بازدید 3641

قیمت سکه طرح جدید در بازار هشتم اسفندماه ۹۷

پنجمبن روز کاری بازار طلا و سکه تهران، همانند روز قبل، با افت نرخ انواع سکه همراه شد. این روند تحت تاثیر کاهش نرخ ارز و همچنین ادامه افت نرخ اونس جهانی طلا رقم خورده است.
کد خبر: ۸۸۱۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹ 27 February 2019

پنجمبن روز کاری بازار طلا و سکه تهران، همانند روز قبل، با افت نرخ انواع سکه همراه شد. این روند تحت تاثیر کاهش نرخ ارز و همچنین ادامه افت نرخ اونس جهانی طلا رقم خورده است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در بازار امروز چهارشنبه هشتم اسفندماه 97 بر اساس اطلاعات دریافتی از بازار طلا و سکه تهران، در لحظه تنظیم این گزارش، قیمت هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با کاهش قیمت به رقم 4,550,000 تومان رسیده است. همچنین هر قطعه سکه تمام طرح جدید (سکه امامی) نیز با افت نسبت به روز قبل، به قیمت 4,685,000 تومان معامله می‌شود. هر نیم سکه بهار آزادی نیز به رقم 2,620,000  تومان و هر ربع سکه بهار آزادی نیز به رقم 1,700,000 تومان رسیده ست.

همچنین هر سکه یک گرمی در حال حاضر، 850 هزار تومان ارزشگذاری شده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز 429 هزار تومان می‌باشد. هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، در بازار امروز تهران، یک میلیون و 857 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

این در حالی است که امروز نرخ دلار در صرای های بانکی با روند کاهشی قیمت گذاری شد و در بازار جهانی فلزات گران بها نیز شاهد افت نرخ جهانی طلا بودیم. به گونه ای که، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۳۲۷.۳۱ دلار رسید. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل، با ۰.۱ درصد افزایش، ۱۳۲۹.۴ دلار معامله شد. شاخص دلار در برابر سبدی از شش ارز بزرگ پس از افت ۰.۴ درصدی در شب گذشته، در ۹۶.۱۳۴ واحد قرار گرفت.

مارک تو، مدیر تحقیقات در شرکت فلزات ارزشمند وینگ فانگ درباره روند بازار گفت: طلا به خصوص پس از اظهارات اخیر مقامات بانک مرکزی آمریکا، حمایت خوبی در مرز ۱۳۰۰ دلار یافته است. در حال حاضر همه دیدگاه‌های مختلفی درباره روند سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا دارند اما این بانک خویشتن دار بوده و با دقت آمار اقتصادی را زیر نظر دارد. وضعیت مذکور برای طلا مثبت بوده و قرار گرفتن قیمت این فلز بین ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ دلار در سال جاری بسیار منطقی است.

جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا در جریان اظهاراتش در برابر کمیته بانکی سنای آمریکا، تاکید کرد بانک مرکزی در تصمیم‌گیری در خصوص افزایش بیشتر نرخ‌های بهره شتاب به خرج نخواهد داد.

قیمت طلا از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون با امیدواری به مصالحه تجاری آمریکا و چین و توقف روند افزایش نرخ‌های بهره آمریکا، بیش از سه درصد رشد کرده است. طلا از پایین ماندن نرخ‌های بهره سود می‌برد زیرا هزینه نگهداری این فلز کمتر شده و جذابیت سرمایه‌گذاری بیشتری پیدا می‌کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی