بازدید 3137

حمایت «موساد» از جدایی‌طلبان سودان

کد خبر: ۸۸۱۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴ 26 February 2019
برخی منابع سودانی نزدیک به دولت این کشور از حمایت سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) از گروه جدایی‌طلب در اقلیم دارفور خبر دادند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، برخی منابع سودانی نزدیک به دولت این کشور گزارش دادند که موساد از یک گروه جدایی‌طلب به رهبری «عبدالواحد نور» در اقلیم دارفور و عملیات‌های نظامی آن علیه دولت حمایت می‌کند.

«المرکز السودانی للخدمات الصحفیة» با اعلام این خبر گزارش کرد که اسنادی را به دست آورده است که نشان می‌دهد «نور» در حضور فرماندهان نظامی این گروه از طریق یک شبکه ماهواره‌ای با برخی نهاد‌های بیگانه از جمله موساد تماس برقرار کرده و از آن‌ها برای حمایت مالی از عملیات نظامی علیه دولت سودان درخواست کرده است.

نور در این نشست از وجود هماهنگی بین فرماندهان «گروه‌های انقلابی و نظامی در داخل و لیبی و برخی طرف‌های انقلاب مدنی به رهبری انجمن مشاغل» خبر داده و گفته است که موساد و دیگر نهاد‌های بیگانه از این عملیات حمایت مالی بعمل خواهند آورد.

از سال ۲۰۰۳ اقلیم دارفور شاهد جنگ بین ارتش سودان و گروه‌های مسلح است و طبق گزارش‌های خبری، تا کنون ۳۰۰ هزار نفر در این جنگ کشته و حدود ۲.۵ میلیون نفر نیز آواره شده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار