بازدید 3882
مدیر عامل بریتیش پترولیوم:

صنعت نفت شیل آمریکا بازاری بدون "مغز" است

مدیر عامل شرکت بریتیش پترولیوم انگلیس اعلام کرد بازار رو به رشد نفت شیل آمریکا بدون "مغز" است چرا که برخلاف دیگر تولید کنندگان نفتی، تنها به سیگنال‌های بازار واکنش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۸۸۱۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۶ 28 February 2019

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، باب دادلی، مدیر عامل شرکت نفتی بریتیش پترولیوم انگلیس، گفت: صنعت نفت تولید شیل در آمریکا بازاری بدون "مغز" است.

وی گفت دلیل این مسئله این است که برخلاف دیگر تولید کنندگان عمده نفت در جهان، این بازار تنها به سیگنال‌های بازار واکنش نشان می‌دهد.

مدیر بریتیش پترولیوم در سخنرانی در کنفرانس هفته نفت در لندن افزود: به احتمال زیاد آمریکا تنها کشوری در جهان است که به طور کامل بر مبنای سیگنال‌های بازار عمل می‌کند. شبیه بازاری که مغز ندارد. این صنعت فقط به سیگنال قیمت بازار واکنش نشان می‌دهد.

این مقام نفتی تأکید کرد: برخلاف عربستان سعودی و روسیه که تولید خود را بر مبنای کمبود یا مازاد عرضه نفت در بازار تنظیم می‌کنند، صنعت نفت شیل آمریکا فقط به قیمت واکنش دارد.

در هفته منتهی به روز 15 فوریه، تولید نفت شیل آمریکا 100 هزار بشکه روزانه افزایش تولید را تجربه کرد و به رکورد 12 میلیون بشکه در روز رسید و این در حالی است که میزان نفت ذخیره شده در آمریکا نیز بیش از میزان مورد انتظار کارشناسان افزایش یافت و 3.7 میلیون بشکه بالا رفت که پنجمین هفته متوالی افزایش نفت انبار شده در این کشور محسوب می‌شود.

به گفته کارشناسان، صنعت نفت آمریکا به افزایش تولید  خود ادامه خواهد داد و به نگرانی ها نسبت به ایجاد مازاد عرضه در بازار نفت جهانی دامن خواهد زد.

بنا به پیش بینی بانک سیتیگروپ آمریکا، تولید نفت شیل در آمریکا تا پایان سال جاری به رقم 13 میلیون بشکه در روز دست خواهد یافت.

قیمت مطلوب نفت برای صنعت شیل آمریکا که هم بتواند برای اقتصاد این کشور مفید باشد و هم برای شرکت‌های شیل درآمد داشته باشد 40 تا 60 دلار در هر بشکه است.

ترامپ هفته گذشته نسبت به اقدام اوپک برای تنظیم بازار انتقاد کرد و گفت: "اوپک، آرام و بیخیال باش، دنیا تحمل افزایش قیمت را ندارد".

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار