بازدید 5691

انگلیسی یاد بگیرید و با شیوه ای سرگرم کننده مهارت هایتان را تقویت کنید

کد خبر: ۸۸۲۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱ 02 March 2019

می خواهید یک راز را به شما بگویم؟

بازی ها فقط برای کودکان نیستند!

می خواهید یک راز دیگر را بدانید؟

بازی ها در واقع یک ابزار موثر برای آموزش زبان انگلیسی هستندکه زبان آموزان می توانند برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی از آن ها استفاده کنند.

بازی های زیادی ساخته شده اند، از بازی های رومیزی (board games) گرفته تا بازی های کامپیوتری، همیشه برای کسی که به کودک درونش اهمیت می دهد بازی مناسبی وجود دارد.

حاضرید با بازی ها، انگلیسی یاد بگیرید و با شیوه ای سرگرم کننده مهارت هایتان را تقویت کنید؟

پس بزن بریم!

با توجه به تحقیقاتی که تاکنون درباره رابطه بازی کردن و یادگیری زبان انجام شده، چند دلیل برای اثبات این فرضیه وجود دارد. همانطور که پیش تر گفتیم، بازی ها فقط برای کودکان نیستند و تحقیقات نشان داده است بزرگسالان اطلاعاتی را که با روشی جذاب یاد می گیرند، بیشتر به خاطر می سپارند. بازی ها طیف گسترده ای از مهارت های زبان را به شما یاد می دهند. بازی ها به شما این امکان را می دهند که از چارچوب سنتی و کلاس های درس فاصله بگیرید و به راحتی و در خانه انگلیسی بخوانید. بازی های گروهی باعث تقویت مکالمه و افزایش اعتماد به نفس می شود. می توانید هر جایی که هستید با لپ تاپ یا گوشی هوشمندتان بازی کنید.

حالا می دانید بازی های کامپیوتری تا چه حد می توانند برای تقویت مهارت های زبان انگلیسی مفید باشند. اما شاید مشکلتان این باشد که ندانید از کجا باید شروع کنید. نگران نباشید! ما به شما می گوییم. در ادامه چند بازی محبوب برای یادگیری زبان انگلیسی را به شما معرفی می کنیم.

ABC Countdown

یکی از بهترین بازی ها برای شروع و سطح مبتدی است. نحوه بازی به این شکل است که باید پیش از اتمام زمان مشخص، الفبای انگلیسی را به ترتیب مرتب کنید. این بازی برای به خاطر سپردن الفبای انگلیسی و محک زدن سرعت شماست.

Word Whomp

این بازی برای تمرین مهارت های املا و نگارش است. در این بازی، شش حرف انگلیسی به شما داده می شود و شما باید تمام کلماتی را که می شود با این حروف نوشت، تشخیص بدهید. دو دقیقه و نیم وقت دارید هر کلمه را حدس بزنید. اما اگر بیش از حد اشتباه کنید، بازی تمام می شود.

Greek to Me

این بازی به شما کمک می کند کلمات و مولفه های واژگانی را که اغلب از زبان لاتین و یونانی وارد انگلیسی شده اند، یاد بگیرید. طراحی این بازی به گونه ای است که انگار در بازی های المپیک شرکت می کنید اما درواقع به سوالات چند گزینه ای پاسخ می دهید. در هر سوال، ریشه کلمه و همچنین کلمه انگلیسی به شما داده می شود و باید معنی کلمه انگلیسی را حدس بزنید.

انگلیسی یاد بگیرید و با شیوه ای سرگرم کننده مهارت هایتان را تقویت کنید

بازی های رومیزی

Boggle

این بازی، هم می تواند به صورت تکی باشد هم با گروهی از دوستانتان. هدف این بازی ساخت کلمات با حروفی است که روی صفحه این بازی قرار دارند. ابتدا باید صفحه را تکان بدهید تا حروف به هم ریخته شوند و بعد زمانی را مشخص کنید و تمام کلماتی را که می شود با حروف روی صفحه ساخت یادداشت کنید.

Bananagrams

این بازی شبیه بازی جدول کلمات است و به شما کمک می کند املا و نحوه نگارش کلمات انگلیسی را یاد بگیرید. این بازی باید چند نفره انجام شود. هر بازیکن تعداد مشخصی از حروف را انتخاب می کند. سپس این حروف را استفاده کند تا کلمات را بسازد. وقتی تمام حروف را استفاده کرد، فریاد بزند «Pee!» و بعد از جعبه حرف جدیدی را بردارد. این بازی برای تمرین خواندن، املا و نگارش کلمات انگلیسی مفید است.

بازی های چند نفره

20 Questions

این بازی کلاسیک برای هر سطحی مناسب است. نحوه بازی کردن به این صورت است که یکی از بازیکنان به کلمه فکر می کند. سپس بازیکنان دیگر سوالاتی با جواب «بله» یا «خیر» از او می پرسند تا بفهمند کلمه مورد نظر چیست. برای اینکه بازی ساده تر شود، می توان موضوع مشخصی را انتخاب کرد.

انگلیسی یاد بگیرید و با شیوه ای سرگرم کننده مهارت هایتان را تقویت کنید

Telephone

برای این بازی، گروهی از زبان آموزان مشتاق را جمع کنید (این بازی برای کلاس های آموزش زبان عالی است). در یک ردیف کنار هم بنشینند و نفر اول کلمه ای را انتخاب کند و آن را در گوش نفری که کنار او نشسته زمزمه کند. این روند ادامه پیدا می کند تا به آخرین نفر برسد و آخرین نفر آن را با صدای بلند می گوید و مشخص می شود که آن کلمه از اولین باری که گفته شده است، چقدر تغییر کرده است. این بازی برای تقویت مکالمه و شنیدن عالی است.

بسیار خوب، کامپیوترهای خودتان را روشن کنید یا یک مهمانی انگلیسی زبان برگزار کنید و با روش های جذاب و سرگرم کننده مهارت های زبان را تقویت کنید.

با مراجعه به وب‌سایت موسسه زبان ایرانمهر و با تکمیل فرم مشاوره رایگان می‌توانید از مشاوره رایگان کارشناسان آموزشگاه زبان ایرانمهر و 15 درصد تخفیف ویژه برای ثبت نام از طریق وب سایت بهره‌مند شوید

خوش باشید 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل