بازدید 8189

تجمع دانشجویان خوابگاه‌های شریف در اعتراض به فقدان امنیت!

جمعی از دانشجویان خوابگاهی دانشگاه شریف در اعتراض به فقدان امنیت در اطراف خوابگاه‌ها تجمع کردند.
کد خبر: ۸۸۱۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵ 27 February 2019
جمعی از دانشجویان خوابگاهی دانشگاه شریف در اعتراض به فقدان امنیت در اطراف خوابگاه‌ها تجمع کردند.

به گزارش «تابناک»، با افزایش بحران‌های اقتصادی و در نتیجه آن، افزایش جرایم خرد در سطح جامعه از جمله سرقت، کیف زنی، کف زنی، جیب بری و مواردی از این دست، دانشجویان نیز از معرض آسیب دور نمانده‌اند، به ویژه دانشجویان خوابگاهی که وسایل ارزشمندی مانند گوشی تلفن همراه یا تبلت، لپ تاپ و امثال این‌ها حمل می‌کنند.

دانشجویانی که شمار زیادی شان در ماه‌های اخیر در معرض زورگیری و جرایم مشابه قرار گرفته و مال باخته شده‌اند. رویداد‌هایی که انتظار می‌رفت با تکرارشان، مسئولان راهکار‌هایی ویژه برای مقابله با این دست اتفاقات اتخاذ کرده و به یاری دانشجویان بشتابند، اما این گونه نشد.

وضعیتی که ظاهرا کاسه صبر برخی دانشجویان را لبریز کرده است، از جمله دانشجویان خوابگاهی دانشگاه صنعتی شریف و از جمله ساکنان خوابگاه طرشت این دانشگاه که مدت هاست در معرض چنین آسیب‌هایی قرار دارند و متحمل خساراتی می‌شوند؛ خساراتی که البته ابعاد روحی آن بسیار بزرگ‌تر از ابعاد مالی اش است.

آسیب‌هایی که معلوم نیست تا کی همراه این دانشجویان خواهد بود؛ دانشجویانی که گاه خود را مقابل چندین سارق شرور و یا از آن بدتر، اراذل و اوباش بی رحم یافته‌اند و دار و ندارشان را باخته‌اند. دارایی‌هایی که گاه برخی دانشجویان قادر به جبران خسارت از دست رفتن شان نیستند و ممکن است به وضعیت تحصیلی شان نیز سرایت کند.

موضوعی که بی توجهی مسئولان دانشگاه به آن عجیب جلوه می‌کند و ابهام آفرین است. ابهامی که شاید برگزاری تجمعات بتواند به آن پاسخ دهد!
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
تقریبا تمام نقاط تهران اینگونه شده است
در جمع همکارانم، تقریبا یک چهارم افراد به نوعی از آنها سرقت انجام شده
خود بنده نیز در خیابان خردمند جنوبی (قلب پایتخت!) ساعت 3 ظهر مورد یک فقره موبایل قاپی ! قرارگرفتم و خوشبختانه بدون درگیری طرف مبایلم رو برد!
مردم گرسنه اند دیگه، نتیجش همین میشه
خدا رو شکر کنید که یه جا هست . امنیت در مرحله بعد
خدا رو شکر که حداقل امنیت داریم
خوشم میاد همچین ازشون نسق کشیدن هر اعتراضی هر جای مملکت کسی داره یه تابلو میگیره دستش که به خدا ما سیاسی نیستیم که یه وقت کسی به جرم سیاسی نگیرشون ببره جایی که......
قناری در قفس برای من تعبیر زندان را ندارد بلکه به مفهوم محافظت و مراقبت از نخبگان است .
همانگونه که قناری در قفس در مقابل گرسنگی و تشنگی و باد و باران و پرندگانی همچون کلاغ و ... محافظت می شود . ضرورت دارد نخبگان کشور همچون دانشجویان با اعمال روشهای خاص مثل آموزش نحوه ظاهر شدن در جامعه ، کنترل و مراقبت توسط پلیس ، کنترل منظم سرویس غذا و ایاب و ذهاب و .... در مقابل خطرات محافظت شوند .
بچه خر خوان ها
عوضش امنیت داریم
تابناک، واقعا پلیس چیکار میتونه بکنه؟ چرا انتظار بیخودی از پلیس دارید؟ پلیس که نمیتونه کنار هر شخص یه مامور مسلح بذاره. جرائمی مثل زورگیری و اراذل و اوباش همه جای دنیا هستند حتی در کشورهایی با سرانه درآمدی بالا چون همیشه یه عده هستند که خودشون را بازنده میدونن و میخوان تو جامعه جبرانش کنند. پس هیچ راهی وجود نداره غیر از احتیاط کردن. برای مثال ما تی شرت و دستکش هایی داریم که ضد چاقو هستند ولی از نظر من برای یک آدم عادی خیلی نمیتونه مفید باشه چون سارق اگر به سمت صورتش چاقو پرت کنه کاری نمیشه براش کرد البته خوبه و احتمال خطرو کمتر میکنه ولی مطلق نیست. پس فقط باید احتیاط کرد.
اينها همه از بركات افزايش قيمت دلار است
امنیت داریم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار