بازدید 5391

سازمان ملل: جولان بخشی از خاک سوریه است

کد خبر: ۸۸۲۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۰ 01 March 2019

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه در نشست شورای امنیت گفت که منطقه جولان اشغالی، بخشی از خاک سوریه است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «گئر پدرسون»،‌ فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه از حاکمیت دولت سوریه بر بلندی‌های جولان اشغالی دفاع کرد.

او در نشست شورای امنیت سازمان ملل که پنجشنبه (۹ اسفند) به منظور بررسی اوضاع سوریه برگزار شد، گفت: «بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت و قطعنامه ۲۲۵۴ این شورا که بر یکپارچگی اراضی سوریه تأکید دارد، جولان بخشی از خاک سوریه است».

پدرسن در این نشست که اولین گزارش خود در مورد اوضاع سوریه است، گفت که پایان دادن به درگیری‌ها در سوریه یک نیاز است و این سوری‌ها هستند که می‌توانند سرنوشت خود را تعیین کند نه دیگران.

او از دیدارش با معارضان سوری مستقر در ریاض عربستان سعودی خبر داد و گفت که نباید برای حل بحران سوریه از صفر شروع کرد بلکه این راه حل باید مبتنی بر خروجی‌ نشست‌های ژنو و سوچی در مورد سوچی باشد.

این مقام مسئول سازمان ملل سوریه از تلاش‌های خود برای گفت‌وگوی مستقیم بین دولت سوریه و معارضان خبر داد و گفت که شخصا تمایل دارد در این گفت‌وگوها مشارکت و نظارت کند.

او همچنین از نشست اخیر کشورهای ایران، ترکیه و سوریه در مورد استان ادلب استقبال کرد و گفت که خطرات بزرگی بین ایران و رژیم صهیونیستی در سوریه وجود دارد.

پدرسن با بیان اینکه راه حل نظامی در سوریه جواب نمی‌دهد و این گفت‌وگو است که می‌توان به بحران این کشور خاتمه دهد، از تشکیل کمیته بررسی قانون اساسی سوریه که همه طیف‌ها را در بربگیرد، حمایت می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان