بازدید 2971

وام ازدواج ۳۰ میلیون تومان شد

مجلس ضمن موافقت با اختصاص وام ازدواج به مبلغ ۳۰ میلیون تومان در سال ۹۸ به زوج های جوان بانک ها را مکلف کرد پرداخت آن را در اولویت نخست قرار دهند.
کد خبر: ۸۸۱۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰ 27 February 2019

نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه، 8 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزئیات بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 98 کل کشور، با بند "الف" تبصره 16 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بند الف تبصره 16 این لایحه آمده است؛ به‌منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است از محل پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه سیستم بانکی، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوجهایی که تاریخ عقد ازدواج آنها بعد از 1/1/1396 می‌باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت ننموده‌اند، با اولویت نخست پرداخت نماید.

تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هریک از زوجها در سال 1398 سیصد میلیون (300.000.000)ریال با دوره بازپرداخت پنجساله با أخذ یک ضامن معتبر و سفته است. بانک مرکزی می‌تواند یارانه پرداختی به اشخاص را به عنوان تضمین در این زمینه بپذیرد.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است گزارش عملکرد این بند را هر شش‌ماه یکبار به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار