بازدید 6157

تغییرات کنکور ۹۸ نتیجه عکس داد!

برخلاف آنچه انتظار می‌رفت، تغییرات کنکور نه تنها موجب کاهش آمار متقاضیان نشده، که موجب رشد آمار شده است.
کد خبر: ۸۸۱۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳ 26 February 2019
برخلاف آنچه انتظار می‌رفت، تغییرات کنکور نه تنها موجب کاهش آمار متقاضیان نشده، که موجب رشد آمار شده است.

به گزارش «تابناک»، با پایان یافتن مهلت ثبت نام در کنکور ۹۸ و به رغم آنکه مسئولان سازمان سنجش مهلتی جدید برای ثبت نام در این آزمون در بازه‌ای دیگر در نظر گرفته‌اند (اینجا بخوانید) اعداد و ارقام حکایت از رقم خوردن اتفاقی عجیب دارد.

آن گونه که توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خبر داده، تا اینجا شمار متقاضیان کنکور ۹۸ به عدد یک میلیون و ۷۶ هزار و ۶۵۷ نفر رسیده است؛ عددی که در کنکور قبلی، ۹۵۰ هزار و ۸۵ نفر بود.

رشد چشمگیری که انتظار وقوع آن نمی‌رفت چراکه بر اساس مصوبه اخیر مسئولان، قرار است تنها ۱۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها از طریق کنکور سراسری پر شود و مابقی ۸۵ درصد ظرفیت، بدون کنکور و با تکیه بر سوابق تحصیلی متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها پر خواهد شد.

تغییری شگرف که مسئولان تاکید داشته و دارند که گام اساسی در حذف کنکور است، اما دست کم استقبال شدید متقاضیان ورود به دانشگاه از کنکور سال آتی چیز دیگری را نشان می‌دهد. استقبالی پر شور و البته پر ابهام که نشان می‌دهد حذف کنکور فعلا چیزی بیش از شوخی نیست!

رویدادی که اگرچه نمی‌توان آن را به شکست تغییرات اخیر کنکور تعبیر کرد، اما پیام آشکاری‌ست به آن دسته از مسئولان که فکر می‌کردند و می‌کنند که با تقسیم بندی رشته‌های دانشگاهی به دو دسته پرمتقاضی و کم متقاضی و پیچیدن دو نسخه متفاوت برای آن‌ها (یکی استفاده از سوابق تحصیلی و دیگری، موفقیت در کنکور)، شیشه عمر کنکور را بر سنگ کوبیده‌اند.

وضعیتی که حالا مشخص شده تنها دو پاره کردن ورودی دانشگاه‌ها را موجب شده است و بس؛ دو پاره کردن مسیری که تنها از مسیر یک کنکور می‌گذشت و حالا از دست رفته است. رویدادی که قابل تامل که جا دارد از مسئولان بخواهیم در خصوص آن کنکاش کرده و پی از آنکه به ورطه آزمون و خطا بیافتیم، تصحیح امور را در دستور کار قرار دهند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
فقط برای رشته پزشکی دندان و دارو و اگر نشد پرستاری بجنگید
بقیه رشته ها نتیجه ایی جز بیکاری و افسردگی ندارد
رشته های مهم و پر درخواست در لیست بدون آزمون نیستند دلیلش اینه
نكته اينجاست كه كساني كه قصد دارند رشته هاي بدون كنكور را انتخاب كنند مي خواهند شانس خود را در رشته هاي با كنكور نيز امتحان كنند لذا ثبت نام كرده اند و در رشته هاي بدون كنكور نيز اواخر اسفند ثبت نام خواهند كرد . بايد ديد آمار ثبت نام رشته هاي بدون كنكور چقدر خواهد شد.
تغییرات کنکور جهت پر کردن جیب می باشد
یک میلیون نفر که هر نفر پنجاه هزار هزینه ثبت نام میدهند
تغییر دوم که باعث رشد شرکت کننده شده به دلیل این بود که فنی حرفه ای و کاردانش هم می توانستند در کنکور شرکت کنند که قبلا ممنوع بود
وقتی نتایج امد و 85 درصد مجبور به انتخاب رشته بدون ازمون شدند نتیجه مثبت می دهد
سلام عرض ارادت به ایرانیان
پاسخ روشن داوطلبان حداقل واجد چند پیام ذیل است:1
1-برنامه ریزی برای جوانان توسط کسانی که از سن جوانی عبور کرده اند انهم یک شبه وبدون پیوست تحقیقاتی محکوم وارزش آن به مراتب کمتر از کاغذ واوقات مصرفی است
2-مسوولان طراح این لطیفه ی تاریخی اصولا شناخت حتی نسبی از اولویتها وترجیحات تحصیلی-شغلی خانواده هاوجوانان کشور ندارند وپرواضح است که درتراژدی تاسفبار این بی اطلاعی مشمئز کننده ، عذرخواهی بی دانشی به مردم بدهکارند
3-مشخص شد ذائقه ی تحصیلی جوانان این مرزوبوم برخلاف حرافی های عریض وطویل به اصطلاح کارشناسان ،معطوف به مدرک نیست بلکه اوج توجه آنان به اخذ مدرکیست که به شغل منتهی شود.وبارزترین نماد این رشته ها رشته های کاربردی گروه پزشکی وپیراپزشکی ونیز استخدام مطمئن دررشته های معلمی است وشما برنامه ریزان ببخشیدبی اطلاع ،اگر به جای 15 درصد همین حدود 2درصد مذکور را برای کنکور باقی بگذارید بازهم هیچ تفاوتی از نظر اماری با وضع موجود ملاحظه نخواهید کرد.
خلاصه اینکه به وزیر اموزش وپرورش که فاتحانه وقاطعانه نوشت کنکور خداحافظ پیشنهاد میکنم باتوجه به پاسخ دریافتی،اینبار بنوسیند:سلام کنکور.بطحایی خداحافظ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
علتش این است که ارز گران شده و بسیاری از خانواده ها که قصد اعزام فرزندانشان به خارج برای ادامه تحصیل را داشتند دیگر قادر به این کار نیستند
سازمان سنجش باید فقط 15 در صد را قبول کند در غیر این صورت دروغ می گوید که مخالف کنکور است !!
جلوی ضرر را از هر جا بگیرید منفعت است خواهشا به این راحتی با سرنوشت و آینده بچه های مردم که سرمایه های این مملکت هستند بازی نکنید .آخر چرا باید این همه تغییرات ناگهانی و بدون کار کارشناسی در حیطه آموزش و پرورش انجام بگیرد؟!!
خدا وکیلی چرا مسئولان مطلب به این بدیهی را نمی فهمند که کنکوری ها فقط دنبال رشته های پزشکی،برخی رشته های مهندسی و یکی دو رشته علوم انسانی در دانشگاههای معتبر هستند که در بین همین 15 درصد هستند؟بقیه رشته ها پشم است که یا مدرکشان به درد قاب کردن می خورد ،یا برای دختران موجب پیدا کردن شوهر بهتر می شود یا برای پسران موجب گریختن از سربازی می شود و به جز اینها کاربرد و خاصیتی ندارند.
وقتی فرماند هی را از ارتشبد بگیری به استوار بدهید نتیجه اش
میشود این
جواب ساده است !!! وقتی دانشگاه های دولتی و پولی دارین ... چه کسی حاضر به رفتن به دانشگاه پولی است هنگامیکه 85 درصد ظرفیت را میخواهید با پول پرکنید و در ثبت نام بی آزمون فقط دانشگاه پولی شریف کیش را قرار دادید... عالمان وزارت علوم را باید فرستاد MIT ... شاید کمی بدرد اونوری ها بخورند تا دانشگاههای ما ... عجب مخ هایی هستند والله ...!!!!؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی