بازدید 10331

بازداشت خلبان هواپیمای هندی در خاک پاکستان

کد خبر: ۸۸۱۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲ 27 February 2019

ارتش پاکستان روز چهارشنبه ضمن تایید سرنگونی دو فروند جنگنده هند که حریم هوایی پاکستان را نقض کرده بودند، اعلام کرد یک خلبان هندی نیز در خاک پاکستان بازداشت شده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، رسانه های پاکستانی به نقل از سرلشکر 'آصف غفور' گزارش دادند یک خلبان هندی بازداشت و عملیات جستجو برای شناسایی دو خلبان دیگر هندی در منطقه ادامه دارد.

سخنگوی ارتش پاکستان گفت نیروی هوایی این کشور صبح امروز دو فروند جنگنده هندی که حریم هوایی پاکستان را نقض کرده بودند، را شناسایی کرده و در اقدام فوری آن را سرنگون کرد.

سرلشکر آصف غفور افزود لاشه یک هواپیما در منطقه مرزی کشمیر در خاک پاکستان سقوط کرده و لاشه جنگنده هندی دیگر در منطقه کشمیر تحت کنترل هند سقوط کرده است.

وی افزود نیروهای امنیتی پاکستان در محل سقوط جنگنده هندی، یکی از خلبانان را بازداشت کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز لحظاتی پیش در بیانیه ای اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور در محدوده خاک پاکستان براساس حق دفاع از کشور، دو فروند جنگنده هند را سرنگون کرده است.

'محمد فیصل' افزود پاکستان هرگز خواهان تشدید تنش ها با هند نیست اما اگر وضعیت درگیری بر پاکستان تحمیل شود ما همیشه برای پاسخ به آن آماده هستیم.

سخنگوی ارتش پاکستان روز گذشته در واکنش به حمله هواییهند گفته بود که هند اکنون باید منتظر پاسخ متقابل پاکستان باشد، پاسخ ما غافلگیرانه و مختلف خواهد بود.

یک مقام هندی از آماده باش کامل فرماندهی نیروی دریایی کشورش در غرب هند به منظور حفظ آمادگی برای مقابله با شرایط غیرعادی خبر داد.

در همین حال روزنامه «اکونومیک تایمز» هند روز چهارشنبه به نقل از این مقام هندی که از وی نام نبرده است نوشت، در پی حملات هوایی هند به پایگاه های تروریست ها در خاک پاکستان، فرماندهی نیروی دریایی غربی و پلیس گجرات ، هم مرز با پاکستان، در آماده باش و آمادگی کامل قرار گرفتند.

رسانه های هندی دیروز سه شنبه به نقل از مقامات این کشور نوشتند، در حمله جنگنده های نیروی هوایی این کشور به پایگاه شبه نظامیان در خاک پاکستان بین 200 تا 300 شبه نظامی کشته شدند.

سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد، جنگنده های هندی در نیمه شب دوشنبه حریم هوایی پاکستان را در امتداد خط کنترل مرزی نقض کردند و با مشاهده واکنش سریع جنگنده های پاکستانی به سرعت مجبور به ترک منطقه شدند.

با تشدید تنش ها میان دو کشور همسایه هند و پاکستان ، کاردار هند در اسلام آباد از سوی وزارت امور خارجه پاکستان احضار شد و ارتش این کشور نیز هند را به پاسخ متقابل و غافلگیرانه تهدید کرد.

این نخستین بار از سال 1971 میلادی تاکنون است که جنگنده‌های نیروی هوایی هند از خط واقعی کنترل مرز کشمیر عبور کرده و وارد حریم هوایی پاکستان شده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر