بازدید 3304

نتانیاهو در پرونده‌های فساد رسماً متهم می‌شود

کد خبر: ۸۸۲۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹ 28 February 2019

دادستان کل رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه قصد خود برای اعلام جرم علیه نخست‌وزیر این رژیم را تأیید کرد تا مباحثات درباره استعفای بنیامین نتانیاهو بار دیگر داغ شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد دادستان کل رژیم صهیونیستی تأیید کرده که قصد دارد «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر این رژیم را رسماً متهم کند. رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند علیه نتانیاهو در سه پرونده اعلام جرم خواهد شد.

«آویخای مندلبیت»، دادستان کل رژیم صهیونیستی در حالی علیه نتانیاهو اعلام جرم خواهد کرد که حدود ۴۰ روز به برگزاری انتخابات ۹ آوریل (۲۰ فروردین) در اراضی اشغالی باقی مانده است.

در حال حاضر، چهار پرونده فساد مالی تحت عنوان پرونده‌های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰ و ۴۰۰۰ علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مطرح است و او در ماه‌های گذشته، درباره این پرونده‌ها مورد بازجویی قرار گرفته است.

یکی از پرونده‌هایی که دادستان کل رژیم صهیونیستی رسماً نتانیاهو را آن متهم خواهد کرد پرونده موسوم به «۴۰۰۰» است. او در این پرونده متهم است به «شائول ایلوویچ» مالک شرکت «بِزِک» میلیون ها دلار تسهیلات مالی پرداخت کرده تا پایگاه خبری «واللا» وابسته به این سرمایه دار صهیونیست از او و همسرش حمایت رسانه‌ای بهتری داشته باشد.

روزنامه هاآرتص نوشته انتظار می‌رود نتانیاهو در پرونده «۱۰۰۰» نیز رسماً متهم شود. این پرونده، اتهامات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره دریافت غیرقانونی هدیه از بازرگانان خارجی را شامل می‌شود.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده‌اند نتانیاهو در پرونده ۲۰۰۰ هم رسماً متهم می‌شود. نتانیاهو در این پرونده متهم است با روزنامه «یدیعوت آحارونوت» زد و بند کرده تا در ازای پوشش مثبت از فعالیت‌‌هایش در این روزنامه، رقیب آن یعنی روزنامه «اسرائیل هیوم» را تحت فشار قرار دهد.

پرونده‌های فساد علیه نتانیاهو، بحث‌ها درباره اینکه آیا لازم است او از سمتش استعفا کند یا خیر را داغ کرده است. تحلیلگران می‌گویند که فعلاً ضرورتی وجود ندارد که نتانیاهو از سمتش استعفا کند، اما این مسئله ممکن است ظرف ۳ تا ۱۲ ماه آینده تغییر کند.

فعلاً مندلبیت تنها قصدش را برای اعلام جرم علیه نتانیاهو تأیید کرده؛ بایستی منتظر ماند و دید آیا وکلای نتانیاهو در جلسات استماعی که در دادگاه برگزار خواهد شد می‌توانند مندلبیت را مجاب کنند پرونده را مختومه اعلام کند یا خیر.

با فرض اینکه دادستان کل رژیم صهیونیستی پرونده را مختومه اعلام نکند، چالش‌های حقوقی اصلی در زمانی پدیدار خواهند شد که بیانیه نهایی اعلام جرم علیه نتانیاهو، منتشر شود. انتظار می‌رود این اتفاق اواخرسال ۲۰۱۹ یا اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی اتفاق بیفتد.

آن‌طور که از شواهد امر برمی‌آید و رسانه‌های صهیونیستی هم گزارش داده‌اند در نهایت، دست‌کم در یکی از پرونده‌ها (پرونده ۴۰۰۰)، علیه نتانیاهو اعلام جرم صورت خواهد گرفت.

در مصوبه‌های قانونی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) به صراحت به این موضوع اشاره نشده که آیا نخست‌وزیر بایستی بعد از متهم شدن از سمتش کناره‌گیری کند یا خیر. تنها گفته شده که اگر نخست‌وزیر بعد از بررسی تمامی موارد تجدیدنظر مجرم شناخته شود، بایستی از سمتش کناره‌گیری کند.

مندلبیت پیش از این گفته که اگر علیه نتانیاهو اعلام جرم کند، این دیوان عالی دادگستری است که بایستی تصمیم بگیرد که او بایستی از سمتش استعفا کند یا خیر.

منابع نزدیک به دادستان کل رژیم صهیونیستی پیش از این گفته‌اند در صورتی که او علیه نتانیاهو به اتهام دریافت رشوه اعلام جرم کند در دیوان عالی دادگستری از نتانیاهو دفاع نخواهد کرد و در این صورت لازم خواهد بود که نتانیاهو از سمتش استعفا کند.

دیوان عالی دادگستری رژیم صهیونیستی می‌تواند با استناد به تصمیم‌های گذشته‌ای که استعفای چند وزیر را به همراه داشته از نتانیاهو هم بخواهد از سمتش کناره‌گیری کند.

نتانیاهو، گفته که او هرگز از سمتش استعفا نخواهد کرد؛ اما از امروز به بعد، آینده سیاسی او با واقعیت‌های تازه‌ای مواجه شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر