازدواج موقعی به درد میخوره که طرف عقدنامه دستشه برای خرج عروسی و مایحتاج اولیه خونه لنگ مونده . ثبت نام کنه بعد از دو سال با هزارجور ضامن و مدرک وام بدن به چه درد میخوره؟!
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی