بازدید 5092

روسیه و چین قطعنامه آمریکا علیه ونزوئلا را وتو کردند

کد خبر: ۸۸۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۷ 01 March 2019

هیئت‌های روسیه و چین در شورای امنیت سازمان ملل متحد شامگاه پنجشنبه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا علیه ونزوئلا را وتو کردند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، هیئت‌های روسیه و چین در شورای امنیت سازمان ملل متحد شامگاه پنجشنبه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا علیه ونزوئلا را وتو کردند.

هیئت روسیه تصریح کرد آمریکا به حاکمیت ارضی ونزوئلا احترام نمی‌گذارد و به دنبال براندازی دولت این کشور به ریاست «نیکلاس مادورو» است.

آمریکا و روسیه دو پیش‌نویس برای رأی‌گیری در شورای امنیت در خصوص تحولات ونزوئلا ارائه کرده بودند. سند آمریکا، ضمن حمایت از «خوان گوایدو»، رهبر مخالفان ونزوئلا خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور آمریکای لاتین بود.

در جلسه پنجشنبه شب، آفریقای جنوبی به پیش‌نویس آمریکا رأی مخالف داد. اندونزی، گینه استوایی و ساحل عاج رأی کشورهایی بودند که به آن رأی ممتنع دادند.

پیش‌نویس روسیه، در مقابل از «نیکلاس مادورو»، به عنوان رئیس‌جمهور مشروع و منتخب مردم حمایت می‌کند. این پیش‌نویس هم در نشست پنجشنبه شب به تصویب اعضای شورای امنیت نرسید.

خوآن گوآیدو رئیس مجمع ملی ونزوئلا و رهبر مخالفان دولت، روز سوم بهمن‌ماه خود را رئیس جمهور موقت این کشور خواند. دقایقی بعد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا آن را به رسمیت شناخت.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی دو روز بعد فاش کرد اقدام گوایدو به تحریک «مایک پنس»، معاون دونالد ترامپ انجام شده و او در تماس تلفنی با گوایدو به وی وعده داده در صورتی که قدرت را از مادورو بگیرد، مورد حمایت آمریکا خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل