بازدید 4058

کانادا مدیر مالی هواوی را تحویل آمریکا می‌دهد

کد خبر: ۸۸۲۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۷ 02 March 2019

دولت کانادا روز جمعه طی بیانیه ای رسما از آغاز روند تحویل «منگ وانژو» مدیر مالی شرکت چینی هواوی به آمریکا خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، در بیانیه دولت کانادا آمده است: مقام های وزارت دادگستری کانادا روند استرداد منگ وانژو را آغاز کردند.

در این بیانیه آمده است که کارکنان وزارت دادگستری دستور العمل قضایی را درباره این پرونده به اجرا گذاشته اند که به منزله آغاز رسمی روند استرداد منگ وانژو است.

اواخر ماه ژانویه وزارت دادگستری آمریکا، هواوی و مدیر مالی این شرکت را به تلاش برای دور زدن تحریم های آمریکا بر ضد ایران و نیز سرقت اطلاعات محرمانه صنعتی از گروه مخابراتی «تی-موبایل» آمریکا متهم کرد.

کانادا نیز اول دسامبر سال 2018 'منگ وانژو'، مدیر مالی شرکت مخابراتی 'هوآوی' را به خاطر «نقض تحریم های آمریکا» بازداشت کرد.

دادگاه ونکوور کانادا 10 روز بعد از دستگیری خانم منگ، او را با قید وثیقه 7.5 میلیون دلاری آزاد کرد تا دولت این کشور در رابطه با استرداد وی به آمریکا تجدیدنظر و تصمیم گیری کند.

شرکت هواوی نیز پیشتر در بیانیه ای اتهامات مربوط به مدیر مالی ارشد هواوی است که در کانادا به سر می برد را رد کرد و افزود: وی و شرکت هواوی هرگز قوانین آمریکا را نقض نکرده اند و این حقیقتی است که نهایتا واشنگتن به آن اذعان خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی